Aambeien en vaatscheurtjes

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor aambeien en vaatscheurtjes

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: aambeien en vaatscheurtjes

05-11-2023 | Vrouw | 51
Ik gebruikte het 4 dagen het hielp niet wel enorme hoofdpijn

Tradonal

07-10-2023 | Man | 69
tramadol
Aambeien en vaatscheurtjes
ik heb er gisteren 2 ingenomen en hebben niets teweeg gebracht bij mij,,heel de nacht pijn gehad in Teen door niet genoeg doorbloeding te krijgen in teen,,

02-10-2023 | Vrouw | 52
Aambeien en vaatscheurtjes
Mijn jeuk en pijn worden juist erger door het gebruik van Theranal!

06-07-2023 | Vrouw | 33
Aambeien en vaatscheurtjes
Na het verwijderen van aambeien inwendig en uitwendig en marisken, kreeg ik een abces en werd ik terug geopereerd.. ik kroop over de grond van de pijn en leefde in een wereld waar ik niet meer wou bestaan , deze pijn is onbeschrijfelijk en leek onophoudelijk te zijn ! Na meerdere controles en medicatie moest ik deze zalf inwendig gaan opspuiten 4x per dag ! Na 3,5 week kan[lees meer...] ik nu eindlijk al veel beter naar het toilet en lijkt er echt een einde te komen aan deze helse strijd . Ik laat deze operatie NOOIT meer uitvoeren al hangen de aambeien aan mijn knieën de pijn die ik achteraf heb ervaren was HELS . Veel goede moed voor diegene wat dit ook meemaken

11-04-2023 | Vrouw | 32
Aambeien en vaatscheurtjes
Ik liep 2 maanden met een bizarre belachelijke pijn.. ik wilde niet meer leven.. na elke ontlasting zat ik uren te huilen van de pijn.. het ging maar niet over.. diltiazem hielp niet.. verschillende andere crème’s hielpen niet.. olie en brandnetel thee niks hielp.. tot ik een arts in het buitenland heb ontdenkt en in 15 min ben ik geopereerd.. ik had een diepe fissuur die [lees meer...]niet vanzelf kan genezen.. blijkbaar bijna geen enkel fissuur kan zelf genezen.. enige manier is operatie.. zonder narcose met een plaatselijke verdoving. hij heeft gelijk de aambeien weggehaald en de fissuur dicht gelaserd.. erna geen enkele pijn meer.. voel me net herboren en wil Dit nooit meer meemaken

05-04-2023 | Vrouw | 23
Aambeien en vaatscheurtjes
Na 2 dagen merk ik al verandering. Ik voel nog wel wat pijn/pijnscheuten in vergelijking met de lidocaïne zetpillen. Maar deze creme helpt ook echt zeker. Wel blijven gebruiken (minimaal 6 weken). Normale dosis (ochtend/avond voor het slapen) en na ontlasting even douchen en weer licht aanbrengen.

13-03-2023 | Man | 48
Aambeien en vaatscheurtjes
Vernauwde endeldarm, ben deze creme gaan gebruiken en kreeg de volgende dag een fissuur, de creme veroorzaakte erg veel jeuk en na jeuk werd mijn huid erg hard gepaard met veel vochtverlies/zweertjes. Wie deze middel gaat gebruiken, gebruik het echt inwendig, uitwendig heeft mij meer ellende bezorgd. het middel is voor mij erger dan het kwaal geworden ben nu over gestapt o[lees meer...]p een andere creme. DEZE CREME MOET GELEVERD WORDEN MET EEN OPZETSTUK VOOR INWENDIG GEBRUIK

Methadon

12-03-2023 | Vrouw | 68
methadon
Aambeien en vaatscheurtjes
na operatie aambeien, waarschijnlijk zenuw beschadigd,ongeloofelijke pijn die niet overging, kon niet meer zitten!Na verschillende artsen na anderhalf jaar op bed te hebben gelegeg, eindelijk naar pijnpoli, daar kreeg ik te horen neuropatische pijnen, kreeg Methadon en na half uur was de pijn weg!!!ik was ongeloofelijk blij,had alle hoop op pijnvrij leven al opgegeven.NU [lees meer...]3 jaar later zit ik nog op 1 methadon 5 mg en 1 amitripyline en kan weer normaal leven. Alleen zitten op harde ondergrond blijft tricky maar daar valt mee te leven.

Magnesiumhydroxide

11-03-2023 | Vrouw | 45
magnesiumoxide
Aambeien en vaatscheurtjes
Zijn er nog meer mensen die dit middel nemen en juist een tegengestelde werking ervaren? Ik gebruik dit midd om te laxeren. Maar het maakt mijn ontlasting juist harder en vertraagd mijn peristaltiek. Ik drink veel (>2L p/dag) en eet voldoende vezels. Hoe meer tabletten ik neem hoe harder en trager de ontlasting… mijn artsen herkennen dit niet. Ze denken dat ik alsnog te we[lees meer...]inig drink, of te weinig vezels binnen krijg, maar ik weet wat ik eet en drink. De magnesium hydroxide werkt bij mij echt averechts. Inmiddels ben ik in veel discussie en in een welles- nietes strijd beland met mijn artsen.

22-01-2023 | Vrouw | 25
Aambeien en vaatscheurtjes
Na veel online ervaringen te lezen, waaronder veel negatieve, besluit ik toch mijn ervaring te delen. Een 2-tal maanden terug kreeg ik last elke keer dat ik naar het toilet ging. In het begin viel dit goed mee en trok dit na enkele uurtjes weer weg. In eerste instantie dacht ik aambeien te hebben, hiervoor gebruikte ik verschillende zalfjes waaronder trianal. Ik merkte gee[lees meer...]n verbetering (gezien deze zalfjes net de heling van de anale fissuurtjes belemmeren), dus besloot na enkele weken dan toch maar de HA te contacteren. Geloof me als ik zeg dat dit niks is om je over te schamen, huisarts zit dit wekelijks voorbijkomen en kan je direct zeggen wat er scheelt, bij mij bleek het dus te gaan om een flinke anale fissuur. Kreeg een voorschrift voor Diltiazemzalf, deze heb ik enkele weken 2-dagelijks aangesmeerd, tot op heden nogsteeds. In het begin blijft het lastig, de pijn belemmerd je dagelijks leven. Maar de aanhouder wint, na 3-4 weken zo goed als geen last meer! Ook geen bijwerkingen gemerkt. Een anale fissuur is geen pretje maar laat de moed niet zakken, met wat geduld komt alles weer goed!

29-12-2022 | Man | 46
Aambeien en vaatscheurtjes
Dit middel voorgeschreven gekregen ivm met een anaal fissuur om de ontlasting soepel te houden. Het goedje smaak chemische en dat gaat je al snel tegenstaan. Kort na inname misselijkheid en gedurende de hele dag een opgeblazen gevoel. Daarnaast veel winderigheid ook in bed wat voor je partner niet aantrekkelijk is. Zoals in een andere review vermeld heb ik ook gewichts[lees meer...]toename, normaal is mijn gewicht redelijk constant maar de laatste tijd ben ik 10kg aangekomen zonder overmatige voedsel consumptie. Kan het zijn dat je lichaam hierdoor meer vocht gaat vast houden? Ben ook sneller moe en behoorlijk kortademig ook als ik rust. Volgens darm-lever arts moet ik dit middel de rest van mijn leven gebruiken, ik denk dat ik maar eens wat anders ga proberen.

29-10-2022 | Man | 54
Aambeien en vaatscheurtjes
Niet gebruiken het helpt niet en branderig gevoel rondom de anus kan veroorzaken!

25-08-2022 | Vrouw | 71
Aambeien en vaatscheurtjes
Gebruik nu 3 weken de crème. Het helpt goed . Wel voel ik. Mij erg moe, klammig en mijn hartslag in ruste is ook 4 punten hoger dan normaal. Dat dit bijwerkingen kunnen zijn van de pillen kan ik mij voorstellen. Maar van de crème op de anus lijkt mij vreemd. Heeft iemand ook zulke ervaringen ?

20-08-2022 | Vrouw | 56
Aambeien en vaatscheurtjes
In het begin had ik even hoofdpijn maar paracetamol slikken werkte goed. Ik heb weken lang deze zalf gebruikt en merkte langzaam aan dat fissuren kleiner werden. Je moet echt (Zeker in mijn geval, fissuren waren groot en ook nog getromboseerde aambei( welke langzaam aan slonk en wegging) geduld hebben. Maar ook kracht , want wat doen fissuren pijn. Echt erg! Daarom volhoud[lees meer...]en want ik weet nu uit ervaring dat deze zalf helpt en fissuren gaan dicht.

Psylliumvezels

11-07-2022 | Vrouw | 43
psylliumzaad
Aambeien en vaatscheurtjes
Ik heb dit voorgeschreven gekregen van mijn arts in de proctokliniek. Vanwege fissuur waar ik elke dag nog vreselijke pijn aan heb. Gebruikte hiervoor macrogol moest ik mee stoppen. Maar innemen met glas water is niet te doen zo vies,neem het nu in met yoghurt iemand ervaringen mee?.. Wel diarree gehad een dag later

02-06-2022 | Man | 58
Aambeien en vaatscheurtjes
Gebruik al 2 dagen deze zalf,het helpt niet. Wat er op staat zoals pijn verlichting klopt ook niet. Zeer ontevreden over dit product

26-05-2022 | Vrouw | 43
Aambeien en vaatscheurtjes
Ik gebruik het nu 2 dagen gelijk na de eerste keer smeren vreselijk beroerd misselijk hoofdpijn moe! Vraag me af of ik het wel goed aanbreng

23-04-2022 | Vrouw | 59
Aambeien en vaatscheurtjes
Inderdaad 2 uur na het smeren een zeurende hoofdpijn, waar ik voor gewaarschuwd was door mijn arts. Na drie dagen was de hoofdpijn weg, verder geen bijwerkingen. Na 4 weken begint het te werken.

04-04-2022 | Vrouw | 41
Aambeien en vaatscheurtjes
1 zakje per dag vanwege harde ontlasting, aambeien. Meteen de eerste 2 dagen niet gepoept en ook geen scheetjes gehad, dat voelde eigenlijk een beetje verontrustend.. Eerste dag buikpijn, tweede dag ook erg misselijk, kon hierdoor weinig eten. Tegen de middag/avond (2e dag) ernstig vermoeid, niet alleen door het weinig eten, mijn hele lichaam voelde uitgeput, ik kon mijn [lees meer...]werk niet aan en moest eerder naar huis. Heel eng gevoel. Sliep 11u lang en belde de volgende ochtend de gezondheidslijn om advies omdat ik dit gevoel niet nogmaals wou meemaken. Ze belde na een uur terug met het advies om door te gaan. Dus ik ben op de 3e dag doorgegaan, was nog vermoeid en lag de hele dag in bed (ondanks dat ik moeder ben, dus dit was een zware soort vermoeidheid) eind van de middag opgestaan en naar buiten gegaan, savonds had ik eindelijk trek in eten en kort daarna gepoept! Perfecte konsistentie, zacht. Nu in de vroege ochtend van dag 4 nog steeds buikpijn maar ik voel me niet moe. Ik heb het idee dat het werkt maar ik schrok enorm van de bijwerkingen.

05-03-2022 | Vrouw | 58
Aambeien en vaatscheurtjes
Heeft mij zeer goed geholpen. Beetje branderig in het begin. Wel volhouden. Na 2 weken al aanzienijke verbetering. Na 4 weken geen pijn meer tijdens ontlasting.

12-02-2022 | Man | 68
Aambeien en vaatscheurtjes
Ook ik heb al meer dan anderhalve maand last van een fiks anaal fissuur en heb zelden zoveel pijn gehad tijdens en na de stoelgang dat doorgaans de hele dag aanhield. Zoals u zult herkennen had mijn huisarts daar wel uitstekende zalfjes voor die helaas voor geen meter helpen. Ik begrijp dat ik niet de enige ben met deze ervaring. Ik nam meerdere keren per dag Paracetamol [lees meer...](in totaal 8 stuks) en zelfs dat hielp niet of nauwelijks. Lopen was pijnlijk evenals zitten en slapen was er nauwelijks meer bij en ben op zoek gegaan naar een alternatief en heb die gevonden. Als klassiek homeopaat ben ik met een en ander bekend waaronder de werking van medicinale cannabis en de toepassingen. Onderzoeken hebben aangetoond dat door gebruik van Olie en zalf zelfs de meest niet-genezende wonden geheeld kunnen worden. Ik ben de zalf en olie zelf gaan maken en al na enkele dagen was er verbetering. Het is bekend dat THC, CBD en andere elementen van cannabis die ontstekingsremmende eigenschappen hebben. Mijn medicijn op basis van cannabinoïden herstart het genezingsproces van de wond. Ik gebruik de olie nu ruim een week en mijn klachten zijn meer dan de helft afgenomen en het wondje is dicht waardoor ik mijn dingen weer kan doen. Mocht geïnteresseerd zijn dan mag u me een berichtje sturen.(..). Vriendelijke groet. Cornell /////////////(red. Let op: deze mening is aangepast, persoonlijke verwijzingen zijn verwijderd - in de gebruiksvoorwaarden staat dat er geen 'handel in medicijnen' gedreven mag worden op mijnmedicijn. Medicijngebruik dient via een voorschrijvend arts plaats te vinden en aflevering van medicatie via een geregistreerde apotheek.)

15-12-2021 | Man | 64
Aambeien en vaatscheurtjes
Hier idem, brand als gek rond de anus!

16-11-2021 | Vrouw | 42
Aambeien en vaatscheurtjes
Heel erg last van pijnlijke aambeien met bloedens toe bij ontlasting neem 2 zakjes per dag om de ontlasting dun te houden

Lidocaine Vaselinecreme

25-10-2021 | Vrouw | 57
lidocaine
Aambeien en vaatscheurtjes
Flebologisch centrum. Helpt als enige bij aambeien. Elastiekjes nietjes…. Allemaal ellende van gehad. Paar prikken bij Flebologisch centrum en ik was er voor paar jaar vanaf. De lidocaine Vaseline zalf kreeg ik na twee weken erg last van. Branderig. Niet fijn!

TriAnal

12-10-2021 | Man | 50
triamcinolon / lidocaine
Aambeien en vaatscheurtjes
Na weken rondgelopen te hebben met een uitwendige aambei en allerlei zalfjes van de drogist geprobeerd te hebben ben ik getipt om Trianal zalf te proberen. Wat een verademing. Na 3 dagen smeren was de aambei al met de helft geslonken en na ruim een week was hij nauwelijks nog aanwezig. Na een paar dagen kreeg ik wel een beetje een branderig gevoel maar blijkbaar is dat [lees meer...]een teken dat het werkt. Na twee weken smeren ben ik gestopt (zoals in de bijsluiter staat beschreven) en smeer nu iedere dag wat zinkoxidezalf. De aambei is nu helemaal weg.

06-07-2021 | Vrouw | 54
Aambeien en vaatscheurtjes
Aambeien dmv elastiekjes laten verwijderen in het ziekenhuis en de behandelingen werden steeds pijnlijker totdat er ook vaatscheurtjes bij kwamen en elk toiletbezoek pijnlijk was met bloed. Uiteindelijk een kliniek in Rotterdam bezocht die de klachten serieus nam. Deze heeft zalf voor inwendig gebruik en de poeder Magrogol en elektrolyten 13,7 voorgeschreven. De jarenlang[lees meer...]e klachten verbeterde en het zalfje was niet meer nodig. Op dit moment gebruik ik elke dag 1 zakje poeder op nuchtere maag en binnen 1 uur ben ik grootste deel van mijn ontlasting kwijt. In de loop van de dag nog een keertje. Wel wat lucht in mijn darmen.

28-05-2021 | Vrouw | 54
Aambeien en vaatscheurtjes
Hielp meteen maar sinds gebruik hoofdpijn. Staat niet op de bijsluiter: minpunt want ik lees het hier ook bij ervaringen. Eerder gebruikte ik hamameliszalf. Ook effectief en geen hoofdpijn.

24-04-2021 | Vrouw | 47
Aambeien en vaatscheurtjes
Fijne crème. Werkt goed, zonder bijwerkingen. Wel belangrijk om vol te houden ook als de klachten voorbij zijn. En goed blijven drinken!

Rivotril

26-02-2021 | Man | 25
clonazepam

Proctosedyl

24-02-2021 | Vrouw | 39
hydrocortison / cinchocaine / framycetine
Aambeien en vaatscheurtjes
Dit is de enige zalf die voor mijn uitwendige aambeien verlichting geeft. Al heel veel alternatieven geprobeerd, omdat deze zalf niet meer vergoed wordt door de ziektekostenverzekering. Echter geen enkel alternatief voelt vergelijkbaar.