ziekte

Artritis psoriatica

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor artritis psoriatica

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: artritis psoriatica

13-01-2020

Arava (leflunomide)
Artritis psoriatica

Het medicijn slaat na enkele maanden goed aan, resultaat goed! Helaas na een voetoperatie , geneest de wond niet, pas na 2 maanden.Van huisarts tot orthopeed niemand wist hoe het kwam.Na maanden kom ik ter controle bij de reumatoloog, hij had het antwoord.Komt door de Leflunomide. Heb vaak ademhalings problemen en nu een longontsteking, precies zoals bij de metrexaat, dat[lees meer...] was de rede dat ik met methotrexaat gestopt ben , en nu stop ik dus ook met Leflunomide.De maat is vol ! Wat nu, maar als de bijwerkingen zo ernstig zijn kun je niet anders.
05-01-2020

Artritis psoriatica

Na jaren MTX te hebben gebruikt overgestapt naar Humira. Na het lezen van alle ervaringen was ik best bang voor die prik. Echter, geen zorgen!! Het stelt echt niks voor. Half uurtje uit de koelkast en prikken maar. Niks aan de hand. Ik heb nu een keer of 10 gespoten en ben zeer positief. Geen enkele bijwerking en alles onder controle.
26-11-2019

Tavegil (clemastine)

26-11-2019

Stelara (ustekinumab)
Artritis psoriatica

Gebruik het nu een jaar of 8 1 één injectie van 90 mg per 10 weken Heb als psoriasis patient nagenoeg alles geprobeerd, van de Biologicals: Enbrel, Humira maar Stelara is, voor mij althans, het beste wat mij is overkomen. Gelukkigerwijs heb ik een zeer goede dermatoloog in het Spaarne gasthuis welke zich weet te verplaatsen in de patient. Ik zweer erbij
25-11-2019

Artritis psoriatica

Voor de Artritis had ik niet echt het idee dat het hielp, wel voor de Psoriasis op mijn hoofdhuid. Na een paar maanden bleek dat mijn leverfunctie zo verslechterd was dat ik per direct met de Methotrexaat moest stoppen. Niets gebruiken tot mijn leverwaarde weer in orde is, Methotrexaat mag, kan en wil ik niet meer gebruiken. De Psoriasis op mijn hoofdhuid is weer in voll[lees meer...]e hevigheid terug gekomen. Hopelijk is er een goed alternatief wat voor zowel de Artritis als voor de Psoriasis werkt.
14-11-2019

Topicorte (desoximetason)
Artritis psoriatica

Ik heb topicorte voor psoriasis maar ik heb het iedee dat ik kale plekken krijg

Artritis psoriatica

Schimmelinfectie in combinatie van blaas ontsteking kon 3 dagen niet plassen waardoor ik buikpijn kreeg.... gestopt met medicatie... pijnen 10x erger terug gekomen plus vermoeidhedabklachten

Salazopyrine (sulfasalazine)

Stelara (ustekinumab)
Artritis psoriatica

Hallo allemaal. Ik ben nieuw op deze site. Mijn man heeft al meer dan 20 jaar psorsiasis.hij heeft al van alles gebruikt.het remde af maar hij heeft weer overal in zijn lichaam Hij had vandaag een afspraak bij de dermathaloog. Toen hebben ze al het psoriasis gemeten. Werd gezegt het gaat niet helpen...en het is te duur.. Mijn vraag is wordt stelara wel vergoed hoevee[lees meer...]l moet je bijbetalen. Hij zit er behoorlijk mee. Daarom zoek ik evn steun bij jullie. Wie kan mij meer erover vertellen....alvast dankuwel
31-08-2019

Artritis psoriatica

Na de eerste week erg beroerd voelen, slapeloze nachten maar vooral depressief, ik had totaal geen zin meer in leven kamde me haren niet meer omdat er plukken uitkwamen.
31-08-2019

Artritis psoriatica

Vanaf de eerste week kreeg ik last van vermoeidheid en dat ik veel vergat, vanaf week 3 vaginale klachten en erg moe maar sliep niet. Kon mijn werk wel uitvoeren maar regelmatig naar wc om te kotsen, mijn urine onwijs donker de hoofdpijn gaat sinds de 2de week niet over alsof ik mezelf verloren ben.
25-08-2019

22-07-2019

Artritis psoriatica

Na jaren mtx geslikt en ook gespoten te hebben eerst daarnaast Enbrel gaan gebruiken. Eerder ook Humira maar daar maakte ik antistoffen tegen. De mtx gaf teveel bijwerkingen en nu gebruik ik de enbrel 25 mg soms 1x per week soms 2x per week. Tegen de reuma werkt het redelijk goed, voor de psoriasis gebruik ik enstilar schuim erbij. Bijwerking is wel heel veel horst periode[lees meer...]s en snel vatbaar, vaak ziek en verkouden daardoor. Fijn om andere reacties te lezen nu ik met een hele zere knie zit door overbelasting.
14-07-2019

Artritis psoriatica

Ik gebruik al jaren met succes een zelfgemaakt middel tegen psoriasis artritis en ik ben helemaal verlost van ontstekingen en andere kwalen. gr. John
13-07-2019

Artritis psoriatica

Sins 3 weken neem ik het . Eerst 3 op woensdag 2.5 .24 uur later piletje folium . Week er na wo weer het zelfde .. week er na 6 pillen . En dag er na folium. Kan nu niks meer . Duizelig zweten warm koud . Last van me oor oog buik als of je je eigen lichaam niet ondercontrolen hebt . Als ik een schoef in de muur draai ga ik zweten paniekerig en val haast om. 13.7.2019 nu[lees meer...] maandag bellen en het weekend even rustig doen . Als het gaat ik heb snel als ik iets voel dat ik weer in paniek raak . Ik ga er mee stoppen en hopen dat ze iets anders hebben .
09-07-2019

Artritis psoriatica

Ik heb opgezien tegen het spuiten omdat ik als oorlogsbaby slapende TBC in mijn lichaam en moest hierdoor drie maanden lang zware medicijnen (Rafina) slikken. Door de biologicals zouden deze weer geactiveerd kunnen worden met alle gevolgen van dien.
09-07-2019

Artritis psoriatica

Sinds drie maanden 1x per week Embrel 50 Mg middels myclic pen. Controle bij Reumatoloog daar bleek de ontstekings waarde van 43 naar 0, dit is voor mij ongelooflijk, het HB ging van 6.5 naar 7,7, voor een man moet dat 8.3!zijn dus ik hoop dat dit gaat lukken. De psoriasis plekken zijn in zijn geheel verdwenen. Ik heb wel meer last van Galbulten!
19-04-2019

Reuma in handen
16-04-2019

Artritis psoriatica

Beste respondent van 11-04-2019. U kunt contact via deze site nemen. (privé gegevens zijn niet online )
19-03-2019

Artritis psoriatica

Mijn huid is nu een stuk rustiger en smeer een enkele keer nog met corticosteroïden crèmes. Ik ben begonnen met lichttherapie en zalven, maar dat hielp maar kort en klachten kwamen terug. Met de jaren verergerde de psoriasis, tot het stadium bereikt werd dat ik onder de schilferende en jeukende rode plekken zat over mijn gehele lichaam. Mijn handen en gezicht begonnen[lees meer...] ook. Dit was voor mij het omslagpunt en ben aan de MTX gegaan. Ik ben van plan ( ook na overleg met specialist ) om nog even door te gaan met deze dosis en te kijken of de bijwerkingen wellicht wat minder worden doordat het lichaam zich instelt op het medicijn.
13-01-2019

Salazopyrine (sulfasalazine)
Artritis psoriatica

Stinkende tabletten. De eerste 8 maanden lichte verbetering van mijn klachten, daarna weer meer klachten en de laatste 6 maanden geen effect. In de eerste 2 maanden zonder andere aanleiding 18 kilo bijgekomen.
05-12-2018

Artritis psoriatica

Tot 2017 heel veel ontstekingspijn in gewrichten en op diverse plaatsen psoriassis, na de start Enbrel al snel beter. Op dit moment eind 2018 nergens last van, kan alles weer doen.
27-10-2018

Aciclovir Tabletten / Injecties (aciclovir)
Artritis psoriatica

Het helpt heel goed voor de psoriasis , maar vel veel bij werking , veel last van verkouden heid en vaak schimmel Inventie in de mond . Ik overweeg om te stoppen
12-10-2018

Tramadol (tramadol)
Artritis psoriatica

Ik heb hier vier reumatologen, een neuroloog, 3 huisartsen en een aantal ziekenhuisopnames aan moeten laten vooraf gaan om tot de conclusie te komen die ik al wist. Ik heb Psoriasis Arthritis, reumatoïde artritis, fibromyalgie en astma bronchial, wat mij er direct toe brengt dat ik niet alle medicijnen en pijnstillers kan nemen. Ik heb geen pijnloze dagen. Tramadol helpt[lees meer...] niet. Alleen dat je er ontzettend van begint te zweten, samen genomen met prednisone. Rivotril om de zenuwpijn te ontspannen heeft bitter weinig succes. MTX heb ik moeten onderbreken wegens een zware depressie, angstaanvallen en astma. Sindsdien vertrouw ik niets meer. Ik weet mij op dit moment geen raad meer. Laat u aub geen Tramadol aansmeren. Ik had eerst de 150mg en nam er 4 per dag. Deed niets. Nu de 200mg retard. Het probleem is ook dat de artsen niet luisteren. Ze schrijven maar voor.
13-09-2018

Benepali (Etanercept)
Artritis psoriatica

Ik had erg veel last van handen en andere gewrichten. Heeft mij voor 95 procent geholpen. Ik heb wel wat last van lichte slijmvorming in de bovenste luchtwegen en lichte kortademigheid
26-08-2018

Artritis psoriatica

MTX werkte in het begin perfect tot ik een ander doosje kreeg. sinds dien alleen maar ellende na innamen 3 dagen ziek en dan was je net weer een beetje opgeknapt kon je die rotzooi weer in nemen overgestapt op enbrel helemaal super !
26-08-2018

Artritis psoriatica

Na een hoop trammelant met MTX overgegaan op enbrel. werkt echt perfect ! wel ben ik net als met MTX veel sneller verkouden.
28-06-2018

Plaquenil (hydroxychloroquine)

02-06-2018

Artritis psoriatica

nadat MTX tabletten niets deden overgestapt op injecties. Daar werd ik echt vreselijk ziek van. Op vrijdag 16u de injectie, eten om 17u en een uur later kwam alles er weer uit. In trainingspak onder een dik dekbed liggen rillen tot zondag. Dan ging het weer. Na een paar maanden kwam daar als gevolg van MTX een hartvliesontsteking bij. Accuut gestopt en toen bijna 10 jaar g[lees meer...]een last meer gehad.
02-06-2018

Artritis psoriatica

na opgebouwd te zijn naar 2x2 tabletten toch regelmatig heftige reumatische ontstekingen in mijn knie. Nu naar 2x3 tabletten, maar medicijn lijkt geen resultaat te hebben. Gezien de ernst en frequentie van de ontstekingen (4x in de laatste 16 dagen is de knie leeggehaald met zo'n 400 cc vocht in totaal) nu besloten een Yttrium injectie te proberen. Ondertussen blijft de su[lees meer...]lfasalazine gehandhaafd.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2287)
Depressie (1874)
Angst & paniekstoornis (1736)
Hoge bloeddruk (1306)
Acne/puistjes (920)