Ervaringen met Sulfasalazine

sulfasalazine

depressie paniekaanvallen vermoeidheid verstoorde leverwaarden

Gewrichtsontsteking (4 meningen)
Colitis ulcerosa (3 meningen)
Ziekte van Crohn (2 meningen)
Juveniele artritis (1 mening)

Humira (276 meningen)
Entocort (84 meningen)
Pentasa (66 meningen)
Salofalk (60 meningen)
Mesalazine (42 meningen)

23-03-2024 | Vrouw | 30
Artritis psoriatica

paniekaanvallen depressie vermoeidheid verstoorde leverwaarden

Na het gebruik van MTX overgestapt naar dit medicijn. Ik werd intens somber en kreeg paniekaanvallen. Kon geen werkdag van 8u volbrengen. Ook mijn leverwaarden waren verstoord, echter nog niet zodanig dat ik hoefde te stoppen. Voor mij waren mentale bijwerkingen zo ernstig dat ik heb besloten wel te stoppen.

31-08-2019 | Vrouw | 28
Artritis psoriatica
Vanaf de eerste week kreeg ik last van vermoeidheid en dat ik veel vergat, vanaf week 3 vaginale klachten en erg moe maar sliep niet. Kon mijn werk wel uitvoeren maar regelmatig naar wc om te kotsen, mijn urine onwijs donker de hoofdpijn gaat sinds de 2de week niet over alsof ik mezelf verloren ben.

27-05-2015 | Vrouw | 44
Artritis psoriatica
Vandaag de 3e week in met dit medicijn. Al vanaf dag 3 veel hoofdpijn en jeuk met name op de benen. Vanochtend wakker geworden met pijnlijke tong en blaar op mijn lip. Reumatoloog gebeld, overgevoelig moet direct stoppen.

09-07-2019 | Man | 75
Artritis psoriatica
Ik heb opgezien tegen het spuiten omdat ik als oorlogsbaby slapende TBC in mijn lichaam en moest hierdoor drie maanden lang zware medicijnen (Rafina) slikken. Door de biologicals zouden deze weer geactiveerd kunnen worden met alle gevolgen van dien.

02-06-2018 | Man | 45
Artritis psoriatica
na opgebouwd te zijn naar 2x2 tabletten toch regelmatig heftige reumatische ontstekingen in mijn knie. Nu naar 2x3 tabletten, maar medicijn lijkt geen resultaat te hebben. Gezien de ernst en frequentie van de ontstekingen (4x in de laatste 16 dagen is de knie leeggehaald met zo'n 400 cc vocht in totaal) nu besloten een Yttrium injectie te proberen. Ondertussen blijft de su[lees meer...]lfasalazine gehandhaafd.

17-04-2018 | Man | 46
Artritis psoriatica
Ik heb dit middel dus 5 weken en 1 dag gebruikt. Het werkte voor mij fantastisch. Helaas de laatste paar dagen last van bijwerkingen en dus gestopt op advies van de specialist. Erg jammer. Ook omdat mtx bij mij ook geen succes was. Op naar het volgende middel en de moed er in houden....

17-10-2017 | Man | 61
Artritis psoriatica
Ik ben sinds augustus bezig met Sulfazalazine, begonnen met 2x 2 tabletten per dag en al snel overgegaan naar 2x daags 3 tabletten, maar ben nu ontzettend moe, kan mijn werk nog wel doen, maar gaat niet meer snel en de ontstekingen in mijn handen worden niet echt minder. Slik op advies van de Reumatoloog 4x daags 2 paracetamol erbij en heb ook nog 2x daags 15 mlg prednisol[lees meer...]on, maar het heeft allemaal nog niet veel effect.