Ervaringen met Tracydal

Moclobemide (19 meningen)
Nardil (14 meningen)
Aurorix (12 meningen)
Nardelzine (2 meningen)

Subsidie depressiegala nauwelijks naar depressie

NOS Nieuwsuur (21-01-2020)

19-10-2022 | Vrouw | 55
Chronische depressie
Als geen andere helpt is dit de laatste nu. Vervelend zijn de bijwerkingen die bij langer gebruik erger worden. Ben benieuwd welke bijwerkingen andere mensen ervaren. Ook geheugenvermindering? Dat schreef iemand. Zelf heb ik ernaast ect wat dit geeft. Ook benieuwd naar welke doseringen bij anderen helpen.

12-10-2022 | Vrouw | 55
Chronische depressie
Hartkramp, benauwdheid op de borst!!!, bewegingsklachten, pijn in gewrichten. Bij minderen gingen bovenstaande klachten ook minderen.

01-01-2022 | Vrouw | 58
tranylcypromine (50mg)
Chronische depressie
Na alle anti- depressivia gebruikt te hebben, eindelijk aan de tracydal. Voor mij een wondermiddel! Sinds het begin van gebruik nooit meer in een depressie teruggevallen.

17-11-2021 | Vrouw | 57
Chronische depressie
na jaren verschillende antidepressiva gebruikt te hebben begon ik met parnate tot deze over ging naar tracidal en toen begon de ellende Ik ging ernstige geheugen verlies te krijgen en ik werd weer steeds depressiever Ik ben in een periode van geheugen verlies zelfs in coma geraakt en dat kon niet zeggen de artsen Maar van een arts heb ik gehoord dat het wel kan maar is nie[lees meer...]t vaak Na een paar jaar weer op gewone depressivia heb ik hier nog steeds last van en de ellende ik ben ook weer erg sudicidaal Eigenlijk kan ik hier niet meer tegen maar ik moet wel Ik ben hierdoor wel veel vrienden en familie kwijt geraakt

23-08-2021 | Vrouw | 75
Chronische depressie
ben weer depressief en zit op de hoogste dosering van tracydal weet niet weer wat ik moet doen niemand kan me helpen ze hebben er zg. geen verstand van. parnate moet terug komen en snel voor er ongelukken gebeuren

23-07-2021 | Vrouw | 54
Chronische depressie
Door enzym afwijking werken andere antidepressiva niet. Vandaar mao remmer. Max 40 mg ivm lage bloeddruk daarom hiernaast ook ect nodig. Dat werkt goed alleen wel cognitieve bijwerkingen. Wanneer iets anders niet helpt is dit nog wat geprobeerd kan worden. Ect gaat onder narcose. Is niet eng.

14-04-2021 | Vrouw | 75
Chronische depressie
na ongeveer 6 jaar heb ik de indruk dat het uitgewerkt is want ik zit weer in een depressie.

16-03-2021 | Vrouw | 54
Chronische depressie
Andere medicatie helpt niet door verkeerde omzetting, polymorfisme. Dit is ook niet genoeg daarom aanvulling met ect! Dat werkt wel maar cognitief nare bijwerkingen. Depressie is erger. Dit voorkomt suïcide!

02-05-2020 | Vrouw | 48
tranylcypromine (60mg)
Chronische depressie
Zo goed als geen bijwerking in begin duizelingen. En bloeddruk was zeer verschillend. 1 jr tracydal gebruikt. Niet het gewenste effect. Had elke week wel gedachten over zelfmoord en heb verschillende pogingen gedaan in een jr tijd. Sinds 11 mrt 2020 gestopt. Gedachten aan zelfmoord zo goed als verdwenen. Zit nu weer in een depressie, na 11 mrt. 4 mei 2020 weer naar psychi[lees meer...]ater

30-04-2019 | Vrouw | 50
tranylcypromine (60mg)
Chronische depressie
Door het gebruik van ssri medicijn ben ik depressief geworden. Voor men er achter was dat ik allergies was voor de seroxat heeft dit 2 jaar geduurd men bleef maar verhogen en ik werd zieker tot zelfmoord poging aan toe Opnamen volgende en kreeg verandering van medicijnen die niets deden. Na 5 maanden opnamen mocht ik naar huis maar werd niet beter. Spanning al om. In midd[lees meer...]els gescheiden en baan kwijt door de depressie. Door de nieuwe psychiater die ik kreeg op de Mao remmers gezet. Hiervoor zou een korte opnamen moeten komen. Echter maakte ze er bij de opnamen een rommeltje van. Te snel een te hoge dosis waardoor ik zowel lichamelijk als geestelijk snel achteruit ging. Alles er af en op nieuw beginnen. Na 7 maanden was alles pas goed ingesteld. Nu functioneer ik goed alleen aan de smaak in mijn mond kan ik niet wennen. Als je over stap doe dit geleidelijk en laat je niet zeggen het gaat goed we doen het sneller dat werkt niet. Mij heeft het ipv 6 weken dus 7 maanden gekost.

21-01-2019 | Vrouw | 59
Chronische depressie
Ik heb m'n hele leven last gehad van depressies. Op mijn 12e is mijn vader door een hartaanval overleden. Als enig kind voelde ik me erg verantwoordelijk voor mijn moeder, die een slechte jeugd heeft gehad. Parentificatie. Heb geen afscheid kunnen nemen van mijn vader toen hij overleden was. Mijn moeder vond dat beter. Dit heeft de verwerking voor mij heel moeilijk gema[lees meer...]akt. Na het overlijden van mijn vader miste ik autoriteit, waardoor ik m'n hele leven problemen heb gehad met autoriteit. Leidinggevenden etc. Ook in mijn relaties ging dat door. Door mijn angst te verliezen claimde ik vaak. Of ik koos voor getrouwde oudere mannen, omdat dat veilig was. Geen binding. In mijn huidige relatie die ik al bij 30 jaar heb, ben ik ook bang om voor mijzelf te kiezen. Op het moment gaat het goed met me en kan gelukkig weer genieten. In mijn relatie ben ik verandert, maar het kost me nog steeds moeite voor mezelf te kiezen.

01-08-2018 | Vrouw | 51
Chronische depressie
Na alle anti e depressiva, sommige 2 x, eindelijk psychiater die Mao remmer wil voorschrijven. Het werkt. Bij 20 MG voelde ik het. Helaas moet ik nu van 40 MG naar 30 MG ivm hartklachten. Zware druk op borst, kortademigheid, steken. Erg moe en lage bloeddruk. Bij op laag niveau sporten ben ik nu 3 x plots keihard gevallen wat niet op flauwvallen leek. Ben al onderzocht. Ec[lees meer...]g is gelukkig goed. Echo van hart en Holter onderzoek volgt. Eventueel nog fietsproef. Hoop dat bij 30 MG klachten voldoende afnemen want 't doet wel iets. Zou wel willen weten of Nardi deze klachten ook zou geven... Wordt vervolgd...

17-06-2018 | Vrouw | 55
Chronische depressie
supergoed resultaat, stemming enorm goed

04-03-2018 | Vrouw | 31
Chronische depressie
Reden gebruik; dubbele depressie. Chronisch depressie (dysthyme stoornis) icm terugkerende zware depressies al jaren. Opbouwfase was soms best 'eng' (weet even geen ander woord) met bloeddrukstijgingen en vooral de orthostatische hypotensie. Ik zit nu al een paar weken stabiel op 60mg wat erg goed gaat, ik heb mijn leven weer terug en er is zoveel ruimte meer voor andere [lees meer...]dingen dan de depressie! Ik heb zo ongeveer bijna alle andere medicijnen al geprobeerd maar Tracydal is voor mij echt zo'n enorme oplossing en opluchting! De ophoging van 40mg naar 60mg heb ik als zwaar ervaren, regelmatig hoge bloeddruk tegen het randje artsenbezoek aan, maar op aanraden toch doorgezet en met effect. Nu al weken geen bloeddrukstijging gehad (hou me aan het dieet) en ervaar naast de slapeloosheid (waar ik medicatie voor slik; 25mg Nozinan) eigenlijk geen bijwerkingen tot zover ik weet. Dus heb je al enorm veel medicatie geprobeerd en weet je het echt niet meer, dan zou ik Tracydal zeker een kans geven!

29-01-2017 | Vrouw | 56
Chronische depressie
Na jaren van een heleboel andere medicatie, ect. Is dit wel het beste medicijn wat het dichtst bij me goed voelen komt. Ik ben niet optimaal, maar mijn dagen zitten ook niet meer helemaal aan de grond. Heb wel lange uren oorsuisen.

17-01-2017 | Vrouw | 50
Chronische depressie
Bij de deze MAO remmer hoort een tyramine arm dieet. De lijst wat wel en niet mag lijkt ingewikkeld, maar valt mee. Belangrijk is om je goed te informeren over wisselwerking met andere medicatie! Even eens is het goed houden aan de dieetvoorschriften een belangrijk punt i.v.m. de bloeddrukstijging. Na allerlei diverse antidepressiva te hebben geprobeerd is dit het juist[lees meer...]e en beste middel voor mij. Mijn depressie is eindelijk stabiel.