Ervaringen met Macrogol en elektrolyten

Psylliumvezels (62 meningen)

28-06-2023 | Vrouw | 52
Macrogol-elektrolyten (13.7)
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Regelmatig obstipatie door PDS en divertikels. Gebruik het al 2 jaar op advies van MDL arts en huisarts Ben al anderhalf jaar zoekende naar waarom mijn maag zoveel pijn doet en waarom ik zo goed als niets kan eten.. Jaar geleden gastroscopie gehad vanwege klachten, geen bijzonderheden. Sinds Februari aan de drinkvoeding omdat ik ondervoed bleek, maar zelfs dat veroorza[lees meer...]akte veel pijn zoals alle andere dingen die ik at of dronk. Ik ga over op natuurlijke laxeermiddelen, chia, thee voor stoelgang, magnesiumoxide. Geen enkele arts die me erop heeft gewezen dat dit alles bijwerkingen konden zijn van de macrogol, alles moet je tegenwoordig zelf uitvinden...

25-03-2023 | Vrouw | 52
Macrogol-elektrolyten (30)
Darmproblemen - verstopping
Mijn bloeddruk was opeens weer heel hoog Denk dat het aan de zakjes lag . Zitten natrium enz in

19-03-2022 | Vrouw | 55
Macrogol-elektrolyten (13.7mg)
Darmproblemen - verstopping
Nu al 5dg 3 pd .. nog steeds verstopping. Werkt totaal niet. 2zware antibiotica kuren gehad ivm schouder operatie.. zelfs oma's recept erbij. Lauw water met zonnebloemolie.. nu toch maar laxeermiddelen gekocht.. hoop dat dit wel helpt.

10-01-2022 | Vrouw | 68
Macrogol-elektrolyten (1,8g)
Soms toch, ondanks elke dag een zakje, ontstoken divertikels. Erg pijnlijk en doodziek.

15-12-2021 | Vrouw | 47
Macrogol-elektrolyten (13g)
Darmproblemen - verstopping
Macrogol bevat als werkzame stof E1521 Polyethyleenglycol PEG Helaas verdraag ik door overgevoeligheid deze stof niet. Langer dan 2 dagen innemen was niet mogelijk. Ik kreeg dan last van slapeloosheid en werd ontzettend druk in mijn hoofd. Door een heftige verergering van mijn obstipatie klachten was langer innemen wel noodzakelijk daarom via via uiteindelijk overgestapt o[lees meer...]p x-praep

02-11-2021 | Vrouw | 41
Macrogol-elektrolyten (13,7g)
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Voorgeschreven ivm zware kramp, huisarts dacht spastische darm ivm PDS. Vanaf starten geen ontlasting meer gehad, terwijl ik erg regelmatig ben. Na 3dgn gestopt met deze zakjes, na een week nog steeds volledig verstopt. Nu na diverse klysma's enige ontlasting, maar weinig. Morgen weer naar de huisarts

02-11-2021 | Vrouw | 41
Macrogol-elektrolyten (13,4g)
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Had regelmatige stoelgang, maar heftige buikkramp door spastische darm. Door huisarts voorgeschreven, meteen na starten volledig verstopt. Na 3 dagen gestopt met innemen, na een week nog steeds volledig verstopt, geen ontlasting. Na meerdere klysma's nu iets aan ontlasting gehad, maar niet veel. Morgen weer naar de huisarts

03-09-2021 | Man | 37
Darmproblemen - verstopping
Kreeg dit middel vanwege mogelijke verstopping door pijnstillers na een operatie. Na een uur kreeg ik buikkrampen, hartkloppingen en werd ik duizelig. Daardoor ook angstig, want je denkt meteen dat er iets mis is. Dit alles duurt zo'n paar uur. De volgende dag, dit middel niet genomen, en geen buikpijn gehad. Wel de sterke pijnstillers geslikt om uit te sluiten dat het daa[lees meer...]rdoor kwam. De dag erop weer dit middel genomen (ter check), en alles begon weer van voor af aan. Ben direct gestopt en heb maar pruimen en vijgen gekocht om verstopping tegen te gaan. Werkte veel beter. Ben niet direct angstig aangelegd, maar dit middel zorg voor symptomen waardoor je denkt dat je tegen de grond gaat.

08-05-2021 | Man | 77
Macrogol-elektrolyten (13,7)
Darmproblemen - verstopping
Dit middel is volgens mijn ervaringen nog slechter dan de kwaal. Je wordt er doodziek van en slaapt nachts niet van de buikpijn. Het is een complete uitputtingsslag, terwijl je aan het herstellen bent van een zware chemokuur. En er komt maar geen ontlasting vrij. Ik begrijp nu ook waarom de klanttevredenheid slechts 46% is. Na gebruik van zemelen, havermout, pruimensap[lees meer...] en drinken met citroen zuur, olijfolie en lijnzaadolie wel ontlasting!!

22-02-2021 | Vrouw | 51
Darmproblemen - verstopping
Voor geschreven door maag lever darm arts, maar krijg binnen 1 uur na inname buik en darm krampen. Word ook misselijk en gapem.

09-02-2021 | Man | 70
Macrogol-elektrolyten
Ivm plasklachten kreeg ik ook obstipatie. Daarvoor modest ik 2 x daags 2 zakjes macrogol gebruiken. Dus 4 per dag diezelfde avond kreeg ik vlekjes voor de ogen Dag erna hoge bloeddruk. Ik ben 70 jr en heb nog nooit hartklachten od gehad. Altijd zelfs lagere bloeddruk van rond 120 / 70. Nu opens 175 tot 180 / 90 enz. Meteen gestopt met macrogol. Had al het idee dat dat de[lees meer...] oorzaak was want er zit veel zout in. Nu na 2 weken is eindelijk weer alles zoals voor heen. En dat zonder medicijnen ! Achteraf was dus die macrogol de oorzaak.

06-06-2020 | Vrouw | 35
Macrogol-elektrolyten (13,7)
Obstipatie
Ik kon al langere tijd niet goed naar de wc, dit is een terugkerend probleem sinds mijn geboorte. Ik heb prikkelbaardarm syndroom. Nu had ik in heftige gevallen altijd zakjes gehad van andere merken. Ik had al twee weken last van nare buikklachten; veel buikpijn, misselijk bij alles wat ik at, opgezwollen buik, borrelende buik en winderigheid. Mijn huisarts schreef mij Mac[lees meer...]rogol voor. De eerste 3 dagen gebeurde er niets. Maar daarna kreeg ik ontzettende diarree. Ik heb echt nooit last van diarree gehad, mijn hele leven niet. Dus ik wist niet wat mij overkwam. Ik ben al meerdere dagen gestopt maar heb nog steeds heftige diarree. Ik zou dit zeker niemand aanraden. Voor mij veel te heftige met nare bijwerkingen.

19-04-2020 | Vrouw | 38
Darmproblemen - verstopping
Paardenmiddel in mijn geval! Na 2 dgn deze zakjes gebruikt te hebben enorm aan de diarree, gestopt. 5 dagen na gestopt te zijn nog steeds aan de diarree, darmklachten, buikpijn, ziek voelen, moe, etc. Gekregen nav obstipatie na de bevalling, movicolon en lact. hielpen niet.. Volgens huisarts kan het prima icm borstvoeding. Baby had echter plots ook enorme spuitluiers, hui[lees meer...]lde voortdurend, enorm veel kramp, spugen.. Toeval?

16-12-2019 | Vrouw | 60
Macrogol-elektrolyten (13,7g)
mijn ervaring is bij de eerste 2 zakjes niks, de dag erop 3e zakje, ik werd ineens behoorlijk ziek, moest naar de wc en had allemaal diarree. en voelde me echt beroerd, ik dacht wat gebeurt me nou.. m'n buik ging te keer en weer diarree 3 x de pot vol en flinke naweeën . en de hele nacht ziek. dat middel moet eigenlijk uit de handel, is zo heftig, pak een paar pruimen, wan[lees meer...]t net als vandaag een dag later, heb ik nog steeds behoorlijk buikpijn, ik adviseer dit middel niet te nemen, is niet hetzelfde als movicolon veel heftiger, nou doe wat je wilt maar dit is een waarschuwing.....

06-12-2019 | Vrouw | 62
Obstipatie
Smerig, mierzoet, vreselijk chemisch. Voornamelijk Sorbitol, maar dat wordt in de bijsluiter van de apotheek niet vermeld. Het wordt je door elke arts die morfine voorschrijft (en dat doen ze al heel snel tegenwoordig) door de strot geduwd en weigeren lukt bijna niet. Ook de apotheek reageert als een hert in de koplampen als je zegt dat je er niet om gevraagd hebt ("de ve[lees meer...]rzekering betaalt, hoor") en het ook niet wil hebben ("ja maar... obstipatie...."). Resultaat geeft het ook niet, een paar gewelde pruimen werkt beter. Snel overgestapt op psylliumvezels met inuline. De smaak daarvan is ook niet alles maar het is tenminste natuurlijker en het werkt veel beter op je stoelgang.

30-11-2019 | Vrouw | 45
Macrogol-elektrolyten (13,8)
Obstipatie
Macrogol voorgeschreven gekregen samen met Oxycodon. Opiaten veroorzaken obstipatie. Drankje is vies, maar vooruit. Het werkt voor mij echter niet. Voor zover er al ontlasting kwam (2 x per week ofzo) ging het ontlasten erg moeilijk. Mijn ontlasting was kurkdroog, bijna niet uit te poepen. En aangezien ik gebroken ribben heb (vandaar pijnstilling) deed persen erg pijn. Bis[lees meer...]acodyl werkt voor mij veel beter.