ziekte

Bestaat uit:
Constipatie (12)
Obstipatie (50)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor darmproblemen - verstopping

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: darmproblemen - verstopping

04-12-2019

Magnesiumhydroxide (magnesiumoxide)
Darmproblemen - verstopping

Ik kreeg dit medicijn, voedingssupplement voorgeschreven door mijn Huisarts. Echter heeft het een tegenovergesteld effect. Geen verbetering, eerder verslechtering van de stoelgang. Bovendien aften, ontstekingen in mijn mondholte. uitermate vervelend bij het eten. Voorsts is mijn buik nog meer gaan uitzetten.
13-11-2019

Darmproblemen - verstopping

Door foutief medicijn gebruik voorgeschreven door de huisarts, werd ik steeds zieker. Ben. Naar de huisartsenpost gegaan, kreeg toen microgolf en elektrolyten 13,8 mg drie keer per dag. Nu de derde dag ben ik ermee gestopt, je wordt er steeds zieker van, doodmoe en mijn buik werd steeds dikker door de lucht. En in de nacht slapen hoe maar, weinig. Dus morgen weer terug na[lees meer...]ar mijn huisarts. Ik heb namelijk een middenrifbreuk en daardoor had ik zo’n pijn in mijn maag en bovenbuik, daardoor ontstond de obstipatie.
09-11-2019

Duspatal (mebeverine)
Darmproblemen - verstopping

Herkenbaar.. Nu via belgië duspatal besteld en werkt gelukkig prima.. Mebeverine werd ik misselijk van en werkte totaal niet.
22-10-2019

Darmproblemen - verstopping

onze dochter nu 9 jaar krijgt dit medicijn al van af dat ze 2,5 jaar is. Het middel werkt goed ze krijgt 6 zakjes van 4 gram per dag in 1 keer met water aan gemengd. Nu blijkt dat ze heel veel gaatjes heeft in haar tanden. Dit is erg opvallend, ze snoept bijna niet een gezond en poetst goed. De tandarts maakte er een opmerking over dat het wel erg veel zijn... toen toch g[lees meer...]aan zoeken en deze info tegen gekomen... Ik ga nu wel opzoek naar een andere oplossing want dit kost haar gebit...
21-10-2019

Movicolon (macrogol/elektrolyten)
Darmproblemen - verstopping

Movicolon naturel wordt niet meer vergoed door de verzekering. Je moet met een smaakje nemen. Ik kan daar niet tegen. Ik koop nu zelf via mijn huisartshoudende apotheek macrogol en elektrolyten naturel. Dat is de goedkoopste optie! Voor mij is deze vorm van laxeren met darmspoelen de beste optie met de minste bijwerkingen. Ik heb veel andere laxeermiddelen gebruikt . dez[lees meer...]e is echt de beste voor mij. Veel mensen kunnen met 1 zakje toe . Dat is natuurlijk verschillend hoe je darmen nog functioneren.
21-10-2019

Constella (linaclotide)
Darmproblemen - verstopping

Het werkt bij mij tegengesteld. Kreeg zo,n verstopping, dat ik de ontlasting er met de vingers uit moest peuteren. Het waren net harde grote kiezelstenen.Nu gebruik ik het bij mijn normale laxatie. Dat is 1 x per dag spoelen met 1,3 liter water. 3 zakjes movicolon 2 tabl. magnesiumhydroxide. en nu daarbij 1 x per dag linaclotide. Na 14 dagen innemen zie ik alleen maar na[lees meer...]delen.
29-09-2019

Psylliumvezels (psylliumzaad)
Darmproblemen - verstopping

IK KRIJG ER OOK BUIKPIJN VAN IK GEBRUIK DAAROM LIEVER KEFIR EN KUZU BEIDE IN DE NATUURWINKEL TE VINDEN...KUZU IS WEL WAT DUUR 9.00 NVOOR EEN POTJE EN HET IS EEN JAPANS BINDMIDDEL MAAR T WERKT GOED EN IS SUPERGEZOND. IK GA NU EEN HOMEOPATISCH MIDDEL GEBRUIKEN iK GEBRUIK AL PULSATILLA MAAR IK ZAG EEN BETER MIDDEL VAN DE BOOMSCHORS VAN EEN BOOM OP MADAGASKAR DIE DE MENSEN G[lees meer...]EBRUIKTE BIJ DARMKLACHTEN HARONGA. iK BEN BENIEUWD OF T WERKT.nOOIT DARMKLACHTEN GEHAD SINDS EEN JAAR GELEDEN...STEEDS LAST VAN EEN VERSTOPPIN EN T WORD STEEDS ERGER...ALTIJD GEZOND GEGETEN ROOK NIET DRINK NIET EN EET BIOLOGISCH SNAP ER DAN OOK NIETS VAN....ZE ZEGGEN HORMOONSCHOMMELINGEN...MAAR ER WORD ZOVEEL GESUGGEREERD...
13-09-2019

Darmproblemen - verstopping

Heb dit middel voorgeschreven gekregen van de huisarts toen ik al bijna 14 dagen geen ontlasting had. Dit middel samen met bisacodil hielp niet voldoende waarna ik 2 klisma’s in het ziekenhuis heb gekregen. De dagen erna dit middel 2 maal daags gebruikt in combinatie met goed drinken een vezelrijk dieet. Kon door dit middel dagelijks goed naar het toilet, maar mijn ontla[lees meer...]sting was wel licht van kleur (waarschijnlijk door verminderde opname voedingsstoffen). Telkens als iets in ontzettend kleine hoeveelheden iets wilde minderen werd mijn ontlasting dikker. Het leek wel alsof ik op een gegeven moment niet meer zonder kon, ook naast dat ik heel erg goed dronk en gezond at (geen alcohol en alles maar volkoren met veel groenten, fruit etc). Je wordt er op een gegeven moment afhankelijk van. . Ik heb een prikkelbare darm.. Door dit middel zijn mijn darmen waarschijnlijk overprikkelt geraakt en in combinatie met mijn dieet heb ik echt extreme klachten gekregen. Door dit middel is het bij mijn alleen maar erger worden. Ik kreeg hier een ontzettend opgeblazen buik van met veel gassen, geen eetlust, extreem vreemde stoelgang, dagelijks zeurende pijn onder de navel, flink afgevallen. Mede door dit middel een illeus gekregen. Ik raad mensen echt aan om goed uit te kijken naartoe hoe je lichaam erop reageert en anders zsm over te stappen naar andere medicatie. Vind zelf dat dit ook veel te makkelijk wordt voorgeschreven door huisartsen. Mijn advies is probeer het eerst alleen op te lossen door gewoon goed te drinken, te bewegen en normaal te blijven eten (ook vooral vet en alcohol niet uit de weg gaan). Alcohol had bij mij ook altijd een laxerende werking en had waarschijnlijk ook wel geholpen. Dit had ik in ieder geval na die klisma’s moeten doen!
09-09-2019

Metamucil (psylliumzaad)
Darmproblemen - verstopping

Ik heb dit middel jarenlang naar tevredenheid gebruikt tot ik meer kennis kreeg over aspartaam en bang werd van de gevolgen van aspartaamgebruik op de lange termijn. Ik ben in 2013 gestopt nadat ik diverse leverreinigingen had gedaan. Wanneer ik gezond eet met veel groente en goed water drink (minstens 2 liter) dan is de stoelgang goed. Het lukt me echter helaas niet a[lees meer...]ltijd om zo te eten en ook in tijden van stress heb ik weer obstipatie. Ik heb van alles geprobeerd zonder aspartaam om dan de stoelgang weer op gang te helpen. Uiteindelijk heb ik nu besloten dat ik toch weer metamucil ga gebruiken, want het is gewoon een oplichting om altijd een dagelijkse stoelgang te hebben. Gewone psylliumvezels krijg ik niet weg, omdat dat lastig te vermengen is met water en er daardoor een drankje ontstaat met een nare structuur. Ik wacht dus al jaren op een metamucil variant zonder aspartaam, maar bij gebrek aan beter blijf ik dit gebruiken.
18-07-2019

Fluvoxamine (fluvoxamine)
Darmproblemen - verstopping

Ik kwam in 1980 in aanraking met fevarin voor mijn angsten en distymy ik slik ze nog steeds en. Dat doe ik 50mg smorgens en 50mg als ik ga slapen en ik leid bijna een normaal leven heb wel schommelingen maar dat hoort nu bij mij en ik kan er goed mee omgaan ik kan iet meer zonder fluvoxamine.
18-06-2019

Forlax (macrogol)
Darmproblemen - verstopping

Omdat ik oxycodon moet gebruiken tegen mijn complex regionaal pijnsyndroom moet ik elke dag laxeren. Nu is het feit zo,dat ik absoluut niet tegen de werkzame stof macrogol kan. Sterker nog,ik mag het absoluut nooit meer gebruiken,omdat het mijn darm beschadigd heeft. Ik heb er zelfs prikkelbaar darmsyndroom aan overgehouden. Als ik macrogol gebruik,en het maakt niet ui[lees meer...]t van welke fabrikant dan ook,wordt ik doodziek,en sta helemaal in de brand. Ben zelfs daardoor diverse malen op de ehbo beland,en daar hebben ze vast gesteld middels diverse onderzoeken dat al mijn klachten door de macrogol kwam. Heb er zelfs 1x een warmbloedig door gehad. Nu overgestapt op magnesiumhydrooxide, en gaat het laxeren gelukkig zonder problemen.
11-05-2019

Darmproblemen - verstopping

Mijn zoon heeft al sinds zijn geboorte problemen met poepen. Heel veel dingen geprobeerd. Heeft al een totale spoeling in het ziekenhuis gehad. Dit heeft gelukkig de eerste knollen uit zijn darmen gehaald. Sinds dat hij 2 is gebruikt hij forlax (is nu 10 jaar). Hij is sinds kort doorverwezen naar een academisch ziekenhuis om dat het streekziekenhuis niet verder kwam. We he[lees meer...]bben de forlax van 16 gram naar ruim 30 gram moeten verhogen. Dit werkt verder prima, maar sinds die tijd is zijn buik en heupen behoorlijk gegroeit, ook zijn gewicht. Hij eet niet anders dan voorheen. Gelukkig staat er binnenkort weer een afspraak bij het academisch ziekenhuis, kijken wat zij ervan zeggen. Van de tanden heeft hij ook wel last gehad een aantal gaatjes in het melkgebit, maar niet heel extreem.
05-05-2019

Instanyl (fentanyl intranasaal)
Darmproblemen - verstopping

Mijn diagnose hierboven kreeg ik niet correct. Ik heb een stoma. Na heel veel ellende. Een weekje fentanyl/Instanyl kan wellicht, maar ik heb het een 1,5 jaar gekregen en dan is het afkicken keihard. Ik woog 45 kg bij 1.72m en heb me laten opnemen om er vanaf te komen. Thuis lukte het niet, ondanks alle hoge bergen die ik al beklommen had. En wat waren die afkick-weken zwa[lees meer...]ar! Mocht ik ooit weer aan de fentanyl of Instanyl gaan, is het als ze weer, maar dan echt ECHT, zeggen dat ik dood ga. Verder raak ik die troep werkelijk NOOIT meer aan. Besef waar je aan begint! Alsjeblieft!
07-03-2019

Darmproblemen - verstopping

Mijn beide zoontjes hebben dit middel gebruikt om verschillende redenen. Het middel kregen zij om de verstopping te verhelpen, dat ging goed. Ze hadden er allebei veel baat bij. Waar wij pas later achter kwamen is dat mijn oudste ineens 3 gaatjes kreeg, daarna weer 2 en hij was nog maar 6 jaar. Toen hij het middel niet meer nodig had, kreeg hij ook geen klachten meer a[lees meer...]an zijn gebit. Mijn jongste zoontje heeft het middel langer gebruikt en ook hogere dosering, daar zijn we zo van geschrokken wat betreft zijn tanden, een aantal gaatjes en wat nog erger is 2 dode kiezen die eruit getrokken zijn en nummer 3 is in aantocht. We zijn er mee gestopt. Toch maar iets op natuurlijke basis proberen. Erg jammer want voor de obstipatie hielp het wel.
02-03-2019

Synapause E3 ovules/vaginaal crème (estriol vaginaal)
Darmproblemen - verstopping

iv achterwand plastiek een operatie verzakking endeldarm, ongeveer 10 kilo aangekomen na 6 mnd gebruik,ok borsten gezwollen wacht op controle van de gynaecoloog en hoop ik mag stoppen ook word er niet verteld bij apotheek bij gebruik je een maand verband moet gebruiken na het plaatsen .
01-03-2019

X-praep (sennosiden A+B)
Darmproblemen - verstopping

Vanaf mijn jeugd ernstige obstipatie en dus laxerende medicatie nodig gehad. Opeens ging het (langdurig) weer helemaal mis en heb ik na doorverwijzing naar een MDLarts diverse onderzoeken ondergaan en menig poeder, drankje etc geprobeerd. Het enige wat tot op heden werkt voor mij is de Xpraep, erg tevreden over. Wel opletten om het niet vergeten in te nemen want dat onrege[lees meer...]lt alles direct.
22-01-2019

Constella (linaclotide)
Darmproblemen - verstopping

Ik gebruik Constella sinds 5 dagen en kan weinig zeggen over de werking, maar ik ben er zo ontzettend ziek van! Mijn buik is opgeblazen door een grote hoeveelheid water die erin zit, dat beweegt alle kanten op wat enorme krampen geeft en natuurlijk extreme diarree.. diarree als water.. voeding komt eruit zoals ik het heb opgegeten.. verschrikkelijk! Nu maar weer mee gest[lees meer...]opt, in de hoop dat dit ook snel verbeterd..
05-11-2018

Darmproblemen - verstopping

Ik krijg colonscopie, darmen moeten schoon zijn. Maar de 4 tabletjes bisacodyl hebben niets geholpen. nu nog prep drinken zien of dit helpt.
30-10-2018

Lactulose Poeder/ Stroop (lactulose)
Darmproblemen - verstopping

Werd misselijk na inname en effectiviteit was nihil.
30-10-2018

Darmproblemen - verstopping

Een laxeermiddel voorgeschreven gekregen i.v.m. morfinesulfaat gebruik, bijwerking is obstipatie. In het begin Lactulose gebruikt dat wad geen succes, werd er misselijk van en effectief was het al met al niet. Uitgekomen op Bisacodyl. In het begin 1 dd 1 later om de dag 1 extra of gebruik van Dulco druppels ernaast, laatst genoemde helaas uit de handel. Inmiddels zit ik op[lees meer...] 2 dd 1. Bijwerkingen zijn er in vergelijking met de ervaringen hier nauwelijks. Af en toe ervaar ik buikpijn en diarree al hangt dat ook deels samen met wat ik eet.
30-08-2018

Lactulose Poeder/ Stroop (lactulose)
Darmproblemen - verstopping

Al tijden een zeer opgeblazen gevoel en enkel kleine keiharde keuteltjes als ontlasting. Al vele medicijnen geprobeerd waaronder veel poeders tegen obstipatie die ik 2 x per dag moest nemen. Deze deden (letterlijk) geen drol. Van een vervangend huisarts toevallig dit middel als advies gekregen. Eindelijk kan ik weer gewoon elke dag normaal poepen. Ook geen diarree zolang i[lees meer...]k me houd aan de 30 ml per dag bij het ontbijt. Iets wat ik juist wel had tijdens obstipatie.
18-08-2018

Microlax (natriumlaurylsulfoacetaat/natriumcitraat/sorbitol)
Darmproblemen - verstopping

Ik heb vaak aandrang en dan komt er niks, dit zou ook door mijn medicatie kunnen komen, Citalopram en Leponex. Ongeveer een keer in de week wil het echt niet en gebruik ik Microlax, ik probeer eerst een half tubetje en als dat niet werkt doe ik de rest nog, en dan ben ik al een dag niet naar de wc geweest. Ik gebruik ook biogarde yoghurt met culturen. Bij het mijn muesli o[lees meer...]ntbijt doe ik lepel gebroken lijnzaad. Dit helpt op dit moment nog niet voldoende. Ik heb van mijn huisarts ook psyllium en Movicolon, maar op een of andere manier reageer ik daar niet goed op. Ik ga maar weer eens gedroogde pruimen en vijgen proberen. Ik ben eigenlijk heel tevreden met de Microlax omdat ik echt 'ga' als ik het gebruik , ik neem het niet te vaak, omdat ik wil voorkomen dat ik een luie darm krijg.
12-08-2018

Dulcolax (bisacodyl)
Darmproblemen - verstopping

Werkt binnen 6 uur. Je darmen hoor je werken en een kleine datmkramp geeft aan dat je naar het toilet moet. Daarna binnen 20 minuten ben je er vanaf. Doet wat het moet doen, zonder alle bijwerkingen.
09-08-2018

Darmproblemen - verstopping

Van de dokter macrogol gekregen voor verstopping maar dit werkte bij mij té goed, vervolgens psylliumvezels wat niet werkte. Nog steeds last van verstopping en wilde opnieuw bij de huisarts een herhaalrecept voor de macrogol hebben. Vandaag zijn we namelijk op vakantie en liever iets te vaak naar de wc dan pijn en opgenlazen door een verstopping. Huisarts helaas geslot[lees meer...]en en kon niet tijdig dat medicijn halen. Dan maar voor een keer laxeertabletten van de drogist. 1 keer en nooit weer. Ik werd wat duidelig in mijn hoofd, misselijk en een brak gevoel. Bah wat naar.. troep dit spul... en mensen pas alsjeblieft op met het regelmatig nemen van dit middel want van deze laxeermiddelen kun je afhankelijk worden, ga dan liever naar de huisarts voor ander spul wat je langdurig kam gebruiken.
13-06-2018

Darmproblemen - verstopping

Al vanaf klein kind chronisch last van obstipatie. Alles is geprobeerd. Veel sporten, genoeg drinken, eten met veel vezels, ed. Niks helpt langdurig. Heb het een aantal jaar geleden ook incidenteel gebruikt. Had toen veel last van winderigheid. Sindsdien uitgevonden dat ik lactose intolerant ben en sinds ik geen melkproducten meer neem zijn deze bijwerkingen volledig verdw[lees meer...]enen.
02-06-2018

Darmproblemen - verstopping

Obstipatie ontstaan door gebruik pijnstillers (zoals gebruikelijk) welke ik 2 dagen nodig had. Hierna Macrogol voorgeschreven gekregen , 3 zakjes per dag. Geen enkele werking of bijwerking. Na 7 dagen gestopt wegens geen effect. Nu maar hopen dat de 3 porties groene groenten per dag meer resultaat opleveren.
01-05-2018

Moviprep (macrogol/elektrolyten)
Darmproblemen - verstopping

Ik heb moviprep moeten gebruiken ivm coloscopie. Gister mocht ik 12.00 uur voor het laatst eten en om 16.00 uur moest ik met de eerste liter moviprep beginnen, deze moest ik binnen 1,5 tot 2 uur opdrinken samen met nog 1,5 liter heldere drank. Na het eerste glas was ik misselijk en kon het nauwelijks binnen houden. Ik heb binnen die 2 uur wel 3 grote glazen op gekregen het[lees meer...] laatste glas was uiteindelijk om 21.00 uur in de avond leeg. Na elke slok duurde het minimaal een kwartier voordat het gevoel van overgeven weg was. Wel moest ik binnen een half uur na het eerste glas al flink naar het toilet. Het laatste glas heb op gekregen door na elke slok direct een lepel warme, heldere bouillon naar binnen te werken. Ik heb de volgende ochtend gebeld met het ziekenhuis of het erg was dat ik het niet binnen 2 uur tijd had opgedronken. De medewerker gaf aan dat dat niet erg was. Ik moest die ochtend voor het onderzoek nog een liter drinken, hier heb ik 2,5 uur over gedaan. Op de een of andere manier ging die 2e liter iets beter. Het helpt om een dag van te voren een liter koud water in de koelkast te zetten, koud kreeg ik de moviprep beter weg. Ik heb het verdeeld in 6 kleine glaasjes met kleine slokjes door een rietje. Na elke slok nam ik een slok thee of koud water met gember en munt. Het was echt even doorzetten want ik bleef kokhalzen na elke slok. 2 uur voor het onderzoek mocht ik niets meer drinken. Mijn ontlasting was helder en geel en dat was goed gelukkig. De coloscopie is mij reuze meegevallen, ik kreeg een roesje. Voor mijn gevoel duurde het maar 5 minuten, daadwerkelijk was het ongeveer een kwartier. Ze hebben niets ernstigs gevonden, alleen een kleine poliep die meteen is weggesneden. En een stukje weefsel werd afgenomen, deze wordt nog door het lab onderzocht. Na de ingreep moest ik nog een uurtje rusten en kon toen naar huis. Ik ben nu (de ingreep is nu 8 uur geleden) nog een beetje suf van het roesje maar heb verder nergens last van.
21-04-2018

Dulcolax (bisacodyl)
Darmproblemen - verstopping

Verschrikkelijk maar effectief. Werkt na 10 minuten waar andere klysmas niets doen. Gevoel van aandrag borrelt na 10 minuten op. Verschrikkelijke buikkrampen gevolgd door het welbekende buikgriep gevoel. Duurt gemiddeld een dag voordat mijn darmen na een week van verstoppingen weer leeg zijn. Ne een week van verstoppingen en alle ongemakken vandien neem ik de bijwerkingen [lees meer...]van de zetpil graag voor lief.
06-02-2018

Darmproblemen - verstopping

Al problemen met de stoelgang vanaf ca. 16 jaar. Alles geprobeerd ook qua voeding. Niets hielp. Najaar 2016 zo'n enorme kramp dat ik bang was dat er iets ernstig mis zou gaan. Toen deze poeders (Sandoz) van huisarts gekregen. Stoelgang kwam weer op gang. Heeft wel tijd geduurd (hoeveelheid poeder soms te veel, soms te weinig) voor er enige regelmaat in de ontlasting kwam. [lees meer...]Nu volstaat 1 zakje per dag. Blijft al met al toch problematisch en heeft invloed op je sociale leven. Vind verder de smaak van de poeders vies, megazoet en bevat kunstmatige zoetstoffen. Heb er problemen mee dat ik dit waarschijnlijk de rest van leven moet blijven slikken.
04-01-2018

Metamucil (psylliumzaad)
Darmproblemen - verstopping

Eigenlijk mijn leven lang last van trage stoelgang en verstopping gehad. Afgelopen jaar afgewisseld met diarree. Daarom darmonderzoek gehad. Geen problemen gevonden. MDL-arts raadde Metamucil aan. 1 zakje per dag. werkt prima! Eindelijk een bijna dagelijkse stoelgang, had dit 30 jaar eerder willen weten. (heb altijd zemelen, volkorenproducten etc, gegeten, die hadden dit e[lees meer...]ffect niet). Wel jammer van die aspartaam. Fabrikant: liever stevia, of neutraal. Zou willen weten of je Metamucil levenslang kan blijven gebruiken.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2226)
Depressie (1833)
Angst & paniekstoornis (1687)
Hoge bloeddruk (1280)
Acne/puistjes (895)