Moviprep (145 meningen)
Movicolon (91 meningen)
Bisacodyl (61 meningen)
Macrogol en elektrolyten (56 meningen)
Psylliumvezels (48 meningen)

22-04-2010 | Man
Fistel in het darmcircuit

20-04-2010 | Vrouw
Diaree
Denk dat het wel werkt... Ben er 2 maanden vanaf geweest, maar nu is de diaree wel terug. Moet eerlijk zeggen dat ik het soms vergeet in te nemen. Dus het is een beetje om de dag. Het niet niet vies en goed te doen.

25-08-2008 | Vrouw
Darmproblemen - verstopping
Metamucil werkt wel aardig. Stoelgang komt wel weer een beetje meer op gang. Het verricht in ieder geval geen wonderbaarlijke effecten...

18-11-2019 | Vrouw | 79
Darmproblemen - diarree
Dikke darm incontinentie Ik ben heel erg blij met de Metamucil

04-01-2018 | Vrouw | 60
Darmproblemen - verstopping
Eigenlijk mijn leven lang last van trage stoelgang en verstopping gehad. Afgelopen jaar afgewisseld met diarree. Daarom darmonderzoek gehad. Geen problemen gevonden. MDL-arts raadde Metamucil aan. 1 zakje per dag. werkt prima! Eindelijk een bijna dagelijkse stoelgang, had dit 30 jaar eerder willen weten. (heb altijd zemelen, volkorenproducten etc, gegeten, die hadden dit e[lees meer...]ffect niet). Wel jammer van die aspartaam. Fabrikant: liever stevia, of neutraal. Zou willen weten of je Metamucil levenslang kan blijven gebruiken.

28-12-2015 | Man | 69
psylliumzaad (3,4g)
Medicijn gekregen via de huisarts. Na jaren problemen met mijn darmen gehad te hebben de stap naar de huisarts genomen. Telkens als ik ergens heen moest zoals winkelcentra's theater, bioscoop of vliegreizen kreeg ik darmkrampen en veelvuldig neigingen om naar het toilet te moeten. Ook onderweg was deze constante aandrang. Nu ik Metamucil gebruik, zijn de klachten beheersb[lees meer...]aar. Nog wel uitschieters bv bij kerstinkopen grote, drukke winkelcentra. Vandaag 28 dec. na doktersbezoek afgesproken om 2 zakjes per dag te gaan gebruiken voor 3 maanden. Hopelijk blijven de pieken dan ook beheersbaar. Tot nu toe geen bijwerkingen gekregen.

01-10-2014 | Man | 56
Obstipatie
Ik heb jarenlang last gehad van een onregelmatige stoelgang, krampen en een opgeblazen gevoel. Dan weer verstopping, dan weer diarree. Ook heb ik diverticulitis ontwikkelt. Nadat ik metamucil ben gaan gebruiken ben ik zo goed als klachtenvrij. Ik wou dat ik dat eerder had ontdekt. Wel vervelend dat het zo heel erg gezoet is met zoetstof (aspartaan). Een ongezoete smaak is [lees meer...]niet te krijgen. Ik drink 's ochtends een zakje opgelost in water en een glas water na. Ook gedurende de dag drink ik wat meer, maar ik zou niet meer zonder kunnen of willen.

12-09-2012 | Vrouw | 52
Darmproblemen - diarree
niet alleen water na drinken maar ook ervoor dus 3 glazen.

13-03-2012 | Vrouw | 65
psylliumzaad
Na ernstige dramklachten door divertikels (uitstulpingen) heeft Metamucil me al 5 jaar prima geholpen. Nu krijg ik het neit meer van de apotheek omdat het niet meer vergoed wordt door de verzekering (zeggen ze) Ik moet nu Volkolon gebruiken maar dat is nauwelijks door te slikken. Ik mis mijn metamucil heel erg. Gerda.

11-01-2012 | Man | 73
Ziekte van Crohn
Ik ben al 2 jaar bezig met allerlei medicijnen via de MDL arts maar niets hielp bij diaree,krampen, verstopping en niet op kunnen houden van ontlasting . Eindelijk schreef de arts prednison met metamucil voor waarbij ik de prednison langzaam af moest bouwen. het gaat nu perfect normale ontlasting en mijn leven staat weer op de rails.

07-11-2011 | Vrouw | 50
Ontlasting

11-10-2011 | Vrouw | 47
Darmklachten
Hallo allemaal, ik gebruik metamucil. Ik heb dit medicijn van mijn mdl-arts gekregen om mijn darmen beter te laten werken. Ik neem 2 zakjes a 3.4 gram per dag en het helpt prima. De smaak is ook lekker. Het smaakt naar citroen. Ik los het op in de yogurt, maar je kunt het ook in water oplossen. Je kunt het nalezen in de bijsluiter (staat ook online op oa de website van de[lees meer...] KNMP). En het is receptvij verkrijgbaar. Ik zou je arts wel even navragen of je het mag gebruiken. groetjes b (Red; URL van website verwijderd ivm werkwijze van deze site)

24-01-2011 | Man | 34
Prikkel Bare Darm Syndroom
Metamucil is voor mij heel effectief, als ik last heb van verstoppingen, maar ook als mijn ontlasting een paar dagen te dun is en soms stukjes inzitten, dan neem ik een sachet per dag in en dan word mijn ontlasting ook weer normaal. Bij verstopping neem ik 1 tot 2 sachet per dag in zolang als nodig is. Als ik nergens last van heb gebruik ik het niet. Het is en blijft wel[lees meer...] een middel tegen obstipatie en om het verkrijgen van een regelmatige stoelgang. Al met al ik ben er heel erg mee geholpen.

23-01-2011 | Vrouw | 58
Verstopping van de darmen
Het smaakt goed en heb verder geen problemen

19-12-2009 | Vrouw
Diarree
Gebruik het nu bijna 3 jaar, in combinatie met questran A. Gebruik het voor chronische diarree, heb het nu gelukkig weer onder controle.

25-11-2009 | Vrouw
Sjogren (Reuma)
Ik gebruik het al jaren echter de laatste tijd worden de zakjes omgestickert naar een Ned.tekst. Deze stickers zijn zo hardnekkig dat je de zakjes scheurt als je niet oplet. Dit gebeurt natuurlijk niet op de plek waar het hoort zodat je de helft al op je aanrecht hebt gekregen! Ik vraag me af waarom dat per 2zakjes gestickert moet worden, kan dat niet door 1 vertaalde bijl[lees meer...]age?