ziekte

Bestaat uit:
Constipatie (15)
Obstipatie (76)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor darmproblemen - verstopping

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: darmproblemen - verstopping

30-08-2022 | Vrouw | 102
Darmproblemen - verstopping
Vijf dagen verstopt. Dulcolax in mijn darm geschoven en na 20 minuten resultaat.

29-08-2022 | Vrouw | 39
Darmproblemen - verstopping
Ik heb pds en ga vaak maar 1 keer om de 2weken naar het toilet, alsof ik alles opneem en niks verwerk? De dokter schreef me laatst dulcolax voor (ik nam al movicol, lijnzaad,alle natuurlijke en medische opties zijn al gepasseerd maar het lijkt dat mijn darmen er steeds gewoon aan worden) en de 1ste nacht had ik ongelofelijk veel spijt dat ik het genomen had. Krampen, maa[lees meer...]gpijn, enorm heftig. In de ochtend kon ik eindelijk naar het toilet. De 2 avond weer 2 genomen, weer krampen, weer diarree. Ik nam ze de laatste 3weken telkens ongeveer 2x per week maar telkens heftige krampen en diarree. Alleen, duurde het steeds langer voordat ik naar het toilet kon. 1st ongeveer 12u,dan een 18u,dan 24u. Nu week heb ik ze al 2 avonden genomen en nog steeds niet naar het toilet. Zijn mijn darmen ook hier weer gewoon aan geworden? Ik weet het niet... maar helaas werkt het niet meer.

Magnesiumoxide Tabletten

23-08-2022 | Vrouw | 40
magnesiumoxide
Darmproblemen - verstopping
Aangezien magnesiumhydroxide al maanden niet leverbaar is moest ik opzoek naar een alternatief. De zakjes en siroop werken niet of geven teveel bijwerkingen. Deze magnesiumoxide werkt een stuk minder dan de hydroxide maar bij gebrek aan beter doe ik t er mee.

30-07-2022 | Vrouw | 33
Darmproblemen - verstopping
Ivm vakantie ruim 5 dagen niet naar de wc gekunt. 23:00 2 tabletten ingenomen. 07:30 een opgezette buik en krampen. 08:00 eerste toiletbezoek, flink wat krampen voor de ontlasting kwam maar ik had niet anders verwacht. Je neemt laxeermiddelen dus logisch dat je ongemak gaat ervaren. Ontlasting was zacht, maar geen diarree. Zeker een opluchting!

28-07-2022 | Man | 56
Darmproblemen - verstopping
Na 5 dagen de zet pil hebben in gezet. Kwam het goed los Geen bij werkingen.

01-07-2022 | Vrouw | 25
Darmproblemen - verstopping
4 maanden geleden kreeg ik dit voorgeschreven wegens buikklachten. Na een laprascopie moest ik t het blijven gebruiken maar de darmen blijven problematisch. Volgens dokter verstopping, in myn beleving echt iets anders en voel me zo beroerd van myn buik. 1 stuk is prima, bij 2 of meer ervaar ik veel bijwerkingen. Ik ken myn lichaam niet meer door alle ongemak wat het meebre[lees meer...]ngt. Inmiddels by een mdl-arts die denk dat het een bekkenbodemprobleem is wat ik betwijfel maar tot die tijd moet ik t blijven gebruiken. Ik kan alsnog niet voldoende en goed naar het toilet. Ik zou er het liefst direct mee willen stoppen maar weet iemand een alternatief?

21-06-2022 | Vrouw | 19
Darmproblemen - verstopping
nadat ik de verhalen hier had gelezen was ik zelf bang om het te gebruiken, eigenlijk heb ik er vrij weinig last van gehad, een beetje kramp smorgens maar daarna is alles er wel uit. dit is mijn 2e verpakking wat ik gebruik in 2 jaar

Metamucil

29-05-2022 | Vrouw | 38
psylliumzaad
Darmverzakking

Microlax

29-05-2022 | Vrouw | 38
natriumlaurylsulfoacetaat/natriumcitraat/sorbitol
Darmproblemen - verstopping
Dit is voor mij HET ultieme middel dat direct werkt om Mijn verstopping en de daarbij horende buikpijn etc te verhelpen! Direct na gebruik +- 5 min laten komt de aandrang en ben ik er vanaf! Vooral op vakantie krijg ik na een paar dagen klachten, heb microlax altijd mee vanaf nu! Jammer dat ik bijwerkingen in moest vullen, deze zijn er nl niet voor mij

Relistor

18-05-2022 | Vrouw | 45
methylnaltrexonbromide
Darmproblemen - verstopping
Dit middel moet je injecteren, ff wennen om bij je zelf te doen. Het middel werkte wisselend bij mij, maar als het werkte was dit ook binnen een half uur. Bijna geen bijwerkingen zoals kramp. Ik mocht het een maand uit proberen, maar het middel is erg prijzig, dus weet niet of het voor langere tijd mocht. Ook was de kans op een darm perforatie van de dunne darm wat grot[lees meer...]er volgens mijn MDL arts.

Constella

18-05-2022 | Vrouw | 45
linaclotide
Darmproblemen - verstopping
Door medicatie gebruik bij ernstige endometriose heb ik vreselijke obstipatie. Ik probeer al jaren elk middel uit. In principe was ik ook tevreden met Bisacodyl en af toe een Microlax klysma, maar dit werkt langzamer en geeft meer buikkrampen. Constella neem ik in tijdens de maaltijd, volgens de bijsluiter moet dit niet maar voor mij werkt het effectiever op deze manier. [lees meer...]Het werkt binnen 3 uur, en kan wel zeggen dat ik de rest van de avond op de wc spendeer. Maar liever dit dan de hele nacht buikkrampen en pas de volgende dag kunnen! Ik heb met Constella ook bijna geen buikkrampen. Ik ben heel blij, eindelijk niet meer die vreselijke pijn en een pijnlijke opgezette buik!

Colofort

12-05-2022 | Vrouw | 58
Darmproblemen - verstopping
Ik zwel op als een zwellichaam en dat gaat gepaard met ernstige brandende pijn in mijn buik. Ik heb het op recept, maar overweeg nu toch om het niet meer te nemen.. Ik word gek bij de gedachte dat ik weer dik ga worden. er zit zoveel sorbitol in dat ik weer ga aankomen. Ik ben 3 kg gegroeid sinds vorig jaar en mijn keto is niet te doen hiermee..

Moviprep

28-04-2022 | Vrouw | 36
Darmproblemen - verstopping
Omdat ik 3 weken nauwelijks naar de wc kon en een aantal dagen behoorlijke streken in mijn buik kreeg, en het gevoel had stenen in mijn buik te hebben, heb ik de dokter gesmeekt om iets voor te schrijven. Eerst een echo voordat ze moviprep voorschrijven om te kijken of je echt wel obstipatie hebt. 2 dagen later uitslag en moviprep kunnen gebruiken. Na 2 uur werkte het ma[lees meer...]ar er kwam alleen water en kleine brokjes uit. Bijna geen ontlasting….

Psylliumvezels

08-04-2022 | Vrouw | 45
psylliumzaad
Darmproblemen - verstopping
Psylliumvezel is voor mij een echt wondermiddel voor een goede, gezonde darmwerking. Ik neig nogal naar obstipatie, afhankelijk van de periode in mijn cyclus. Maar enkele koffielepeltjes psylliumvezel door mijn yoghurt werkt voor mij perfect. En zoals iemand anders hier reeds vermeldde, het scheelt je nogal aan toiletpapier. Ik lees hier veel commentaren over sinaasappels[lees meer...]maak, maar ik koop gewoon zuivere psylliumhusk in een grote pot. Er is niks aan toegevoegd dus het geeft weinig smaak af. Om zo te drinken opgelost in water, vind ik het ook niet aangenaam. Ideaal vind ik het gemengd in yoghurt, of ik durf ook wel eens een koffielepeltje over mijn slaatje strooien (zeker met tomaten erbij werkt het goed, het mengt met het sap van de tomaten). Ik zou het iedereen aanraden.

23-03-2022 | Vrouw | 66
Darmproblemen - verstopping
Trage schildklier. Veel plassen, droge ogen, neus, haren. Was bij uroloog, zag in hele colon faeces. Was net bij huisarts praten over haaruitval, droogte etc. Vertelde ik vaak ademproblemen, afbrekende haren had. Of ik door veel plassen niet minerale zouten tekort kwam? Had eens keltisch zeezout gedronken, in 20 min. Depressie weg! Leek ik elektrische lading had gehad. Was[lees meer...] perplex. En of opgehoopte feces door minerale zouten tekort kwam of thyroxine? Want ik plaste wel heel erg veel! Elk kwartier. Omdat mijn vader recent is overleden aan ileus, darmen puilde uit! En ik net vernam door uroloog in mijn colon ook opgehoopt zit...maak ik mij nu ernstig zorgen! Ik heb video you tube gezien over zouten die cellen nodig hebben om voeding, water ín de cel te trekken en agvalstoffen eruit. Ik ga na kuur macrogol, hopelijk verdwijnt ontlasting, me bexig houden met elke dag oplossing keltisch zeezout te drinken! Het gekke is ik voel niks, geen opstopping. Ik ga elke dag, soms meer. Brijachtig wel, soms wat steviger. Geen klachten buik. Door trage schildklier wel 12 kg zwaarder? Of door poep???😆 bij huisarts hiet eens serieus genomen... zei nog overvader, ik niet hypochondrisch wil overkomen. Maar verontrust ben on mijn colon dit zit. Missvhien krijg ik wel ontsteking van en dáárom schildklierfunctie niet goed werkt?!

19-03-2022 | Vrouw | 55
Darmproblemen - verstopping
Nu al 5dg 3 pd .. nog steeds verstopping. Werkt totaal niet. 2zware antibiotica kuren gehad ivm schouder operatie.. zelfs oma's recept erbij. Lauw water met zonnebloemolie.. nu toch maar laxeermiddelen gekocht.. hoop dat dit wel helpt.

08-02-2022 | Vrouw | 22
Darmproblemen - verstopping
Ik heb dit middel gebruikt omdat ik door medicijngebruik niet naar de wc kon. Nam om 21:00 2x5mg, en werd een uur later wakker van enorme misselijkheid en een tinteling over mijn hele lichaam. Ik kon er vrij weinig aan doen, dus weer gaan slapen. Een uur later weer wakker geworden door enorme buikkramp en weer tintelingen door mijn hele lichaam. Vervolgens een half uur o[lees meer...]p de wc gezeten met enorme buikpijn en zweetaanvallen. Werke wel, maar als ik dit geweten had dan had ik eerst andere dingen uitgeprobeerd.

03-02-2022 | Vrouw | 23
Darmproblemen - verstopping
Last van verstopping dus ik dacht probeer dit eens, van Kruidvat. Na 1,5 uur kreeg ik erge steken in mijn buik en werd ik misselijk. Ook kreeg ik hartkloppingen. Na 3 uur kreeg ik aandrang en er kwam een hele boel waterdunne ontlasting. Na de tijd wat opgelucht maar bleef vreemd gevoel in mn buik houden. Gedurende dag bleef de diarree aanhouden. Het werkt dus wel om je dar[lees meer...]men leeg te maken alleen de bijwerkingen zijn niet mals.

Forlax

06-01-2022 | Man | 25
macrogol
Darmproblemen - verstopping
ik voel me ongemakkelijk door forlax na inname een half uur later moet ik al naar de WC mijn darmen zijn overactief met als resultaat dat de ontlasting al in mijn onderbroek zit. Dat is superongemakkelijk.

03-01-2022 | Vrouw | 29
Darmproblemen - verstopping
Voorbereiding darmonderzoek. Zou dit drie dagen moeten nemen en dan nog een oplossing in een drank erbovenop. Ik ga het houden bij de drank alleen…

Lactulose Poeder/ Stroop

02-01-2022 | Man | 85
lactulose

Magnesiumhydroxide

27-12-2021 | Vrouw | 71
magnesiumoxide
Darmproblemen - verstopping
Van jongs af aan obstipatie. Lange dikke darm. Metamucil alleen hielp niet meer. Na uitgebreid onderzoek ( n.a.v. misselijkheids klachten} werd niets gevonden. Op advies van interniste begon ik Magnesium hydroxide te gebruiken. 2 vliegen in 1 klap. Maagzuurverlagend en laxerend. Een hele opluchting!!!

15-12-2021 | Vrouw | 47
Darmproblemen - verstopping
Macrogol bevat als werkzame stof E1521 Polyethyleenglycol PEG Helaas verdraag ik door overgevoeligheid deze stof niet. Langer dan 2 dagen innemen was niet mogelijk. Ik kreeg dan last van slapeloosheid en werd ontzettend druk in mijn hoofd. Door een heftige verergering van mijn obstipatie klachten was langer innemen wel noodzakelijk daarom via via uiteindelijk overgestapt o[lees meer...]p x-praep

X-praep

15-12-2021 | Vrouw | 47
sennosiden A+B
Darmproblemen - verstopping
Nadat macrogol niet te doen blijkt vanwege een overgevoeligheid voor E1521 , Lactulose niet te doen was vanwege gasvorming en Volcolon nauwelijks iets helpt heb ik via de mdl-arts x-praep voorgeschreven gekregen. Ik ben hoog sensitief en dat ook voor medicatie / meestal vooral de hulpstoffen. E1520 is het chemisch eenvoudige zusje van E1521 en doet me ook iets lastigs (em[lees meer...]otionele en lichamelijke geremdheid en lichte constante buikpijn), maar het gaat beter dan met E1521. Helaas blijvend noodzakelijk omdat de interne glijbaan niet goed werkt. x-praep is wèl een wondermiddel voor mij. Loop ik vast, dan 1 of 2 ml extra en het systeem werkt weer. Fijn spul voor de fijn tuning!!

24-11-2021 | Man | 30
Darmproblemen - verstopping
4 dagen niet kunnen gaan zonder aandrang en zonder duidelijke reden met vervelende buikpijn. Dit medicijn heeft mij enorm goed geholpen. Deze werkt zoals aan gegeven en na 6 uur begon mn buik enorm te werken. Rond 2 u snacht wakker geworden omdat het zover was. Het voelt wat aan als diarree hebben in het begin inclusief krampen maar dat nam ik er graag bij. Dit pr[lees meer...]oduct werkt dus heel goed, ik zou niet meer als 2 pakken en er voor zorgen dat je de komende 10 uren na het nemen van de pillen niks te doen hebt.. want de werking is duidelijk.

08-11-2021 | Vrouw | 90
Darmproblemen - verstopping
vraag naar Movicolon junior. Het is een merkproduct. In macrogol zitten hulpstoffen die veel mensen niet kunnen verdragen. De apotheker en vezekeraars zijn de knopendraaiers. De mens wordt er ziek van en willen dat ze het zelf gaan betalen . Niet doen maar vecht er voor. Heb ik ook gedaan!

08-11-2021 | Vrouw | 90
Darmproblemen - verstopping
Gebruik jaren macrogol. Sinds 2017 last van hoge bloeddruk. Ik eet natriumarm. De dokter noemt het witte jas bloeddruk en dat heeft ze lang volgehoden. Kastje gedragenmaar gemiddeld was de bloeddruk hoog. Ik kreeg geen medicijnen. In augustus heb ik een herseninfarct gehad. Ik ben redelijk goed opgeknapt en loop weer. Nifedipide 20 mg gekregen maar mijn bloeddruk blijf[lees meer...]t hoog. De huisarts stelt voor ee 24 uurs kastje te dragen. Alweer! Nergens is bekend da dit middel hoge bloeddruk veroozaakt. DIt is het eerste geval wat ik tegen ben gekomen.

04-10-2021 | Vrouw | 58
Darmproblemen - verstopping
Na verzakking dunne- en endeldarm operatie macrogol gekregen om ontlasting soepel te houden. 1/2zakje per dag is voldoende. Helaas veel lucht in darmen en vieze stinkende winden waardoor ik niet graag op pad ga. Overweeg te stoppen met gebruik omdat ik door de bijwerkingen teveel beperkt word.

Colofort

24-09-2021 | Vrouw | 67
Darmproblemen - verstopping
Verstopping ivm Oxycodon. Meer Oxycodon meer Macrogolol en electrolyten. Niet waar, nu een half zakje en nog steeds buikkrampen.

Microlax

23-09-2021 | Vrouw | 24
natriumlaurylsulfoacetaat/natriumcitraat/sorbitol
Darmproblemen - verstopping
Ik ben op dit moment 21weken zwanger en last van obstipatie. Dit samen gemengd met bandenpijn gil je je longen eruit.. toen Mircrolax gebruikt en direct opgelucht. Bij het in knijpen van medicijn een opgeblazen gevoel en buikpijn maar wel met 5min bevrijd!

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2809)
Angst & paniekstoornis (2267)
Depressie (2260)
Hoge bloeddruk (1622)