Moviprep (146 meningen)
Movicolon (91 meningen)
Bisacodyl (61 meningen)
Macrogol en elektrolyten (56 meningen)
Psylliumvezels (48 meningen)

19-12-2009 | Vrouw
Diarree
Gebruik het nu bijna 3 jaar, in combinatie met questran A. Gebruik het voor chronische diarree, heb het nu gelukkig weer onder controle.

25-11-2009 | Vrouw
Sjogren (Reuma)
Ik gebruik het al jaren echter de laatste tijd worden de zakjes omgestickert naar een Ned.tekst. Deze stickers zijn zo hardnekkig dat je de zakjes scheurt als je niet oplet. Dit gebeurt natuurlijk niet op de plek waar het hoort zodat je de helft al op je aanrecht hebt gekregen! Ik vraag me af waarom dat per 2zakjes gestickert moet worden, kan dat niet door 1 vertaalde bijl[lees meer...]age?

25-10-2009 | Vrouw
Diverticulose
Hoewel geen verband bewezen: na 1-2 weken dagelijkse (bij ontbijt) inname van 1 sachet (met voldoende drinken) heb ik nu al twee keer `s avonds erg veel maagpijn gekregen, met boeren verlicht het wat. `s Ochtends weer over. Eerder nooit in deze mate last van gehad.

06-03-2009 | Vrouw
Verstopping
het nemen van 1 cachet helpt niet ,nu neem ik er 2 dat helpt wel maar het grote nadeel van dit middel is de grote hoeveelheid water die je erbij moet drinken

25-08-2008 | Vrouw
Darmproblemen - verstopping
Metamucil werkt wel aardig. Stoelgang komt wel weer een beetje meer op gang. Het verricht in ieder geval geen wonderbaarlijke effecten...

18-02-2021 | Man | 64
psylliumzaad (3,25g)
Een (aangeboren) darm vernauwing. Vezels zonder smaak en zoetstof werken prima. Om darminhoud soepel door stelsel te laten gaan. De orange smaakstof veroorzaakt een onaangenaam effect.

11-06-2017 | Man | 72
psylliumzaad (586mg/g)
Darmproblemen - verstopping
Ik ben tijdelijk gestopt met het innemen van metamucil en overgestapt naar ongezoete psyllium vezels te koop bij Kruidvat. Ik vermoed dat door te lang gebruik (20 jaar) van de in metamucil zittende zoetstof aspartaam, ik klachten kreeg van hartritmestoornissen . Nu ik gestopt ben zijn ook deze ritmestoornissen bijna verdwenen.

28-12-2015 | Man | 69
psylliumzaad (3,4g)
Medicijn gekregen via de huisarts. Na jaren problemen met mijn darmen gehad te hebben de stap naar de huisarts genomen. Telkens als ik ergens heen moest zoals winkelcentra's theater, bioscoop of vliegreizen kreeg ik darmkrampen en veelvuldig neigingen om naar het toilet te moeten. Ook onderweg was deze constante aandrang. Nu ik Metamucil gebruik, zijn de klachten beheersb[lees meer...]aar. Nog wel uitschieters bv bij kerstinkopen grote, drukke winkelcentra. Vandaag 28 dec. na doktersbezoek afgesproken om 2 zakjes per dag te gaan gebruiken voor 3 maanden. Hopelijk blijven de pieken dan ook beheersbaar. Tot nu toe geen bijwerkingen gekregen.

01-10-2014 | Man | 56
Obstipatie
Ik heb jarenlang last gehad van een onregelmatige stoelgang, krampen en een opgeblazen gevoel. Dan weer verstopping, dan weer diarree. Ook heb ik diverticulitis ontwikkelt. Nadat ik metamucil ben gaan gebruiken ben ik zo goed als klachtenvrij. Ik wou dat ik dat eerder had ontdekt. Wel vervelend dat het zo heel erg gezoet is met zoetstof (aspartaan). Een ongezoete smaak is [lees meer...]niet te krijgen. Ik drink 's ochtends een zakje opgelost in water en een glas water na. Ook gedurende de dag drink ik wat meer, maar ik zou niet meer zonder kunnen of willen.

28-07-2014 | Man | 80
Darmproblemen - verstopping
Werkt prima: 3 sachets per dag, aangevuld met gebroken lijnzaad. NADRUKKELIJKE VOORWAARDE: veel, veel drinken, anders werkte het contraproductief . en: ontlasting NIET ophouden

15-09-2012 | Man | 67
Darmproblemen - diarree

11-01-2012 | Man | 73
Ziekte van Crohn
Ik ben al 2 jaar bezig met allerlei medicijnen via de MDL arts maar niets hielp bij diaree,krampen, verstopping en niet op kunnen houden van ontlasting . Eindelijk schreef de arts prednison met metamucil voor waarbij ik de prednison langzaam af moest bouwen. het gaat nu perfect normale ontlasting en mijn leven staat weer op de rails.

12-12-2011 | Man | 65
psylliumzaad
wie kan mij vertellen wanneer kan ik het beste tijd van de dag dit "spul" innemen?

24-01-2011 | Man | 34
Prikkel Bare Darm Syndroom
Metamucil is voor mij heel effectief, als ik last heb van verstoppingen, maar ook als mijn ontlasting een paar dagen te dun is en soms stukjes inzitten, dan neem ik een sachet per dag in en dan word mijn ontlasting ook weer normaal. Bij verstopping neem ik 1 tot 2 sachet per dag in zolang als nodig is. Als ik nergens last van heb gebruik ik het niet. Het is en blijft wel[lees meer...] een middel tegen obstipatie en om het verkrijgen van een regelmatige stoelgang. Al met al ik ben er heel erg mee geholpen.

06-06-2010 | Man
Colitis ulcerosa
weet de werking niet van het medicijn omdat ik het gebruik met salofalk1000 mg en pantoprazol 20 mg gebruik. Die 3 medicijne helpen dus wel voor mijn kwaal (colitis ulcerosa)

22-04-2010 | Man
Fistel in het darmcircuit