ziekte

Bestaat uit:
Constipatie (14)
Obstipatie (62)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor darmproblemen - verstopping

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: darmproblemen - verstopping

Psylliumvezels

08-10-2020 | Vrouw | 41
Darmproblemen - verstopping
Als kind al last gehad van maag en darmen. Als tiener is PDS gediagnosticeerf. Van alles geprobeerd, van maagbeschermers tot metamucil. Afgelopen jaar erge bovenbuikpijnen gehad, vermoeden diverticulitis. Een echo kon dit niet bevestigen, maar ze zagen wel volle darmen. Sinds april 2020 aan de pyslliumvezel zakjes van Sandoz en tot dusverre niets dan goeds. Makkelijk in t[lees meer...]e nemen met water, smaakt ook prima naar sinaasappel, ik kan bijna dagelijks naar het toilet, de ontlasting is veel zachter en ik heb geen opgeblazen buikgevoel meer.

Magnesiumhydroxide

16-09-2020 | Vrouw | 72
magnesiumoxide
Darmproblemen - verstopping
Neem het s avonds in, maar elke nacht word ik om 4 uur wakker doordat ik zo vreselijk misselijk ben.

Microlax

14-08-2020 | Vrouw | 41
natriumlaurylsulfoacetaat/natriumcitraat/sorbitol
Darmproblemen - verstopping
Microlax is voor mij niet prettig in gebruik. Het pippetje van achteren leeg knijpen is al een dingetje maar de extreme krampen en brandende aneus is niet te doen.

Dulcolax

14-08-2020 | Vrouw | 41
Darmproblemen - verstopping
Voor mij doet ze wat het moet doen. Ja, je krijgt er hevige krampen van wat bij mij soms volledig door naar mijn benen trekt., maar het is mijn redder in nood. Soms zit ik weer zo verstopt dat ik een brok in mijn keel krijg en geen hap meer naar binnen krijg. Dan gebruik ik EEN HALVE en 10 minuten later kan ik naar het toilet. Soms gebruik ik het 1x per maan[lees meer...]d, soms per week en heeeeel soms wel 3 ochtenden achter elkaar om goed te legen. Ik bereid mij altijd goed voor op de krampen en neem de tijd, met een klein half uur is alles weer voorbij

Dulcolax

16-05-2020 | Vrouw | 18
Darmproblemen - verstopping
Ik kocht dit omdat ik altijd last heb van verstopping, Ik nam het in om 3 uur s’nachts en werd om 7 uur wakker met enorme buikpijn en misselijkheid, het voel echt alsof ik moet overgeven, de buikpijn is bijna niet te doen. Ik keek juist maar snel op het internet waarom ik me zo beroerd voelde, nou alle reviews hierover zijn blijkbaar zo, ik gebruik dit nooit meer. (Ben n[lees meer...]og niet naar de wc geweest maar ik voel wel dat er wat gebeurt is in mijn darmen)

19-04-2020 | Vrouw | 38
Darmproblemen - verstopping
Paardenmiddel in mijn geval! Na 2 dgn deze zakjes gebruikt te hebben enorm aan de diarree, gestopt. 5 dagen na gestopt te zijn nog steeds aan de diarree, darmklachten, buikpijn, ziek voelen, moe, etc. Gekregen nav obstipatie na de bevalling, movicolon en lact. hielpen niet.. Volgens huisarts kan het prima icm borstvoeding. Baby had echter plots ook enorme spuitluiers, hui[lees meer...]lde voortdurend, enorm veel kramp, spugen.. Toeval?

Oxycodon

24-02-2020 | Vrouw | 50
oxycodon
Darmproblemen - verstopping
In het begin werkt het heel goed tegen de pijn. Later werkt het niet meer zoals het moet. Veel meer nodig. Zowel langwerkende en kort werkende. Zeer verslavend .

Microlax

29-01-2020 | Man | 2
natriumlaurylsulfoacetaat/natriumcitraat/sorbitol
Darmproblemen - verstopping
Mijn zoontje van 2 had 9 dagen niet gepoept. Toen microlax ingezet. Er gebeurde letterlijk niks. 2 dagen later 2x microlax gegeven. Hij kreeg ontzettende buikpijn. Maar verder gebeurde er helemaal niks. Niet persen niks. De andere dag meerdere zakjes forlax gegeven en toen kwam alles eruit

Magnesiumhydroxide

04-12-2019 | Man | 50
magnesiumoxide
Darmproblemen - verstopping
Ik kreeg dit medicijn, voedingssupplement voorgeschreven door mijn Huisarts. Echter heeft het een tegenovergesteld effect. Geen verbetering, eerder verslechtering van de stoelgang. Bovendien aften, ontstekingen in mijn mondholte. uitermate vervelend bij het eten. Voorsts is mijn buik nog meer gaan uitzetten.

13-11-2019 | Vrouw | 61
Darmproblemen - verstopping
Door foutief medicijn gebruik voorgeschreven door de huisarts, werd ik steeds zieker. Ben. Naar de huisartsenpost gegaan, kreeg toen microgolf en elektrolyten 13,8 mg drie keer per dag. Nu de derde dag ben ik ermee gestopt, je wordt er steeds zieker van, doodmoe en mijn buik werd steeds dikker door de lucht. En in de nacht slapen hoe maar, weinig. Dus morgen weer terug na[lees meer...]ar mijn huisarts. Ik heb namelijk een middenrifbreuk en daardoor had ik zo’n pijn in mijn maag en bovenbuik, daardoor ontstond de obstipatie.

Duspatal

09-11-2019 | Vrouw | 21
mebeverine
Darmproblemen - verstopping
Herkenbaar.. Nu via belgië duspatal besteld en werkt gelukkig prima.. Mebeverine werd ik misselijk van en werkte totaal niet.

22-10-2019 | Vrouw | 9
Darmproblemen - verstopping
onze dochter nu 9 jaar krijgt dit medicijn al van af dat ze 2,5 jaar is. Het middel werkt goed ze krijgt 6 zakjes van 4 gram per dag in 1 keer met water aan gemengd. Nu blijkt dat ze heel veel gaatjes heeft in haar tanden. Dit is erg opvallend, ze snoept bijna niet een gezond en poetst goed. De tandarts maakte er een opmerking over dat het wel erg veel zijn... toen toch g[lees meer...]aan zoeken en deze info tegen gekomen... Ik ga nu wel opzoek naar een andere oplossing want dit kost haar gebit...

Movicolon

21-10-2019 | Vrouw | 76
macrogol/elektrolyten
Darmproblemen - verstopping
Movicolon naturel wordt niet meer vergoed door de verzekering. Je moet met een smaakje nemen. Ik kan daar niet tegen. Ik koop nu zelf via mijn huisartshoudende apotheek macrogol en elektrolyten naturel. Dat is de goedkoopste optie! Voor mij is deze vorm van laxeren met darmspoelen de beste optie met de minste bijwerkingen. Ik heb veel andere laxeermiddelen gebruikt . dez[lees meer...]e is echt de beste voor mij. Veel mensen kunnen met 1 zakje toe . Dat is natuurlijk verschillend hoe je darmen nog functioneren.

Constella

21-10-2019 | Vrouw | 76
linaclotide
Darmproblemen - verstopping
Het werkt bij mij tegengesteld. Kreeg zo,n verstopping, dat ik de ontlasting er met de vingers uit moest peuteren. Het waren net harde grote kiezelstenen.Nu gebruik ik het bij mijn normale laxatie. Dat is 1 x per dag spoelen met 1,3 liter water. 3 zakjes movicolon 2 tabl. magnesiumhydroxide. en nu daarbij 1 x per dag linaclotide. Na 14 dagen innemen zie ik alleen maar na[lees meer...]delen.

19-10-2019 | Vrouw | 27
Darmproblemen - verstopping
k heb gekozen voor dit tabletje omdat ik de zakjes poeder genaamd macro nog wat .. met de elektrolyten niet meer kon slikken door een trauma in mijn jeugd. Dus ik heb om 11 u savonds een pilletje genomen met een half glas water. Werd om +/- 2 uur snachts wakker en rende naar de wc . Ik was super misselijk en had erg veel buikkrampen (heviger dan ongesteldheids krampen) , d[lees meer...]aar 20 min gezeten en daarna kon ik niet verder slapen dus ben na 15 min weer gegaan en t kwam er gewoon uitlopen als water. Benen zaten te rillen als een gek en wist even niet meer wat ik er mee aan moest. Gelukkig gaat nu alles beter! Alleen dit is een verschrikkelijk tabletje dus ik raad zeker aan om naar de huisarts te gaan en te vragen naar de macrogen elektrolyten poederzakjes voor op te lossen in water.

Psylliumvezels

29-09-2019 | Vrouw | 59
Darmproblemen - verstopping
IK KRIJG ER OOK BUIKPIJN VAN IK GEBRUIK DAAROM LIEVER KEFIR EN KUZU BEIDE IN DE NATUURWINKEL TE VINDEN...KUZU IS WEL WAT DUUR 9.00 NVOOR EEN POTJE EN HET IS EEN JAPANS BINDMIDDEL MAAR T WERKT GOED EN IS SUPERGEZOND. IK GA NU EEN HOMEOPATISCH MIDDEL GEBRUIKEN iK GEBRUIK AL PULSATILLA MAAR IK ZAG EEN BETER MIDDEL VAN DE BOOMSCHORS VAN EEN BOOM OP MADAGASKAR DIE DE MENSEN G[lees meer...]EBRUIKTE BIJ DARMKLACHTEN HARONGA. iK BEN BENIEUWD OF T WERKT.nOOIT DARMKLACHTEN GEHAD SINDS EEN JAAR GELEDEN...STEEDS LAST VAN EEN VERSTOPPIN EN T WORD STEEDS ERGER...ALTIJD GEZOND GEGETEN ROOK NIET DRINK NIET EN EET BIOLOGISCH SNAP ER DAN OOK NIETS VAN....ZE ZEGGEN HORMOONSCHOMMELINGEN...MAAR ER WORD ZOVEEL GESUGGEREERD...

13-09-2019 | Vrouw | 29
Darmproblemen - verstopping
Heb dit middel voorgeschreven gekregen van de huisarts toen ik al bijna 14 dagen geen ontlasting had. Dit middel samen met bisacodil hielp niet voldoende waarna ik 2 klisma’s in het ziekenhuis heb gekregen. De dagen erna dit middel 2 maal daags gebruikt in combinatie met goed drinken een vezelrijk dieet. Kon door dit middel dagelijks goed naar het toilet, maar mijn ontla[lees meer...]sting was wel licht van kleur (waarschijnlijk door verminderde opname voedingsstoffen). Telkens als iets in ontzettend kleine hoeveelheden iets wilde minderen werd mijn ontlasting dikker. Het leek wel alsof ik op een gegeven moment niet meer zonder kon, ook naast dat ik heel erg goed dronk en gezond at (geen alcohol en alles maar volkoren met veel groenten, fruit etc). Je wordt er op een gegeven moment afhankelijk van. . Ik heb een prikkelbare darm.. Door dit middel zijn mijn darmen waarschijnlijk overprikkelt geraakt en in combinatie met mijn dieet heb ik echt extreme klachten gekregen. Door dit middel is het bij mijn alleen maar erger worden. Ik kreeg hier een ontzettend opgeblazen buik van met veel gassen, geen eetlust, extreem vreemde stoelgang, dagelijks zeurende pijn onder de navel, flink afgevallen. Mede door dit middel een illeus gekregen. Ik raad mensen echt aan om goed uit te kijken naartoe hoe je lichaam erop reageert en anders zsm over te stappen naar andere medicatie. Vind zelf dat dit ook veel te makkelijk wordt voorgeschreven door huisartsen. Mijn advies is probeer het eerst alleen op te lossen door gewoon goed te drinken, te bewegen en normaal te blijven eten (ook vooral vet en alcohol niet uit de weg gaan). Alcohol had bij mij ook altijd een laxerende werking en had waarschijnlijk ook wel geholpen. Dit had ik in ieder geval na die klisma’s moeten doen!

Metamucil

09-09-2019 | Vrouw | 47
Darmproblemen - verstopping
Ik heb dit middel jarenlang naar tevredenheid gebruikt tot ik meer kennis kreeg over aspartaam en bang werd van de gevolgen van aspartaamgebruik op de lange termijn. Ik ben in 2013 gestopt nadat ik diverse leverreinigingen had gedaan. Wanneer ik gezond eet met veel groente en goed water drink (minstens 2 liter) dan is de stoelgang goed. Het lukt me echter helaas niet a[lees meer...]ltijd om zo te eten en ook in tijden van stress heb ik weer obstipatie. Ik heb van alles geprobeerd zonder aspartaam om dan de stoelgang weer op gang te helpen. Uiteindelijk heb ik nu besloten dat ik toch weer metamucil ga gebruiken, want het is gewoon een oplichting om altijd een dagelijkse stoelgang te hebben. Gewone psylliumvezels krijg ik niet weg, omdat dat lastig te vermengen is met water en er daardoor een drankje ontstaat met een nare structuur. Ik wacht dus al jaren op een metamucil variant zonder aspartaam, maar bij gebrek aan beter blijf ik dit gebruiken.

Fluvoxamine

18-07-2019 | Vrouw | 63
fluvoxamine
Darmproblemen - verstopping
Ik kwam in 1980 in aanraking met fevarin voor mijn angsten en distymy ik slik ze nog steeds en. Dat doe ik 50mg smorgens en 50mg als ik ga slapen en ik leid bijna een normaal leven heb wel schommelingen maar dat hoort nu bij mij en ik kan er goed mee omgaan ik kan iet meer zonder fluvoxamine.

Forlax

18-06-2019 | Man | 59
Darmproblemen - verstopping
Omdat ik oxycodon moet gebruiken tegen mijn complex regionaal pijnsyndroom moet ik elke dag laxeren. Nu is het feit zo,dat ik absoluut niet tegen de werkzame stof macrogol kan. Sterker nog,ik mag het absoluut nooit meer gebruiken,omdat het mijn darm beschadigd heeft. Ik heb er zelfs prikkelbaar darmsyndroom aan overgehouden. Als ik macrogol gebruik,en het maakt niet ui[lees meer...]t van welke fabrikant dan ook,wordt ik doodziek,en sta helemaal in de brand. Ben zelfs daardoor diverse malen op de ehbo beland,en daar hebben ze vast gesteld middels diverse onderzoeken dat al mijn klachten door de macrogol kwam. Heb er zelfs 1x een warmbloedig door gehad. Nu overgestapt op magnesiumhydrooxide, en gaat het laxeren gelukkig zonder problemen.

11-05-2019 | Man | 10
Darmproblemen - verstopping
Mijn zoon heeft al sinds zijn geboorte problemen met poepen. Heel veel dingen geprobeerd. Heeft al een totale spoeling in het ziekenhuis gehad. Dit heeft gelukkig de eerste knollen uit zijn darmen gehaald. Sinds dat hij 2 is gebruikt hij forlax (is nu 10 jaar). Hij is sinds kort doorverwezen naar een academisch ziekenhuis om dat het streekziekenhuis niet verder kwam. We he[lees meer...]bben de forlax van 16 gram naar ruim 30 gram moeten verhogen. Dit werkt verder prima, maar sinds die tijd is zijn buik en heupen behoorlijk gegroeit, ook zijn gewicht. Hij eet niet anders dan voorheen. Gelukkig staat er binnenkort weer een afspraak bij het academisch ziekenhuis, kijken wat zij ervan zeggen. Van de tanden heeft hij ook wel last gehad een aantal gaatjes in het melkgebit, maar niet heel extreem.

Instanyl

05-05-2019 | Vrouw | 40
fentanyl intranasaal
Darmproblemen - verstopping
Mijn diagnose hierboven kreeg ik niet correct. Ik heb een stoma. Na heel veel ellende. Een weekje fentanyl/Instanyl kan wellicht, maar ik heb het een 1,5 jaar gekregen en dan is het afkicken keihard. Ik woog 45 kg bij 1.72m en heb me laten opnemen om er vanaf te komen. Thuis lukte het niet, ondanks alle hoge bergen die ik al beklommen had. En wat waren die afkick-weken zwa[lees meer...]ar! Mocht ik ooit weer aan de fentanyl of Instanyl gaan, is het als ze weer, maar dan echt ECHT, zeggen dat ik dood ga. Verder raak ik die troep werkelijk NOOIT meer aan. Besef waar je aan begint! Alsjeblieft!

07-03-2019 | Man | 6
Darmproblemen - verstopping
Mijn beide zoontjes hebben dit middel gebruikt om verschillende redenen. Het middel kregen zij om de verstopping te verhelpen, dat ging goed. Ze hadden er allebei veel baat bij. Waar wij pas later achter kwamen is dat mijn oudste ineens 3 gaatjes kreeg, daarna weer 2 en hij was nog maar 6 jaar. Toen hij het middel niet meer nodig had, kreeg hij ook geen klachten meer a[lees meer...]an zijn gebit. Mijn jongste zoontje heeft het middel langer gebruikt en ook hogere dosering, daar zijn we zo van geschrokken wat betreft zijn tanden, een aantal gaatjes en wat nog erger is 2 dode kiezen die eruit getrokken zijn en nummer 3 is in aantocht. We zijn er mee gestopt. Toch maar iets op natuurlijke basis proberen. Erg jammer want voor de obstipatie hielp het wel.

Synapause E3 ovules/vaginaal crème

02-03-2019 | Vrouw | 54
estriol vaginaal
Darmproblemen - verstopping
iv achterwand plastiek een operatie verzakking endeldarm, ongeveer 10 kilo aangekomen na 6 mnd gebruik,ok borsten gezwollen wacht op controle van de gynaecoloog en hoop ik mag stoppen ook word er niet verteld bij apotheek bij gebruik je een maand verband moet gebruiken na het plaatsen .

X-praep

01-03-2019 | Vrouw | 45
sennosiden A+B
Darmproblemen - verstopping
Vanaf mijn jeugd ernstige obstipatie en dus laxerende medicatie nodig gehad. Opeens ging het (langdurig) weer helemaal mis en heb ik na doorverwijzing naar een MDLarts diverse onderzoeken ondergaan en menig poeder, drankje etc geprobeerd. Het enige wat tot op heden werkt voor mij is de Xpraep, erg tevreden over. Wel opletten om het niet vergeten in te nemen want dat onrege[lees meer...]lt alles direct.

Constella

22-01-2019 | Vrouw | 28
linaclotide
Darmproblemen - verstopping
Ik gebruik Constella sinds 5 dagen en kan weinig zeggen over de werking, maar ik ben er zo ontzettend ziek van! Mijn buik is opgeblazen door een grote hoeveelheid water die erin zit, dat beweegt alle kanten op wat enorme krampen geeft en natuurlijk extreme diarree.. diarree als water.. voeding komt eruit zoals ik het heb opgegeten.. verschrikkelijk! Nu maar weer mee gest[lees meer...]opt, in de hoop dat dit ook snel verbeterd..

05-11-2018 | Man | 76
Darmproblemen - verstopping
Ik krijg colonscopie, darmen moeten schoon zijn. Maar de 4 tabletjes bisacodyl hebben niets geholpen. nu nog prep drinken zien of dit helpt.

Lactulose Poeder/ Stroop

30-10-2018 | Vrouw | 41
lactulose
Darmproblemen - verstopping
Werd misselijk na inname en effectiviteit was nihil.

30-10-2018 | Vrouw | 41
Darmproblemen - verstopping
Een laxeermiddel voorgeschreven gekregen i.v.m. morfinesulfaat gebruik, bijwerking is obstipatie. In het begin Lactulose gebruikt dat wad geen succes, werd er misselijk van en effectief was het al met al niet. Uitgekomen op Bisacodyl. In het begin 1 dd 1 later om de dag 1 extra of gebruik van Dulco druppels ernaast, laatst genoemde helaas uit de handel. Inmiddels zit ik op[lees meer...] 2 dd 1. Bijwerkingen zijn er in vergelijking met de ervaringen hier nauwelijks. Af en toe ervaar ik buikpijn en diarree al hangt dat ook deels samen met wat ik eet.

Lactulose Poeder/ Stroop

30-08-2018 | Vrouw | 27
lactulose
Darmproblemen - verstopping
Al tijden een zeer opgeblazen gevoel en enkel kleine keiharde keuteltjes als ontlasting. Al vele medicijnen geprobeerd waaronder veel poeders tegen obstipatie die ik 2 x per dag moest nemen. Deze deden (letterlijk) geen drol. Van een vervangend huisarts toevallig dit middel als advies gekregen. Eindelijk kan ik weer gewoon elke dag normaal poepen. Ook geen diarree zolang i[lees meer...]k me houd aan de 30 ml per dag bij het ontbijt. Iets wat ik juist wel had tijdens obstipatie.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2434)
Depressie (1982)
Angst & paniekstoornis (1900)
Hoge bloeddruk (1378)
Blaasontsteking (999)