ziekte

Chronische depressie

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor chronische depressie

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: chronische depressie

25-09-2022 | Man | 43
Chronische depressie
Helpt gewoon niet. Gebruik het nog steeds durf niet terug te gaan voor andere medicatie. Heb het gevoel dat geen enkel medicijn helpt tegen mijn depressie. En dat ik al sinds 1998 bezig ben depressie te behandelen, terwijl de psychiater zegt depressie is goed te behandelen. Gewoon onzin. Hij kan dat makkelijk zeggen vanuit zijn stoel. Ben nog steeds depressief ondanks 45 m[lees meer...]g alleen heel erg zwaar vermoeid, maar nog steeds erg depressief. En iedereen zegt dat ik met dit middel alleen maar makkelijker mijn bed uit zou moeten komen, terwijl ik enorme moeite heb om uit bed te komen, slaap bijzonder extreem veel. Zelfs op werk. Val zelfs midden op de dag op het werk in slaap. Durf niets meer te zeggen, uit angst nog zwaardere middelen te krijgen. Het enige wat gebeurt is dat ik zwaardere middelen krijg en ik nog vermoeider word. Betaal ik hier 150 euro per maand voor om nog moeilijker mijn bed uit te komen? Ben vaak geirriteerd, kan niets onthouden, extreme slaperigheid, zeer moeilijk uit bed komen voel me nog steeds moe, kan niets leren, wat precies de bedoeling is. Voel mijn leven aan me voorbij gaan en kan er niets meer van maken. Geen enkele mogelijkheid om er iets aangenaams van te maken. Alles is grijs, grauw en vlak en kleurloos.

20-09-2022 | Vrouw | 61
Chronische depressie
Rond 1995 hen ik paroxetine Seroxat gekregen en deze beviel me prima! Later had ik een paar jaar niet gebruikt deze AD, en later weer. Van ander merk eerste 6 weken waren vreselijk, ik kon niet uit bed door alle klachten, niet normaal, met Seroxat was dat niet. Nu ik gebruik ong. 20 jaar lang merk Sandoz en dat gaat goed behalve dat na all die jaren heb ik geen stemmingwis[lees meer...]selingen,maar verder ben ik totaal gevoelloos, moe, heb ik nergens zin in. Ooit gehad andere goedkopere dan Sandoz merken, 1 van hun was als placebo, na 3 dagen trillingen, trillingen, benauwdheid, duizeligheid, stijve nek, maar arts vond dat het onzin is, terwijl andere mensen hadden het zelfde ervaren, nog ander merk tabletten waren niet omhuld waardoor ik kreeg droge poeder in mijn luchtpijp, deed ontzettend pijn, prikte enorm! Toch wil mijn zorgverzekeraar Sandoz niet vergoeden dus ik betal zelf. Ik zou graag willen stoppen, misschien zou ik meer leven krijgen, maar ik ben bang dat ik weer stemwisselingen krijg :( . Ik heb eerder geprobeerd andere AD 4-5 verschillende maar ik had veel bijwerkingen of ze werkte niet.

11-09-2022 | Vrouw | 52
Chronische depressie
Ik kamp al 24 jaar met depressie en kan het niet accepteren. Heb sinds 2 jaar citolopram. Eigenlijk vraag ik me af,hoe moet je je voelen met een anti depressiva? Wat is het e doel van werking? Moet je je er goed mee gaan voelen???? Hiervoor heb ik een andere medicatie gehad fluorexetine. Hier hield ik op een gegeven moment vocht vast en ging niet meer naar de toilet T[lees meer...]oen over gestapt naar Prozac en na leverings problemen naar citalopram

12-08-2022 | Vrouw | 20
Chronische depressie
In gebruik voor depressie, angststoornis en chronische pijn. Qua depressie merk ik geen verschil, angst is iets minder geworden en de pijn is minder dan zonder medicatie. Werkzaamheid is prima maar had graag iets meer effect gezien.

Hypericum

21-07-2022 | Vrouw | 73
sint janskruid
Chronische depressie
Ik heb mijn hele leven depressieve periodes gehad, samenhangend met mijn (geslachts)hormoon spiegel. Na een aantal achtereenvolgens zonder medicatie, met benzodiazepinen, met hoge dosering vit. B6 en met progesteron, kwam de overgang. Dan kan het twee kanten op: het wordt beter of het blijkt chronisch. In mijn geval chronisch. Enige tijd andere st Janskruid bevattende medi[lees meer...]cijen gebruikt, bij de drogist verkrijgbaar, dat gaf wel effect, maar ik zat uiteindelijk op een heel hoge dosering (volgens opgave fabrikant). In overleg met de huisarts overgestapr op paroxetine. Dat helpt wel, maar heeft vervelende bijwerkingen. Na mijn pensionering, toen ik niet meer in zo optimaal mogelijke conditie hoefde te zijn, ben ik overgestapt op LAIF 900, omdat de samenstelling daar gegarandeerd is. De werking is wat minder dan paroxetine, maar voldoende voor mij en bijwerkingen zijn bij mij afwezig. Ik ben er dus heel tevreden mee, alleen jammer, dat ik het in Duitsland moet kopen. Mijn ervaring met middelen met St Janskruid uit de vrije verkoop is, dat die meestal een zodanig lage dosering hebben, dat je eigenlijk geen effect kunt verwachten. Bovendien is de samenstelling niet gegarandeerd. Die eerdere bezwaren bij de hoge dosering stJanskruid (ik zou volgens de fabrikant op 1800 mg uitkomen) werden mogelijk eerder veroorzaakt door bijgevoegde stoffen.

Fluanxol

17-07-2022 | Vrouw | 65
flupentixol
Chronische depressie
Ondanks mijn weerstand door sterke aandrang van psychiater dan toch maar beginnen slikken. Begin ging het goed ?! Nu besef ik dat er alternatieven waren voor mijn probleem ipv deze rommel jaren te slikken. Ik was fysiek en mentaal een dik en gevoelloos..lusteloos ongelukkig wrak geworden. Huisdokter onder druk gezet om mij te helpen met af te bouwen en te stoppen. Geen gem[lees meer...]akkelijke weg maar lees nu hulpboeken en voel terug weer!! Pijnlijke situaties die ik tijdens gebruik fluanxol ook wel voelde maar het kon mij niks schelen! Nu kan ik opnieuw écht genieten van leuke dingen...schaterlachen..weer creatief op alle vlakken. NEEN ZEKER GEEN AANRADER !!

Trazodon

03-07-2022 | Vrouw | 43
trazodon
Chronische depressie
Heel veel slaapstoornissen door traumas.. mirtazapine genomen maar in enkele maanden veel verdikt zo moest ik trazodone opstarten maar had ik hartklopgans de nachten en steeds als ik ze neem na een half uurtje kort van ademen ik ademen via men borstkasrkeel die toesnoert dan neem ik erna nog een clozan

Sertraline

01-07-2022 | Vrouw | 45
sertraline
Chronische depressie
Ik gebruik dit middel al een flink aantal jaren. Na een postnatale depressie is het gebleven. Nog 1 keer tussendoor een lange periode niet genomen. Maar ik begon mijn toch weer slechter te voelen. En nu gebruik ik t weer omdat ik ook niet weet welke anders kan helpen. Maar de klachten zijn niet weg. Het is een somberheid gecombineerd met angst. Ongegronde angst, geen idee[lees meer...] waarvoor. Ik zie overal tegenop. Bij de huisarts geweest om een ander te proberen. Maar die durft t niet aan om te zoeken naar een ander. Bij de therapie die ik volg heb ik dit ook aangegeven. Maar tot nu toe is dat niet op de planning. Eerst werken aan t onderliggende.

25-06-2022 | Vrouw | 42
Chronische depressie
Afgelopen jaar zag ik het niet meer zitten. Ik had het gevoel dat er niets positiefs in de toekomst voor mij zou gebeuren. Ik zat vast in mijn traumatische kindertijd. Ineens had ik geen meer zin in het leven zag alleen de negatieve kanten van het bestaan. Citalopram van 10 mg binnen twee weken opgebouwd naar 20 mg. Het sloeg bijna meteen aan. Ineens geen piekergedachten,[lees meer...] geen melodieën in mijn hoofd neuriën, rust en goede nachtslaap. Wel wat verhoging van de alat en aspat (leverwaardes). In het begin misselijk. 6 kg aangekomen. Na 10 maanden afgebouwd. Binnen 3 maanden waren de klachten terug. Ik zit nu op 10 mg voor vier weken en daarna moet ik kijken of ik alweer tot 20 mg wil /moet ophogen maar ik denk van wel. 10 mg is beetje te weinig ik voel me nog niet helemaal mezelf. Ik denk dat voor mij wordt het een verhaal van jaar of twee totdat ik alles voor mezelf op rij kan zetten. Heeft iemand een ervaring met langdurig gebruik van citalopram? Kan het meer dan twee jaar of chronisch worden gebruikt?

21-06-2022 | Vrouw | 58
Chronische depressie
nu 3e week 150mg 2e week ging iets beter nu weer niet. doodmoe nergens zin in pijn in mijn maag hoofdpijn,nerveus pijn op borst. 4 juli gesprek psychiater misschien dan ophogen naar 300 mg.dan iets langer dan 4 weken gebruikt. Hoop dat het nog goed gaat komen, heb al zoveel AD geprobeerd, tot nu toe nog geen resultaat, iemand ervaring dat de 3e week weer slechter gaat[lees meer...], en uiteindelijk toch gaat werken?

29-05-2022 | Vrouw | 40
Chronische depressie
Wat ik ondervonden heb , is een groot verschil tussen Eg Duloxitine , en de kra duloxetine. In t begin kreeg ik de kra duloxitine , super De 2 de doos had ze Eg duloxetine voorgeschreven , mega ziek daarvan , na zelf ontdekking zag ik dat de eerste kra waren en dan Eg. Ze heeft dan de kra terug voorgeschreven en die gaan super. ( wel zelf je dosis ontdekken) en niet s[lees meer...]toppen of afbouwen denk ik , als je er beter van bent .

25-05-2022 | Man | 41
Chronische depressie
Mijn ervaring met dit middel is erg positief. Ik ben nu bijna vier maanden onderweg, en sinds een maand voel ik langzaam verbetering. Levenslust, positiviteit, goed slapen, veeeeel minder piekeren. In het begin een aantal flinke bijwerkingen, volhouden is het devies. Bij sommige mensen duurt het gewoon lang, terwijl je gewoon snel resultaat wil. Maar wow, wat een verbeter[lees meer...]ing. Ik ben geworden wie ik al was, maar dan zonder negatieve gedachten en somberheid. Ik had het veel en veel eerder moeten doen, maar was angstig door alle spookverhalen. Voor mij is het echt zo fijn!

04-05-2022 | Vrouw | 62
Chronische depressie
20 jaar Venlafaxine gebruikt. In het begin een prima resultaat. Nu is dit middel voor mij niet meer helpend en ben ik op advies van mijn psychiater overgegaan op bupropion. Dit gebruik ik nu 3 weken en het is drama. Heel angstig, emotioneel maar het vervelendste is het inslapen. Als ik bijna in slaap ben krijg ik een paniekaanval. Ik bibber dan over mijn hele lijf, hierdoo[lees meer...]r kom ik behoorlijk wat slaaptekort. Serequel gebruikt maar dit heeft nauwelijks effect. Ik ben heel somber, zo somber als nu ben ik nog nooit geweest. Psychiater zegt dit nog 2 weken vol te houden voordat er resultaat kan optreden

12-04-2022 | Vrouw | 53
Chronische depressie
7 maart met 10 begonnen Op 23 maart opgehoogd naar 20 Nog steeds heftige bijwerkingen maar ik wil het zeker 4 tot 6 weken de kans geven Helaas weinig begeleiding hierbij Ik moet er doorheen Vooral de misselijkheid en onrust zijn dingen waardoor het leven niet fijn is Maar ik hoop dat dat verdwijnt Nu bang ik het op met Oxazepam

03-04-2022 | Man | 58
Chronische depressie
Mijn man is fulltime docent, door oplopende werkdruk in combinatie met het moeilijke lesgeven in Corona-tijd uitgevallen met fikse burn-out. Gesprekken met psycholoog waren prima maar energie/weerbaarheid bleef erg laag. Na 10 maanden werd een onderliggende chronische depressie geconstateerd en werd Citalopram voorgeschreven. Eerste paar dagen erg duf overdag, daarom ging[lees meer...] hij het om 20:00 innemen. Resultaat: na 30 jaar slaapproblemen kon hij voor het eerst weer goed slapen en ook 's nachts doorslapen na toiletbezoek! De energie gaat vooruit door de goede nachtrust en hij voelt zich elke week beter. Voorzichtig aan kunnen beginnen met re-integreren. Volgt nog wel therapie om te dealen met persoonlijke eigenschappen die voor hem valkuilen vormen. Komen niet alleen door de depressie, maar ook door strenge opvoeding. Ongelooflijk dat dat na zoveel jaren nog van zoveel invloed kan zijn op iemand. Maar er gloort hoop! Na jarenlang nooit "boven de lijn" te kunnen komen, lukt dat nu wel. Hij heeft weer plezier in dingen en is soms zelfs tevreden over zichzelf, ziet het leven "lichter". Hij is altijd wars geweest van pilletjes innemen, maar wou nu zelf ook dat hij dit 30 jaar eerder had gedaan! Medicijnen innemen vond hij een soort "zwaktebod", komt ook voort uit zijn opvoeding. Gelukkig is hij nu helemaal "om" en heb ik mijn leuke man weer terug!

Nortrilen

14-03-2022 | Man | 53
nortriptyline
Chronische depressie
Zeer slecht, ik ben nog steeds bezig om iets anders te krijgen.

12-03-2022 | Vrouw | 42
Chronische depressie
Ik ben van cymbalta overgestapt naar mirtazapine en wou dat ik dat veel eerder had gedaan! Geen nachtzweten en heftige nachtmerries meer, wat ik bij cymbalta had! Mn stemming is zoveel beter, ik slaap veel beter en heb weer zin in dingen!

Cymbalta

09-03-2022 | Man | 63
Chronische depressie
mijn depressie was uitstekend behandeld met cymbalta

09-03-2022 | Man | 63
Chronische depressie
cymbalta werkt perfect bij mij, na omschakeling naar generiek middel in korte tijd weer depressie ontwikkeld, gelukkig met cymbalta weer opgeklaard

01-03-2022 | Vrouw | 42
Chronische depressie
Ik neem al jaren paroxetine. Heel wat meegemaakt maar ik werk en heb een gezin met drie kinderen. Dankzij paroxetine kan ik dat aan, met mijn verleden. Ik heb weinig tot geen bijwerkingen, voel me niet afgevlakt en heb al jaren geen angstaanvallen meer. Libido lijdt er niet onder, ik kom niet bij en ik slaap goed. De grote 'emoties' zijn wat gedempt soms maar voor mij en m[lees meer...]ijn gezin heel leefbaar. Ik heb niet het gevoel 'onder invloed' te functioneren. Vr mij is dit een life-saver..

05-01-2022 | Vrouw | 58
Chronische depressie
Ik slik het nu 2weken maar heb zoveel meer angst en misselijk .en slaapproblemen . Maar die angst word ik gek van Oxazepam zonodig . Hoelang moet ik dit volhouden .?? Help !!!!

Tracydal

01-01-2022 | Vrouw | 58
Chronische depressie
Na alle anti- depressivia gebruikt te hebben, eindelijk aan de tracydal. Voor mij een wondermiddel! Sinds het begin van gebruik nooit meer in een depressie teruggevallen.

27-12-2021 | Vrouw | 51
Chronische depressie
Werd voor mij voor geschreven om beter door te slapen, doet wel zijn werk maar heb wil min. 9 u slaap nodig, grote nadeel gewichtstoename , en word sneller boos

Sertraline

21-12-2021 | Vrouw | 51
sertraline
Chronische depressie
Depressie en angsstoornissen. In het begin eerste weken misselijk, slecht slapen, onrust, diarree en na 3 weken een trillip. Ik gebruik 50 mg. Nam de pil voor het slapen maar snel overgestapt naar in de morgen en toen ging het slapen een stuk beter. Het is even doorzetten de eerste weken maar depressie is weg en voel mij een stuk normaler. Enige nadeel is bewegingsdrang [lees meer...]van mijn voeten in de avond wanneer ik stil zit. Tevens sinds kort pijn in mijn nek achter mijn rechteroor en voel een bobbel maar weet niet of dit met het dit medicijn te maken heeft.

Trazodon

20-12-2021 | Man | 56
trazodon
Chronische depressie
Ik neem ook 100 mg en Lorazepam (1 tot 1,5 pilletje van 2,5 mg) 's avonds bij het slapen gaan omdat ik aan insomnia en depressie lijdt. Dit helpt. Kwam echter van een veel hogere dosis lorazepam (4 pilletjes per dag gedurende jaren) en ben door een hel gegaan om dit af te bouwen. Heb het nu nog dikwijls lastig en moet mezelf in bedwang houden als ik me depri voel om er[lees meer...] weer niet meer te nemen. Trazodone verminderen heeft me geen problemen maar aanhankelijkheid aan bezodiazepines is voor velen een zware dobber en wordt onderschat.

24-11-2021 | Vrouw | 57
Chronische depressie
Na 4 weken gebruik ben ik moeten stoppen vanwege vreselijke hoofdpijn en druk op m’n hoofd. Ik was totaal mijzelf niet. Vergat nog meer dingen en was er soms gewoon niet bij! Toch weer Overgegaan op Venlafaxine. Ik zit nu op 37.50 ( om de dag) en wil langzaam helemaal gaan afbouwen. Na 10 jaar gebruik van AD wil ik er nu helemaal vanaf.

Parnate

17-11-2021 | Vrouw | 57
Chronische depressie
veel ernstige bijwerkingen zoals meer sudicidaal ernstige geheugenverlies en zelfs een coma en nog steeds geheugenverlies tot zelfs dat ik niks meer weet

Tracydal

17-11-2021 | Vrouw | 57
Chronische depressie
na jaren verschillende antidepressiva gebruikt te hebben begon ik met parnate tot deze over ging naar tracidal en toen begon de ellende Ik ging ernstige geheugen verlies te krijgen en ik werd weer steeds depressiever Ik ben in een periode van geheugen verlies zelfs in coma geraakt en dat kon niet zeggen de artsen Maar van een arts heb ik gehoord dat het wel kan maar is nie[lees meer...]t vaak Na een paar jaar weer op gewone depressivia heb ik hier nog steeds last van en de ellende ik ben ook weer erg sudicidaal Eigenlijk kan ik hier niet meer tegen maar ik moet wel Ik ben hierdoor wel veel vrienden en familie kwijt geraakt

04-11-2021 | Man | 42
Chronische depressie
ik gebruik deze citalopram 40 mg sinds 2 weken , geen effect (geen verbetering)zelfs meer angst storingen dan voor dat ik deze medicijn gebruik, heel veel maag en darm problemen, hartstoringen en verstopping (WC) problemen.... ik ben nog bezig van opbouwen (om de 2 dagen 1 druppel meer tot 10 druppels per dag . ik hoop dat deze alleen bijwerking zijn en over tijd dat i[lees meer...]k me eindelijk beter (normaal) voel. (het is 02:05 uur in nacht en ik heb heel erg maag&darm problemen zelf als ik een glas water wil drinken. heb een gevoel dat ik straks niet meer ben en heel veel zorg , angst ,depressie, slecht idee problemen ....

30-10-2021 | Vrouw | 57
Chronische depressie
Ik ben van Venlafaxine overgestapt naar Wellbutrin. Ik gebruik het nu bijna 2 weken en vindt het toch wel een heftig medicijn. Heb veel hoofdpijn duizeligheid en erg vergeetachtig. Ik kan soms niet op de woorden komen en draai ze om in een zin. Moet ik doorzetten?

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2809)
Angst & paniekstoornis (2267)
Depressie (2260)
Hoge bloeddruk (1622)