Ervaringen met Volcolon

Moviprep (166 meningen)
Movicolon (94 meningen)
Macrogol en elektrolyten (84 meningen)
Bisacodyl (79 meningen)
Dulcolax (63 meningen)

23-12-2012 | Vrouw | 49
Darmproblemen - verstopping
Ik heb nu een hele maand volcolon gebruikt en de bijwerking is enorm!! Ik had erg veel last van obstipatie en de hele maand is er nog maar 3 maal ontlasting geweest!!. Dit bij de huisarts gemeld en kreeg er laxeerzetpillen bij. Nou.........dat is echt geen goede combinatie. Het eten wil niet meer zakken en staat mij vreselijk tegen en dat met de feestdagen over 2 dagen. [lees meer...]Ik drink 4 liter of meer per dag, ik sport 2 uur per dag naast mijn werk als sport docente en ik ben vegetarisch/macrobiotisch. Toch maar een kijkje in de darmen laten nemen denk ik, wie weet is er meer aan de hand

21-02-2012 | Vrouw | 33
plantago ovata
Ik heb jaren last gehad van winderigheid, opgeblazen buik. Ik had geen verstopping. Ontlasting elke dag, 1 of 2x. Op advies van mijn huisarts ging ik 1 zakje (sachet) Volcolon oplossen in 1 kop (200ml) met karnemelk. S'morgens. Dat was mijn ontbijt. Vanaf de volgende dag had ik al gevormde ontlasting en geen last van winderigheid. Ik wilde toch stoppen met dit medicijn en[lees meer...] iets aan mijn voedingspatroon doen. Ik ging geen vlees eten (max 1-2x per week kip). Mijn voedingspatroon was 80% vegetarisch. Ik gebruik nu GEEN Volcolon (psyllium zaad) al een halfjaar, ik eet zeer weinig vlees of vis of kip. Ik drink WEL koffie 1 keer per dag altijd NA het ontbijt. Ik ben blij en met dit medicijn, en met de aanpassingen in mijn voedingspatroon. Voel me nu een stuk beter ! Ben ook een paar kilo afgevallen en zit nu op gezonde gewicht.

05-01-2012 | Vrouw | 56
plantago ovata
Eet nu volcolon en doe dat in de yoghurt (gefermenteerde, dus niet uit de supermarkt) maar ben ervan overtuigd dat het beter is goed op te letten wat je eet. Dus geen suiker(producten) geen brood (veel te veel bewerkt en zorgt ervoor dat je bloedsuikerspiegel enorm stijgt zodat je alleen maar trek krijgt. Het bevat ook gluten, wat aan je darmen plakt. Geen zuivel, is caseï[lees meer...]nehoudend wat erg slecht is voor vooral je darmen. Geen granen en peulvruchten, is ook teveel bewerkt en bevat toxische stoffen. De eerste zes/zeven weken is het handig alleen gepureerde groenten en geschild fruit te eten. Dus geen volcolon!! Zodoende los je de ontsteking(en) in je darmen op. Daarna kun je langzaamaan weer wat andere dingen eten. Succes! M.

02-05-2011 | Vrouw | 43
Obstipatie
Kan me voorstellen dat sommigen van jullie het medicijn VOLCOLON vies vinden om in te nemen. Heb het zelf ook enige tijd gebruikt, maar ben nu over gegaan naar 'physyllium' vezels. Dit is veel makkelijker innemen met water en het heeft een sinaasappelsmaak. ( Eigenlijk best lekker ! ) Het effect is hetzelfde. Helpt echt goed. Succes ermee....

25-02-2011 | Vrouw | 37
jarenlange obstipatie
Heb ook andere vezelpoeders gebruikt voor mijn obstipatie en kreeg bij mijn apotheek laatst Volcolon omdat er verder door leveringsproblemen niet wat anders voorhanden was. Moet zeggen, het werkt voor mij geweldig! Ging jarenlang maar eens in de drie dagen naar het toilet en nu ieder dag. Wat een opluchting. Enige, en toch wel grote nadeel, is dat het niet te drinken is. V[lees meer...]ieze smaak en je voelt de dikte van de vezels in je mond. Ondanks dat heb ik het er graag voor over.

07-10-2010 | Vrouw
Verstopping
Ik ben vandaag precies een maand geleden begonnen met het slikken van volcolon, ik vind het echt heel vies om in te nemen, neem het met vla wat wel veel beter is als met water.. Nou ben ik wel altijd al wat moeilijker met het innemen van medicijnen.. Ik heb een enorm opgezette buik.. Maar volcolon helpt bij mij helemaal niets, dokter weer bellen volgende week! Maaaar, ik[lees meer...] denk dat dit een medocijn is wat bij de een heel goed werkt en bij de ander niet. Ik heb bijv. een enorme verstopping..

25-05-2010 | Man
Veel last van reflux
het middel helpt goed, maar is erg vies

29-11-2009 | Vrouw
plantago ovata
Na boulimia ernstige obstipatie gekregen
Na een lange, ellendige, periode van Boulimia, moest ik weer leren om normaal te gaan eten en om een normale stoelgang te krijgen. Nou was dat niet gemakkelijk na jarenlang misbruik te hebben gemaakt van laxeerpillen en braken. Eerst een gezond eetpatroon en minderen van de pillen. Het afgaan op het toilet was niet makkelijk en ben ik met volcolon begonnen. Twee per dag. N[lees meer...]a een verloop van een week of twee ging ik makkelijker naar het toilet en merkte dat ik ook geen vocht meer ging vasthouden. Iets wat ik wel deed, zonder de volcolon. Ik ben over dit produkt heel tevreden.

08-11-2008 | Vrouw
Prikkelbare Darm Syndroom