Ervaringen met Forlax

macrogol

PDS (prikkelbare darmsyndroom) (5 meningen)
Buikpijn (2 meningen)
Colitis ulcerosa (1 mening)

Moviprep (165 meningen)
Movicolon (94 meningen)
Macrogol en elektrolyten (84 meningen)
Bisacodyl (78 meningen)
Dulcolax (62 meningen)

06-01-2022 | Man | 25
Darmproblemen - verstopping
ik voel me ongemakkelijk door forlax na inname een half uur later moet ik al naar de WC mijn darmen zijn overactief met als resultaat dat de ontlasting al in mijn onderbroek zit. Dat is superongemakkelijk.

18-06-2019 | Man | 59
Darmproblemen - verstopping
Omdat ik oxycodon moet gebruiken tegen mijn complex regionaal pijnsyndroom moet ik elke dag laxeren. Nu is het feit zo,dat ik absoluut niet tegen de werkzame stof macrogol kan. Sterker nog,ik mag het absoluut nooit meer gebruiken,omdat het mijn darm beschadigd heeft. Ik heb er zelfs prikkelbaar darmsyndroom aan overgehouden. Als ik macrogol gebruik,en het maakt niet ui[lees meer...]t van welke fabrikant dan ook,wordt ik doodziek,en sta helemaal in de brand. Ben zelfs daardoor diverse malen op de ehbo beland,en daar hebben ze vast gesteld middels diverse onderzoeken dat al mijn klachten door de macrogol kwam. Heb er zelfs 1x een warmbloedig door gehad. Nu overgestapt op magnesiumhydrooxide, en gaat het laxeren gelukkig zonder problemen.

28-01-2021 | Vrouw | 41
Obstipatie
Gekregen ivm obstipatie tijdens zwangerschap. Zwaar beroerd van geweest. Heftige buikpijn de hele dag na inname, misselijk en daar ook erg vermoeid door. Daarom mee gestopt.

08-02-2013 | Vrouw | 48

02-05-2021 | Vrouw | 21
Darmproblemen - verstopping
Aangezien movicolon/macrogol niets meer deed voor mij over gegaan op forlax. Andere samenstelling en andere fabrikant. Tot nu toe met 1zakje elke dag ontlasting gehad! Wel heb ik meer bijwerkingen dan andere laxeermiddelen. Erg opgeblazen gevoel en last van winderigheid....

26-10-2017 | Vrouw | 5
macrogol (4g)
Obstipatie
Onze dochter kreeg Forlax vanwege obstipatie nog voor ze één jaar werd. Hielp gelukkig erg goed. Later bleek dat ze veel moeite had met zindelijk worden. Met vijf jaar plaste ze nog gerust drie keer per dag in haar broek. Als ze moest, moest ze ook direct ontzettend nodig. Daarvoor werd ze ook begeleid door plaspoli in het ziekenhuis. Die adviseerden om niet met de Forlax [lees meer...]te stoppen, want door verstopping kun je nog sneller in je broek plassen. Toen wij uiteindelijk met de Forlax stopten, hield ook het broekplassen direct op. En dat na alle moeite die we eerder gedaan hadden om haar zindelijk te krijgen en al het verdriet die het haar gekost heeft, dat ze wéér een natte broek had.

01-06-2013 | Vrouw | 54
Darmproblemen - verstopping
Op zich is dit één van de weinige medicijnen die het op den duur ook blijft doen. Wel veel last van opgeblazen buik en winderigheid. Zeer onregelmatige ontlasting en als het komt, komt het onmiddellijk. Maar nu, na een maand gebruik, ben ik helemaal volgelopen met vocht. Rond mijn ogen, ook dikke handen, voeten en onderbenen. Minstens 3,5 ltr. volgens de weegschaal. Snel g[lees meer...]estopt, want minderen is geen optie, dan werkt het niet meer.

29-08-2012 | Vrouw | 60
Darmproblemen - verstopping
Forlax helpt goed bij mij alleen ga ik het minderen want ik krijg er een opgeblazen gevoel van en vooral DIKKE buik en winderigheid. Wie herkent die dikke buik??? Dat had ik vroeger nooit... Tessie

06-09-2020 | Man | 6
macrogol (5g)
Obstipatie
Ons zoontje krijgt preventief Forlax om obstipatie te voorkomen (door chemo, hij heeft leukemie). Wij hebben de indruk dat de plasfrequentie door de Forlax erg omhoog gaat, maar zeker weten doen we het ook niet. Iets om te ondezoeken. We zijn ons ervan bewust dat obstipatie zelf het uitplassen kan verhinderen, maar dat lijkt hier toch niet aan de hand.

25-10-2022 | Vrouw | 32
Darmproblemen - verstopping
De smaak ia sowieso al lekker zoet. Mengen gaat prima wn het doet zn werk. Bij obstipatie door stress neem ik om de dag 1 sachet en dat ks voldoende dan.

28-06-2021 | Man | 70
Darmproblemen - verstopping
Al mijn hele leven (70 jaar) last van verstopping en harde ontlasting gehad (familiekwaal). Na gebruik van Forlax nu dagelijks normale ontlasting. Geen enkele bijwerking (alleen de allereerste dag 3 maal snel naar toilet gemoeten). Ik ben dus heel tevreden over Forlax.

19-05-2021 | Vrouw | 44
Obstipatie
Na darm onderzoek en ook daar het in de familie voorkomt de diagnose chronische obstipatie gekregen van internist. Na soms 1,5 week niet na de wc te kunnen ( geen aandrang of wel aandrang maar geen ontlasting) is dit een verrijking van mijn leven! Ik had veel last van brandend maagzuur en misselijkheden doordat mijn dikke darm vol bleef en op m’n Maag drukte. Dat is nu h[lees meer...]elemaal weg. Verder heeft deze t grote voordeel dat deze goed smaakt en als je t met sinaasappellimonade inneemt helemaal. Had laatst een andere gekregen ivm andere apotheker maar dat was net of je zoute as drink tot je nam daar werd ik super misselijk van. Gelukkig via Efarma nu weer florax. Ik speel een beetje met mn dosering m’n maag geeft al snel een seintje dus ik neem zo om de dag 1 zakje maar als ik veel stress (adhd) heb dan gaan darmen op slot en dan moet ik echt iedere dag een zakje. Kortom ik kan hier goed mee leven!

14-07-2014 | Vrouw | 36
Obstipatie
Ik heb afgelopen jaren lastige stoelgang gehad, werd laatste jaar alleen maar erger. Zakjes vezels gekregen van huisarts, voedingstips en veel water drinken. Het werkte minimaal. Op een gegeven moment zo ziek en beroerd van ontlasting dat ik maar niet kwijt kon, huisartsenpost en dienstdoende huisarts zei tegen mij: 'Je krijgt ander poeder dat wel werkt. Ik kreeg ook 2 kly[lees meer...]sma's mee. Huilend op de toilet, wat een ellende en wat een opluchting dat ik het kwijt was! Ik gebruik Forlax 1 keer per dag, werkt perfect. Je hoopt zonder te kunnen, maar dat gaat gewoon nu niet. Ik weet niet waarom. Huisarts zei: 'Ben je wel eens getest op verhoogde schildklierwerking?' Nee, maar aangezien ik alles aan elkaar eet en geen gram aankom zal het wel. Met Forlax elke ochtend en 2 klysma's op voorraad ben ik niet bang meer om mijn ontlasting niet kwijt te raken. Ik moet eerlijk bekennen dat ik te weinig water drink, maar vroeger deed ik hetzelfde en had ik nergens last van.