Ervaringen met Sulfasalazine

sulfasalazine

depressie paniekaanvallen vermoeidheid verstoorde leverwaarden

Artritis psoriatica (9 meningen)
Gewrichtsontsteking (4 meningen)
Colitis ulcerosa (3 meningen)
Ziekte van Crohn (2 meningen)
Juveniele artritis (1 mening)

Humira (276 meningen)
Entocort (84 meningen)
Pentasa (66 meningen)
Salofalk (62 meningen)
Mesalazine (43 meningen)

20-12-2021 | Man | 62
Reumatoïde artritis
De rituximab infusen geven het beste resultaat na jarenlange enstige actieve RA. Ik verdraag geen mtx vandaar dit erbij , en prednisolon.

14-04-2021 | Man | 61
Reumatoïde artritis
Slik het al heel lang echter ben er niet echt tevreden over.

09-07-2019 | Man | 75
Artritis psoriatica
Ik heb opgezien tegen het spuiten omdat ik als oorlogsbaby slapende TBC in mijn lichaam en moest hierdoor drie maanden lang zware medicijnen (Rafina) slikken. Door de biologicals zouden deze weer geactiveerd kunnen worden met alle gevolgen van dien.

09-08-2018 | Man | 59
sulfasalazine (500mg)
Traumatische ervaring. Word er meermalen per dag aan herinnerd wegens het vele malen moeten oogdruppelen.

02-06-2018 | Man | 45
Artritis psoriatica
na opgebouwd te zijn naar 2x2 tabletten toch regelmatig heftige reumatische ontstekingen in mijn knie. Nu naar 2x3 tabletten, maar medicijn lijkt geen resultaat te hebben. Gezien de ernst en frequentie van de ontstekingen (4x in de laatste 16 dagen is de knie leeggehaald met zo'n 400 cc vocht in totaal) nu besloten een Yttrium injectie te proberen. Ondertussen blijft de su[lees meer...]lfasalazine gehandhaafd.

17-04-2018 | Man | 46
Artritis psoriatica
Ik heb dit middel dus 5 weken en 1 dag gebruikt. Het werkte voor mij fantastisch. Helaas de laatste paar dagen last van bijwerkingen en dus gestopt op advies van de specialist. Erg jammer. Ook omdat mtx bij mij ook geen succes was. Op naar het volgende middel en de moed er in houden....

13-01-2018 | Man | 28
Reumatoïde artritis
Vergeleken met MTX heel weinig bijwerkingen. Middel doet z'n werk uitstekend! De monoartritis in m'n elleboog is bijna geheel tot rust dankzij de sulfasalazine.

31-12-2017 | Man | 30
Reumatoïde artritis
Heel lang de medicijnen gebruikt zonder problemen, maar ook zonder effectiviteit (voor mijn gevoel). De reumatoloog was overtuigd van de werking (al merkte ik zelf geen verandering). Ik kreeg de medicatie in combinatie met een maagbeschermer en prednisolon. Na de plotselinge bijwerkingen en het bezoek aan de eerste hulp ben ik op advies van de internist gestopt met de medi[lees meer...]catie (hier was de reumatoloog achteraf niet blij mee). De bijwerkingen hebben zo'n indruk achter gelaten, dat ik op het advies van de internist ben afgegaan en afscheid heb genomen van de reumatoloog. In een medicijnen encyclopedie, las ik dat de oorspronkelijke functie van Ibuprofen een anti-reumatica was, hierop ben ik dit gaan proberen en heb ik mij laten adviseren over het gebruik. Het gebruik haalt niet het vocht in mijn gewrichten weg, maar (tijdelijk) wel een hoop klachten, zoals pijn en stijfheid. De kosten zijn relatief laag in verhouding met de andere medicatie, en het resulteert in een eerste jaar zonder mijn eigen risico te hebben gebruikt. (normaal was ik voor 10 minuten reumatoloog al 2/3 van mijn eigen risico kwijt). Daarnaast heb ik een baan waarbij ik 32 uur per week werk en lichamelijk relatief zwaar is (veel staan, tillen, bukken, onregelmatige/nacht diensten ect). Dit werk wil ik ter bevordering van mijn gezondheid geen jaren meer doen, maar tot die tijd is het in combinatie met ibuprofen goed vol te houden.

17-10-2017 | Man | 61
Artritis psoriatica
Ik ben sinds augustus bezig met Sulfazalazine, begonnen met 2x 2 tabletten per dag en al snel overgegaan naar 2x daags 3 tabletten, maar ben nu ontzettend moe, kan mijn werk nog wel doen, maar gaat niet meer snel en de ontstekingen in mijn handen worden niet echt minder. Slik op advies van de Reumatoloog 4x daags 2 paracetamol erbij en heb ook nog 2x daags 15 mlg prednisol[lees meer...]on, maar het heeft allemaal nog niet veel effect.

03-11-2016 | Man | 63
sulfasalazine (100mg/ml)
Reumatoïde artritis
Sinds ik dit medicijn gebruik. Vrijwel altijd vrij van klachten. Naast sulfasalazine gebruik ik 1x daags 50 mg diclofanac. Geen enkele bijwerking. In drie mnd tijd is de hoeveelheid sulf. langzaam opgebouwd naar 2x 3 tabletten per dag.

04-04-2016 | Man | 28
Reumatoïde artritis
Dit medicijn doet naar mijn idee helemaal niks, behalve een hoop geld kosten. Pillen zijn smaakloos, wat wel prettig is.

08-03-2013 | Man | 27
Reumatoïde artritis
Na drie weken slikken kreeg mijn man een ernstige toxicodermie, enorme hoge temperatuur, huiduitslag, moe, slap, meerdere weken in het ziekenhuis gelegen. Hij heeft het gered maar het was kantje boord. Na ontslag ziekenhuis nog maanden enorme jeuk gehad en nu nog steeds een erg dunne en droge hoofdhuid. Nooit meer sulfapreparaten voor ons!

21-11-2011 | Man | 56
Colitus ulcerosa
Ik heb goede ervaringen met het middel Sulfasalazine 500mg. Gedurende 30 jaar heb ik met dit geneesmiddel de Colitus Ulcerosa goed onder controle kunnen houden. Was er sprake van een opvlamming, dan verhoogde ik de dosering en waren de klachten na een tijdje weer weg. Totaal geen last van hinderlijke bijwerkingen gehad. Echter sinds 2 maanden weer last van een ernstige o[lees meer...]ntsteking. Ook na het verhogen van de dosering verdwenen de klachten niet meer. Na een bezoek aan de specialist is er besloten te stoppen met de Sulfasalazine. Er is gekozen voor een nieuwe medicatie: een stootkuur van Prednisolon 20mg (1x 1,5) en als onderhoud (Azathioprine 50mg (1x3,5 tablet) en Salofalk (2x 1,5g) Ben erg benieuwd hoe deze medicatie gaat bevallen.

06-06-2011 | Man | 28
sulfasalazine
Ontsteking van het synovium in knie
Ik gebruik het nu zo'n 2 jaar voor een ontsteking in mijn knie. Langzaam opgebouwd naar 5 pillen per dag, met een kleine onderbreking bij 4 pillen, omdat mijn bloedwaarden niet goed waren. Ik had te weinig leukocyten. Dat is nu echter niet meer het geval. Verder geen bijwerkingen. Hiervoor heb ik enkele injecties in de knie gehad met kenacort en yttrium. Dit werkte niet[lees meer...] of tijdelijk. Met de Sulfasalazine is het echter behoorlijk onder controle. De knie is nog steeds wat gezwollen, maar het hindert nauwelijks.

18-09-2010 | Man
Reactieve Atritus
Gebruik dit medicijn ongeveer 4 maanden. Begon met 2 x per dag 2 tabletten sinds 2 maand 2 x per dag 3 tabletten. Merk niets van het medicijn. geen bijwerkingen, geen effect. De Atritus verminderd niet. Krijg er nu Methotrexaat bij. Is nog te kort om hier wat van van te zeggen.

26-04-2010 | Man
Reumatoide artritis