Moviprep (149 meningen)
Bisacodyl (63 meningen)
Macrogol en elektrolyten (61 meningen)
Metamucil (49 meningen)
Psylliumvezels (48 meningen)

01-03-2013 | Vrouw | 55
Darmproblemen - verstopping
Nadat ik dit 7 jaat heb gebruikt, het idee dat mijn darmen helemaal niks meer zelf doen. Kreeg steeds een opgeblazen gevoel, kon geen enkel fruit meer verdragen. Ben toen gestopt. Gebruik nu wit brood. Dagelijks 6 a 8 okkernoten, gaat ook goed, en geregeld wat joghurt met flink wat gebroken lijnzaad, en daarna veel drinken, zo gaat het prima, samen met een probiotic comp[lees meer...]lex. Mijn darmen werken nu weer zelf, zonder die moicolon van €45,- per 6 weken !!

19-02-2013 | Vrouw | 33
Darmproblemen - verstopping
Ik kreeg Movicolon voor obstipatie in de dikke darm. Daar ben ik gisteravond en vanmorgen mee begonnen. Vanmorgen kreeg ik inderdaad buikkrampen en ben (na 5 minuten ongeveer) flauw gevallen van de pijn. Nu kan ik niet gaan werken, omdat ik bang ben dat het op mijn werk ook weer gebeurd. Ik durf eigenlijk niet goed door te gaan hier mee. Ik vind het middel erger dan de kwa[lees meer...]al. Ik heb tot nu toe niet nog zo'n aanval gehad, maar verwacht dat het zakje van vanmorgen ook weer zo'n reactie gaat geven. Jammer dat ik er blijkbaar wel zo'n buikkramp van krijg, want daar lees ik niet veel over in de reacties. Blijkbaar hebben sommigen nergens last van? Ik vind de smaak van de neutrale inderdaad ook erg vies, maar drink het met ijsthee. Dat is te doen.

07-01-2013 | Vrouw | 49
Darmproblemen - verstopping
Gebruik dit middel al enige tijd en ben tevreden. Los het op in een weinig water en drink daarna dan nog een extra glas. Ontlasting is wel plakkerig en het middel zorgt ook voor meer lucht in je darmen. Smaak is prima, gewoon slikken en niet zeuren. Krijg wel soms een dikke keel van dit middel. Gebruik het daarom 's morgens voor het ontbijt wat bij mij het beste werkt.

06-11-2012 | Vrouw | 26
Darmproblemen - verstopping
Sinds 4 dagen ben ik met movicolon begonnen. Hiervoor had ik lactulose, daarmee was het hollen of stilstaan (letterlijk). Movicolon naturel was helemaal niet lekker en bij 2 zakjes per dag had ik niet genoeg. Toen bij de huisartsenpost dit weekend advies gekregen om even 3 dagen 6 zakjes te gebruiken, met de smaak......en jawel hoor, hier komt ie....chocolaaaaa!!! Wat een [lees meer...]vrouwvriendelijke uitvinding! Werkt nu sinds 6 zakjes goed (hopelijk nu ook weer met 2). Maar het smaakt naar optimel chocolademelk.

04-09-2012 | Man | 56
Darmproblemen - verstopping
Movicol geeft prut ontlasting en warme stinkende scheten niet fjjn op bezoek bij vrienden dan ga ik niet Ik wil van movicol af maar ben dan weer bij af

31-08-2012 | Vrouw | 37
Darmproblemen - verstopping
Sinds mijn bevalling heb ik last van fissura ani. En daarom moet de ontlasting dun zijn. Ik gebruik Movicolon nu dik 3 weken maar krijg enorme last van winderigheid! Niet normaal meer... echt vies ook. Was op zoek naar en alternatief, lijnzaad, colon clean... dus was gestopt met movicolon.. maar ben weer terug bij af. Heel vervelend. Dus moet wel weer aan de movicolon... [lees meer...]bah. Als iemand nog een goed alternatief weet (ik geef wel borstvoeding)......

23-08-2012 | Vrouw | 22
Darmproblemen - verstopping
Na bevalling erg last van verstopping. Nu 2 keer op een dag een zakje van 13,81 g oplossen in water, en het werkt top! Geen last meer van pijn/verstopping/aambeien. Als ik 1 zakje per dag doe, gaat het gelijk al mis.

06-08-2012 | Vrouw | 43
Darmproblemen - verstopping
in verband met ernstige obstipatie gebruik ik movicolon 4x per dag 2 zakjes. Hiernaast gebruik ik nog meerdere laxeermiddelen. Helaas dit alles zonder resultaat.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (577) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (423) - Antibiotica - penicillines breedspectrum