Ervaringen met Macrogol en elektrolyten

Dulcolax (63 meningen)
Psylliumvezels (62 meningen)

12-08-2019 | Vrouw | 72
Obstipatie
Na een heup operatie uit voorzorg ingenomen. Werkt wel maar moet stoppen wegens de bijwerking.

14-10-2017 | Man | 75
Darmproblemen - verstopping
Heb al jaren pds; gebruik voor ander kwalen soms zware pijnstillers en dan ligt mijn darm stil en wordt de ontlasting te hard. Macrogol maakt ontlasting wel soepeler, maar geeft als bijwerking misselijkheid. Dan heb je geen goede dag meer. Probeer nu met een thee lepeltje per maaltijd het juiste evenwicht te vinden.

12-07-2016 | Vrouw | 56
Darmproblemen - verstopping
Ben er sinds kort achter dat ik de opvliegers die ik al jaren heftig heb, heb te danken aan aspartaam wat ook in dit medicijn zit.Ik ben gestopt met zoetjes in koffie en thee en na een paar dagen waren die opvliegers verdwenen. Waarschijnlijk heb ik lange tijd teveel aspartaam binnen gekregen.

06-07-2016 | Vrouw | 42
Macrogol-elektrolyten (13,8)
Niet te doen dat drankje. Het is erg vies.

30-09-2023 | Vrouw | 53
Macrogol-elektrolyten (1)
Darmproblemen - verstopping
Huiduitslag, hoofdpijn Op zich fijn dat ik weer naar toilet kon na 1-2 dagen. Maar daarna juist veel last gehad van rommelige darmen, diarree, verminderde eetlust . Alles wat ik at, liep er na 1-2 uur weer doorheen. Niet handig na Heupop

27-12-2022 | Vrouw | 37
Macrogol-elektrolyten (13,7)
In verband met een achterwandverzakking mag ik niet persen op het toilet. Daarom moet ik dagelijks 1 zakje gebruiken om de ontlasting soepel te houden. Naarmate ik het langer gebruik (nu 2 maanden) heb ik het gevoel dat de werking minder wordt. Ik vind het poeder ontzettend smerig en dan moet je er ook nog een glas vol van hebben. Waarom bestaat dit niet in tabletvorm... Z[lees meer...]ou het een stuk makkelijker maken.

23-03-2022 | Vrouw | 66
Macrogol-elektrolyten (13,7g)
Darmproblemen - verstopping
Trage schildklier. Veel plassen, droge ogen, neus, haren. Was bij uroloog, zag in hele colon faeces. Was net bij huisarts praten over haaruitval, droogte etc. Vertelde ik vaak ademproblemen, afbrekende haren had. Of ik door veel plassen niet minerale zouten tekort kwam? Had eens keltisch zeezout gedronken, in 20 min. Depressie weg! Leek ik elektrische lading had gehad. Was[lees meer...] perplex. En of opgehoopte feces door minerale zouten tekort kwam of thyroxine? Want ik plaste wel heel erg veel! Elk kwartier. Omdat mijn vader recent is overleden aan ileus, darmen puilde uit! En ik net vernam door uroloog in mijn colon ook opgehoopt zit...maak ik mij nu ernstig zorgen! Ik heb video you tube gezien over zouten die cellen nodig hebben om voeding, water ín de cel te trekken en agvalstoffen eruit. Ik ga na kuur macrogol, hopelijk verdwijnt ontlasting, me bexig houden met elke dag oplossing keltisch zeezout te drinken! Het gekke is ik voel niks, geen opstopping. Ik ga elke dag, soms meer. Brijachtig wel, soms wat steviger. Geen klachten buik. Door trage schildklier wel 12 kg zwaarder? Of door poep???😆 bij huisarts hiet eens serieus genomen... zei nog overvader, ik niet hypochondrisch wil overkomen. Maar verontrust ben on mijn colon dit zit. Missvhien krijg ik wel ontsteking van en dáárom schildklierfunctie niet goed werkt?!

23-01-2022 | Vrouw | 42
Macrogol-elektrolyten (13,7)
Wegens een Tailor,s bunion operatie heb ik deze zakjes gekregen omdat een week Oxycodon slik voor de pijn. Pas na 3 dagen kwam er wat bij mij,wat een opluchting. Kan dus niet zeggen dat het snel werkt.Drink er mega veel water bij en zelfs nog extra vezels.Gelukkig bijna van de Oxycodon af! Maar geef mij maar Psyllium Husks,veel effectiever en sneller,samen met probiotica[lees meer...].

08-11-2021 | Vrouw | 90
Macrogol-elektrolyten
Darmproblemen - verstopping
Gebruik jaren macrogol. Sinds 2017 last van hoge bloeddruk. Ik eet natriumarm. De dokter noemt het witte jas bloeddruk en dat heeft ze lang volgehoden. Kastje gedragenmaar gemiddeld was de bloeddruk hoog. Ik kreeg geen medicijnen. In augustus heb ik een herseninfarct gehad. Ik ben redelijk goed opgeknapt en loop weer. Nifedipide 20 mg gekregen maar mijn bloeddruk blijf[lees meer...]t hoog. De huisarts stelt voor ee 24 uurs kastje te dragen. Alweer! Nergens is bekend da dit middel hoge bloeddruk veroozaakt. DIt is het eerste geval wat ik tegen ben gekomen.

28-08-2020 | Vrouw | 68
Aambeien en vaatscheurtjes
Prima stoelgang, als ik stop meteen obstipatie. Maar toch een vraagje. Wie is er sinds gebruik ook zoveel aangekomen en kan dat hierdoor komen?

25-04-2020 | Man | 71
Macrogol-elektrolyten (13.7)

25-01-2020 | Vrouw | 61
Rectale / anale fissuur
Voor de anale fissuur, werkt het goed, maar ik neem alleen zo nodig in, anders ben ik bang dat ik luie darmen krijg, ik heb hier veel baat bij, ik ben er ooit mee begonnenals bijwerking van medicijnen tegen obstipatie, met veel vsn deze medicatie ben ik inmiddels gestopt, maar gebruik het nu indien nodig

13-11-2019 | Vrouw | 61
Macrogol-elektrolyten (13,8)
Darmproblemen - verstopping
Door foutief medicijn gebruik voorgeschreven door de huisarts, werd ik steeds zieker. Ben. Naar de huisartsenpost gegaan, kreeg toen microgolf en elektrolyten 13,8 mg drie keer per dag. Nu de derde dag ben ik ermee gestopt, je wordt er steeds zieker van, doodmoe en mijn buik werd steeds dikker door de lucht. En in de nacht slapen hoe maar, weinig. Dus morgen weer terug na[lees meer...]ar mijn huisarts. Ik heb namelijk een middenrifbreuk en daardoor had ik zo’n pijn in mijn maag en bovenbuik, daardoor ontstond de obstipatie.

11-03-2019 | Vrouw | 31
Macrogol-elektrolyten (13.7)
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Sinds een werk gestopt met Macrogol . Op advies van Alie ben ik 1 - 2 liter warm water en geperste groentensap gaan drinkenen daardoor gaat mijn ontlasting nu goed. Tijdens gebruik van macrogol had ik vaak over 3 dagen verdeelt 6zakjes nodig voordat ik naar de wc kon.

12-10-2018 | Vrouw | 39
Macrogol-elektrolyten (13,8g)
Aambeien en vaatscheurtjes
Werkt op zich goed, maar je krijgt er plakkende ontlasting van waardoor je veel " na-veeg werk " hebt. Gevolg, irritaties aan je anus! Daarnaast stinkt de ontlasting ook ontzettend zuur bij gebruik van Movicolon. Volgens huisarts is dit normaal en dat ik de zakjes niet dagelijks moet nemen maar om de dag. Maar na een aantal dagen niks gehad te hebben toch weer 1 zakje g[lees meer...]ehad. Diezelfde middag meteen weer naar toilet met de bovengenoemde" kwaaltjes". Ik ben hier toch niet zo gelukkig mee....

21-06-2018 | Vrouw | 59
Macrogol-elektrolyten (13,7mg/ML)
Baarmoederhalskanker
Kreeg voorgeschreven na operatie, 30 zakjes vond ik wat veel. Heb 1 zakje gebruikt dus 29 over, maar wel eigen risico. Dus als iemand ze elke dag gebruikt kunt u ze ophalen.