ziekte

Bestaat uit:
Constipatie (14)
Obstipatie (68)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor darmproblemen - verstopping

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: darmproblemen - verstopping

Movicolon

26-05-2021 | Man | 39
macrogol/elektrolyten
Darmproblemen - verstopping
Door morphine pijnstillers. Kon ik alleen nog 2 a 3 konijnen keutels poepen . Ik moest 4 zakjes movicol of zijn witte variant in 1 liter water doen . De eerste weken opgeblazen gevoel pijnlijke buik . Kon zelfs mijn centuur niet todo of broek open laten . En ik moest liggen of mijn vel ging scheuren aan de buik . Werkt traag en de onderhoud dossis deed het ook niet 2 zakje[lees meer...]s diaree 1 zakje terug dagen niet gaan naar toilette. Ik beveel u bij volledige verstopping het preparaat dat ze geven voor u darmonderzoek doet . Met die grote pot en 4 zakjes . Dan plas je het er zo uit . Dan elke ochtend op nuchtere maag 3 kiwi's en het was terug natuurlijk opgang maar niet stoppen met kiwi's op nuchtere maag

14-05-2021 | Vrouw | 56
Darmproblemen - verstopping
Na operatie had ik veel last van verstopping . Zakjes macrogol werkten niet. Na 5 dagen dit middel maar geprobeerd. 1 tablet om 23.00 uur en om 9 uur ineens kramperig gevoel en ontlasting. Toch wel half uur op de pot gezeten voor de aandrang weg was, en flink zweterig en krampen. Beetje diarree gevoel zeg maar. Was niet fijn, maar wel een enorme opluchting.

08-05-2021 | Man | 77
Darmproblemen - verstopping
Dit middel is volgens mijn ervaringen nog slechter dan de kwaal. Je wordt er doodziek van en slaapt nachts niet van de buikpijn. Het is een complete uitputtingsslag, terwijl je aan het herstellen bent van een zware chemokuur. En er komt maar geen ontlasting vrij. Ik begrijp nu ook waarom de klanttevredenheid slechts 46% is. Na gebruik van zemelen, havermout, pruimensap[lees meer...] en drinken met citroen zuur, olijfolie en lijnzaadolie wel ontlasting!!

Forlax

02-05-2021 | Vrouw | 21
macrogol
Darmproblemen - verstopping
Aangezien movicolon/macrogol niets meer deed voor mij over gegaan op forlax. Andere samenstelling en andere fabrikant. Tot nu toe met 1zakje elke dag ontlasting gehad! Wel heb ik meer bijwerkingen dan andere laxeermiddelen. Erg opgeblazen gevoel en last van winderigheid....

Mebeverine

09-04-2021 | Vrouw | 48
mebeverine
Darmproblemen - verstopping
Ik ben zeer tevreden met deze medicijn. Ik slik nu 10 dagen 2 tabletten p/d. (Sinds 3 dagen slik ik 1 tablet) Heeft goed geholpen bij mijn maag en verlichting gegeven aan darmstelsel maar onderbuikpijn nog steeds ong. 4 weken last van. Enige bijwerkingen die ik heb is heftige, sterke dromen en opgezette, dikke ogen. Hier had ik direct last van. Maar kan ik hebben als me[lees meer...]dicijn voor de rest zijn werk goed doet .

Volcolon

07-04-2021 | Vrouw | 65
plantago ovata
Darmproblemen - verstopping
Ik heb al lange tijd last van mijn darmen. Tijdens vakanties of na een ziekenhuis opname duurt het zo maar twee weken voordat ik ontlasting krijg. Van alles geprobeerd maar werkelijk niets werkte naar tevredenheid. Zakjes Macrogol werkte een beetje maar de ontlasting kwam te pas en te onpas. Ik durfde niet meer gaan wandelen bv met een vriendin of op bezoek te gaan. Het [lees meer...]kon zo maar gebeuren dat ik aandrang kreeg en de wc niet haalde. Na een darmonderzoek kreeg ik Volcolon voorgeschreven en ik ben een ander mens geworden. In de ochtend roer ik het zakje door de yoghurt en 's avonds in een glas water of sap. Iedere ochtend ga ik durf weer op pad te gaan.

23-03-2021 | Man | 27
Darmproblemen - verstopping
Tweede keer dat ik nu dit medicijn gebruik. Voorheen regelmatig zakjes met laxeerpoeder voorgeschreven gekregen van de apotheek/huidarts. Hier kreeg ik altijd ongelooflijk veel buikkramp van. Toch maar een keer voor een zetpil gekozen. Bij een 1X 10mg zetpil voel ik een zeer lichte druk op de buik. Vervolgens na halfuurtje volhouden komt alles er zeer geleidelijk uit als [lees meer...]'pasta' waarbij je nog zeer licht moet drukken. Op zich perfect... Als je dit niet ziet zitten en in één keer van de verstopping af wil zijn dan is mijn ervaring 2x 10mg toedienen perfect. Let wel op... dit is een stuk heftiger dan 1x 10mg.

19-03-2021 | Man | 42
Darmproblemen - verstopping
22.00 uur in de avond ingenomen 04.00 uur in de ochtend wakker met hevige buikkrampen heel erg zweten misselijkheid en uiteindelijk flauwgevallen🤮 tijdens flauwvallen hoofdgestoten en hersenschudding , zeer zeer gevaarlijk vind ik, dat mogen ze zonder recept niet verkopen

18-03-2021 | Vrouw | 37
Darmproblemen - verstopping
Ik zat een week goed verstopt naar daarvoor zat ik ook verstopt en heb ik metamucil gekocht. Dit werkte niet meer en heb ik dus dit middel gekregen. Binnen een uur naar het toilet. Heb later op de dag nog een zakje genomen misschien zat er nog meer in de darm maar niet meer uitgekomen z ik heb geen bijwerkingen tot nu toe. Ben tevreden. Hoop wel op meer ontlasting nog.

01-03-2021 | Vrouw | 18
Darmproblemen - verstopping
Ik heb zelf veel last van verstopping en laxeer zakjes helpen niet bij mij. Nu gebruik ik Dulcolax zetpillen en dat helpt heel erg bij mij! Alleen het nadeel is is dat ik het niet tot 20 minuten kan volhouden (ongeveer tot 15 minuten wel), ik krijg dan heel erg last van buikkrampen en dat gevoel is bijna niet vol te houden. Ondanks dat heb ik het er wel voor over om het te[lees meer...] gebruiken. Het doet goed zijn werk!

22-02-2021 | Vrouw | 51
Darmproblemen - verstopping
Voor geschreven door maag lever darm arts, maar krijg binnen 1 uur na inname buik en darm krampen. Word ook misselijk en gapem.

01-02-2021 | Vrouw | 30
Darmproblemen - verstopping
Ziekenhuis opname ivm uitdroging, was een grote ramp!

Lactulose Poeder/ Stroop

21-12-2020 | Vrouw | 57
lactulose
Darmproblemen - verstopping
na operatie (van schouder) lagen blijkbaar mijn darmen nog te slapen na 5 dagen ,ik had dit nog staan siroop vorm heb er twee grote slokken van gedaan op nuchtere maag en daarna gegeten en gedronken en ziet !!! :-) he he voel me een stuk lichter nu :-) dus werkt prima voor mij ,wel een uurtje deftige krampen gehad ,denk dat toen de darmen wakker werden .

Psylliumvezels

08-10-2020 | Vrouw | 41
psylliumzaad
Darmproblemen - verstopping
Als kind al last gehad van maag en darmen. Als tiener is PDS gediagnosticeerf. Van alles geprobeerd, van maagbeschermers tot metamucil. Afgelopen jaar erge bovenbuikpijnen gehad, vermoeden diverticulitis. Een echo kon dit niet bevestigen, maar ze zagen wel volle darmen. Sinds april 2020 aan de pyslliumvezel zakjes van Sandoz en tot dusverre niets dan goeds. Makkelijk in t[lees meer...]e nemen met water, smaakt ook prima naar sinaasappel, ik kan bijna dagelijks naar het toilet, de ontlasting is veel zachter en ik heb geen opgeblazen buikgevoel meer.

Magnesiumhydroxide

16-09-2020 | Vrouw | 72
magnesiumoxide
Darmproblemen - verstopping
Neem het s avonds in, maar elke nacht word ik om 4 uur wakker doordat ik zo vreselijk misselijk ben.

Microlax

14-08-2020 | Vrouw | 41
natriumlaurylsulfoacetaat/natriumcitraat/sorbitol
Darmproblemen - verstopping
Microlax is voor mij niet prettig in gebruik. Het pippetje van achteren leeg knijpen is al een dingetje maar de extreme krampen en brandende aneus is niet te doen.

14-08-2020 | Vrouw | 41
Darmproblemen - verstopping
Voor mij doet ze wat het moet doen. Ja, je krijgt er hevige krampen van wat bij mij soms volledig door naar mijn benen trekt., maar het is mijn redder in nood. Soms zit ik weer zo verstopt dat ik een brok in mijn keel krijg en geen hap meer naar binnen krijg. Dan gebruik ik EEN HALVE en 10 minuten later kan ik naar het toilet. Soms gebruik ik het 1x per maan[lees meer...]d, soms per week en heeeeel soms wel 3 ochtenden achter elkaar om goed te legen. Ik bereid mij altijd goed voor op de krampen en neem de tijd, met een klein half uur is alles weer voorbij

16-05-2020 | Vrouw | 18
Darmproblemen - verstopping
Ik kocht dit omdat ik altijd last heb van verstopping, Ik nam het in om 3 uur s’nachts en werd om 7 uur wakker met enorme buikpijn en misselijkheid, het voel echt alsof ik moet overgeven, de buikpijn is bijna niet te doen. Ik keek juist maar snel op het internet waarom ik me zo beroerd voelde, nou alle reviews hierover zijn blijkbaar zo, ik gebruik dit nooit meer. (Ben n[lees meer...]og niet naar de wc geweest maar ik voel wel dat er wat gebeurt is in mijn darmen)

19-04-2020 | Vrouw | 38
Darmproblemen - verstopping
Paardenmiddel in mijn geval! Na 2 dgn deze zakjes gebruikt te hebben enorm aan de diarree, gestopt. 5 dagen na gestopt te zijn nog steeds aan de diarree, darmklachten, buikpijn, ziek voelen, moe, etc. Gekregen nav obstipatie na de bevalling, movicolon en lact. hielpen niet.. Volgens huisarts kan het prima icm borstvoeding. Baby had echter plots ook enorme spuitluiers, hui[lees meer...]lde voortdurend, enorm veel kramp, spugen.. Toeval?

Oxycodon

24-02-2020 | Vrouw | 50
oxycodon
Darmproblemen - verstopping
In het begin werkt het heel goed tegen de pijn. Later werkt het niet meer zoals het moet. Veel meer nodig. Zowel langwerkende en kort werkende. Zeer verslavend .

Microlax

29-01-2020 | Man | 2
natriumlaurylsulfoacetaat/natriumcitraat/sorbitol
Darmproblemen - verstopping
Mijn zoontje van 2 had 9 dagen niet gepoept. Toen microlax ingezet. Er gebeurde letterlijk niks. 2 dagen later 2x microlax gegeven. Hij kreeg ontzettende buikpijn. Maar verder gebeurde er helemaal niks. Niet persen niks. De andere dag meerdere zakjes forlax gegeven en toen kwam alles eruit

Magnesiumhydroxide

04-12-2019 | Man | 50
magnesiumoxide
Darmproblemen - verstopping
Ik kreeg dit medicijn, voedingssupplement voorgeschreven door mijn Huisarts. Echter heeft het een tegenovergesteld effect. Geen verbetering, eerder verslechtering van de stoelgang. Bovendien aften, ontstekingen in mijn mondholte. uitermate vervelend bij het eten. Voorsts is mijn buik nog meer gaan uitzetten.

13-11-2019 | Vrouw | 61
Darmproblemen - verstopping
Door foutief medicijn gebruik voorgeschreven door de huisarts, werd ik steeds zieker. Ben. Naar de huisartsenpost gegaan, kreeg toen microgolf en elektrolyten 13,8 mg drie keer per dag. Nu de derde dag ben ik ermee gestopt, je wordt er steeds zieker van, doodmoe en mijn buik werd steeds dikker door de lucht. En in de nacht slapen hoe maar, weinig. Dus morgen weer terug na[lees meer...]ar mijn huisarts. Ik heb namelijk een middenrifbreuk en daardoor had ik zo’n pijn in mijn maag en bovenbuik, daardoor ontstond de obstipatie.

Duspatal

09-11-2019 | Vrouw | 21
mebeverine
Darmproblemen - verstopping
Herkenbaar.. Nu via belgië duspatal besteld en werkt gelukkig prima.. Mebeverine werd ik misselijk van en werkte totaal niet.

Forlax junior

22-10-2019 | Vrouw | 9
macrogol
Darmproblemen - verstopping
onze dochter nu 9 jaar krijgt dit medicijn al van af dat ze 2,5 jaar is. Het middel werkt goed ze krijgt 6 zakjes van 4 gram per dag in 1 keer met water aan gemengd. Nu blijkt dat ze heel veel gaatjes heeft in haar tanden. Dit is erg opvallend, ze snoept bijna niet een gezond en poetst goed. De tandarts maakte er een opmerking over dat het wel erg veel zijn... toen toch g[lees meer...]aan zoeken en deze info tegen gekomen... Ik ga nu wel opzoek naar een andere oplossing want dit kost haar gebit...

Movicolon

21-10-2019 | Vrouw | 76
macrogol/elektrolyten
Darmproblemen - verstopping
Movicolon naturel wordt niet meer vergoed door de verzekering. Je moet met een smaakje nemen. Ik kan daar niet tegen. Ik koop nu zelf via mijn huisartshoudende apotheek macrogol en elektrolyten naturel. Dat is de goedkoopste optie! Voor mij is deze vorm van laxeren met darmspoelen de beste optie met de minste bijwerkingen. Ik heb veel andere laxeermiddelen gebruikt . dez[lees meer...]e is echt de beste voor mij. Veel mensen kunnen met 1 zakje toe . Dat is natuurlijk verschillend hoe je darmen nog functioneren.

Constella

21-10-2019 | Vrouw | 76
linaclotide
Darmproblemen - verstopping
Het werkt bij mij tegengesteld. Kreeg zo,n verstopping, dat ik de ontlasting er met de vingers uit moest peuteren. Het waren net harde grote kiezelstenen.Nu gebruik ik het bij mijn normale laxatie. Dat is 1 x per dag spoelen met 1,3 liter water. 3 zakjes movicolon 2 tabl. magnesiumhydroxide. en nu daarbij 1 x per dag linaclotide. Na 14 dagen innemen zie ik alleen maar na[lees meer...]delen.

19-10-2019 | Vrouw | 27
Darmproblemen - verstopping
k heb gekozen voor dit tabletje omdat ik de zakjes poeder genaamd macro nog wat .. met de elektrolyten niet meer kon slikken door een trauma in mijn jeugd. Dus ik heb om 11 u savonds een pilletje genomen met een half glas water. Werd om +/- 2 uur snachts wakker en rende naar de wc . Ik was super misselijk en had erg veel buikkrampen (heviger dan ongesteldheids krampen) , d[lees meer...]aar 20 min gezeten en daarna kon ik niet verder slapen dus ben na 15 min weer gegaan en t kwam er gewoon uitlopen als water. Benen zaten te rillen als een gek en wist even niet meer wat ik er mee aan moest. Gelukkig gaat nu alles beter! Alleen dit is een verschrikkelijk tabletje dus ik raad zeker aan om naar de huisarts te gaan en te vragen naar de macrogen elektrolyten poederzakjes voor op te lossen in water.

Psylliumvezels

29-09-2019 | Vrouw | 59
psylliumzaad
Darmproblemen - verstopping
IK KRIJG ER OOK BUIKPIJN VAN IK GEBRUIK DAAROM LIEVER KEFIR EN KUZU BEIDE IN DE NATUURWINKEL TE VINDEN...KUZU IS WEL WAT DUUR 9.00 NVOOR EEN POTJE EN HET IS EEN JAPANS BINDMIDDEL MAAR T WERKT GOED EN IS SUPERGEZOND. IK GA NU EEN HOMEOPATISCH MIDDEL GEBRUIKEN iK GEBRUIK AL PULSATILLA MAAR IK ZAG EEN BETER MIDDEL VAN DE BOOMSCHORS VAN EEN BOOM OP MADAGASKAR DIE DE MENSEN G[lees meer...]EBRUIKTE BIJ DARMKLACHTEN HARONGA. iK BEN BENIEUWD OF T WERKT.nOOIT DARMKLACHTEN GEHAD SINDS EEN JAAR GELEDEN...STEEDS LAST VAN EEN VERSTOPPIN EN T WORD STEEDS ERGER...ALTIJD GEZOND GEGETEN ROOK NIET DRINK NIET EN EET BIOLOGISCH SNAP ER DAN OOK NIETS VAN....ZE ZEGGEN HORMOONSCHOMMELINGEN...MAAR ER WORD ZOVEEL GESUGGEREERD...

13-09-2019 | Vrouw | 29
Darmproblemen - verstopping
Heb dit middel voorgeschreven gekregen van de huisarts toen ik al bijna 14 dagen geen ontlasting had. Dit middel samen met bisacodil hielp niet voldoende waarna ik 2 klisma’s in het ziekenhuis heb gekregen. De dagen erna dit middel 2 maal daags gebruikt in combinatie met goed drinken een vezelrijk dieet. Kon door dit middel dagelijks goed naar het toilet, maar mijn ontla[lees meer...]sting was wel licht van kleur (waarschijnlijk door verminderde opname voedingsstoffen). Telkens als iets in ontzettend kleine hoeveelheden iets wilde minderen werd mijn ontlasting dikker. Het leek wel alsof ik op een gegeven moment niet meer zonder kon, ook naast dat ik heel erg goed dronk en gezond at (geen alcohol en alles maar volkoren met veel groenten, fruit etc). Je wordt er op een gegeven moment afhankelijk van. . Ik heb een prikkelbare darm.. Door dit middel zijn mijn darmen waarschijnlijk overprikkelt geraakt en in combinatie met mijn dieet heb ik echt extreme klachten gekregen. Door dit middel is het bij mijn alleen maar erger worden. Ik kreeg hier een ontzettend opgeblazen buik van met veel gassen, geen eetlust, extreem vreemde stoelgang, dagelijks zeurende pijn onder de navel, flink afgevallen. Mede door dit middel een illeus gekregen. Ik raad mensen echt aan om goed uit te kijken naartoe hoe je lichaam erop reageert en anders zsm over te stappen naar andere medicatie. Vind zelf dat dit ook veel te makkelijk wordt voorgeschreven door huisartsen. Mijn advies is probeer het eerst alleen op te lossen door gewoon goed te drinken, te bewegen en normaal te blijven eten (ook vooral vet en alcohol niet uit de weg gaan). Alcohol had bij mij ook altijd een laxerende werking en had waarschijnlijk ook wel geholpen. Dit had ik in ieder geval na die klisma’s moeten doen!

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2576)
Depressie (2079)
Angst & paniekstoornis (2006)
Hoge bloeddruk (1453)
Blaasontsteking (1053)