Ervaringen met Movicolon

Moviprep (166 meningen)
Macrogol en elektrolyten (84 meningen)
Bisacodyl (79 meningen)
Dulcolax (63 meningen)
Psylliumvezels (62 meningen)

18-09-2011 | Vrouw | 63
macrogol/elektrolyten
Slijm bij ontlasting en lichte obstipatie
Prima middel .Ontlasting komt nu bijna dagelijks.

28-08-2011 | Vrouw | 22
Obstipatie
Ik gebruik movicolon regelmatig bij obstipatie en gebruik dan 1 tot 5 zakjes per dag. De eerste paar keer vond ik het heel erg vies om te drinken, maar na een paar keer went het. Eigenlijk nooit last van bijwerkingen gehad.

19-07-2011 | Vrouw | 20
Obstipatie
Gebruik het al een tijdje af en aan, net wanneer ik het nodig heb. Met de juiste hoeveelheid is het zeer effectief. Ben hier dan ook erg tevreden over. Alleen de smaak is inderdaad wat minder, maar ik raakte er wel vrij snel aan gewend. Een paar keer goed slikken zonder te proeven en het is weg.

22-05-2011 | Vrouw | 53
Verstopping
moeilijk naar het toilet kunnen dec 2 2009 .heel veel buik pijn en koorts gestart na een weekend vol pijnstillers met novicolon ben van 6x gebruiken nu op 2x per dag als ik maar een dag oversla komt de vestopping in alle hevigheid terug ondanks aan gepaste voeding vraag mij af of ik er ooit nog zonder kan en of dit wel een goede zaak is

13-04-2011 | Vrouw | 33
Spastische darmen
Sinds mijn 15e heb ik last van mijn darmen. Ik kan steeds minder eten zonder buikpijn te hebben. Dit is het eerste middel waarmee ik elke dag naar het toilet kan. In het begin zijn de klachten verergerd, maar nu lijkt het beter te gaan. Vraag me alleen af of het mijn darmen niet lui(er) maakt.

01-02-2011 | Vrouw | 20
Verstopping
Heb dit medicijn ongeveer 2 jaar elke dag moeten gebruiken. Op een gegeven moment zelf afgebouwd naar 2 zakjes per week en toen gestopt. Heb het soms weer een periode nodig, dan slik ik het 2 weken elke dag en dan bouw ik weer af en dan is het weer een poos goed. Ik vind de smaak ook heel vies, zoutig en het doet me ook denken aan wortelen. Maar ik weet dat het helpt dus[lees meer...] ik drink het dan toch maar graag op. Ik ben echt blij met dit middel.

27-01-2011 | Vrouw | 47
verstopping meerdere malen nalv Diverticulitis
Uitstekend middel. Gebruiksvriendelijk. Geen vieze smaak, begrijp reakties over vieze smaak dan ook niet. Het is lang niet zo erg zoals het laxeer middel dat men moet gebruiken om de darmen te reiningen voorafgaande aan een darmonderzoek in het ziekenhuis, maar ook hier ga je niet dood van...). Er is nu overigens een alternatief middel met (exact dezelfde produkt s[lees meer...]amenstelling als Movicol), Laxtra, orange gneaamd. De naam zegt het al, het smaakt vaag naar sinaasappel. Gebruik 1 zakje per dag, was bij aanvang 2 per dag. Zelf afgebouwd, en eetpatroon blijvend aangepast. Ik gebruik het nu bijna 2,5 jaar. Nooit geen buikpijn/ krampen meer, sinds jaren , erg prettig. Wel raadzaam om voldoende (water) te blijven drinken, omdat dit middel extra vocht aan de darmen onttrekt. Logisch, gezien het feit dat de ontlasting er ' zachter' van wordt.

03-01-2011 | Vrouw | 23
Verminderde darmwerking

21-12-2010 | Vrouw | 23
Obstipatie
Movicolon werkt heel goed tegen obstipatie. Ik gebruik maar 1 zakje per dag, daarmee is de ernstige verstopping verholpen. De zakjes zitten per 2 aan elkaar verbonden, dat is vreselijk onhandig omdat ze wel eens openscheuren. Het enige nadeel van Movicolon is de verschrikkelijke smaak. Ik meng 1 zakje met een flinke scheut siroop en een klein beetje water. Met een rietj[lees meer...]e probeer ik dit zo ver mogelijk achter in de keel naar binnen te werken. Zo is het nog redelijk te doen. Al kan ik kokhalsneigingen soms niet onderdrukken. Al met al behoorlijk tevreden over dit middel!

22-07-2010 | Man
Na darmkanker
Omdat - zoals mijn arts het zegt - ik "het met een stukje darm minder moet doen" na een darmoperatie dagelijks 1 zakje Movicolon. Smaak is niet echt lekker, ik meng het door dubbeldrank appel/perzik. Dan wel te doen. Bij mij werkt het verder probleemloos. Mogelijk - zo lees ik hier in andere ervaringen - verklaart het wel dat ik ook meer last van 'winderigheid' heb.

20-03-2010 | Vrouw
Spastische darm

04-03-2010 | Vrouw
Obstipatie
Naar aanleiding van vele kuren antibiotica had ik mijn darmen van slag (bacterien) met als gevolg obstipatie. Met gebruik van Movicolon gaat het nu goed! Geen buikkrampen meer en de toiletgang gaat iedere dag prima.

19-07-2009 | Man
Constipatie

13-09-2018 | Man | 64
macrogol/elektrolyten (13,8g)
Constipatie
2 zakjes ingenomen om 9u en om 11u was ik eindelijk verlost van mijn ongemak.

09-04-2018 | Vrouw | 62
macrogol/elektrolyten (13,8)
Obstipatie
Vorig jaar helaas toch aan de morfinepleisters en automatisch werd daar Movicolon bij voorgeschreven. Ik kreeg eerst de zakjes sinaasappelsmaak. Nou echt, alsof ik een beker slijm naar binnen moest werken. Bij de apotheker gevraagd of er geen andere smaken zijn en ja hoor, chocoladesmaak. Perfect. Op mijn nuchtere maag 2 zakjes mengen met 250 ml water, opdrinken en het lij[lees meer...]kt of je chocolademelk drinkt. Werkt perfect, na ontbijt meteen naar toilet. 1 zakje was niet voldoende, met 2 wel, lichte diarree, maar verder alleen na het avondeten nog een keer ontlasting en ja wat last van winderigheid, maar dat nemen we maar voor lief. Verstoppingen ook geen pretje.

07-01-2013 | Vrouw | 49
Darmproblemen - verstopping
Gebruik dit middel al enige tijd en ben tevreden. Los het op in een weinig water en drink daarna dan nog een extra glas. Ontlasting is wel plakkerig en het middel zorgt ook voor meer lucht in je darmen. Smaak is prima, gewoon slikken en niet zeuren. Krijg wel soms een dikke keel van dit middel. Gebruik het daarom 's morgens voor het ontbijt wat bij mij het beste werkt.