Ervaringen met Dulcolax

bisacodyl

buikkrampen buikpijn rug krampen darm/maag van streek

Moviprep (166 meningen)
Movicolon (94 meningen)
Macrogol en elektrolyten (84 meningen)
Bisacodyl (79 meningen)
Psylliumvezels (62 meningen)

30-07-2022 | Vrouw | 33
Darmproblemen - verstopping
Ivm vakantie ruim 5 dagen niet naar de wc gekunt. 23:00 2 tabletten ingenomen. 07:30 een opgezette buik en krampen. 08:00 eerste toiletbezoek, flink wat krampen voor de ontlasting kwam maar ik had niet anders verwacht. Je neemt laxeermiddelen dus logisch dat je ongemak gaat ervaren. Ontlasting was zacht, maar geen diarree. Zeker een opluchting!

05-06-2022 | Vrouw | 36
Obstipatie
Omdat poeders van de huisarts en allerlei andere middeltjes tot nu toe niet geholpen hebben, toch maar eens dulcolax gekocht bij de Kruidvat. In de veronderstelling dat het een veilig product is. Op de verpakking staat 1 tot 2 tabletten innemen. Ik heb er 2 ingenomen omdat eigenlijk nooit iets helpt, dus ik dacht dat ik dit wel kon hebben. Ongeveer twee uur na inname m[lees meer...]oest ik 3x naar het toilet en had normale stoelgang, geen buikkrampen. Ik was blij dat ik eindelijk iets gevonden leek te hebben wat wel werkt. Daarna gaan slapen, en werd 's nachts wakker met het gevoel alsof er een steen door m'n darmen ging. Erg pijnlijk. Na een bezoekje aan het toilet (weer normale ontlasting) weer naar bed gegaan maar daar weer buikkrampen. Éénmaal op het toilet werd ik zeer misselijk, ging zweten en had het idee te gaan flauwvallen. De buikpijn was enorm en bijna niet uit te houden. Enorme diarree gekregen uiteindelijk. Na de halve nacht op de wc doorgebracht te hebben met een emmer voor me, weer naar bed gegaan en had het enorm koud. Volgende ochtend na wat eten weer gelijk buikpijn en diarree, en nog zo'n 3 dagen een vervelende buikpijn gehad. Ik zou niemand aanraden dit te gebruiken..ik vind het een gevaarlijk product en er wordt niet genoeg gewezen op de bijwerkingen. Vreselijk ziek geweest ervan. (En dat heb ik echt niet snel)

17-05-2022 | Vrouw | 22
bisacodyl (5mg)
Doet wat het moet doen maar kreeg erg veel onprettige bijwerkingen. Zou hierdoor nooit meer gebruik maken van dit medicijn.

03-01-2022 | Vrouw | 29
Darmproblemen - verstopping
Voorbereiding darmonderzoek. Zou dit drie dagen moeten nemen en dan nog een oplossing in een drank erbovenop. Ik ga het houden bij de drank alleen…

03-11-2021 | Vrouw | 25
Obstipatie
Ik had enorme angst na het lezen van sommige verhalen. Uiteindelijk toch een tabletje ingenomen om 19h45. 2h nadien kon vrijwel al wat vlotter gaan. De hele nacht ben ik opgebleven, wachtend tot wanneer er iets zou gebeuren, buiten wat krampjes af en toe en wat drang, gebeurde er helemaal niets. De volgende ochtend om 08h15 kreeg ik wat krampen en drang, mijn ontlasting wa[lees meer...]s dunner, maar niet waterachtig. Tot hier toe ben ik nog maar 1x moeten gaan, geen idee of er meerdere keren gaan bijkomen. Al bij al ben ik blij dat ik verder tot hier toe geen enkele negatieve bijwerking heb ervaren zoals sommige hier. Ik heb de fout gemaakt om te zitten wachten tot de 1ste effecten er waren, dit had ik niet mogen doen, zo wordt het een lange nacht haha ;-) Voorlopig doet het bij mij wat het moet doen, maar zou er denk ik geen 2de keer aan beginnen. Of misschien wat afleiding zoeken de volgende keer, dat kan ook helpen om de tijd wat te doen verdrijven haha :-)

07-09-2021 | Vrouw | 48
Darmproblemen - verstopping
Blijkbaar heeft mijn lichaam heel heftig gereageerd. Maar dit pas 20u na inname! Dokter van wacht moeten opbellen. Inspuiting buscopan gehad. 2 dagen later nog steeds krampen en misselijk! Terug dokter laten komen, opnieuw inspuiting buscopan en gans de week werkonbekwaam! Nooit meer Dulcolax voor mij!

26-03-2021 | Vrouw | 26
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Ik heb prikkelbare darmen dus ben wel wat gewend. Ik heb het rond 17u savonds genomen. Nu tegen 2u snachts al 2x geweest. Fel buik krampen en je voelt dat u darmen aan het werken zijn. Raar gevoel in de onderbuik. De bujwrtkingd zijn niet min maar voor 1x wekelijks heb ik het er wel voor over.

25-03-2021 | Vrouw | 18
Obstipatie
Ik had last van obstipatie en kon met geen mogelijkheid naar het toilet, omdat het zoveel pijn deed. Toen als laatste redmiddel dit maar gehaald bij de kruidvat. Ik vond het idee van een zetpil nemen heel eng maar achteraf heeft het mij enorm geholpen. Ik kon na 20 minuten al naar de wc. Alles is er toen uitgegaan zonder enige problemen.

23-03-2021 | Man | 27
Darmproblemen - verstopping
Tweede keer dat ik nu dit medicijn gebruik. Voorheen regelmatig zakjes met laxeerpoeder voorgeschreven gekregen van de apotheek/huidarts. Hier kreeg ik altijd ongelooflijk veel buikkramp van. Toch maar een keer voor een zetpil gekozen. Bij een 1X 10mg zetpil voel ik een zeer lichte druk op de buik. Vervolgens na halfuurtje volhouden komt alles er zeer geleidelijk uit als [lees meer...]'pasta' waarbij je nog zeer licht moet drukken. Op zich perfect... Als je dit niet ziet zitten en in één keer van de verstopping af wil zijn dan is mijn ervaring 2x 10mg toedienen perfect. Let wel op... dit is een stuk heftiger dan 1x 10mg.

19-03-2021 | Man | 42
Darmproblemen - verstopping
22.00 uur in de avond ingenomen 04.00 uur in de ochtend wakker met hevige buikkrampen heel erg zweten misselijkheid en uiteindelijk flauwgevallen🤮 tijdens flauwvallen hoofdgestoten en hersenschudding , zeer zeer gevaarlijk vind ik, dat mogen ze zonder recept niet verkopen

04-03-2021 | Man | 18
Obstipatie
Dit product is goed voor als je een verstopping hebt maar de bijwerkingen bij mij zijn gigantisch, ik voel me er erg ziek door.

01-03-2021 | Vrouw | 18
Darmproblemen - verstopping
Ik heb zelf veel last van verstopping en laxeer zakjes helpen niet bij mij. Nu gebruik ik Dulcolax zetpillen en dat helpt heel erg bij mij! Alleen het nadeel is is dat ik het niet tot 20 minuten kan volhouden (ongeveer tot 15 minuten wel), ik krijg dan heel erg last van buikkrampen en dat gevoel is bijna niet vol te houden. Ondanks dat heb ik het er wel voor over om het te[lees meer...] gebruiken. Het doet goed zijn werk!

14-09-2020 | Vrouw | 31
Obstipatie
Ontzettend last van obstipatie. Na het gebruiken van een zetpil begon het binnen een kwartier te werken. Nog uit kunnen uithouden tot een half uur. Stoelgang was minder verhard en was iets dunner. Na het toiletbezoek was alles er goed uit. Heel fijn product en zeker aan te raden!

01-09-2020 | Vrouw | 42
Obstipatie
Zeer tevreden. Doet wat het moet doen. Al na twee uur na het innemen van de tabletjes kwam de stoelgang op gang. Gaat wel gepaard met darmkrampen, maar niet extreem.

14-08-2020 | Vrouw | 41
Darmproblemen - verstopping
Voor mij doet ze wat het moet doen. Ja, je krijgt er hevige krampen van wat bij mij soms volledig door naar mijn benen trekt., maar het is mijn redder in nood. Soms zit ik weer zo verstopt dat ik een brok in mijn keel krijg en geen hap meer naar binnen krijg. Dan gebruik ik EEN HALVE en 10 minuten later kan ik naar het toilet. Soms gebruik ik het 1x per maan[lees meer...]d, soms per week en heeeeel soms wel 3 ochtenden achter elkaar om goed te legen. Ik bereid mij altijd goed voor op de krampen en neem de tijd, met een klein half uur is alles weer voorbij

14-06-2020 | Man | 34
Constipatie
Ik had al pijn aan de rechterzijde net onder mijn rib. Als ik vettig eet heb ik wel eens dat het daar echt pijn kan doen. Ik dacht ik probeer dit pilletje eens. In de loop van 6 uur begon de pijn erger en erger te worden. Na 8 uur wanneer ik thuis kwam van mijn werk heb ik moeten 3 dafalgan codeine 's nemen en een uur later was de pijn weg. Ik ben maar de dag erna naar het[lees meer...] toilet gegaan. Dus het enige dat die pil heeft gedaan is me meer pijn gegeven. Ik raad dit niet aan. Koop Movicol , het smaakt niet maar helpt wel. En als het dringend is koop je een Enema.