Ervaringen met Movicolon

Moviprep (167 meningen)
Macrogol en elektrolyten (85 meningen)
Bisacodyl (79 meningen)
Dulcolax (63 meningen)
Psylliumvezels (62 meningen)

09-04-2018 | Vrouw | 62
macrogol/elektrolyten (13,8)
Obstipatie
Vorig jaar helaas toch aan de morfinepleisters en automatisch werd daar Movicolon bij voorgeschreven. Ik kreeg eerst de zakjes sinaasappelsmaak. Nou echt, alsof ik een beker slijm naar binnen moest werken. Bij de apotheker gevraagd of er geen andere smaken zijn en ja hoor, chocoladesmaak. Perfect. Op mijn nuchtere maag 2 zakjes mengen met 250 ml water, opdrinken en het lij[lees meer...]kt of je chocolademelk drinkt. Werkt perfect, na ontbijt meteen naar toilet. 1 zakje was niet voldoende, met 2 wel, lichte diarree, maar verder alleen na het avondeten nog een keer ontlasting en ja wat last van winderigheid, maar dat nemen we maar voor lief. Verstoppingen ook geen pretje.

15-02-2017 | Vrouw | 27
macrogol/elektrolyten (13,9)
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Ik gebruik het voor pds. Maar gebruik het nu een paar dagen en merk wel verschil doe dan 3 zakjes in een groot glas water. En dan gaat het goed. Hoe meer zakjes ik doe dan heb ik diarree. Nu gaat mijn ontlasting de goede kant op.

15-11-2016 | Vrouw | 43
macrogol/elektrolyten (1)
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Voorgeschreven door de huisarts. Moet het minstens 4 weken volhouden. Ben nu 2 weken bezig. Maar het duurt lang voor het loskomt. Dus advies gevolgd om 4 zakjes op te lossen in gelijke delen water. Dit 2 keer gedaan en toen kwam het los....maar nu steeds ik iets eet, lijkt het meteen naar de uitgang te gaan.. ....Ontlasting blijft dun. Ben nu even 2 dagen gestopt om te kij[lees meer...]ken of mijn ontlasting dikker wordt. Heb nu last van opgeblazen gevoel, pijn a.d. rechterkant van mijn zij en voel me erg moe. Ik weet niet of het daardoor komt.

10-08-2016 | Man | 62
macrogol/elektrolyten (125ml)
Aambeien en vaatscheurtjes

25-06-2016 | Man | 56
macrogol/elektrolyten (1300mg)
Darmproblemen - verstopping
veel pijn in de buik, weinig ontlasting. winderigheid (dan vaak of zelden). Diaree en ziek dood gewoon ziek. Ben nooit blij met medicatie, als het niet goed werkt komt de weerzin vanzelf. Let op: ik vind dat anti epileptica minder goed werken.

15-05-2016 | Vrouw | 43
macrogol/elektrolyten (13,8g)
Obstipatie
Wegens problemen met de ontlasting kreeg ik movicolon van de huisarts. Per dag een zakje oplossen in water. Heb ze van de diverse merken en soorten gehad. Gestart per dag met 1 zakje. Uiteindelijk vier zakjes per dag en soms nog wel meer. Maar het werkte gewoon niet.

08-11-2015 | Vrouw | 55
macrogol/elektrolyten (13,8)
Aambeien en vaatscheurtjes
Op zich tevreden, maar elke in de vaak avond winderig, veel en vaker per dag ontlasting, soms aandrang, maar geen ontlasting. Voel de laatste maanden veel druk en pijnlijk vol gevoel op de maag. Ben daarom tijdelijk gestopt met movicolon, drink op mijn nuchtere maag 2 eetlepels lijnzaadolie en doe direct na het ontbijt (in grote glas water) 3 eetlepels bio fijngemalen l[lees meer...]ijnzaad (merk Linwoods) drink die op en nog een kop kruidenthee erachteraan. Na de avondmaaltijd neem ik weer 2 eetlepels lijnzaadolie in. Mijn ontlasting is hiermee weerop gang gekomen en vooral zacht.

22-06-2015 | Man | 75
macrogol/elektrolyten (50.2mg)
waarom de laatste tijd een half jaar zoveel winden vooral 's nachts en 's morgens vroeg voor de ontlasting komt.

18-06-2015 | Vrouw | 38
Obstipatie
Bij lichter obstipatie is dit een middel dat je kan verder helpen zonder perse een arts te hoeven raadplegen. Als je het neemt voor het slapengaan, ben je er soms de volgende dag alweer vanaf!

17-06-2015 | Vrouw | 17
macrogol/elektrolyten (15,7g)
Obstipatie
In het begin werkte het goed en kon ik de dag na het gebruiken van dit medicijn naar de wc. Nu werkt het steeds minder goed en na het gebruik blaast mijn maag heel erg op en krijg ik een hele bolle buik. Daarom neem ik de zakjes nu 's avonds maar het voelt toch niet fijn, Verder ben ik zeer tevreden.

29-05-2015 | Vrouw | 24
macrogol/elektrolyten (17,5)
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Ik ben dit gaan gebruiken om mijn stoelgang te stimuleren. Ik doe per keer een half zakje in een mok thee. Als ik het in water doe lijkt het net of ik slijm aan het opdrinken ben. Het varieert per periode of ik 1 of 1,5 zakje gebruik. Als ik het helemaal niet gebruik kan ik dit vaak meteen merken. Ik ben er tevreden mee.

10-10-2014 | Vrouw | 36
macrogol/elektrolyten (13,7)
Rectale / anale fistel
Veel pijn en bloed bij naar de wc gaan door scheurtje. Dus dit middel gekregen om ontlasting zacht te maken. Duurt enige dagen voordat het werkt al vind ik dat het niet voldoende helpt. Aangezien ik heel de dag niets anders eet dan vezelrijk voedsel (zelfs geen normaal koekje tussendoor) en 2 liter water drink plus 2 zakjes van dit spul zou het effect toch beter merkbaar m[lees meer...]oeten zijn lijkt mij. Ik kijk het dit weekend nog aan maar anders ga ik om een ander middel vragen. In tegenstelling tot vele anderen heb ik geen bijwerkingen op een beetje een rommelende buik na in de eerste dagen. Geen winderigheid en geen stank ook dus. De citroensmaak van dit spul is goed te drinken. Eerst mengde ik het met sap maar nu zonder. Ook geen vieze nasmaak ervan.

01-10-2014 | Man | 56

17-07-2014 | Vrouw | 63
macrogol/elektrolyten
gebruik al zeven jaar movicolon. Tevredenheid erover is wisselend. gebruik het na een diverticulitis. toen ik echter een natriumarm dieet kreeg voorgeschreven, ontdekte ik dat er in een zakje Movicolon 350,7mg.Natrium zit!!! Dus per dag werk ik met de movicolon bijna een gram zout naar binnen. heb hier de behandelaar van op de hoogte gebracht, en nu ga ik met ander laxee[lees meer...]rmiddel beginnen. Weet uit ervaring dat er veel mensen zijn die Movicolon innemen, en daar zitten net zo goed mensen bij , die een zoutbeperking hebben. Vraag me af of de pharmaceutische bereiders van dit product, geen vervanger hebben voor het zout wat in de movicolon zit.

12-03-2014 | Vrouw | 36
Obstipatie
Enorme obstipatie door dagelijks gebruik van opiaten, is bijwerking (oxycodon). Met moeite 1 keer per week ontlasting, zelfs met gebruik Movicol. Heb 't gevoel dat het niet helpt. Verder alles al geprobeerd. Om moedeloos van te worden. Heel soms gebruik ik dan maar een zetpil van Dulcolax, dat helpt wel, maar daar krijg je luie darmen van...dus dat is ook geen optie.

21-08-2013 | Vrouw | 23
macrogol/elektrolyten
Ik begon het te gebruiken naar aanleiding van PDS. In het begin erg tevreden, ik had weer ontlasting. Minder last van een opgezette buik. Grootste nadeel waren dat ik erg veel last kreeg van stinkende scheten. Buikkrampen en misselijkheid. Op advies van de huisarts overgestapt naar Forlax. Dat werkt voor mij beter.