ziekte

Aambeien en vaatscheurtjes

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor aambeien en vaatscheurtjes

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: aambeien en vaatscheurtjes

Isosorbidedinitraatvaselinecreme

23-04-2022 | Vrouw | 59
isosorbidedinitraat / vaseline
Aambeien en vaatscheurtjes
Inderdaad 2 uur na het smeren een zeurende hoofdpijn, waar ik voor gewaarschuwd was door mijn arts. Na drie dagen was de hoofdpijn weg, verder geen bijwerkingen. Na 4 weken begint het te werken.

04-04-2022 | Vrouw | 41
Aambeien en vaatscheurtjes
1 zakje per dag vanwege harde ontlasting, aambeien. Meteen de eerste 2 dagen niet gepoept en ook geen scheetjes gehad, dat voelde eigenlijk een beetje verontrustend.. Eerste dag buikpijn, tweede dag ook erg misselijk, kon hierdoor weinig eten. Tegen de middag/avond (2e dag) ernstig vermoeid, niet alleen door het weinig eten, mijn hele lichaam voelde uitgeput, ik kon mijn [lees meer...]werk niet aan en moest eerder naar huis. Heel eng gevoel. Sliep 11u lang en belde de volgende ochtend de gezondheidslijn om advies omdat ik dit gevoel niet nogmaals wou meemaken. Ze belde na een uur terug met het advies om door te gaan. Dus ik ben op de 3e dag doorgegaan, was nog vermoeid en lag de hele dag in bed (ondanks dat ik moeder ben, dus dit was een zware soort vermoeidheid) eind van de middag opgestaan en naar buiten gegaan, savonds had ik eindelijk trek in eten en kort daarna gepoept! Perfecte konsistentie, zacht. Nu in de vroege ochtend van dag 4 nog steeds buikpijn maar ik voel me niet moe. Ik heb het idee dat het werkt maar ik schrok enorm van de bijwerkingen.

05-03-2022 | Vrouw | 58
Aambeien en vaatscheurtjes
Heeft mij zeer goed geholpen. Beetje branderig in het begin. Wel volhouden. Na 2 weken al aanzienijke verbetering. Na 4 weken geen pijn meer tijdens ontlasting.

12-02-2022 | Man | 68
Aambeien en vaatscheurtjes
Ook ik heb al meer dan anderhalve maand last van een fiks anaal fissuur en heb zelden zoveel pijn gehad tijdens en na de stoelgang dat doorgaans de hele dag aanhield. Zoals u zult herkennen had mijn huisarts daar wel uitstekende zalfjes voor die helaas voor geen meter helpen. Ik begrijp dat ik niet de enige ben met deze ervaring. Ik nam meerdere keren per dag Paracetamol [lees meer...](in totaal 8 stuks) en zelfs dat hielp niet of nauwelijks. Lopen was pijnlijk evenals zitten en slapen was er nauwelijks meer bij en ben op zoek gegaan naar een alternatief en heb die gevonden. Als klassiek homeopaat ben ik met een en ander bekend waaronder de werking van medicinale cannabis en de toepassingen. Onderzoeken hebben aangetoond dat door gebruik van Olie en zalf zelfs de meest niet-genezende wonden geheeld kunnen worden. Ik ben de zalf en olie zelf gaan maken en al na enkele dagen was er verbetering. Het is bekend dat THC, CBD en andere elementen van cannabis die ontstekingsremmende eigenschappen hebben. Mijn medicijn op basis van cannabinoïden herstart het genezingsproces van de wond. Ik gebruik de olie nu ruim een week en mijn klachten zijn meer dan de helft afgenomen en het wondje is dicht waardoor ik mijn dingen weer kan doen. Mocht geïnteresseerd zijn dan mag u me een berichtje sturen.(..). Vriendelijke groet. Cornell /////////////(red. Let op: deze mening is aangepast, persoonlijke verwijzingen zijn verwijderd - in de gebruiksvoorwaarden staat dat er geen 'handel in medicijnen' gedreven mag worden op mijnmedicijn. Medicijngebruik dient via een voorschrijvend arts plaats te vinden en aflevering van medicatie via een geregistreerde apotheek.)

15-12-2021 | Man | 64
Aambeien en vaatscheurtjes
Hier idem, brand als gek rond de anus!

16-11-2021 | Vrouw | 42
Aambeien en vaatscheurtjes
Heel erg last van pijnlijke aambeien met bloedens toe bij ontlasting neem 2 zakjes per dag om de ontlasting dun te houden

Lidocaine Vaselinecreme

25-10-2021 | Vrouw | 57
lidocaine
Aambeien en vaatscheurtjes
Flebologisch centrum. Helpt als enige bij aambeien. Elastiekjes nietjes…. Allemaal ellende van gehad. Paar prikken bij Flebologisch centrum en ik was er voor paar jaar vanaf. De lidocaine Vaseline zalf kreeg ik na twee weken erg last van. Branderig. Niet fijn!

TriAnal

12-10-2021 | Man | 50
triamcinolon / lidocaine
Aambeien en vaatscheurtjes
Na weken rondgelopen te hebben met een uitwendige aambei en allerlei zalfjes van de drogist geprobeerd te hebben ben ik getipt om Trianal zalf te proberen. Wat een verademing. Na 3 dagen smeren was de aambei al met de helft geslonken en na ruim een week was hij nauwelijks nog aanwezig. Na een paar dagen kreeg ik wel een beetje een branderig gevoel maar blijkbaar is dat [lees meer...]een teken dat het werkt. Na twee weken smeren ben ik gestopt (zoals in de bijsluiter staat beschreven) en smeer nu iedere dag wat zinkoxidezalf. De aambei is nu helemaal weg.

06-07-2021 | Vrouw | 54
Aambeien en vaatscheurtjes
Aambeien dmv elastiekjes laten verwijderen in het ziekenhuis en de behandelingen werden steeds pijnlijker totdat er ook vaatscheurtjes bij kwamen en elk toiletbezoek pijnlijk was met bloed. Uiteindelijk een kliniek in Rotterdam bezocht die de klachten serieus nam. Deze heeft zalf voor inwendig gebruik en de poeder Magrogol en elektrolyten 13,7 voorgeschreven. De jarenlang[lees meer...]e klachten verbeterde en het zalfje was niet meer nodig. Op dit moment gebruik ik elke dag 1 zakje poeder op nuchtere maag en binnen 1 uur ben ik grootste deel van mijn ontlasting kwijt. In de loop van de dag nog een keertje. Wel wat lucht in mijn darmen.

Theranal

28-05-2021 | Vrouw | 54
bismutsubgallaat / lidocaine / zinkoxide
Aambeien en vaatscheurtjes
Hielp meteen maar sinds gebruik hoofdpijn. Staat niet op de bijsluiter: minpunt want ik lees het hier ook bij ervaringen. Eerder gebruikte ik hamameliszalf. Ook effectief en geen hoofdpijn.

24-04-2021 | Vrouw | 47
Aambeien en vaatscheurtjes
Fijne crème. Werkt goed, zonder bijwerkingen. Wel belangrijk om vol te houden ook als de klachten voorbij zijn. En goed blijven drinken!

Rivotril

26-02-2021 | Man | 25
clonazepam

Proctosedyl

24-02-2021 | Vrouw | 39
hydrocortison / cinchocaine / framycetine
Aambeien en vaatscheurtjes
Dit is de enige zalf die voor mijn uitwendige aambeien verlichting geeft. Al heel veel alternatieven geprobeerd, omdat deze zalf niet meer vergoed wordt door de ziektekostenverzekering. Echter geen enkel alternatief voelt vergelijkbaar.

Isosorbidedinitraatvaselinecreme

16-02-2021 | Man | 35
isosorbidedinitraat / vaseline
Aambeien en vaatscheurtjes
Gebruik het al 3 a 4 weken voor anale fissuur. Ik had al jaren bloeding bij ontlasting ook bij normale ontlasting. Na 3e 4e dag al geen bloeding meer. Zeer tevreden. Blijven smeren 6 a 12 weken lang.

29-09-2020 | Man | 21
Aambeien en vaatscheurtjes
Door de macrogol na 6 weken weer pijnvrij kunnen ontlasten! Het poeder smaakt niet heel lekker maar goed, het gaat ook im de werking en je neemt de poeder niet omdat het een lekkerheid is.

28-08-2020 | Vrouw | 68
Aambeien en vaatscheurtjes
Prima stoelgang, als ik stop meteen obstipatie. Maar toch een vraagje. Wie is er sinds gebruik ook zoveel aangekomen en kan dat hierdoor komen?

25-04-2020 | Man | 71

02-03-2020 | Vrouw | 70
Aambeien en vaatscheurtjes
Ik heb deze creme paar dagen gebruikt helpt wel Maar ik heb 1 nare bijwerking het brandt heel erg met aanbrengen

AnaMel

17-12-2019 | Vrouw | 49
enzymrijke honing
Aambeien en vaatscheurtjes
Ik heb de zalf ongeveer 8 dagen gebruikt wegens kloofje en jeuk anus. Na 8 dagen kreeg ik erge jeuk en een ontzettend brand gevoel bij anus en bil. Het was er roodgloeiend. Ik ben er voor naar de huisartsenpost gegaan en de volgende ochtend de huisarts. Heb een ernstige huidirritatie, allergische reactie, eczeem. Dat had ik voor gebruik van Anamel zalf niet. Dus ik zou z[lees meer...]eggen niet gebruiken, ook al is het wat ze claimen 100% natuurlijk. Het zalfje geeft ernstige bijwerkingen. Nu moet ik een hormoon zalf gebruiken tegen deze vervelende bijwerkingen. Gebruik dus niet zomaar dit zalfje. Ga naar de huisarts.

Magnesiumhydroxide

30-10-2019 | Vrouw | 46
magnesiumoxide
Aambeien en vaatscheurtjes
Jaren zeer ernstige obstipatie. Allerlei medicatie's moeten gebruiken, niets hielp. Dit werkt voor mij nog het allerbeste

26-10-2019 | Vrouw | 24
Aambeien en vaatscheurtjes
Enkele uren na de eerste keer smeren al knallende hoofdpijn en ook zeer duizelig de rest van de dag. Aangezien het de bloedvaten verwijd had ik er als migraine patiënt al geen vertrouwen in... en ik was juist. Direct mee gestopt en hopen dat het morgen beter gaat.

Ferinject

19-09-2019 | Man | 47
ferricarboxymaltose
Aambeien en vaatscheurtjes
Door dat ik bij ontlasting veel bloedverliste kreeg ik eerst ferro tabletten daar kreeg ik buik pijn van, daarna kreeg ik ferinject. Heb gisteren de ferinject gehad rond 11.00 uur in de ochtend, duurde 2 uur ongeveer. Met tabletten kreeg ik buikpijn. Vandaag rond 19.00 uur voel ik me suf, draaierig, huilbuien, moe, geen zin , vergeetachtig.

Moviprep

27-06-2019 | Vrouw | 57
Aambeien en vaatscheurtjes
Ik heb geen problemen gehad en was heel goed te drinken lekker zelfs met sinaas orange het leek wel limonda

Moviprep

27-06-2019 | Man | 65
Aambeien en vaatscheurtjes
" Aardbei"-versie .(pffffffffff) Inname ( na 12 uur ijskast ) ging , per glas 0,20 l , vlot bij eerste avond. Wel heel de nacht geborrel . Moet ik nu ..of niet ? Dus slecht geslapen . Daardoor ging de ochtendsessie moeilijker . Pas helder tegen het tijdstip van opname . Coloscopie ging vlot . narcose ...eventjes duizelig en dan " licht uit " . Wakker na 45 min . Moe[lees meer...]t nog een extra test ondergaan ., nml radiologische CT-scan Shittttt !!

Simvastatine

17-06-2019 | Man | 72
simvastatine

10-05-2019 | Man | 48
Aambeien en vaatscheurtjes
om bloedverlies te voorkomen bij het naar het toilet gaan. zoalng er gesmeerd wordt is het ok, maar bij stoppen, is er na 2 weken weer bloedverlies

AnaMel

03-05-2019 | Man | 70
enzymrijke honing
Aambeien en vaatscheurtjes
Ik had branderig/pijnlijk gevoel en kon bijna niet meer op mijn billen zitten. Ik bleef maar smeren met aambeienzalf maar geen verbetering. Gaan Googlen en kwam deze zalf tegen. Na ontvangst, gisteren, aangebracht en na elke stoelgang met lauw water schoongemaakt, Anamel aangebracht, wat een verlichting. Ik heb geen pijn meer. Dus de reden was niet de aambei maar vaatsc[lees meer...]heurtjes want de prijs is weg. Ik beveel het aan, voor die kleine prijs geen ellende!

16-03-2019 | Man | 99
Aambeien en vaatscheurtjes
Gekregen voor een fissuur ten gevolge van persen door harde ontlasting. Ik vind de winderigheid wel een punt maar het voelt soms ook wel lekker:)

Lactulose Poeder/ Stroop

03-12-2018 | Man | 62
lactulose
Aambeien en vaatscheurtjes
Ik merk geen verschil alleen ontzettend veel jeuk. Ik ga het nog 2weken innemen en kijken of het geholpen heeft ik ga vlot naar het toilet maar er zat soms veel bloed bij heb al een colescopie achter de rug en dat was goed geen enkele afwijking Ik kan moeiteloos naar het toilet zonder inspanning maar soms is er veel bloed bij

Movicolon

15-11-2018 | Vrouw | 32
Aambeien en vaatscheurtjes
Tijdens de zwangerschappen last gekregen van constipatie. Eerst movicolon zakjes gekregen, chocolade smaak, smaak was heel goed maar lag als een baksteen op mijn maag, kon het niet verdragen. Daarna overgeschakeld op de unidosissen, smaak was in het begin niet lekker, maar ben het ondertussen gewend; is ook handigere dan de zakjes om op te lossen. Dit is gewoon een drankje[lees meer...] in een zakje en ligt niet zwaar op de maag. Over het algemeen werkt het heel goed (ook al was het tijdens mijn 2 zwangerschappen zoeken naar de juiste hoeveelheid: constipatie versus diarree). Nu postnataal weer begonnen met 2 zakjes per dag, omdat ik op deze moment erg geconstipeerd ben, helaas werkt het voorlopig nog niet goed, even afwachten of het alsnog in gang schiet.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2748)
Depressie (2202)
Angst & paniekstoornis (2189)
Hoge bloeddruk (1573)
Blaasontsteking (1157)