Ervaringen met Macrogol en elektrolyten

Macrogol-elektrolyten

Gewichtstoename opgezette buik droge lippen buikkrampen hoofdpijn gasachtig

Moviprep (167 meningen)
Movicolon (94 meningen)
Bisacodyl (79 meningen)
Dulcolax (63 meningen)
Psylliumvezels (62 meningen)

18-10-2019 | Vrouw | 46
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Ik kreeg voorheen altijd Movicolon voorgeschreven, wat altijd goed werkte. Sinds 2 maanden had ik weer wat problemen met mijn darmen, dus kreeg ik weer Movicolon voorgeschreven. Bij de Apotheek kreeg ik een doos waar Macrogol en elektrolyten op stond. Ik gaf aan dat ik Movicolon had besteld. De apotheker gaf aan dat dit hetzelfde was. Nu voelde ik me al ruim een maand heel[lees meer...] ziek. Hevige hoofdpijn, vreselijk misselijk, duizelig.. ik kwam heel mat over, mensen in mijn omgeving maakten zich zorgen. Ik verliet het huis niet zonder plastic zak in mijn tas omdat ik het gevoel had dat ik moest overgeven. Ook tijdens mijn vakantie me erg ziek gevoeld, niet veel kunnen eten. Ik heb me zelfs een paar dagen ziek gemeld op mijn werk. Vorige week bloed laten prikken omdat ik er van overtuigd was dat ik iets mankeerde. Nu vroeg ik me van de week af of het niet door de Macrogol kwam en ben ik op deze site gaan kijken. Hier kwam ik veel dezelfde verhalen tegen. Ik ben nu 3 dagen gestopt met dit medicijn en ik voel me niet ziek meer!! Blijkbaar is Macrogol goedkoper dan Movicolon en bepaalt de zorgverzekering dat ik deze maar moet krijgen?? Met het gevolg dat ik me meer dan een maand zo ziek als een hond heb gevoeld! Schandalig! Net naar mijn huisarts gebeld om het te melden. Die troep neem ik niet meer! Ik probeer me nu te redden met Psyliumvezels van de drogist zonder nare bijstoffen.

13-09-2019 | Vrouw | 29
Darmproblemen - verstopping
Heb dit middel voorgeschreven gekregen van de huisarts toen ik al bijna 14 dagen geen ontlasting had. Dit middel samen met bisacodil hielp niet voldoende waarna ik 2 klisma’s in het ziekenhuis heb gekregen. De dagen erna dit middel 2 maal daags gebruikt in combinatie met goed drinken een vezelrijk dieet. Kon door dit middel dagelijks goed naar het toilet, maar mijn ontla[lees meer...]sting was wel licht van kleur (waarschijnlijk door verminderde opname voedingsstoffen). Telkens als iets in ontzettend kleine hoeveelheden iets wilde minderen werd mijn ontlasting dikker. Het leek wel alsof ik op een gegeven moment niet meer zonder kon, ook naast dat ik heel erg goed dronk en gezond at (geen alcohol en alles maar volkoren met veel groenten, fruit etc). Je wordt er op een gegeven moment afhankelijk van. . Ik heb een prikkelbare darm.. Door dit middel zijn mijn darmen waarschijnlijk overprikkelt geraakt en in combinatie met mijn dieet heb ik echt extreme klachten gekregen. Door dit middel is het bij mijn alleen maar erger worden. Ik kreeg hier een ontzettend opgeblazen buik van met veel gassen, geen eetlust, extreem vreemde stoelgang, dagelijks zeurende pijn onder de navel, flink afgevallen. Mede door dit middel een illeus gekregen. Ik raad mensen echt aan om goed uit te kijken naartoe hoe je lichaam erop reageert en anders zsm over te stappen naar andere medicatie. Vind zelf dat dit ook veel te makkelijk wordt voorgeschreven door huisartsen. Mijn advies is probeer het eerst alleen op te lossen door gewoon goed te drinken, te bewegen en normaal te blijven eten (ook vooral vet en alcohol niet uit de weg gaan). Alcohol had bij mij ook altijd een laxerende werking en had waarschijnlijk ook wel geholpen. Dit had ik in ieder geval na die klisma’s moeten doen!

02-06-2019 | Vrouw | 32
Obstipatie
Ivm langdurig braken en daar mee verband houdend gebruik van ondansetron heb ik macrogol voorgeschreven gekregen. Echter toch volledige obstipatie en erg opgeblazen buik ondanks 3 dagen gebruik van macrogol. De macrogol versterkt weer de misselijkheid klachten die bestreden worden door de ondansetron.

06-02-2019 | Vrouw | 63
Darmontsteking
Vanwege divertikels in de dikke darm en daardoor darmontstekingen. Om te voorkomen dat er ontstekingen zouden ontstaan door verstopping en ophoping in de divertikels kreeg ik Movicolon voorgeschreven, eerst met smaakje (bah) en later zonder, naturel omdat ik geen aspartaam en sorbitol verdroeg. Jaren tot volle tevredenheid gebruikt totdat de zorgverzekering het preferent[lees meer...]iebeleid toepaste en ik Macrogol Electolyten kreeg bij de apotheek, omdat dat goedkoper was en de samenstelling hetzelfde. Nou, ik weet niet wat er dan in zit, maar het lost niet goed op in water, is vies en ben er erg beroerd van, buikloop en krampen, verkramping in de endeldarm, niet fit voelen, veel vochtverlies. Ik weet dat je bij dit medicijn veel moet drinken, maar het liep er zo weer uit. Op eigen kosten ben ik weer Movicolon Naturel gaan gebruiken en het probleem is opgelost!

02-06-2018 | Vrouw | 60
Macrogol-elektrolyten (13mg)
Darmproblemen - verstopping
Obstipatie ontstaan door gebruik pijnstillers (zoals gebruikelijk) welke ik 2 dagen nodig had. Hierna Macrogol voorgeschreven gekregen , 3 zakjes per dag. Geen enkele werking of bijwerking. Na 7 dagen gestopt wegens geen effect. Nu maar hopen dat de 3 porties groene groenten per dag meer resultaat opleveren.

25-12-2017 | Vrouw | 44
Macrogol-elektrolyten (13,6)
Preventief macrogol en elektrolyten 13,7 gram poeder zakjes bij Fentany pleisters om verstopping te voorkomen. Het is erg vies om te drinken. Neus dichtknijpen en er een lekker drankje er na drinken is het enige dat de vieze smaak van het poederzakje maskeert. Niet te doen, vaak misselijk, opboeren en veel ongelukjes door het gebruik. En bij elk toiletbezoek de hele[lees meer...] dag door komt er ontlasting. Ik kap met deze vieze Macrogol zakjes

25-09-2017 | Vrouw | 65
Macrogol-elektrolyten (13g)
Darmproblemen - verstopping
Eerder voorgeschreven gekregen na ruim twee weken niet kunnen, maar het hielp niet en ben in het ziekenhuis beland alwaar met hoge klisma's het gewenste resultaat. Weer thuis lukt het alsmaar niet. Wat te doen? Ben maar weer aan de zakjes, heb Bisacodyl geslikt, liters water gedronken, Colon ingenomen, kiwi's op nuchtere maag. Weet het niet meer. Misschien maar stoppen me[lees meer...]t eten.

30-07-2017 | Man | 40
Macrogol-elektrolyten (13,8g)
Darmproblemen - verstopping
De werking tegen de verstopping was prima, maar de bijwerkingen waren erger dan de kwaal. Ik heb het middel 5 maanden gebruikt en 5 maanden zo ziek geweest als een hond. Daardoor 4 maanden in de ziektewet gezeten. Omdat de verstopping ook problemen gaf, legde ik het verband niet zo bij dit middel, maar toen ik ermee stopte en het na 4 dagen uit mijn lichaam ging, knapte i[lees meer...]k helemaal op. Maar de verstopping kwam terug en heb toen van de dokter sterke magnesium tabletten gekregen, daarmee is het probleem nu helemaal opgelost.

02-06-2017 | Vrouw | 54
Macrogol-elektrolyten (13,7)
zat net te denken (bijna een half uurtje op plee zitten, tot ik eindelijk kan poepen, zo'n gevoel dat ik nog moet poepen) dat dit niet opgelost wordt met deze poeder. Heeft de arts mij het juiste recept gegeven? misschien heb ik een andere aandoening dat ik niet goed kan poepen. ben zat van mijn arts. simpelweg zoiets voorschrijven. aanstaande dinsdag ga ik naar haar toe, [lees meer...]ben benieuwd.

24-12-2016 | Vrouw | 80
Macrogol-elektrolyten (13.7g)
Obstipatie
ik heb een soort kuur gevolgd, advies huisarts: van 9 dagen: 2 dagen 5x per dag, daarna 4, daarna 3, daarna 2. er kwam geen ontlasting. klysma gekregen. daarna weer 1 macrogol. algeheel ziekte gevoel. veel maagpijn en dikke tong. ontstoken mond en plek op lip. toen ben ik ermee gestopt.

16-02-2024 | Vrouw | 40
Macrogol-elektrolyten (1)

droge lippen gasachtig

al paar maanden door jaren geluidsoverlast buren, flinke slaaptekort heb ik moeite met ontlasting. komt met moeite eruit. veel te hard, en pijnlijk. bij persen word ik al duizelig. Gebruik deze merk macrogol zakjes, maar na korte periode gebruik, droge lippen, uitgedroogt met schilfers. Maar geen dorst. Zeer vervelend. Komt bovenop je problemen die je al hebt.

29-12-2022 | Man | 46
Macrogol-elektrolyten (13,8)
Aambeien en vaatscheurtjes
Dit middel voorgeschreven gekregen ivm met een anaal fissuur om de ontlasting soepel te houden. Het goedje smaak chemische en dat gaat je al snel tegenstaan. Kort na inname misselijkheid en gedurende de hele dag een opgeblazen gevoel. Daarnaast veel winderigheid ook in bed wat voor je partner niet aantrekkelijk is. Zoals in een andere review vermeld heb ik ook gewichts[lees meer...]toename, normaal is mijn gewicht redelijk constant maar de laatste tijd ben ik 10kg aangekomen zonder overmatige voedsel consumptie. Kan het zijn dat je lichaam hierdoor meer vocht gaat vast houden? Ben ook sneller moe en behoorlijk kortademig ook als ik rust. Volgens darm-lever arts moet ik dit middel de rest van mijn leven gebruiken, ik denk dat ik maar eens wat anders ga proberen.

01-11-2022 | Vrouw | 39
Macrogol-elektrolyten
Ik heb deze zakjes van de dokter gekregen nadat ik een week lang met de zelfde pijn rondliep, heftige pijn onder mijn maag. De dokter had geconstateerd dat het mijn darmen zijn en dat mijn spijsvetering niet goed werkte. Nu gebruik ik Macrogol en Electrolyten al meer dan 2 weken, mijn stoelgang is soepel, maar ik ben niet van de pijn af, ook heb ik extra klachten bij gekr[lees meer...]egen, met name opgeblazen gevoel en heel veel last van vieze windjes de hele tijd door. Ik moet de dosis ophogen van de dokter, ik vraag me af of dit wel gaat werken.

22-09-2022 | Vrouw | 51
Macrogol-elektrolyten (13,8g)
Naarmate ik dit langer gebruik, hoe meer dit behangplaksel mij tegenstaat en ik zou nog bijna 3 maanden moeten. Een vieze sinaasappelgeur komt je tegemoet en dan moet je het smakeloze spul ook nog opdrinken. Het lijkt wel of er een slak in gezwommen heeft! Daarnaast werkt het bij mij haast niet. Maar zo'n 1½ uur na inname zou het moeten werken? Niet dus. Ik drink veel, e[lees meer...]et gezond, geen suiker, geen witmeel, veel vezels. Dan zou het toch wat beter moeten gaan, maar nee. Weinig effect dus.

01-07-2022 | Vrouw | 25
Macrogol-elektrolyten (13.5)
Darmproblemen - verstopping
4 maanden geleden kreeg ik dit voorgeschreven wegens buikklachten. Na een laprascopie moest ik t het blijven gebruiken maar de darmen blijven problematisch. Volgens dokter verstopping, in myn beleving echt iets anders en voel me zo beroerd van myn buik. 1 stuk is prima, bij 2 of meer ervaar ik veel bijwerkingen. Ik ken myn lichaam niet meer door alle ongemak wat het meebre[lees meer...]ngt. Inmiddels by een mdl-arts die denk dat het een bekkenbodemprobleem is wat ik betwijfel maar tot die tijd moet ik t blijven gebruiken. Ik kan alsnog niet voldoende en goed naar het toilet. Ik zou er het liefst direct mee willen stoppen maar weet iemand een alternatief?

04-10-2021 | Vrouw | 58
Darmproblemen - verstopping
Na verzakking dunne- en endeldarm operatie macrogol gekregen om ontlasting soepel te houden. 1/2zakje per dag is voldoende. Helaas veel lucht in darmen en vieze stinkende winden waardoor ik niet graag op pad ga. Overweeg te stoppen met gebruik omdat ik door de bijwerkingen teveel beperkt word.