ziekte

Bestaat uit:
Constipatie (15)
Obstipatie (73)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor darmproblemen - verstopping

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: darmproblemen - verstopping

Colofort

12-05-2022 | Vrouw | 58
Darmproblemen - verstopping
Ik zwel op als een zwellichaam en dat gaat gepaard met ernstige brandende pijn in mijn buik. Ik heb het op recept, maar overweeg nu toch om het niet meer te nemen.. Ik word gek bij de gedachte dat ik weer dik ga worden. er zit zoveel sorbitol in dat ik weer ga aankomen. Ik ben 3 kg gegroeid sinds vorig jaar en mijn keto is niet te doen hiermee..

Moviprep

28-04-2022 | Vrouw | 36
Darmproblemen - verstopping
Omdat ik 3 weken nauwelijks naar de wc kon en een aantal dagen behoorlijke streken in mijn buik kreeg, en het gevoel had stenen in mijn buik te hebben, heb ik de dokter gesmeekt om iets voor te schrijven. Eerst een echo voordat ze moviprep voorschrijven om te kijken of je echt wel obstipatie hebt. 2 dagen later uitslag en moviprep kunnen gebruiken. Na 2 uur werkte het ma[lees meer...]ar er kwam alleen water en kleine brokjes uit. Bijna geen ontlasting….

Psylliumvezels

08-04-2022 | Vrouw | 45
psylliumzaad
Darmproblemen - verstopping
Psylliumvezel is voor mij een echt wondermiddel voor een goede, gezonde darmwerking. Ik neig nogal naar obstipatie, afhankelijk van de periode in mijn cyclus. Maar enkele koffielepeltjes psylliumvezel door mijn yoghurt werkt voor mij perfect. En zoals iemand anders hier reeds vermeldde, het scheelt je nogal aan toiletpapier. Ik lees hier veel commentaren over sinaasappels[lees meer...]maak, maar ik koop gewoon zuivere psylliumhusk in een grote pot. Er is niks aan toegevoegd dus het geeft weinig smaak af. Om zo te drinken opgelost in water, vind ik het ook niet aangenaam. Ideaal vind ik het gemengd in yoghurt, of ik durf ook wel eens een koffielepeltje over mijn slaatje strooien (zeker met tomaten erbij werkt het goed, het mengt met het sap van de tomaten). Ik zou het iedereen aanraden.

23-03-2022 | Vrouw | 66
Darmproblemen - verstopping
Trage schildklier. Veel plassen, droge ogen, neus, haren. Was bij uroloog, zag in hele colon faeces. Was net bij huisarts praten over haaruitval, droogte etc. Vertelde ik vaak ademproblemen, afbrekende haren had. Of ik door veel plassen niet minerale zouten tekort kwam? Had eens keltisch zeezout gedronken, in 20 min. Depressie weg! Leek ik elektrische lading had gehad. Was[lees meer...] perplex. En of opgehoopte feces door minerale zouten tekort kwam of thyroxine? Want ik plaste wel heel erg veel! Elk kwartier. Omdat mijn vader recent is overleden aan ileus, darmen puilde uit! En ik net vernam door uroloog in mijn colon ook opgehoopt zit...maak ik mij nu ernstig zorgen! Ik heb video you tube gezien over zouten die cellen nodig hebben om voeding, water ín de cel te trekken en agvalstoffen eruit. Ik ga na kuur macrogol, hopelijk verdwijnt ontlasting, me bexig houden met elke dag oplossing keltisch zeezout te drinken! Het gekke is ik voel niks, geen opstopping. Ik ga elke dag, soms meer. Brijachtig wel, soms wat steviger. Geen klachten buik. Door trage schildklier wel 12 kg zwaarder? Of door poep???😆 bij huisarts hiet eens serieus genomen... zei nog overvader, ik niet hypochondrisch wil overkomen. Maar verontrust ben on mijn colon dit zit. Missvhien krijg ik wel ontsteking van en dáárom schildklierfunctie niet goed werkt?!

19-03-2022 | Vrouw | 55
Darmproblemen - verstopping
Nu al 5dg 3 pd .. nog steeds verstopping. Werkt totaal niet. 2zware antibiotica kuren gehad ivm schouder operatie.. zelfs oma's recept erbij. Lauw water met zonnebloemolie.. nu toch maar laxeermiddelen gekocht.. hoop dat dit wel helpt.

08-02-2022 | Vrouw | 22
Darmproblemen - verstopping
Ik heb dit middel gebruikt omdat ik door medicijngebruik niet naar de wc kon. Nam om 21:00 2x5mg, en werd een uur later wakker van enorme misselijkheid en een tinteling over mijn hele lichaam. Ik kon er vrij weinig aan doen, dus weer gaan slapen. Een uur later weer wakker geworden door enorme buikkramp en weer tintelingen door mijn hele lichaam. Vervolgens een half uur o[lees meer...]p de wc gezeten met enorme buikpijn en zweetaanvallen. Werke wel, maar als ik dit geweten had dan had ik eerst andere dingen uitgeprobeerd.

03-02-2022 | Vrouw | 23
Darmproblemen - verstopping
Last van verstopping dus ik dacht probeer dit eens, van Kruidvat. Na 1,5 uur kreeg ik erge steken in mijn buik en werd ik misselijk. Ook kreeg ik hartkloppingen. Na 3 uur kreeg ik aandrang en er kwam een hele boel waterdunne ontlasting. Na de tijd wat opgelucht maar bleef vreemd gevoel in mn buik houden. Gedurende dag bleef de diarree aanhouden. Het werkt dus wel om je dar[lees meer...]men leeg te maken alleen de bijwerkingen zijn niet mals.

06-01-2022 | Man | 25
Darmproblemen - verstopping
ik voel me ongemakkelijk door forlax na inname een half uur later moet ik al naar de WC mijn darmen zijn overactief met als resultaat dat de ontlasting al in mijn onderbroek zit. Dat is superongemakkelijk.

03-01-2022 | Vrouw | 29
Darmproblemen - verstopping
Voorbereiding darmonderzoek. Zou dit drie dagen moeten nemen en dan nog een oplossing in een drank erbovenop. Ik ga het houden bij de drank alleen…

Lactulose Poeder/ Stroop

02-01-2022 | Man | 85
lactulose

Magnesiumhydroxide

27-12-2021 | Vrouw | 71
magnesiumoxide
Darmproblemen - verstopping
Van jongs af aan obstipatie. Lange dikke darm. Metamucil alleen hielp niet meer. Na uitgebreid onderzoek ( n.a.v. misselijkheids klachten} werd niets gevonden. Op advies van interniste begon ik Magnesium hydroxide te gebruiken. 2 vliegen in 1 klap. Maagzuurverlagend en laxerend. Een hele opluchting!!!

15-12-2021 | Vrouw | 47
Darmproblemen - verstopping
Macrogol bevat als werkzame stof E1521 Polyethyleenglycol PEG Helaas verdraag ik door overgevoeligheid deze stof niet. Langer dan 2 dagen innemen was niet mogelijk. Ik kreeg dan last van slapeloosheid en werd ontzettend druk in mijn hoofd. Door een heftige verergering van mijn obstipatie klachten was langer innemen wel noodzakelijk daarom via via uiteindelijk overgestapt o[lees meer...]p x-praep

X-praep

15-12-2021 | Vrouw | 47
sennosiden A+B
Darmproblemen - verstopping
Nadat macrogol niet te doen blijkt vanwege een overgevoeligheid voor E1521 , Lactulose niet te doen was vanwege gasvorming en Volcolon nauwelijks iets helpt heb ik via de mdl-arts x-praep voorgeschreven gekregen. Ik ben hoog sensitief en dat ook voor medicatie / meestal vooral de hulpstoffen. E1520 is het chemisch eenvoudige zusje van E1521 en doet me ook iets lastigs (em[lees meer...]otionele en lichamelijke geremdheid en lichte constante buikpijn), maar het gaat beter dan met E1521. Helaas blijvend noodzakelijk omdat de interne glijbaan niet goed werkt. x-praep is wèl een wondermiddel voor mij. Loop ik vast, dan 1 of 2 ml extra en het systeem werkt weer. Fijn spul voor de fijn tuning!!

24-11-2021 | Man | 30
Darmproblemen - verstopping
4 dagen niet kunnen gaan zonder aandrang en zonder duidelijke reden met vervelende buikpijn. Dit medicijn heeft mij enorm goed geholpen. Deze werkt zoals aan gegeven en na 6 uur begon mn buik enorm te werken. Rond 2 u snacht wakker geworden omdat het zover was. Het voelt wat aan als diarree hebben in het begin inclusief krampen maar dat nam ik er graag bij. Dit pr[lees meer...]oduct werkt dus heel goed, ik zou niet meer als 2 pakken en er voor zorgen dat je de komende 10 uren na het nemen van de pillen niks te doen hebt.. want de werking is duidelijk.

08-11-2021 | Vrouw | 90
Darmproblemen - verstopping
vraag naar Movicolon junior. Het is een merkproduct. In macrogol zitten hulpstoffen die veel mensen niet kunnen verdragen. De apotheker en vezekeraars zijn de knopendraaiers. De mens wordt er ziek van en willen dat ze het zelf gaan betalen . Niet doen maar vecht er voor. Heb ik ook gedaan!

08-11-2021 | Vrouw | 90
Darmproblemen - verstopping
Gebruik jaren macrogol. Sinds 2017 last van hoge bloeddruk. Ik eet natriumarm. De dokter noemt het witte jas bloeddruk en dat heeft ze lang volgehoden. Kastje gedragenmaar gemiddeld was de bloeddruk hoog. Ik kreeg geen medicijnen. In augustus heb ik een herseninfarct gehad. Ik ben redelijk goed opgeknapt en loop weer. Nifedipide 20 mg gekregen maar mijn bloeddruk blijf[lees meer...]t hoog. De huisarts stelt voor ee 24 uurs kastje te dragen. Alweer! Nergens is bekend da dit middel hoge bloeddruk veroozaakt. DIt is het eerste geval wat ik tegen ben gekomen.

04-10-2021 | Vrouw | 58
Darmproblemen - verstopping
Na verzakking dunne- en endeldarm operatie macrogol gekregen om ontlasting soepel te houden. 1/2zakje per dag is voldoende. Helaas veel lucht in darmen en vieze stinkende winden waardoor ik niet graag op pad ga. Overweeg te stoppen met gebruik omdat ik door de bijwerkingen teveel beperkt word.

Colofort

24-09-2021 | Vrouw | 67
Darmproblemen - verstopping
Verstopping ivm Oxycodon. Meer Oxycodon meer Macrogolol en electrolyten. Niet waar, nu een half zakje en nog steeds buikkrampen.

Microlax

23-09-2021 | Vrouw | 24
natriumlaurylsulfoacetaat/natriumcitraat/sorbitol
Darmproblemen - verstopping
Ik ben op dit moment 21weken zwanger en last van obstipatie. Dit samen gemengd met bandenpijn gil je je longen eruit.. toen Mircrolax gebruikt en direct opgelucht. Bij het in knijpen van medicijn een opgeblazen gevoel en buikpijn maar wel met 5min bevrijd!

07-09-2021 | Vrouw | 48
Darmproblemen - verstopping
Blijkbaar heeft mijn lichaam heel heftig gereageerd. Maar dit pas 20u na inname! Dokter van wacht moeten opbellen. Inspuiting buscopan gehad. 2 dagen later nog steeds krampen en misselijk! Terug dokter laten komen, opnieuw inspuiting buscopan en gans de week werkonbekwaam! Nooit meer Dulcolax voor mij!

03-09-2021 | Man | 37
Darmproblemen - verstopping
Kreeg dit middel vanwege mogelijke verstopping door pijnstillers na een operatie. Na een uur kreeg ik buikkrampen, hartkloppingen en werd ik duizelig. Daardoor ook angstig, want je denkt meteen dat er iets mis is. Dit alles duurt zo'n paar uur. De volgende dag, dit middel niet genomen, en geen buikpijn gehad. Wel de sterke pijnstillers geslikt om uit te sluiten dat het daa[lees meer...]rdoor kwam. De dag erop weer dit middel genomen (ter check), en alles begon weer van voor af aan. Ben direct gestopt en heb maar pruimen en vijgen gekocht om verstopping tegen te gaan. Werkte veel beter. Ben niet direct angstig aangelegd, maar dit middel zorg voor symptomen waardoor je denkt dat je tegen de grond gaat.

Movicolon

13-08-2021 | Man | 77

28-06-2021 | Man | 70
Darmproblemen - verstopping
Al mijn hele leven (70 jaar) last van verstopping en harde ontlasting gehad (familiekwaal). Na gebruik van Forlax nu dagelijks normale ontlasting. Geen enkele bijwerking (alleen de allereerste dag 3 maal snel naar toilet gemoeten). Ik ben dus heel tevreden over Forlax.

Movicolon

26-05-2021 | Man | 39
Darmproblemen - verstopping
Door morphine pijnstillers. Kon ik alleen nog 2 a 3 konijnen keutels poepen . Ik moest 4 zakjes movicol of zijn witte variant in 1 liter water doen . De eerste weken opgeblazen gevoel pijnlijke buik . Kon zelfs mijn centuur niet todo of broek open laten . En ik moest liggen of mijn vel ging scheuren aan de buik . Werkt traag en de onderhoud dossis deed het ook niet 2 zakje[lees meer...]s diaree 1 zakje terug dagen niet gaan naar toilette. Ik beveel u bij volledige verstopping het preparaat dat ze geven voor u darmonderzoek doet . Met die grote pot en 4 zakjes . Dan plas je het er zo uit . Dan elke ochtend op nuchtere maag 3 kiwi's en het was terug natuurlijk opgang maar niet stoppen met kiwi's op nuchtere maag

14-05-2021 | Vrouw | 56
Darmproblemen - verstopping
Na operatie had ik veel last van verstopping . Zakjes macrogol werkten niet. Na 5 dagen dit middel maar geprobeerd. 1 tablet om 23.00 uur en om 9 uur ineens kramperig gevoel en ontlasting. Toch wel half uur op de pot gezeten voor de aandrang weg was, en flink zweterig en krampen. Beetje diarree gevoel zeg maar. Was niet fijn, maar wel een enorme opluchting.

08-05-2021 | Man | 77
Darmproblemen - verstopping
Dit middel is volgens mijn ervaringen nog slechter dan de kwaal. Je wordt er doodziek van en slaapt nachts niet van de buikpijn. Het is een complete uitputtingsslag, terwijl je aan het herstellen bent van een zware chemokuur. En er komt maar geen ontlasting vrij. Ik begrijp nu ook waarom de klanttevredenheid slechts 46% is. Na gebruik van zemelen, havermout, pruimensap[lees meer...] en drinken met citroen zuur, olijfolie en lijnzaadolie wel ontlasting!!

02-05-2021 | Vrouw | 21
Darmproblemen - verstopping
Aangezien movicolon/macrogol niets meer deed voor mij over gegaan op forlax. Andere samenstelling en andere fabrikant. Tot nu toe met 1zakje elke dag ontlasting gehad! Wel heb ik meer bijwerkingen dan andere laxeermiddelen. Erg opgeblazen gevoel en last van winderigheid....

Mebeverine

09-04-2021 | Vrouw | 48
mebeverine
Darmproblemen - verstopping
Ik ben zeer tevreden met deze medicijn. Ik slik nu 10 dagen 2 tabletten p/d. (Sinds 3 dagen slik ik 1 tablet) Heeft goed geholpen bij mijn maag en verlichting gegeven aan darmstelsel maar onderbuikpijn nog steeds ong. 4 weken last van. Enige bijwerkingen die ik heb is heftige, sterke dromen en opgezette, dikke ogen. Hier had ik direct last van. Maar kan ik hebben als me[lees meer...]dicijn voor de rest zijn werk goed doet .

Volcolon

07-04-2021 | Vrouw | 65
plantago ovata
Darmproblemen - verstopping
Ik heb al lange tijd last van mijn darmen. Tijdens vakanties of na een ziekenhuis opname duurt het zo maar twee weken voordat ik ontlasting krijg. Van alles geprobeerd maar werkelijk niets werkte naar tevredenheid. Zakjes Macrogol werkte een beetje maar de ontlasting kwam te pas en te onpas. Ik durfde niet meer gaan wandelen bv met een vriendin of op bezoek te gaan. Het [lees meer...]kon zo maar gebeuren dat ik aandrang kreeg en de wc niet haalde. Na een darmonderzoek kreeg ik Volcolon voorgeschreven en ik ben een ander mens geworden. In de ochtend roer ik het zakje door de yoghurt en 's avonds in een glas water of sap. Iedere ochtend ga ik durf weer op pad te gaan.

23-03-2021 | Man | 27
Darmproblemen - verstopping
Tweede keer dat ik nu dit medicijn gebruik. Voorheen regelmatig zakjes met laxeerpoeder voorgeschreven gekregen van de apotheek/huidarts. Hier kreeg ik altijd ongelooflijk veel buikkramp van. Toch maar een keer voor een zetpil gekozen. Bij een 1X 10mg zetpil voel ik een zeer lichte druk op de buik. Vervolgens na halfuurtje volhouden komt alles er zeer geleidelijk uit als [lees meer...]'pasta' waarbij je nog zeer licht moet drukken. Op zich perfect... Als je dit niet ziet zitten en in één keer van de verstopping af wil zijn dan is mijn ervaring 2x 10mg toedienen perfect. Let wel op... dit is een stuk heftiger dan 1x 10mg.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2744)
Depressie (2197)
Angst & paniekstoornis (2186)
Hoge bloeddruk (1570)
Blaasontsteking (1156)