Ervaringen met Metamucil

Moviprep (166 meningen)
Movicolon (94 meningen)
Macrogol en elektrolyten (84 meningen)
Bisacodyl (79 meningen)
Dulcolax (63 meningen)

23-01-2011 | Vrouw | 58
Verstopping van de darmen
Het smaakt goed en heb verder geen problemen

04-01-2018 | Vrouw | 60
Darmproblemen - verstopping
Eigenlijk mijn leven lang last van trage stoelgang en verstopping gehad. Afgelopen jaar afgewisseld met diarree. Daarom darmonderzoek gehad. Geen problemen gevonden. MDL-arts raadde Metamucil aan. 1 zakje per dag. werkt prima! Eindelijk een bijna dagelijkse stoelgang, had dit 30 jaar eerder willen weten. (heb altijd zemelen, volkorenproducten etc, gegeten, die hadden dit e[lees meer...]ffect niet). Wel jammer van die aspartaam. Fabrikant: liever stevia, of neutraal. Zou willen weten of je Metamucil levenslang kan blijven gebruiken.

11-07-2012 | Vrouw | 61
psylliumzaad
Gebruik het nog maar kort, maar het lijkt heel goed te werken, mijn klachten zijn een stuk afgenomen. Ben ook gerust, omdat het middel voor een groot gedeelte uit een natuurproduct bestaat alleen vind ik het erg jammer dat er inplaats van Aspartaam, een volgens mij niet zo'n gezonde stof, geen Stevia is gebruikt, dit is een natuurlijk zoetmiddel. Er zou beduidend minder zo[lees meer...]etstof kunnen worden gebruikt, omdat ik het middel aan de erg zoete kant vindt.

08-10-2014 | Vrouw | 62
psylliumzaad
Nu 2 jaar geleden ooit 'n matje laten plaatsen voor 'n endeldarmverzakking...Daarna begon de ellende...Mijn darmen werkte niet meer voldoende en heb mijn darmen 'n jaar gespoeld met 2 l. water...'t Was niet vol te houden en ben 20 kg. afgevallen en kreeg 'n depressie..Slik nu al 1 jaar ant-depressiva en spoel sinds 'n half jaar niet meer... Via 'n vrouwengroep die dezel[lees meer...]fde operaties hebben gehad met 'n matje en ook problemen hadden met de stoelgang, zei 'n vrouw uit de groep dat ze metamucil gebruikte en ben direct eraan begonnen en had ook resultaat...'n Hele opluchting...Sinds enkele maanden heb ik toch weer problemen met de stoelgang....Dat er ontlasting achter blijft en veel jeuk en irritaties heb aan de anus..Is dit normaal of hebben andere medicijnen er invloed op de metamucil...Stoppen doe ik sowieso niet

28-11-2011 | Vrouw | 63
psylliumzaad
's avonds want niet samen met thyrax de ene keer werkt 't beter dan de andere over 't algemeen elke dag naar wc.

18-02-2021 | Man | 64
psylliumzaad (3,25g)
Een (aangeboren) darm vernauwing. Vezels zonder smaak en zoetstof werken prima. Om darminhoud soepel door stelsel te laten gaan. De orange smaakstof veroorzaakt een onaangenaam effect.

23-03-2013 | Vrouw | 64
Colitis ulcerosa
Gebruik dit middel al heeeeeel lang. altijd citroensmaak ; geen problemen; krijg nu sinasappelsmaak geleverd sinds een aantal maanden en sindsdien vervelende slijmvlies problemen en brandende ogen. 's morgens bloed in de neus. 3 weken geleden gestopt en slijmvliezen in neus niet meer pijnlijk, nog wel af en toe kleine bloedingen, maar ik voel dat het beter wordt. de ogen [lees meer...]weer 'rustig". Ligt dit nou aan het toegevoegde smaakje? Ik ben van plan om het middel nu alleen nog te gebruiken bij problemen met de ontlasting. Hoop dat het goed gaat. Volgende week overleg MDL-arts.

04-03-2022 | Vrouw | 65
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Na jarenlang buikpijn en diaree raadde mijn maag/darm specialist mij dit aan. Het werkt bij verstopping., maar ook bij diaree. Na 1 week (elke dag 1 zakje) kwamen mijn darmen al tot rust. Buikpijn heb ik nog maar af en toe en heb nu een normale stoelgang. Ik geef dit middel een 10 🏅

13-03-2012 | Vrouw | 65
psylliumzaad
Na ernstige dramklachten door divertikels (uitstulpingen) heeft Metamucil me al 5 jaar prima geholpen. Nu krijg ik het neit meer van de apotheek omdat het niet meer vergoed wordt door de verzekering (zeggen ze) Ik moet nu Volkolon gebruiken maar dat is nauwelijks door te slikken. Ik mis mijn metamucil heel erg. Gerda.

12-12-2011 | Man | 65
psylliumzaad
wie kan mij vertellen wanneer kan ik het beste tijd van de dag dit "spul" innemen?

15-09-2012 | Man | 67
Darmproblemen - diarree

26-05-2020 | Vrouw | 68
Darmontsteking
Ik heb Volcolon gekregen ivm veranderd preferentiebeleid van de zorgverzekeraar. Ik gebruikte eerst Metamucil, ik was daar tevreden over en had ook deze bijwerkingen niet. Volcolon is heel erg grof gemalen en wat ik ook probeer, ik krijg deze niet goed afgeslikt waardoor deze veel irritatie in mijn keel veroorzaakt en ik hoestbuien krijg. Vervolgens ontlokt dit bij mij as[lees meer...]tma-aanvallen met temperatuursverhoging door de (allergische?) ontstekingsreactie.

28-12-2015 | Man | 69
psylliumzaad (3,4g)
Medicijn gekregen via de huisarts. Na jaren problemen met mijn darmen gehad te hebben de stap naar de huisarts genomen. Telkens als ik ergens heen moest zoals winkelcentra's theater, bioscoop of vliegreizen kreeg ik darmkrampen en veelvuldig neigingen om naar het toilet te moeten. Ook onderweg was deze constante aandrang. Nu ik Metamucil gebruik, zijn de klachten beheersb[lees meer...]aar. Nog wel uitschieters bv bij kerstinkopen grote, drukke winkelcentra. Vandaag 28 dec. na doktersbezoek afgesproken om 2 zakjes per dag te gaan gebruiken voor 3 maanden. Hopelijk blijven de pieken dan ook beheersbaar. Tot nu toe geen bijwerkingen gekregen.

08-05-2011 | Vrouw | 69
Darmen
om obstipatie te voorkomen is dit medicijn voorgeschreven door de behandelend arts, om dat afgaan per dag noodzakelijk is. Ik ga twee tot drie keer binnen twee uur zacht af. Het gevolg is dat ik m.i. daardoor vermager en me slap en moe voel, lijkt net of ook mijn huid wordt flinterdun en droog en daardoor heb ik ineens meer rimpels op mijn lichaam. Normaal heb ik een stra[lees meer...]kke dikke huid, en kreeg ik altijd complimentjes van er jonger door uitzien. Wel betrap ik me er op dat ik soms door omstandigheden te weinig er bij drink. Hebben nog meer mensen deze ervaring met dit medicijn? Phia

12-09-2012 | Vrouw | 71
Darmproblemen - diarree

11-06-2017 | Man | 72
psylliumzaad (586mg/g)
Darmproblemen - verstopping
Ik ben tijdelijk gestopt met het innemen van metamucil en overgestapt naar ongezoete psyllium vezels te koop bij Kruidvat. Ik vermoed dat door te lang gebruik (20 jaar) van de in metamucil zittende zoetstof aspartaam, ik klachten kreeg van hartritmestoornissen . Nu ik gestopt ben zijn ook deze ritmestoornissen bijna verdwenen.