ziekte

Bestaat uit:
Constipatie (15)
Obstipatie (77)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor darmproblemen - verstopping

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: darmproblemen - verstopping

17-01-2023 | Man | 44
Darmproblemen - verstopping
Ik had een serieuze verstopping in mijn dikke darm, zo erg dat ik na eten over moest geven omdat mn darmen vol zaten. Daarnaast constant pijnlijke steken in de buik. In het begin te voorzichtig begonnen met 2 zakjes per dag (Apotex 13,8g). Omdat ik nogal wat negatieve ervaringen las op het internet te snel ermee gestopt. Helaas waren de klachten niet minder geworden. Di[lees meer...]verse buikonderzoeken gehad, maar alles was verder ok, dus op last van de dokter een week lang 3x 2 zakjes per dag gaan nemen, na die week waren de klachten aanzienlijk minder geworden. Hierna over op 3x1 zakje per dag (je moet een koeienvlaai poepen zoals de dokter zegt om het week te maken in je darmen, zodat de harde ontlasting op kan lossen), tot de buikpijn compleet verdwenen was. Ik kon zelfs weer normaal plassen. Ook ik heb een beetje last van de bijwerkingen: winderigheid, ietwat opgeblazen gevoel en beetje misselijk direct na inname (maar neemt snel af). Het smaakt ook niet echt lekker, dus je kan het op 2 manieren doen: oplossen in klein beetje water en in 1x naar binnen gieten en dan een glas water er achteraan. Of oplossen in een groot glas water, de zoute smaak is dan bijna weg zodat het makkelijker (rustig) te drinken is. Conclusie: het heeft mij enorm geholpen. De bijwerkingen zijn er, maar zijn zeker te overkomen. Zeker als je merkt dat het werkt. De fout die ik gemaakt heb, is in het begin te sceptisch te zijn begonnen. Hierdoor met een te lage dosering gestart, waardoor ik het veel langer heb moeten gebruiken dan eigenlijk nodig was en natuurlijk ook langer met buikpijn rond gelopen heb. Succes!

08-01-2023 | Man | 78
Darmproblemen - verstopping
Endeldarmbloeding gehad. Divertikels als oorzaaak...Nooit meer teruggekomen gelukkig. Ik zou vanwege de buikkrampen enigszins willen afbouwen.

Microlax

18-12-2022 | Vrouw | 25
natriumlaurylsulfoacetaat/natriumcitraat/sorbitol
Darmproblemen - verstopping
Door bepaalde medicatie heb ik vaak last van verstopping. Wat een geweldig middel is dit! Vooral als de verstopping lager zit. Ik heb helemaal geen bijwerkingen en alles kwam er binnen 5 minuten zonder pijn en persen uit. Orale tabletten kan ik niet verdragen en geven mij maagpijn, zetpillen vind ik niet fijn inbrengen maar dit middel van microlax is perfect!!! En ook fijn[lees meer...] dat als het eruit is, het ook klaar is. Met laxeertabletten voor oraal gebruik moet ik er een hele dag voor uittrekken omdat je niet weet wanneer het komt, hoe lang het gaat duren en hoe vaak je naar het toilet moet. 1 tube was voor mij voldoende en daarnaast neem ik nu ook extra vezels. Ik weet nu in ieder geval dat dit middel bestaat voor noodsituaties zoals deze. De bijwerkingen van laxeertabletten zorgden er namelijk voor dat ik zelfs wanneer het echt moest, geen tabletten nam met alle gevolgen van dien. Ik heb vandaag gelijk een voorraad aangeschaft omdat het vaak uitverkocht is. Een nadeel van deze site is dat ik verplicht bijwerkingen moet melden terwijl ik deze helemaal niet heb. ///RED mijnmedicijn.nl als er geen bijwerking zijn geweest dan heb u goed ingevuld- ///

14-12-2022 | Vrouw | 22
Darmproblemen - verstopping
Ik was 6 dagen na mijn coloscopie niet meer naar de grote wc kunnen gaan. Dus ik ga naar de apotheek en vroeg iets ervoor. Hij zei ook dat dit geen buikkrampen ging geven dus ik dacht ideaal! Zaterdag avond heb ik 2 pilletjes genomen en om 3 uur snachts begon ik buikpijn te krijgen dus ik ga naar wc... het werd erger elke minuut ik kreeg het echt warm ! Ook werd ik super m[lees meer...]isselijk en heb ik moeten overgeven. Ik had het gevoel dat ik ging flauwvallen en ik had geen kracht meer alsof ik een vod was. Ik dacht dat ik mss toevallig buikgriep had gekregen. Hoe konden 2 pilletjes mij zo naar de hel brengen. Ik was gewoon een beest geworden lol Dus ik heb het nog een kans gegeven (5 dagen later) en maar 1 pilletje genomen. 4 uur erna begon dezelfde hel weer. Overgeven buikpijn flauwvallen trillen. Dus dit ga ik NOOIT meer nemen

04-12-2022 | Vrouw | 75
Darmproblemen - verstopping
Ik heb last van verstopping en gebruik Metamucil. Ik heb ook last van hartritmestoornissen maar legde geen link naar het gebruik van Metamucil met aspertaam. Totdat ik een review las van een persoon die dit ook ervaarde. Ik stop onmiddelijk en zoek wel wat natuurlijkers.

02-11-2022 | Vrouw | 19
Darmproblemen - verstopping
Heerlijk spul ! Buik doet een beetje pijn wanneer het begint te werken , ik neem het als ik wakker word en dan savonds kan alles der uit

Forlax

25-10-2022 | Vrouw | 32
macrogol
Darmproblemen - verstopping
De smaak ia sowieso al lekker zoet. Mengen gaat prima wn het doet zn werk. Bij obstipatie door stress neem ik om de dag 1 sachet en dat ks voldoende dan.

15-10-2022 | Vrouw | 45
Darmproblemen - verstopping
Werkt prima, mits je er ook voldoende bij drinkt.

Movicolon

28-09-2022 | Vrouw | 53
Darmproblemen - verstopping
Helaas genoodzaakt dit middel twee maal daags te gebruiken ivm Verapamil gebruik wat verstopping veroorzaakt. Vies drankje maar te doen. Alleen de bolle buik winderigheid en vreselijk stinkende scheten ..het doet mij wegrennen voor mezelf. Wat een drama. Als.iemand daar een oplossing voor weet!

30-08-2022 | Vrouw | 102
Darmproblemen - verstopping
Vijf dagen verstopt. Dulcolax in mijn darm geschoven en na 20 minuten resultaat.

29-08-2022 | Vrouw | 39
Darmproblemen - verstopping
Ik heb pds en ga vaak maar 1 keer om de 2weken naar het toilet, alsof ik alles opneem en niks verwerk? De dokter schreef me laatst dulcolax voor (ik nam al movicol, lijnzaad,alle natuurlijke en medische opties zijn al gepasseerd maar het lijkt dat mijn darmen er steeds gewoon aan worden) en de 1ste nacht had ik ongelofelijk veel spijt dat ik het genomen had. Krampen, maa[lees meer...]gpijn, enorm heftig. In de ochtend kon ik eindelijk naar het toilet. De 2 avond weer 2 genomen, weer krampen, weer diarree. Ik nam ze de laatste 3weken telkens ongeveer 2x per week maar telkens heftige krampen en diarree. Alleen, duurde het steeds langer voordat ik naar het toilet kon. 1st ongeveer 12u,dan een 18u,dan 24u. Nu week heb ik ze al 2 avonden genomen en nog steeds niet naar het toilet. Zijn mijn darmen ook hier weer gewoon aan geworden? Ik weet het niet... maar helaas werkt het niet meer.

Magnesiumoxide Tabletten

23-08-2022 | Vrouw | 40
magnesiumoxide
Darmproblemen - verstopping
Aangezien magnesiumhydroxide al maanden niet leverbaar is moest ik opzoek naar een alternatief. De zakjes en siroop werken niet of geven teveel bijwerkingen. Deze magnesiumoxide werkt een stuk minder dan de hydroxide maar bij gebrek aan beter doe ik t er mee.

30-07-2022 | Vrouw | 33
Darmproblemen - verstopping
Ivm vakantie ruim 5 dagen niet naar de wc gekunt. 23:00 2 tabletten ingenomen. 07:30 een opgezette buik en krampen. 08:00 eerste toiletbezoek, flink wat krampen voor de ontlasting kwam maar ik had niet anders verwacht. Je neemt laxeermiddelen dus logisch dat je ongemak gaat ervaren. Ontlasting was zacht, maar geen diarree. Zeker een opluchting!

28-07-2022 | Man | 56
Darmproblemen - verstopping
Na 5 dagen de zet pil hebben in gezet. Kwam het goed los Geen bij werkingen.

01-07-2022 | Vrouw | 25
Darmproblemen - verstopping
4 maanden geleden kreeg ik dit voorgeschreven wegens buikklachten. Na een laprascopie moest ik t het blijven gebruiken maar de darmen blijven problematisch. Volgens dokter verstopping, in myn beleving echt iets anders en voel me zo beroerd van myn buik. 1 stuk is prima, bij 2 of meer ervaar ik veel bijwerkingen. Ik ken myn lichaam niet meer door alle ongemak wat het meebre[lees meer...]ngt. Inmiddels by een mdl-arts die denk dat het een bekkenbodemprobleem is wat ik betwijfel maar tot die tijd moet ik t blijven gebruiken. Ik kan alsnog niet voldoende en goed naar het toilet. Ik zou er het liefst direct mee willen stoppen maar weet iemand een alternatief?

21-06-2022 | Vrouw | 19
Darmproblemen - verstopping
nadat ik de verhalen hier had gelezen was ik zelf bang om het te gebruiken, eigenlijk heb ik er vrij weinig last van gehad, een beetje kramp smorgens maar daarna is alles er wel uit. dit is mijn 2e verpakking wat ik gebruik in 2 jaar

29-05-2022 | Vrouw | 38
Darmverzakking

Microlax

29-05-2022 | Vrouw | 38
natriumlaurylsulfoacetaat/natriumcitraat/sorbitol
Darmproblemen - verstopping
Dit is voor mij HET ultieme middel dat direct werkt om Mijn verstopping en de daarbij horende buikpijn etc te verhelpen! Direct na gebruik +- 5 min laten komt de aandrang en ben ik er vanaf! Vooral op vakantie krijg ik na een paar dagen klachten, heb microlax altijd mee vanaf nu! Jammer dat ik bijwerkingen in moest vullen, deze zijn er nl niet voor mij

Relistor

18-05-2022 | Vrouw | 45
methylnaltrexonbromide
Darmproblemen - verstopping
Dit middel moet je injecteren, ff wennen om bij je zelf te doen. Het middel werkte wisselend bij mij, maar als het werkte was dit ook binnen een half uur. Bijna geen bijwerkingen zoals kramp. Ik mocht het een maand uit proberen, maar het middel is erg prijzig, dus weet niet of het voor langere tijd mocht. Ook was de kans op een darm perforatie van de dunne darm wat grot[lees meer...]er volgens mijn MDL arts.

Constella

18-05-2022 | Vrouw | 45
linaclotide
Darmproblemen - verstopping
Door medicatie gebruik bij ernstige endometriose heb ik vreselijke obstipatie. Ik probeer al jaren elk middel uit. In principe was ik ook tevreden met Bisacodyl en af toe een Microlax klysma, maar dit werkt langzamer en geeft meer buikkrampen. Constella neem ik in tijdens de maaltijd, volgens de bijsluiter moet dit niet maar voor mij werkt het effectiever op deze manier. [lees meer...]Het werkt binnen 3 uur, en kan wel zeggen dat ik de rest van de avond op de wc spendeer. Maar liever dit dan de hele nacht buikkrampen en pas de volgende dag kunnen! Ik heb met Constella ook bijna geen buikkrampen. Ik ben heel blij, eindelijk niet meer die vreselijke pijn en een pijnlijke opgezette buik!

Colofort

12-05-2022 | Vrouw | 58
Darmproblemen - verstopping
Ik zwel op als een zwellichaam en dat gaat gepaard met ernstige brandende pijn in mijn buik. Ik heb het op recept, maar overweeg nu toch om het niet meer te nemen.. Ik word gek bij de gedachte dat ik weer dik ga worden. er zit zoveel sorbitol in dat ik weer ga aankomen. Ik ben 3 kg gegroeid sinds vorig jaar en mijn keto is niet te doen hiermee..

Moviprep

28-04-2022 | Vrouw | 36
Darmproblemen - verstopping
Omdat ik 3 weken nauwelijks naar de wc kon en een aantal dagen behoorlijke streken in mijn buik kreeg, en het gevoel had stenen in mijn buik te hebben, heb ik de dokter gesmeekt om iets voor te schrijven. Eerst een echo voordat ze moviprep voorschrijven om te kijken of je echt wel obstipatie hebt. 2 dagen later uitslag en moviprep kunnen gebruiken. Na 2 uur werkte het ma[lees meer...]ar er kwam alleen water en kleine brokjes uit. Bijna geen ontlasting….

Psylliumvezels

08-04-2022 | Vrouw | 45
Darmproblemen - verstopping
Psylliumvezel is voor mij een echt wondermiddel voor een goede, gezonde darmwerking. Ik neig nogal naar obstipatie, afhankelijk van de periode in mijn cyclus. Maar enkele koffielepeltjes psylliumvezel door mijn yoghurt werkt voor mij perfect. En zoals iemand anders hier reeds vermeldde, het scheelt je nogal aan toiletpapier. Ik lees hier veel commentaren over sinaasappels[lees meer...]maak, maar ik koop gewoon zuivere psylliumhusk in een grote pot. Er is niks aan toegevoegd dus het geeft weinig smaak af. Om zo te drinken opgelost in water, vind ik het ook niet aangenaam. Ideaal vind ik het gemengd in yoghurt, of ik durf ook wel eens een koffielepeltje over mijn slaatje strooien (zeker met tomaten erbij werkt het goed, het mengt met het sap van de tomaten). Ik zou het iedereen aanraden.

23-03-2022 | Vrouw | 66
Darmproblemen - verstopping
Trage schildklier. Veel plassen, droge ogen, neus, haren. Was bij uroloog, zag in hele colon faeces. Was net bij huisarts praten over haaruitval, droogte etc. Vertelde ik vaak ademproblemen, afbrekende haren had. Of ik door veel plassen niet minerale zouten tekort kwam? Had eens keltisch zeezout gedronken, in 20 min. Depressie weg! Leek ik elektrische lading had gehad. Was[lees meer...] perplex. En of opgehoopte feces door minerale zouten tekort kwam of thyroxine? Want ik plaste wel heel erg veel! Elk kwartier. Omdat mijn vader recent is overleden aan ileus, darmen puilde uit! En ik net vernam door uroloog in mijn colon ook opgehoopt zit...maak ik mij nu ernstig zorgen! Ik heb video you tube gezien over zouten die cellen nodig hebben om voeding, water ín de cel te trekken en agvalstoffen eruit. Ik ga na kuur macrogol, hopelijk verdwijnt ontlasting, me bexig houden met elke dag oplossing keltisch zeezout te drinken! Het gekke is ik voel niks, geen opstopping. Ik ga elke dag, soms meer. Brijachtig wel, soms wat steviger. Geen klachten buik. Door trage schildklier wel 12 kg zwaarder? Of door poep???😆 bij huisarts hiet eens serieus genomen... zei nog overvader, ik niet hypochondrisch wil overkomen. Maar verontrust ben on mijn colon dit zit. Missvhien krijg ik wel ontsteking van en dáárom schildklierfunctie niet goed werkt?!

19-03-2022 | Vrouw | 55
Darmproblemen - verstopping
Nu al 5dg 3 pd .. nog steeds verstopping. Werkt totaal niet. 2zware antibiotica kuren gehad ivm schouder operatie.. zelfs oma's recept erbij. Lauw water met zonnebloemolie.. nu toch maar laxeermiddelen gekocht.. hoop dat dit wel helpt.

08-02-2022 | Vrouw | 22
Darmproblemen - verstopping
Ik heb dit middel gebruikt omdat ik door medicijngebruik niet naar de wc kon. Nam om 21:00 2x5mg, en werd een uur later wakker van enorme misselijkheid en een tinteling over mijn hele lichaam. Ik kon er vrij weinig aan doen, dus weer gaan slapen. Een uur later weer wakker geworden door enorme buikkramp en weer tintelingen door mijn hele lichaam. Vervolgens een half uur o[lees meer...]p de wc gezeten met enorme buikpijn en zweetaanvallen. Werke wel, maar als ik dit geweten had dan had ik eerst andere dingen uitgeprobeerd.

03-02-2022 | Vrouw | 23
Darmproblemen - verstopping
Last van verstopping dus ik dacht probeer dit eens, van Kruidvat. Na 1,5 uur kreeg ik erge steken in mijn buik en werd ik misselijk. Ook kreeg ik hartkloppingen. Na 3 uur kreeg ik aandrang en er kwam een hele boel waterdunne ontlasting. Na de tijd wat opgelucht maar bleef vreemd gevoel in mn buik houden. Gedurende dag bleef de diarree aanhouden. Het werkt dus wel om je dar[lees meer...]men leeg te maken alleen de bijwerkingen zijn niet mals.

Forlax

06-01-2022 | Man | 25
macrogol
Darmproblemen - verstopping
ik voel me ongemakkelijk door forlax na inname een half uur later moet ik al naar de WC mijn darmen zijn overactief met als resultaat dat de ontlasting al in mijn onderbroek zit. Dat is superongemakkelijk.

03-01-2022 | Vrouw | 29
Darmproblemen - verstopping
Voorbereiding darmonderzoek. Zou dit drie dagen moeten nemen en dan nog een oplossing in een drank erbovenop. Ik ga het houden bij de drank alleen…

Lactulose Poeder/ Stroop

02-01-2022 | Man | 85
lactulose
Darmproblemen - verstopping

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2871)
Angst & paniekstoornis (2357)
Depressie (2309)
Hoge bloeddruk (1660)