ziekte

Bestaat uit:
Constipatie (15)
Obstipatie (72)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor darmproblemen - verstopping

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: darmproblemen - verstopping

24-11-2021 | Man | 30
Darmproblemen - verstopping
4 dagen niet kunnen gaan zonder aandrang en zonder duidelijke reden met vervelende buikpijn. Dit medicijn heeft mij enorm goed geholpen. Deze werkt zoals aan gegeven en na 6 uur begon mn buik enorm te werken. Rond 2 u snacht wakker geworden omdat het zover was. Het voelt wat aan als diarree hebben in het begin inclusief krampen maar dat nam ik er graag bij. Dit pr[lees meer...]oduct werkt dus heel goed, ik zou niet meer als 2 pakken en er voor zorgen dat je de komende 10 uren na het nemen van de pillen niks te doen hebt.. want de werking is duidelijk.

08-11-2021 | Vrouw | 90
Darmproblemen - verstopping
vraag naar Movicolon junior. Het is een merkproduct. In macrogol zitten hulpstoffen die veel mensen niet kunnen verdragen. De apotheker en vezekeraars zijn de knopendraaiers. De mens wordt er ziek van en willen dat ze het zelf gaan betalen . Niet doen maar vecht er voor. Heb ik ook gedaan!

08-11-2021 | Vrouw | 90
Darmproblemen - verstopping
Gebruik jaren macrogol. Sinds 2017 last van hoge bloeddruk. Ik eet natriumarm. De dokter noemt het witte jas bloeddruk en dat heeft ze lang volgehoden. Kastje gedragenmaar gemiddeld was de bloeddruk hoog. Ik kreeg geen medicijnen. In augustus heb ik een herseninfarct gehad. Ik ben redelijk goed opgeknapt en loop weer. Nifedipide 20 mg gekregen maar mijn bloeddruk blijf[lees meer...]t hoog. De huisarts stelt voor ee 24 uurs kastje te dragen. Alweer! Nergens is bekend da dit middel hoge bloeddruk veroozaakt. DIt is het eerste geval wat ik tegen ben gekomen.

04-10-2021 | Vrouw | 58
Darmproblemen - verstopping
Na verzakking dunne- en endeldarm operatie macrogol gekregen om ontlasting soepel te houden. 1/2zakje per dag is voldoende. Helaas veel lucht in darmen en vieze stinkende winden waardoor ik niet graag op pad ga. Overweeg te stoppen met gebruik omdat ik door de bijwerkingen teveel beperkt word.

Colofort

24-09-2021 | Vrouw | 67
Darmproblemen - verstopping
Verstopping ivm Oxycodon. Meer Oxycodon meer Macrogolol en electrolyten. Niet waar, nu een half zakje en nog steeds buikkrampen.

Microlax

23-09-2021 | Vrouw | 24
natriumlaurylsulfoacetaat/natriumcitraat/sorbitol
Darmproblemen - verstopping
Ik ben op dit moment 21weken zwanger en last van obstipatie. Dit samen gemengd met bandenpijn gil je je longen eruit.. toen Mircrolax gebruikt en direct opgelucht. Bij het in knijpen van medicijn een opgeblazen gevoel en buikpijn maar wel met 5min bevrijd!

07-09-2021 | Vrouw | 48
Darmproblemen - verstopping
Blijkbaar heeft mijn lichaam heel heftig gereageerd. Maar dit pas 20u na inname! Dokter van wacht moeten opbellen. Inspuiting buscopan gehad. 2 dagen later nog steeds krampen en misselijk! Terug dokter laten komen, opnieuw inspuiting buscopan en gans de week werkonbekwaam! Nooit meer Dulcolax voor mij!

03-09-2021 | Man | 37
Darmproblemen - verstopping
Kreeg dit middel vanwege mogelijke verstopping door pijnstillers na een operatie. Na een uur kreeg ik buikkrampen, hartkloppingen en werd ik duizelig. Daardoor ook angstig, want je denkt meteen dat er iets mis is. Dit alles duurt zo'n paar uur. De volgende dag, dit middel niet genomen, en geen buikpijn gehad. Wel de sterke pijnstillers geslikt om uit te sluiten dat het daa[lees meer...]rdoor kwam. De dag erop weer dit middel genomen (ter check), en alles begon weer van voor af aan. Ben direct gestopt en heb maar pruimen en vijgen gekocht om verstopping tegen te gaan. Werkte veel beter. Ben niet direct angstig aangelegd, maar dit middel zorg voor symptomen waardoor je denkt dat je tegen de grond gaat.

Movicolon

13-08-2021 | Man | 77

Forlax

28-06-2021 | Man | 70
macrogol
Darmproblemen - verstopping
Al mijn hele leven (70 jaar) last van verstopping en harde ontlasting gehad (familiekwaal). Na gebruik van Forlax nu dagelijks normale ontlasting. Geen enkele bijwerking (alleen de allereerste dag 3 maal snel naar toilet gemoeten). Ik ben dus heel tevreden over Forlax.

Movicolon

26-05-2021 | Man | 39
Darmproblemen - verstopping
Door morphine pijnstillers. Kon ik alleen nog 2 a 3 konijnen keutels poepen . Ik moest 4 zakjes movicol of zijn witte variant in 1 liter water doen . De eerste weken opgeblazen gevoel pijnlijke buik . Kon zelfs mijn centuur niet todo of broek open laten . En ik moest liggen of mijn vel ging scheuren aan de buik . Werkt traag en de onderhoud dossis deed het ook niet 2 zakje[lees meer...]s diaree 1 zakje terug dagen niet gaan naar toilette. Ik beveel u bij volledige verstopping het preparaat dat ze geven voor u darmonderzoek doet . Met die grote pot en 4 zakjes . Dan plas je het er zo uit . Dan elke ochtend op nuchtere maag 3 kiwi's en het was terug natuurlijk opgang maar niet stoppen met kiwi's op nuchtere maag

14-05-2021 | Vrouw | 56
Darmproblemen - verstopping
Na operatie had ik veel last van verstopping . Zakjes macrogol werkten niet. Na 5 dagen dit middel maar geprobeerd. 1 tablet om 23.00 uur en om 9 uur ineens kramperig gevoel en ontlasting. Toch wel half uur op de pot gezeten voor de aandrang weg was, en flink zweterig en krampen. Beetje diarree gevoel zeg maar. Was niet fijn, maar wel een enorme opluchting.

08-05-2021 | Man | 77
Darmproblemen - verstopping
Dit middel is volgens mijn ervaringen nog slechter dan de kwaal. Je wordt er doodziek van en slaapt nachts niet van de buikpijn. Het is een complete uitputtingsslag, terwijl je aan het herstellen bent van een zware chemokuur. En er komt maar geen ontlasting vrij. Ik begrijp nu ook waarom de klanttevredenheid slechts 46% is. Na gebruik van zemelen, havermout, pruimensap[lees meer...] en drinken met citroen zuur, olijfolie en lijnzaadolie wel ontlasting!!

Forlax

02-05-2021 | Vrouw | 21
macrogol
Darmproblemen - verstopping
Aangezien movicolon/macrogol niets meer deed voor mij over gegaan op forlax. Andere samenstelling en andere fabrikant. Tot nu toe met 1zakje elke dag ontlasting gehad! Wel heb ik meer bijwerkingen dan andere laxeermiddelen. Erg opgeblazen gevoel en last van winderigheid....

Mebeverine

09-04-2021 | Vrouw | 48
mebeverine
Darmproblemen - verstopping
Ik ben zeer tevreden met deze medicijn. Ik slik nu 10 dagen 2 tabletten p/d. (Sinds 3 dagen slik ik 1 tablet) Heeft goed geholpen bij mijn maag en verlichting gegeven aan darmstelsel maar onderbuikpijn nog steeds ong. 4 weken last van. Enige bijwerkingen die ik heb is heftige, sterke dromen en opgezette, dikke ogen. Hier had ik direct last van. Maar kan ik hebben als me[lees meer...]dicijn voor de rest zijn werk goed doet .

Volcolon

07-04-2021 | Vrouw | 65
plantago ovata
Darmproblemen - verstopping
Ik heb al lange tijd last van mijn darmen. Tijdens vakanties of na een ziekenhuis opname duurt het zo maar twee weken voordat ik ontlasting krijg. Van alles geprobeerd maar werkelijk niets werkte naar tevredenheid. Zakjes Macrogol werkte een beetje maar de ontlasting kwam te pas en te onpas. Ik durfde niet meer gaan wandelen bv met een vriendin of op bezoek te gaan. Het [lees meer...]kon zo maar gebeuren dat ik aandrang kreeg en de wc niet haalde. Na een darmonderzoek kreeg ik Volcolon voorgeschreven en ik ben een ander mens geworden. In de ochtend roer ik het zakje door de yoghurt en 's avonds in een glas water of sap. Iedere ochtend ga ik durf weer op pad te gaan.

23-03-2021 | Man | 27
Darmproblemen - verstopping
Tweede keer dat ik nu dit medicijn gebruik. Voorheen regelmatig zakjes met laxeerpoeder voorgeschreven gekregen van de apotheek/huidarts. Hier kreeg ik altijd ongelooflijk veel buikkramp van. Toch maar een keer voor een zetpil gekozen. Bij een 1X 10mg zetpil voel ik een zeer lichte druk op de buik. Vervolgens na halfuurtje volhouden komt alles er zeer geleidelijk uit als [lees meer...]'pasta' waarbij je nog zeer licht moet drukken. Op zich perfect... Als je dit niet ziet zitten en in één keer van de verstopping af wil zijn dan is mijn ervaring 2x 10mg toedienen perfect. Let wel op... dit is een stuk heftiger dan 1x 10mg.

19-03-2021 | Man | 42
Darmproblemen - verstopping
22.00 uur in de avond ingenomen 04.00 uur in de ochtend wakker met hevige buikkrampen heel erg zweten misselijkheid en uiteindelijk flauwgevallen🤮 tijdens flauwvallen hoofdgestoten en hersenschudding , zeer zeer gevaarlijk vind ik, dat mogen ze zonder recept niet verkopen

18-03-2021 | Vrouw | 37
Darmproblemen - verstopping
Ik zat een week goed verstopt naar daarvoor zat ik ook verstopt en heb ik metamucil gekocht. Dit werkte niet meer en heb ik dus dit middel gekregen. Binnen een uur naar het toilet. Heb later op de dag nog een zakje genomen misschien zat er nog meer in de darm maar niet meer uitgekomen z ik heb geen bijwerkingen tot nu toe. Ben tevreden. Hoop wel op meer ontlasting nog.

01-03-2021 | Vrouw | 18
Darmproblemen - verstopping
Ik heb zelf veel last van verstopping en laxeer zakjes helpen niet bij mij. Nu gebruik ik Dulcolax zetpillen en dat helpt heel erg bij mij! Alleen het nadeel is is dat ik het niet tot 20 minuten kan volhouden (ongeveer tot 15 minuten wel), ik krijg dan heel erg last van buikkrampen en dat gevoel is bijna niet vol te houden. Ondanks dat heb ik het er wel voor over om het te[lees meer...] gebruiken. Het doet goed zijn werk!

22-02-2021 | Vrouw | 51
Darmproblemen - verstopping
Voor geschreven door maag lever darm arts, maar krijg binnen 1 uur na inname buik en darm krampen. Word ook misselijk en gapem.

01-02-2021 | Vrouw | 30
Darmproblemen - verstopping
Ziekenhuis opname ivm uitdroging, was een grote ramp!

Lactulose Poeder/ Stroop

21-12-2020 | Vrouw | 57
lactulose
Darmproblemen - verstopping
na operatie (van schouder) lagen blijkbaar mijn darmen nog te slapen na 5 dagen ,ik had dit nog staan siroop vorm heb er twee grote slokken van gedaan op nuchtere maag en daarna gegeten en gedronken en ziet !!! :-) he he voel me een stuk lichter nu :-) dus werkt prima voor mij ,wel een uurtje deftige krampen gehad ,denk dat toen de darmen wakker werden .

Psylliumvezels

08-10-2020 | Vrouw | 41
psylliumzaad
Darmproblemen - verstopping
Als kind al last gehad van maag en darmen. Als tiener is PDS gediagnosticeerf. Van alles geprobeerd, van maagbeschermers tot metamucil. Afgelopen jaar erge bovenbuikpijnen gehad, vermoeden diverticulitis. Een echo kon dit niet bevestigen, maar ze zagen wel volle darmen. Sinds april 2020 aan de pyslliumvezel zakjes van Sandoz en tot dusverre niets dan goeds. Makkelijk in t[lees meer...]e nemen met water, smaakt ook prima naar sinaasappel, ik kan bijna dagelijks naar het toilet, de ontlasting is veel zachter en ik heb geen opgeblazen buikgevoel meer.

Magnesiumhydroxide

16-09-2020 | Vrouw | 72
magnesiumoxide
Darmproblemen - verstopping
Neem het s avonds in, maar elke nacht word ik om 4 uur wakker doordat ik zo vreselijk misselijk ben.

Microlax

14-08-2020 | Vrouw | 41
natriumlaurylsulfoacetaat/natriumcitraat/sorbitol
Darmproblemen - verstopping
Microlax is voor mij niet prettig in gebruik. Het pippetje van achteren leeg knijpen is al een dingetje maar de extreme krampen en brandende aneus is niet te doen.

14-08-2020 | Vrouw | 41
Darmproblemen - verstopping
Voor mij doet ze wat het moet doen. Ja, je krijgt er hevige krampen van wat bij mij soms volledig door naar mijn benen trekt., maar het is mijn redder in nood. Soms zit ik weer zo verstopt dat ik een brok in mijn keel krijg en geen hap meer naar binnen krijg. Dan gebruik ik EEN HALVE en 10 minuten later kan ik naar het toilet. Soms gebruik ik het 1x per maan[lees meer...]d, soms per week en heeeeel soms wel 3 ochtenden achter elkaar om goed te legen. Ik bereid mij altijd goed voor op de krampen en neem de tijd, met een klein half uur is alles weer voorbij

16-05-2020 | Vrouw | 18
Darmproblemen - verstopping
Ik kocht dit omdat ik altijd last heb van verstopping, Ik nam het in om 3 uur s’nachts en werd om 7 uur wakker met enorme buikpijn en misselijkheid, het voel echt alsof ik moet overgeven, de buikpijn is bijna niet te doen. Ik keek juist maar snel op het internet waarom ik me zo beroerd voelde, nou alle reviews hierover zijn blijkbaar zo, ik gebruik dit nooit meer. (Ben n[lees meer...]og niet naar de wc geweest maar ik voel wel dat er wat gebeurt is in mijn darmen)

19-04-2020 | Vrouw | 38
Darmproblemen - verstopping
Paardenmiddel in mijn geval! Na 2 dgn deze zakjes gebruikt te hebben enorm aan de diarree, gestopt. 5 dagen na gestopt te zijn nog steeds aan de diarree, darmklachten, buikpijn, ziek voelen, moe, etc. Gekregen nav obstipatie na de bevalling, movicolon en lact. hielpen niet.. Volgens huisarts kan het prima icm borstvoeding. Baby had echter plots ook enorme spuitluiers, hui[lees meer...]lde voortdurend, enorm veel kramp, spugen.. Toeval?

Oxycodon

24-02-2020 | Vrouw | 50
oxycodon
Darmproblemen - verstopping
In het begin werkt het heel goed tegen de pijn. Later werkt het niet meer zoals het moet. Veel meer nodig. Zowel langwerkende en kort werkende. Zeer verslavend .

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2661)
Depressie (2154)
Angst & paniekstoornis (2114)
Hoge bloeddruk (1532)
Blaasontsteking (1113)