Ervaringen met Movicolon

Moviprep (167 meningen)
Macrogol en elektrolyten (85 meningen)
Bisacodyl (79 meningen)
Dulcolax (63 meningen)
Psylliumvezels (62 meningen)

08-11-2015 | Vrouw | 55
macrogol/elektrolyten (13,8)
Aambeien en vaatscheurtjes
Op zich tevreden, maar elke in de vaak avond winderig, veel en vaker per dag ontlasting, soms aandrang, maar geen ontlasting. Voel de laatste maanden veel druk en pijnlijk vol gevoel op de maag. Ben daarom tijdelijk gestopt met movicolon, drink op mijn nuchtere maag 2 eetlepels lijnzaadolie en doe direct na het ontbijt (in grote glas water) 3 eetlepels bio fijngemalen l[lees meer...]ijnzaad (merk Linwoods) drink die op en nog een kop kruidenthee erachteraan. Na de avondmaaltijd neem ik weer 2 eetlepels lijnzaadolie in. Mijn ontlasting is hiermee weerop gang gekomen en vooral zacht.

17-06-2015 | Vrouw | 17
macrogol/elektrolyten (15,7g)
Obstipatie
In het begin werkte het goed en kon ik de dag na het gebruiken van dit medicijn naar de wc. Nu werkt het steeds minder goed en na het gebruik blaast mijn maag heel erg op en krijg ik een hele bolle buik. Daarom neem ik de zakjes nu 's avonds maar het voelt toch niet fijn, Verder ben ik zeer tevreden.

10-10-2014 | Vrouw | 36
macrogol/elektrolyten (13,7)
Rectale / anale fistel
Veel pijn en bloed bij naar de wc gaan door scheurtje. Dus dit middel gekregen om ontlasting zacht te maken. Duurt enige dagen voordat het werkt al vind ik dat het niet voldoende helpt. Aangezien ik heel de dag niets anders eet dan vezelrijk voedsel (zelfs geen normaal koekje tussendoor) en 2 liter water drink plus 2 zakjes van dit spul zou het effect toch beter merkbaar m[lees meer...]oeten zijn lijkt mij. Ik kijk het dit weekend nog aan maar anders ga ik om een ander middel vragen. In tegenstelling tot vele anderen heb ik geen bijwerkingen op een beetje een rommelende buik na in de eerste dagen. Geen winderigheid en geen stank ook dus. De citroensmaak van dit spul is goed te drinken. Eerst mengde ik het met sap maar nu zonder. Ook geen vieze nasmaak ervan.

17-07-2014 | Vrouw | 63
macrogol/elektrolyten
gebruik al zeven jaar movicolon. Tevredenheid erover is wisselend. gebruik het na een diverticulitis. toen ik echter een natriumarm dieet kreeg voorgeschreven, ontdekte ik dat er in een zakje Movicolon 350,7mg.Natrium zit!!! Dus per dag werk ik met de movicolon bijna een gram zout naar binnen. heb hier de behandelaar van op de hoogte gebracht, en nu ga ik met ander laxee[lees meer...]rmiddel beginnen. Weet uit ervaring dat er veel mensen zijn die Movicolon innemen, en daar zitten net zo goed mensen bij , die een zoutbeperking hebben. Vraag me af of de pharmaceutische bereiders van dit product, geen vervanger hebben voor het zout wat in de movicolon zit.

21-08-2013 | Vrouw | 23
macrogol/elektrolyten
Ik begon het te gebruiken naar aanleiding van PDS. In het begin erg tevreden, ik had weer ontlasting. Minder last van een opgezette buik. Grootste nadeel waren dat ik erg veel last kreeg van stinkende scheten. Buikkrampen en misselijkheid. Op advies van de huisarts overgestapt naar Forlax. Dat werkt voor mij beter.

08-03-2013 | Vrouw | 37
Constipatie
kreeg het voorgeschreven vanwege constipatie. Nu 4e dag met veel buikpijn en de hele week al vies stinkende scheten, effect is niet echt te merken. Werkt dus per persoon verschillend, denk ik. Ik ga andere alternatieven beoordelen.

01-03-2013 | Vrouw | 55
Darmproblemen - verstopping
Nadat ik dit 7 jaat heb gebruikt, het idee dat mijn darmen helemaal niks meer zelf doen. Kreeg steeds een opgeblazen gevoel, kon geen enkel fruit meer verdragen. Ben toen gestopt. Gebruik nu wit brood. Dagelijks 6 a 8 okkernoten, gaat ook goed, en geregeld wat joghurt met flink wat gebroken lijnzaad, en daarna veel drinken, zo gaat het prima, samen met een probiotic comp[lees meer...]lex. Mijn darmen werken nu weer zelf, zonder die moicolon van €45,- per 6 weken !!

21-09-2012 | Vrouw | 22
macrogol/elektrolyten
Ten eerste, in het begin werkte het wel oke, Nu 6 dagen geen ontlasting gehad met gebruikt movi... Ik doe altijd sinasappelsap gebruiken om het te mengen super!! Wel in een keer door drinken want dan is het net of je gewoon sinasappelsap drinkt.. Maargoed ik ga het nu maar weer vaker gebruiken om te kijken of ik resultaat ga krijgen:(

31-08-2012 | Vrouw | 37
Darmproblemen - verstopping
Sinds mijn bevalling heb ik last van fissura ani. En daarom moet de ontlasting dun zijn. Ik gebruik Movicolon nu dik 3 weken maar krijg enorme last van winderigheid! Niet normaal meer... echt vies ook. Was op zoek naar en alternatief, lijnzaad, colon clean... dus was gestopt met movicolon.. maar ben weer terug bij af. Heel vervelend. Dus moet wel weer aan de movicolon... [lees meer...]bah. Als iemand nog een goed alternatief weet (ik geef wel borstvoeding)......

06-06-2012 | Vrouw | 57
macrogol/elektrolyten
Sinds vier dagen neem ik twee maal daags 13,8 mg in. Het lukt de obstipatie is over maar ik raak er vreselijk van aan de diarree. Ik weet niet of dit wel de bedoeling is.

31-10-2011 | Vrouw | 48
Obstipatie
Ik gebruik dit middel al jaren en sinds kort de smaak chocolade. Beter dan neutraal of citroen vind ik persoonlijk, Ik gebruik dit middel sinds kort icm Volcolon vanwege veel luchtklachten in mijn darmen.

30-07-2011 | Man | 76
Opstipatie
bij mij werkt het de eene dag en soms de volgende dag niet ,ik gebruik 3 zakjes per dag van 13,8 gram

23-10-2010 | Vrouw
Verstopping
Helpt prima,maar die zoute maakt me misselijk.

04-07-2010 | Vrouw
Verstopte darmen
Jarenlang heb ik dit middel gehad wegens spastische darmen, voor een paar maanden heeft het wel geholpen, d.w.z. dat ik toen 1 keer per week naar het toilet kon i.p.v. 1 keer per 4-5 weken. Na een paar maanden ging het steeds minder werken, ben het wel blijven innemen, tot ik dacht van...het heeft gewoon geen nut meer. Ik slikte het samen met Metamucil, zelfde verhaal, ev[lees meer...]en werkt het en daarna...terug naar af. Ik vond Movicolon goed te drinken, even helder laten worden, een scheutje (sinaasappel) limonade siroop in doen, en het drinkt prima weg. Bijwerkingen...was dat het middel of mijn darmen? Dan was het een half jaar winderigheid, dan weer pijn, dan weer misselijkheid, dan maagzuur...

24-03-2010 | Vrouw
Verstopping bij oxycontin/oxynorm
Moest movicolon gebruiken omdat ik zware pijnstillers gebruik die de darmen lui maakt. Veel winderigheid en diarree, maar alles laten verstoppen is ook niet goed. Het smaakt ontzettend vies, maar met zure sinasappelsap (bv euromerk super de boer) is het prima weg te krijgen.

21-03-2010 | Man
macrogol/elektrolyten
Ik gebruik het nu al wat jaartjes. Het is effectief maar VIES. maar ik neem het niet meer met alleen water in. Ik krijg het goed weg door het in de muesli, chocolademelk of drinkyoghurt te doen. Maar die smaak blijft op de achtergrond aanwezig. Maar wat ik het meest vervelend vind is de de enorme winderigheid dat het bij mij ook altijd met zich mee brengt. Heel naar.

Amoxicilline (600) - Antibiotica - penicillines breedspectrum