Moviprep (147 meningen)
Bisacodyl (63 meningen)
Macrogol en elektrolyten (61 meningen)
Metamucil (49 meningen)
Psylliumvezels (48 meningen)

17-06-2015 | Vrouw | 17
macrogol/elektrolyten (15,7g)
Obstipatie
In het begin werkte het goed en kon ik de dag na het gebruiken van dit medicijn naar de wc. Nu werkt het steeds minder goed en na het gebruik blaast mijn maag heel erg op en krijg ik een hele bolle buik. Daarom neem ik de zakjes nu 's avonds maar het voelt toch niet fijn, Verder ben ik zeer tevreden.

23-08-2012 | Vrouw | 22
Darmproblemen - verstopping
Na bevalling erg last van verstopping. Nu 2 keer op een dag een zakje van 13,81 g oplossen in water, en het werkt top! Geen last meer van pijn/verstopping/aambeien. Als ik 1 zakje per dag doe, gaat het gelijk al mis.

27-07-2019 | Vrouw | 23
macrogol/elektrolyten (13)
Obstipatie
Ik gebruik dit middel nu 14 jaar. Sinds 1 jaar over een duodenum sonde omdat ik gediagnosticeerd ben met gastroparese welke onbehandelbaar is geworden met prokinetica en/of chirurgische ingrepen. Door de ernstig vertraagde maaglediging en vertraagde darm werking zit ik om de haverklap ernstig verstopt. Daarnaast gebruik ik opiaten om zenuwpijn tegen te gaan, geen handige [lees meer...]combinatie, maar goed. Movicolon heeft een afschuwelijke smaak (neutraal, geen andere smaken beschikbaar hier helaas) en gaf via orale inname altijd nare klachten zoals opgeblazen buik, boeren, overgeven, misselijkheid. Als het middel wel werd opgenomen gaf het wel verlichting, maar de flatulentie was ook behoorlijk aanwezig. Nu ik movicolon over de sonde spuit, gaat het een stuk beter. Hier door geen problemen meer met de misselijkheid en het braken, echter nog wel (vaak) absurde darm krampen. Dit gaat gepaard met hevige hart kloppingen, pijn die niet te beschrijven is, flauwvallen en hoge koorts (41 graden). Daarnaast moet ik helaas vaak meer dan 4 sachets per dag gebruiken, soms 8 of 10. Enkel dan heeft het op slechte dagen/weken nut. Helaas als gevolg zorgt dit vaak voor een verstoring in mijn elektrolyten huishouding, bloed in de ontlasting, slijm afscheiding uit de darm/rectum en ook al een aantal keer gedehydreerd er door geraakt, terwijl er maar matige diarree aanwezig was. Helaas kan ik andere middelen niet verdragen, dus is dit het minst kwalijk...

06-11-2012 | Vrouw | 26
Darmproblemen - verstopping
Sinds 4 dagen ben ik met movicolon begonnen. Hiervoor had ik lactulose, daarmee was het hollen of stilstaan (letterlijk). Movicolon naturel was helemaal niet lekker en bij 2 zakjes per dag had ik niet genoeg. Toen bij de huisartsenpost dit weekend advies gekregen om even 3 dagen 6 zakjes te gebruiken, met de smaak......en jawel hoor, hier komt ie....chocolaaaaa!!! Wat een [lees meer...]vrouwvriendelijke uitvinding! Werkt nu sinds 6 zakjes goed (hopelijk nu ook weer met 2). Maar het smaakt naar optimel chocolademelk.

19-02-2013 | Vrouw | 33
Darmproblemen - verstopping
Ik kreeg Movicolon voor obstipatie in de dikke darm. Daar ben ik gisteravond en vanmorgen mee begonnen. Vanmorgen kreeg ik inderdaad buikkrampen en ben (na 5 minuten ongeveer) flauw gevallen van de pijn. Nu kan ik niet gaan werken, omdat ik bang ben dat het op mijn werk ook weer gebeurd. Ik durf eigenlijk niet goed door te gaan hier mee. Ik vind het middel erger dan de kwa[lees meer...]al. Ik heb tot nu toe niet nog zo'n aanval gehad, maar verwacht dat het zakje van vanmorgen ook weer zo'n reactie gaat geven. Jammer dat ik er blijkbaar wel zo'n buikkramp van krijg, want daar lees ik niet veel over in de reacties. Blijkbaar hebben sommigen nergens last van? Ik vind de smaak van de neutrale inderdaad ook erg vies, maar drink het met ijsthee. Dat is te doen.

12-03-2014 | Vrouw | 36
Obstipatie
Enorme obstipatie door dagelijks gebruik van opiaten, is bijwerking (oxycodon). Met moeite 1 keer per week ontlasting, zelfs met gebruik Movicol. Heb 't gevoel dat het niet helpt. Verder alles al geprobeerd. Om moedeloos van te worden. Heel soms gebruik ik dan maar een zetpil van Dulcolax, dat helpt wel, maar daar krijg je luie darmen van...dus dat is ook geen optie.

08-03-2013 | Vrouw | 37
Constipatie
kreeg het voorgeschreven vanwege constipatie. Nu 4e dag met veel buikpijn en de hele week al vies stinkende scheten, effect is niet echt te merken. Werkt dus per persoon verschillend, denk ik. Ik ga andere alternatieven beoordelen.

31-08-2012 | Vrouw | 37
Darmproblemen - verstopping
Sinds mijn bevalling heb ik last van fissura ani. En daarom moet de ontlasting dun zijn. Ik gebruik Movicolon nu dik 3 weken maar krijg enorme last van winderigheid! Niet normaal meer... echt vies ook. Was op zoek naar en alternatief, lijnzaad, colon clean... dus was gestopt met movicolon.. maar ben weer terug bij af. Heel vervelend. Dus moet wel weer aan de movicolon... [lees meer...]bah. Als iemand nog een goed alternatief weet (ik geef wel borstvoeding)......

18-06-2015 | Vrouw | 38
Obstipatie
Bij lichter obstipatie is dit een middel dat je kan verder helpen zonder perse een arts te hoeven raadplegen. Als je het neemt voor het slapengaan, ben je er soms de volgende dag alweer vanaf!

26-05-2021 | Man | 39
macrogol/elektrolyten (3)
Darmproblemen - verstopping
Door morphine pijnstillers. Kon ik alleen nog 2 a 3 konijnen keutels poepen . Ik moest 4 zakjes movicol of zijn witte variant in 1 liter water doen . De eerste weken opgeblazen gevoel pijnlijke buik . Kon zelfs mijn centuur niet todo of broek open laten . En ik moest liggen of mijn vel ging scheuren aan de buik . Werkt traag en de onderhoud dossis deed het ook niet 2 zakje[lees meer...]s diaree 1 zakje terug dagen niet gaan naar toilette. Ik beveel u bij volledige verstopping het preparaat dat ze geven voor u darmonderzoek doet . Met die grote pot en 4 zakjes . Dan plas je het er zo uit . Dan elke ochtend op nuchtere maag 3 kiwi's en het was terug natuurlijk opgang maar niet stoppen met kiwi's op nuchtere maag

15-05-2016 | Vrouw | 43
macrogol/elektrolyten (13,8g)
Obstipatie
Wegens problemen met de ontlasting kreeg ik movicolon van de huisarts. Per dag een zakje oplossen in water. Heb ze van de diverse merken en soorten gehad. Gestart per dag met 1 zakje. Uiteindelijk vier zakjes per dag en soms nog wel meer. Maar het werkte gewoon niet.

06-08-2012 | Vrouw | 43
Darmproblemen - verstopping
in verband met ernstige obstipatie gebruik ik movicolon 4x per dag 2 zakjes. Hiernaast gebruik ik nog meerdere laxeermiddelen. Helaas dit alles zonder resultaat.

07-01-2013 | Vrouw | 49
Darmproblemen - verstopping
Gebruik dit middel al enige tijd en ben tevreden. Los het op in een weinig water en drink daarna dan nog een extra glas. Ontlasting is wel plakkerig en het middel zorgt ook voor meer lucht in je darmen. Smaak is prima, gewoon slikken en niet zeuren. Krijg wel soms een dikke keel van dit middel. Gebruik het daarom 's morgens voor het ontbijt wat bij mij het beste werkt.

01-03-2013 | Vrouw | 55
Darmproblemen - verstopping
Nadat ik dit 7 jaat heb gebruikt, het idee dat mijn darmen helemaal niks meer zelf doen. Kreeg steeds een opgeblazen gevoel, kon geen enkel fruit meer verdragen. Ben toen gestopt. Gebruik nu wit brood. Dagelijks 6 a 8 okkernoten, gaat ook goed, en geregeld wat joghurt met flink wat gebroken lijnzaad, en daarna veel drinken, zo gaat het prima, samen met een probiotic comp[lees meer...]lex. Mijn darmen werken nu weer zelf, zonder die moicolon van €45,- per 6 weken !!

25-06-2016 | Man | 56
macrogol/elektrolyten (1300mg)
Darmproblemen - verstopping
veel pijn in de buik, weinig ontlasting. winderigheid (dan vaak of zelden). Diaree en ziek dood gewoon ziek. Ben nooit blij met medicatie, als het niet goed werkt komt de weerzin vanzelf. Let op: ik vind dat anti epileptica minder goed werken.

01-10-2014 | Man | 56

Amoxicilline / Clavulaanzuur (421) - Antibiotica - penicillines breedspectrum