Ervaringen met Macrogol en elektrolyten

Psylliumvezels (62 meningen)

29-12-2022 | Man | 46
Macrogol-elektrolyten (13,8)
Aambeien en vaatscheurtjes
Dit middel voorgeschreven gekregen ivm met een anaal fissuur om de ontlasting soepel te houden. Het goedje smaak chemische en dat gaat je al snel tegenstaan. Kort na inname misselijkheid en gedurende de hele dag een opgeblazen gevoel. Daarnaast veel winderigheid ook in bed wat voor je partner niet aantrekkelijk is. Zoals in een andere review vermeld heb ik ook gewichts[lees meer...]toename, normaal is mijn gewicht redelijk constant maar de laatste tijd ben ik 10kg aangekomen zonder overmatige voedsel consumptie. Kan het zijn dat je lichaam hierdoor meer vocht gaat vast houden? Ben ook sneller moe en behoorlijk kortademig ook als ik rust. Volgens darm-lever arts moet ik dit middel de rest van mijn leven gebruiken, ik denk dat ik maar eens wat anders ga proberen.

04-04-2022 | Vrouw | 41
Macrogol-elektrolyten (13,6)
Aambeien en vaatscheurtjes
1 zakje per dag vanwege harde ontlasting, aambeien. Meteen de eerste 2 dagen niet gepoept en ook geen scheetjes gehad, dat voelde eigenlijk een beetje verontrustend.. Eerste dag buikpijn, tweede dag ook erg misselijk, kon hierdoor weinig eten. Tegen de middag/avond (2e dag) ernstig vermoeid, niet alleen door het weinig eten, mijn hele lichaam voelde uitgeput, ik kon mijn [lees meer...]werk niet aan en moest eerder naar huis. Heel eng gevoel. Sliep 11u lang en belde de volgende ochtend de gezondheidslijn om advies omdat ik dit gevoel niet nogmaals wou meemaken. Ze belde na een uur terug met het advies om door te gaan. Dus ik ben op de 3e dag doorgegaan, was nog vermoeid en lag de hele dag in bed (ondanks dat ik moeder ben, dus dit was een zware soort vermoeidheid) eind van de middag opgestaan en naar buiten gegaan, savonds had ik eindelijk trek in eten en kort daarna gepoept! Perfecte konsistentie, zacht. Nu in de vroege ochtend van dag 4 nog steeds buikpijn maar ik voel me niet moe. Ik heb het idee dat het werkt maar ik schrok enorm van de bijwerkingen.

16-11-2021 | Vrouw | 42
Macrogol-elektrolyten (13.7)
Aambeien en vaatscheurtjes
Heel erg last van pijnlijke aambeien met bloedens toe bij ontlasting neem 2 zakjes per dag om de ontlasting dun te houden

06-07-2021 | Vrouw | 54
Macrogol-elektrolyten (13)
Aambeien en vaatscheurtjes
Aambeien dmv elastiekjes laten verwijderen in het ziekenhuis en de behandelingen werden steeds pijnlijker totdat er ook vaatscheurtjes bij kwamen en elk toiletbezoek pijnlijk was met bloed. Uiteindelijk een kliniek in Rotterdam bezocht die de klachten serieus nam. Deze heeft zalf voor inwendig gebruik en de poeder Magrogol en elektrolyten 13,7 voorgeschreven. De jarenlang[lees meer...]e klachten verbeterde en het zalfje was niet meer nodig. Op dit moment gebruik ik elke dag 1 zakje poeder op nuchtere maag en binnen 1 uur ben ik grootste deel van mijn ontlasting kwijt. In de loop van de dag nog een keertje. Wel wat lucht in mijn darmen.

29-09-2020 | Man | 21
Macrogol-elektrolyten (13,7g)
Aambeien en vaatscheurtjes
Door de macrogol na 6 weken weer pijnvrij kunnen ontlasten! Het poeder smaakt niet heel lekker maar goed, het gaat ook im de werking en je neemt de poeder niet omdat het een lekkerheid is.

28-08-2020 | Vrouw | 68
Macrogol-elektrolyten (13,7)
Aambeien en vaatscheurtjes
Prima stoelgang, als ik stop meteen obstipatie. Maar toch een vraagje. Wie is er sinds gebruik ook zoveel aangekomen en kan dat hierdoor komen?

25-04-2020 | Man | 71
Macrogol-elektrolyten (13.7)

16-03-2019 | Man | 99
Macrogol-elektrolyten
Aambeien en vaatscheurtjes
Gekregen voor een fissuur ten gevolge van persen door harde ontlasting. Ik vind de winderigheid wel een punt maar het voelt soms ook wel lekker:)

12-10-2018 | Vrouw | 39
Macrogol-elektrolyten (13,8g)
Aambeien en vaatscheurtjes
Werkt op zich goed, maar je krijgt er plakkende ontlasting van waardoor je veel " na-veeg werk " hebt. Gevolg, irritaties aan je anus! Daarnaast stinkt de ontlasting ook ontzettend zuur bij gebruik van Movicolon. Volgens huisarts is dit normaal en dat ik de zakjes niet dagelijks moet nemen maar om de dag. Maar na een aantal dagen niks gehad te hebben toch weer 1 zakje g[lees meer...]ehad. Diezelfde middag meteen weer naar toilet met de bovengenoemde" kwaaltjes". Ik ben hier toch niet zo gelukkig mee....