Ervaringen met Movicolon

Moviprep (165 meningen)
Macrogol en elektrolyten (84 meningen)
Bisacodyl (78 meningen)
Dulcolax (62 meningen)
Psylliumvezels (62 meningen)

22-06-2015 | Man | 75
macrogol/elektrolyten (50.2mg)
waarom de laatste tijd een half jaar zoveel winden vooral 's nachts en 's morgens vroeg voor de ontlasting komt.

01-10-2014 | Man | 56

12-03-2014 | Vrouw | 36
Obstipatie
Enorme obstipatie door dagelijks gebruik van opiaten, is bijwerking (oxycodon). Met moeite 1 keer per week ontlasting, zelfs met gebruik Movicol. Heb 't gevoel dat het niet helpt. Verder alles al geprobeerd. Om moedeloos van te worden. Heel soms gebruik ik dan maar een zetpil van Dulcolax, dat helpt wel, maar daar krijg je luie darmen van...dus dat is ook geen optie.

19-02-2013 | Vrouw | 33
Darmproblemen - verstopping
Ik kreeg Movicolon voor obstipatie in de dikke darm. Daar ben ik gisteravond en vanmorgen mee begonnen. Vanmorgen kreeg ik inderdaad buikkrampen en ben (na 5 minuten ongeveer) flauw gevallen van de pijn. Nu kan ik niet gaan werken, omdat ik bang ben dat het op mijn werk ook weer gebeurd. Ik durf eigenlijk niet goed door te gaan hier mee. Ik vind het middel erger dan de kwa[lees meer...]al. Ik heb tot nu toe niet nog zo'n aanval gehad, maar verwacht dat het zakje van vanmorgen ook weer zo'n reactie gaat geven. Jammer dat ik er blijkbaar wel zo'n buikkramp van krijg, want daar lees ik niet veel over in de reacties. Blijkbaar hebben sommigen nergens last van? Ik vind de smaak van de neutrale inderdaad ook erg vies, maar drink het met ijsthee. Dat is te doen.

23-11-2012 | Vrouw | 50
Darmproblemen - diarree
Ik gebruik vanaf 23 oktober dit middel maar het werkt voor geen meter ik heb 2keer 2 klima's gehad en dat ging beter ik krijg alleen maar een beetje diaree en meer niet hoe ik verder moet is mij een raadsel kan iemand mij raad geven want dit maakt mij erg moedeloos

09-09-2012 | Vrouw | 31
Zwangerschap
Smaakt vies, werkt niet zoals ik het had verwacht. Ivm zwangerschap 1x dgs 1sachet voorgeschreven, maar dat is onvoldoende. Ben huiverig om er mee van te nemen, hou sowieso niet van troep slikken en al helemal niet van zoetstoffen.

04-09-2012 | Man | 56
Darmproblemen - verstopping
Movicol geeft prut ontlasting en warme stinkende scheten niet fjjn op bezoek bij vrienden dan ga ik niet Ik wil van movicol af maar ben dan weer bij af

06-08-2012 | Vrouw | 43
Darmproblemen - verstopping
in verband met ernstige obstipatie gebruik ik movicolon 4x per dag 2 zakjes. Hiernaast gebruik ik nog meerdere laxeermiddelen. Helaas dit alles zonder resultaat.

03-03-2011 | Vrouw | 19
Verstopping
Deed helemaal niks. Zelfs 13 zakjes niet. Alleen heel veel misselijkheid en buikpijn.

01-12-2009 | Vrouw
Chronische constipatie
werkt tijdelijk, daarna raakt lichaam eraan gewent en moet de dosis verhoogd worden, ben begonnen met 1 x daags 1 sachet en zit nu op 3 x daag 1 sachet en daar dan ook nog magnesiumoxide tabletten bij ook 3 x daags 1 tablet a 500mg geen pretje, maag niet naar de wc kunnen is erger op ten duur

07-07-2023 | Vrouw | 68
macrogol/elektrolyten (13,7g)
Darmproblemen - verstopping
15 jaar 1tot 2 zakjes per jaar gebruikt i.v.m. Diverticulitis en daardoor slechte werking van de dikke darm. 2 jaar geleden kreeg ik een slokdarmontsteking en ernstige slikklachten. Ook had ik al jaren Lichen Planus in de mond. Voor onderzoek moest ik 2 weken stoppen met de Movicolon. Ik ben niet meer gestart en voel me nu stukken beter, gebruik Roosvicee laxo (pruimen) en[lees meer...] gebroken lijnzaad. De klachten en bijwerkingen zijn grotendeels verdwenen en de Lichen Planus is rustig.

27-01-2023 | Man | 43
macrogol/elektrolyten (1)
Dit werd mij aangeraden door de huisarts en later door de MDL arts. Bij de Proctos Kliniek werd het meteen afgeraden bij Obstructieve Defecatie Syndroom. Ik heb het ooit weleens eerder genomen tijdens de chemo en bij constipatie is het wel goed spul. Bij ODS wil je dat de ontlasting juist indikt, dus psyllium.

28-09-2022 | Vrouw | 53
macrogol/elektrolyten (37g)
Darmproblemen - verstopping
Helaas genoodzaakt dit middel twee maal daags te gebruiken ivm Verapamil gebruik wat verstopping veroorzaakt. Vies drankje maar te doen. Alleen de bolle buik winderigheid en vreselijk stinkende scheten ..het doet mij wegrennen voor mezelf. Wat een drama. Als.iemand daar een oplossing voor weet!

21-12-2020 | Man | 39
macrogol/elektrolyten (13mg)
Ik neem methadone al 19 jaar . En sinds 4 jaar al ga ik maar 1 keer per week naar toilette. 1 zakje heeft geen nu . U neemt in de ochtend nuchtere maag 2 kiwis. Daarna 4 zakjes movicolon. Geen paniek , voor qware verstopping duurt het 1 tot 3 dagen voor movicol goed inwerkt . Maar tijdens dag 1 en 2 begint het in mijn buik pijn te doen omdat movicol inwerkt en stoelgang[lees meer...] vloeibaar maakt met het water dat je inneemt 4 zakjes in 1 liter dag 2 .2 zakjes , dag 3 kan je al gaan en blijf dan om de 2 dagen 2 zakjes innemen. Om normale stoelgang te bekomen

27-07-2019 | Vrouw | 23
macrogol/elektrolyten (13)
Obstipatie
Ik gebruik dit middel nu 14 jaar. Sinds 1 jaar over een duodenum sonde omdat ik gediagnosticeerd ben met gastroparese welke onbehandelbaar is geworden met prokinetica en/of chirurgische ingrepen. Door de ernstig vertraagde maaglediging en vertraagde darm werking zit ik om de haverklap ernstig verstopt. Daarnaast gebruik ik opiaten om zenuwpijn tegen te gaan, geen handige [lees meer...]combinatie, maar goed. Movicolon heeft een afschuwelijke smaak (neutraal, geen andere smaken beschikbaar hier helaas) en gaf via orale inname altijd nare klachten zoals opgeblazen buik, boeren, overgeven, misselijkheid. Als het middel wel werd opgenomen gaf het wel verlichting, maar de flatulentie was ook behoorlijk aanwezig. Nu ik movicolon over de sonde spuit, gaat het een stuk beter. Hier door geen problemen meer met de misselijkheid en het braken, echter nog wel (vaak) absurde darm krampen. Dit gaat gepaard met hevige hart kloppingen, pijn die niet te beschrijven is, flauwvallen en hoge koorts (41 graden). Daarnaast moet ik helaas vaak meer dan 4 sachets per dag gebruiken, soms 8 of 10. Enkel dan heeft het op slechte dagen/weken nut. Helaas als gevolg zorgt dit vaak voor een verstoring in mijn elektrolyten huishouding, bloed in de ontlasting, slijm afscheiding uit de darm/rectum en ook al een aantal keer gedehydreerd er door geraakt, terwijl er maar matige diarree aanwezig was. Helaas kan ik andere middelen niet verdragen, dus is dit het minst kwalijk...

15-02-2017 | Vrouw | 27
macrogol/elektrolyten (13,9)
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Ik gebruik het voor pds. Maar gebruik het nu een paar dagen en merk wel verschil doe dan 3 zakjes in een groot glas water. En dan gaat het goed. Hoe meer zakjes ik doe dan heb ik diarree. Nu gaat mijn ontlasting de goede kant op.