Ervaringen met Movicolon

Moviprep (165 meningen)
Macrogol en elektrolyten (84 meningen)
Bisacodyl (78 meningen)
Dulcolax (62 meningen)
Psylliumvezels (62 meningen)

15-03-2013 | Man | 64
MS (multiple sclerose)
Ik drink veel het product heeft mij wel verlichting gegeven . Maar ik denk dat er nu wel weer mee stop om dat ik nu aandrang voel om steeds naar het toilet te gaan .En de ontlasting goed is

08-03-2013 | Vrouw | 37
Constipatie
kreeg het voorgeschreven vanwege constipatie. Nu 4e dag met veel buikpijn en de hele week al vies stinkende scheten, effect is niet echt te merken. Werkt dus per persoon verschillend, denk ik. Ik ga andere alternatieven beoordelen.

01-03-2013 | Vrouw | 55
Darmproblemen - verstopping
Nadat ik dit 7 jaat heb gebruikt, het idee dat mijn darmen helemaal niks meer zelf doen. Kreeg steeds een opgeblazen gevoel, kon geen enkel fruit meer verdragen. Ben toen gestopt. Gebruik nu wit brood. Dagelijks 6 a 8 okkernoten, gaat ook goed, en geregeld wat joghurt met flink wat gebroken lijnzaad, en daarna veel drinken, zo gaat het prima, samen met een probiotic comp[lees meer...]lex. Mijn darmen werken nu weer zelf, zonder die moicolon van €45,- per 6 weken !!

19-02-2013 | Vrouw | 33
Darmproblemen - verstopping
Ik kreeg Movicolon voor obstipatie in de dikke darm. Daar ben ik gisteravond en vanmorgen mee begonnen. Vanmorgen kreeg ik inderdaad buikkrampen en ben (na 5 minuten ongeveer) flauw gevallen van de pijn. Nu kan ik niet gaan werken, omdat ik bang ben dat het op mijn werk ook weer gebeurd. Ik durf eigenlijk niet goed door te gaan hier mee. Ik vind het middel erger dan de kwa[lees meer...]al. Ik heb tot nu toe niet nog zo'n aanval gehad, maar verwacht dat het zakje van vanmorgen ook weer zo'n reactie gaat geven. Jammer dat ik er blijkbaar wel zo'n buikkramp van krijg, want daar lees ik niet veel over in de reacties. Blijkbaar hebben sommigen nergens last van? Ik vind de smaak van de neutrale inderdaad ook erg vies, maar drink het met ijsthee. Dat is te doen.

31-01-2013 | Man | 48
macrogol/elektrolyten
Al jaren gebruik ik movicolon vanwege last van zuurbranden (gevolg operatie ivm darmkanker). Werkt goed, wel wat bijwerkingen. O.a. de hier vaak genoemde 'winderigheid'. Al die jaren krijg ik het merk MOVICOL van Norgine. Bij een recente bestelling krijg ik echter drie dozen van het middel van Sandoz. a) het lost minder goed op ('stukjes' zweven in je glas. brrr) en b) ik [lees meer...]heb het idee dat het minder goed werkt. Om de zaak toch goed op gang te houden nu ipv één per dag (en die vergeet ik ook nog wel eens een dag) maar twee zakjes per dag gaan slikken. Natuurlijk beste zorgverzekeraar, ik hoor het u al zeggen: "in beide zakjes zitten echt dezelfde bestanddelen". Maar, verzekeraar, ik denk van niet! (bv alleen al de 'zwevende stukjes' in mijn glas). Of misschien heb ik - volgens u - het idee van niet. Maar wat het ook is: ik slik nu meer van die zakjes en per saldo bent u, en via u de samenleving en ook ik (eigen risico en premie), duurder uit. Hou aub toch op met het verstrekken van steeds andere merken medicijnen!

07-01-2013 | Vrouw | 49
Darmproblemen - verstopping
Gebruik dit middel al enige tijd en ben tevreden. Los het op in een weinig water en drink daarna dan nog een extra glas. Ontlasting is wel plakkerig en het middel zorgt ook voor meer lucht in je darmen. Smaak is prima, gewoon slikken en niet zeuren. Krijg wel soms een dikke keel van dit middel. Gebruik het daarom 's morgens voor het ontbijt wat bij mij het beste werkt.

30-11-2012 | Man | 56
Aambeien en vaatscheurtjes
heel veel problemen gehad met aambeien etc. Ik gebruik al jaren dagelijks movicolon. Daarbij verdeel ik 1 zakje over drie dagen. Daardoor heb ik minder last van de genoemde bijwerkingen (winderigheid etc) Als ik er mee stop heb ik binnen een paar weken dezelfde problemen.

23-11-2012 | Vrouw | 50
Darmproblemen - diarree
Ik gebruik vanaf 23 oktober dit middel maar het werkt voor geen meter ik heb 2keer 2 klima's gehad en dat ging beter ik krijg alleen maar een beetje diaree en meer niet hoe ik verder moet is mij een raadsel kan iemand mij raad geven want dit maakt mij erg moedeloos

06-11-2012 | Vrouw | 26
Darmproblemen - verstopping
Sinds 4 dagen ben ik met movicolon begonnen. Hiervoor had ik lactulose, daarmee was het hollen of stilstaan (letterlijk). Movicolon naturel was helemaal niet lekker en bij 2 zakjes per dag had ik niet genoeg. Toen bij de huisartsenpost dit weekend advies gekregen om even 3 dagen 6 zakjes te gebruiken, met de smaak......en jawel hoor, hier komt ie....chocolaaaaa!!! Wat een [lees meer...]vrouwvriendelijke uitvinding! Werkt nu sinds 6 zakjes goed (hopelijk nu ook weer met 2). Maar het smaakt naar optimel chocolademelk.

21-09-2012 | Vrouw | 22
macrogol/elektrolyten
Ten eerste, in het begin werkte het wel oke, Nu 6 dagen geen ontlasting gehad met gebruikt movi... Ik doe altijd sinasappelsap gebruiken om het te mengen super!! Wel in een keer door drinken want dan is het net of je gewoon sinasappelsap drinkt.. Maargoed ik ga het nu maar weer vaker gebruiken om te kijken of ik resultaat ga krijgen:(

12-09-2012 | Vrouw | 76

11-09-2012 | Vrouw | 29
macrogol/elektrolyten
dit middel gister voorgeschreven gekregen omdat ik na vakantie erg veel buikpijn had en last van harde ontlasting maar jeee wat een zooi liever harde ontlasting dan dat ik deze troep slik zou t niemand aanraden smaakt super smerig bijwerken zijn gigantisch ranzig natte warme scheten diaree zwart en stinkt gigantisch mn lippen en keel zwollen op kon bijna niet meer slikken [lees meer...]gelijk mee gestopt nooit meer deze zooi gebruik nu gewoon 3x per dag een lepel stroop werkt veel beter en is nog lekker ook

09-09-2012 | Vrouw | 31
Zwangerschap
Smaakt vies, werkt niet zoals ik het had verwacht. Ivm zwangerschap 1x dgs 1sachet voorgeschreven, maar dat is onvoldoende. Ben huiverig om er mee van te nemen, hou sowieso niet van troep slikken en al helemal niet van zoetstoffen.

04-09-2012 | Man | 56
Darmproblemen - verstopping
Movicol geeft prut ontlasting en warme stinkende scheten niet fjjn op bezoek bij vrienden dan ga ik niet Ik wil van movicol af maar ben dan weer bij af

31-08-2012 | Vrouw | 37
Darmproblemen - verstopping
Sinds mijn bevalling heb ik last van fissura ani. En daarom moet de ontlasting dun zijn. Ik gebruik Movicolon nu dik 3 weken maar krijg enorme last van winderigheid! Niet normaal meer... echt vies ook. Was op zoek naar en alternatief, lijnzaad, colon clean... dus was gestopt met movicolon.. maar ben weer terug bij af. Heel vervelend. Dus moet wel weer aan de movicolon... [lees meer...]bah. Als iemand nog een goed alternatief weet (ik geef wel borstvoeding)......

27-08-2012 | Vrouw | 57
Darmproblemen - diarree
Wie wet of er aspartaam in movicolon zit? Dit las ik in gezond nu, maar het staat niet op de bijsluiter.