Chronische depressie

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor chronische depressie

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: chronische depressie

Clomipramine

08-07-2024 | Vrouw | 62
clomipramine
Chronische depressie

vaak moeten plassen moeilijk om te plassen problemen met autorijden verhoogde hartslag droge mond

Serotonine tekort en niet kunnen slapen en daardoor depressief.

08-07-2024 | Man | 60

droge mond

Werkt perfect. In het verleden onterecht gediagnostiseerd met adhd maar blijk al 20 jaar depressief te zijn met angsstoornis. Duurt even al vorens het werkt maar ik gebruikt het al 10 jaar en het gaat voor 80% beter. Ben zeer tevreden

02-07-2024 | Vrouw | 51

overgewicht

Heb sinds kind al met gevoel voor niets echt niets interesseerde mij , was ook ongemakkelijk in een grote groep leeftijdsgenoten, ik kon wel mezelf zijn ,meestal toch, bij oudere mensen (40-80jaar). Maar het grootste deel besteede ik binnen in mijn eigenwereldje,maar ik ben niet verlegen ofzo, ik weet niet wat te doen of direct reageren bij leeftijdsgenoten. Nu ben ik 51ja[lees meer...]ar jaar en ben sinds mijn 19de al verslaafd aan speed, (amfetamine) elke dag 1 bommetje, als ik wakker word. Als ik dat niet doe voel ik me terug niks, blijf binnen sleep mezelf als zombie naar ijskast en terug zetel in. Mijn brein functioneert niet meer. Zwarte gedachten (2×zelfmoord gepleegd) 1x na te veel tramadol vloeibare, in te nemen voor de ongelooflijke pijn in mijn rug en benen, kleine hartstop gehad, was na 8 uur al thuis en na 2 minuten heel helder, ik kon de gehele situatie klaar uitleggen in de ambulance. Ook heb ik van mijn 18de tem mijn 33 jaar, boulimia gehad. Maar ik viel niet genoeg af om me goed te voelen in mijn vel. Dus op mijn 19de 1ste × speed gesnoven (ongeveer 10 jaar tot mijn sinuses zo verstopt zaten ook van de verslaving aan neusdruppels) van die neusdruppelverslaving ben ik tijdens mijn zwangerschap 30 jaar, heel veel last van gehad. Maar ik ben op de dag dat ik zwanger was instant gestopt met speed en verslaving benzo's (alles heb ik genomen om nog normaal te functioneren tot rholypnol 2 tot 5 stuks ineens toe) maar dat waren de meest fantastische tijden uit mijn leven. (…) Maar met mijn verslavingen en benzo's liefst lexotan in de week, dirigeerde mijn lichaam compleet met drugs, en niemand die het echt opmerkte behalve mede verslaafden die het wisten.. dus leefde ik nog steeds helemaal alleen op de wereld (had 30jarige relatie met de papa van mijn zoon). Hij was de ultieme partie/werknemer van heel de wereld voor mij. We vertrouwde mekaar blindelings en gingen door het vuur voor mekaar, ook als we apart uitgingen. Dus ik had alles gehaald en zelf veranderd van grijze stille, dikke muis tot Slanke, bangelijke aantrekkelijke dame die iedereen graag had... Dan op mijn 30ste zwanger (was gepland, maar in werkelijkheid nog veel te vroeg om heel je leven om te gooien, ) 9 maanden zwanger is een hoogtepunt in mijn leven, kreeg mooier voller haar, straalde , en was nog nooit zo gelukkig met mijn buikje. Na 9 maanden, 3 maanden totale postnatale depressie, ik besefte niet dat het mijn kind was , ik heb nog lang gevoeld dat mijn zoon in mijn buik zat. Dus was het meestal de papa die hem verzorgde en speelde, bij mij was hij 3 maanden een hysterische huilbaby, ik deed mijn best, had niets tekort maar was alleen maar een beetje beter als hij sliep of tot papa thuiskwam. Na 3 maanden gingen we op hotelvakantie, 5 * alles erop en eraan. En daar op 1 blik werd ik verliefd op mijn baby, tranen met tuiten gehuild en vanaf dan zoveel en zo leuk mogelijk met hem bezig geweest, nu is hij 20 jaar. (…) (..) op mijn 43ste (…) mijn rugpijn was niet meer te houden... voor de 1ste keer naar rugspecialist en die besliste meteen dat ik dringend moest geopereerd worden, mijn 2 discussing in mijn wervelkolom waren compleet weg, door de stress en te weinig vochtopname. Dronk in de week een beetje, geen tijd of vergeten door de speed en in de weekends dronk ik amper 1 water of 3 Tequila (hoofd,1 been en andere been) was ik instand geclimatiseerd aan de omgeving en begon ik meteen met dansen. Dus 1 maand later 43 jaar lag ik onder het mes , 4 bouten, 2 nieuwe kussens tussen mijn wervels en een titanium plaatje. Zeer zware operatie voor mijn afgetakelde lichaam, 8 maanden plat gelegen + 1 jaar revalidatie... maar de pijn kwam terug.. weer 2 discussen verdwenen, terug operatie, 8 maanden bed , 1, 5 jaar revalidatie. Ook psychische problemen met het feit dat mijn toekomst voorbij was. Bij de laatste operatie is er nog een fout gemaakt, mijn zenuwen van voet tot knie zijn gevoelloos, zenuw gekneld of doorgesneden?? Nu na 9 jaar sukkelen met alles ( levenslang mindervalide en elke dag pijn.) Na 2de operatie 3 maanden in een afkick centrum geweest maar dat was totaal niets voor mij, ik wist alles maar al te goed en besefte 100% hoe verkeerd ik had geleefd in leef. Dus na 3 × herval in centrum, de deur gewezen en dat heeft gemaakt in mijn hoofd, een belofte : Dat ik nooit nog 1 dag zonder speed ging leven. De belofte houd steeds stand en zie geen verandering van mijn verslaving af te komen omdat ten eerste = beste afleider voor de pijn van elke dag en 2 ik heb geen doel meer voor de toekomst uitgestippeld, dat als ik stop gewoon terug bij af ben, niet te leven, te moe om te veranderen enzo.. Na 7 jaar ,2jaar geleden ben ik hulp gaan zoeken, ik heb de week later een begeleider die ik om de 2 weken zie en me helpt met hobby's, afliedingen enzo.. te zoeken met mij, .. door hem ben ik nu vrijwilligerswerk aan het doen 3 uur per week,( is genoeg ) als praten met mensen met problemen verder te helpen in het leven en niet op te geven, en dat helpt mij ook dat ik niet alleen ben en vooral mezelf niet binnenhoud. En elke week een psychologe die me stap voor stap laat inzien hoe ik mijn zelfstandige zelfvertrouwen... kan aanpakken, makkelijk gezegd maar moeilijk gedaan... nu 2 jaar later gaat het de ene dag goed de andere dag minder, maar heb wel terug mijn vechtlust om te overleven... beetje bij beetje kom ik er wel Maar nu over Wellbutrin, mijn ervaring ermee is dat ik na een week kompleet gestopt ben met roken, zonder enige moeite of problemen. Niet niets om van 2 pakjes sigaretten soms 3 uit verveling! Ik raad het iedereen aan. ////Mijn medicijn.nl: Let op: deze mening is aangepast, persoonlijke verwijzingen zijn verwijderd, de tekst is zoveel mogelijk teruggebracht naar de beleving met gezondheid/medicijn )./////

Venlafaxine

30-06-2024 | Man | 31
venlafaxine
Chronische depressie

nachtmerries zelfmoordgedachten druk voelen in hoofd

Heb dit medicijnen langzaam opgehoogd eerst naar 150mg. Dat ging wel maar sinds opbouw naar 225 voel ik me volledig kut. Niet mezelf. Ik wil afbouwen van dit spul. Maar dat willen de psychiaters niet. Ik ga het toch langzaam doen. Ondanks ontwenningsverschijnselen die ik lees. Nachtmerries zijn overigens de hel.

22-06-2024 | Vrouw | 42
Chronische depressie

paniekaanvallen acute hoofdpijn buikpijn geen honger

Opgestart omdat sipralexa alleen niet genoeg deed. Eerste dagen veel hoofdpijn en vooral ‘‘s nachts paniekaanvallen. Ook regelmatig wat buikpijn en wat minder eetlust (laatste vindt ik niet zo erg) ben er nu bijna 10 dagen mee bezig en vindt het goed meevallen qua bijwerkingen. Hopelijk gaat het ook iets doen aan de klachten van angst/depressie op de lange duur maar dat i[lees meer...]s nu nog afwachten.

18-06-2024 | Vrouw | 35
Chronische depressie

verminderde eetlust verminderd libido verstoorde slaap

Ik wil graag met een positieve ervaring komen voor de mensne die twijfelen om te starten of net gestart zijn en last hebben van de heftigheid van de start. Mij hebben de positieve ervaringen echt door de zware opstart getrokken, want deze was bij mij echt niet fijn. Door ptts, chronische depressie , angststoornissen was het leven voor mij al heel zwaar , chronisch uitgeput[lees meer...] en daarnaast overleed mijn moeder vorig jaar juni plotseling, mijn beste vriendin en mijn wereld stond stil. Dit is nog steeds zo, maar met behulp van de citalopram kwam ik langzaam aan weer buiten na maandenlang met de gordijnen dicht te hebben gezeten en en elke avond een fles wijn naar binnen goot. Sociale gesprekken gaan vloeiender , nog steeds niet m’n sterkste kant maar het zorgt niet meer voor zoveel stress. Piekeren is ronduit minder geworden , dat merk ik het meeste. Pieker gedachtes verdwijnen snel , in plaats van uren lang over 1 onderwerp na te lopen denken. Opstarten was alleen mogelijk met kalmerende middelen, anders had ik het niet volgehouden. In overleg met de huisarts nu toch van 30 naar 40 gegaan omdat ik voelde net dat ene zetje nog nodig te hebben. Het is zo jammer dat het taboe zo groot is , terwijl het je leven zoveel draaglijker kan maken. En de daarbij horende emoties blijven niet weg, ik voel mezelf ook niet vlakker. In het begin wel een lager libido, nog steeds niet wat het was maar dat neem ik echt voor lief. Voor iedereen die begint , heeeeel veel succes en hopelijk hebben jullie iets aan mijn ervaring. Negatieve bijwerkingen ; in het begin toename depressie en angst, ik heb minder eetlust ( kan ook de depressie zijn) minder libido, lichter slapen en sneller transpireren. Maar alles in een acceptabele mate.. wat ik wél vervelend vind is dat ik moelijk kan huilen , om mijn moeder bijvoorbeeld . Maar voor nu was dit nodig , omdat ik er anders waarschijnlijk niet meer zou zijn… wie weet lukt het me ooit zonder , en anders blijf ik graag doorslikken.

18-06-2024 | Vrouw | 75

vermoeidheid

nu 1 week 30mg Slapen doe ik nog net zo weinig. Ben erg moe. Onrustig zijn is iets minder

05-06-2024 | Vrouw | 35

angst

Ik slik nu 4 maanden sertraline voor een angstoornis, depressie en slapeloosheid. Begonnen met 25 mg, eerste 2 weken waren hels, angsten en somberheid werden erg versterkt. Na 2 weken begon ik voor het eerst effect te merken. Na 6 weken verhoogd naar 50 mg, omdat ik nog onvoldoende verbetering merkte, slapeloosheid was ook nog aanwezig. Bijwerkingen verhoging waren gelukki[lees meer...]g lang niet zo erg als toen ik begon met 25 mg. Suf eerste 2 weken, angst iets verergerd. Ongeveer 4 weken bijwerkingen gehad dit was te doen. Slapeloosheid ging vrij snel na ophoging wat beter. Nu merk ik qua bijwerking, wat emotionele afvlakking, moeilijker kunnen huilen/ emotioneel worden en soms wat spanning bij mijn kaak en keel. Ik heb weer meer energie, voel mij veel beter en angsten zijn ook veel minder. Ik heb nog steeds mindere dagen, maar deze zijn korter en minder heftig dan toen ik de medicatie niet slikte. Ik volg er ook therapie bij, ben van mening dat alleen met medicatie mijn problemen niet oplossen. Al met al ben ik heel blij dat ik gestart ben met deze medicatie!

Zyban

24-05-2024 | Man | 57
Chronische depressie
Ik gebruik Bupropion nu zo'n week of 6 tegen chronische depressie. Mijn stemming is nog niet verbeterd, maar ik merk dat ik veel minder slaap nodig heb. Ik word zelfs uitgerust wakker, terwijl ik mijn hele leven met moeite het bed uitkwam. Meer energie dus en dat is me ook al heel wat waard. De enige bijwerking is een wat drogere mond.

18-05-2024 | Vrouw | 55
Chronische depressie

wazig in het hoofd wazig zien dubbel zicht oog flits problemen maagproblemen geen honger

Na 5j vechten tegen depressie (en niets willen innemen daarvoor) 5 dagen geleden dan toch bezweken voor het advies mijn arts nav een zeer ernstige mentale crash. Ik weet dat het té vroeg is om dit medicijn correct te beoordelen op effectiviteit maar ik moet er helaas al terug mee ophouden: draaierig, lichtflitsen zien, misselijk worden van tv kijken, maagpijn. Het helpt wé[lees meer...]l tegen spierpijnen heb ik de indruk maar ik ga er niet mee verder

Escitalopram

07-02-2024 | Man | 66
escitalopram
Chronische depressie
Met veel interesse de meningen van iedereen gelezen aangezien ik net gestart ben met 10mg. Als oudere man (66j) dit soort medicatie moeten nemen is een verhaal die dikwijls voorkomt. Alles begint achteruit te gaan en een pilletje zou de oplossing niet mogen zijn maar als de dokter het voorstelt zal het wel juist zijn zeker... Langs de ene kant ben ik relatief bang van de [lees meer...]bijwerkingen want ik wil geen mini zombie worden maar langs de andere kant is het misschien de oplossing om terug het leven een beetje rooskleuriger te zien. Jaaaaren geleden eens naar een psychiater geweest en volgens die heb ik wegens een tekort aan een bepaald stofje in de hersenen, een chronische depressie. Ten slotte wil ik nog zeggen dat ik blij ben om mijn verhaal eens te mogen doen hier want ik hou mijn "problemen" bewust verborgen voor iedereen.

26-01-2024 | Man | 75
Chronische depressie
Alles al geprobeerd. Niets hielp. Nu Setraline 100 mgr weer zin in het leven! Alleen vervelende bij werking ,diarree. Eerste weken waterdun ,nu iets beter na 5 weken,dus ik houd nog even vol.

23-01-2024 | Vrouw | 43
Chronische depressie
Sinds november 2023 slik ik citalopram. Eerst 10 dagen 10 mg. Daarna opgehoogd naar 20 mg. Mijn constante piekergedachten, slechte slaap en lichte depressie zijn bij mij al vanaf dag 1 afgenomen. Ik kan veel beter relativeren en dingen op hun beloop laten zonder me daar heel druk over te maken. Ik heb nauwelijks bijwerkingen gehad. Libido was in het begin wel lager en een[lees meer...] orgasme krijgen was moeizaam, maar dat is na een aantal weken weer beter geworden. Verder wel wat kleine veranderingen in mijn lijf, maar geen vervelende klachten.

Fluoxetine

22-11-2023 | Vrouw | 65
fluoxetine
Chronische depressie
Hallo. Ik lijd al jarenlang aan depressies en de laatste weken heb ik er nog dwanggedachten bijgekregen,nl dat ik niet meer wil leven, wat totaal niet waar is. Heb al verschillende antidepressiva genomen maar ben nu op aanraden van de psychiater overgestapt op Fluoxetine 20 mg. Dit echter nog maar 5 dagen. Heb enorm last van bijwerkingen zoals trillen, hartkloppingen, an[lees meer...]gsten en de dwanggedachten zijn precies nog erger nu. Hebben de meeste van jullie daar ook last van en wordt het uiteindelijk beter? Ik heb het echt zo lastig nu en kijk uit naar jullie ervaringen. Alvast bedankt.

28-10-2023 | Vrouw | 68
Chronische depressie
Ik gebruik deze medicatie nu 3 weken na afbouw van citalopram en neem dit bewust s'ochtends in, in de avond wordt ik er te levendig van.

Trazodon

27-10-2023 | Man | 30
trazodon
Chronische depressie
Hallo Mensen gestopt doordat ze met trazodone libido problemen kregen? Ik neem 50mg Ik ga dit nu staken om te kijken als het door trazodone zou komen.

17-10-2023 | Vrouw | 51
Chronische depressie
Ik neem nu ruim 10 dagen Wilbutrin 300,voordien sinds januari 150mg in combinatie van Fluxotine 40mg. Ik moest mijn medicijnen verhogen omdat ik me zo lusteloos , moe en voor niks geen zin meer had. Ook concentratie lukte moeilijk. Momenteel nog geen beterschap gevoeld. Wel angstiger en nerveus. Wel minder moe. Vanaf wanneer begin ik het dan te voelen?

08-10-2023 | Vrouw | 60
Chronische depressie
Ik heb ongeveer 35 jaar paroxetine geslikt tot en met afgelopen juni 10 mg. Omdat ik geen effect meer bemerkte ophoging gevraagd aan huisarts of iets anders. Bij ggz werd door de psychiater besloten te gaan kruisen mijn paroxetine was inmiddels verhoogd naar 40 mg en zou worden gehalveerd naar 20 en worden aangevuld met 25 mg sertraline Maar wat er ook gebeurde alleen de p[lees meer...]aroxetine werd gehalveerd naar 20 mg . Na aandringen van mij werd er na 4 dagen de Sertraline pas toegevoegd, die 2 samen 4 dagen geslikt, daarna ging de gehele paroxetine eraf en slik ik nu al 8 dagen Sertraline 50 mg. Met daarbij in de ochtend 2 mg lorazepam, 4 uur later weer 2 of 1 lorazepam ligt eraan hoe ik me voel, weer 4 uur later hetzelfde verhaal. En 2 lorazepam voor de nacht die steeds minder hun werk gaan doen. Drama. Woensdag komt het IHT om te kijken wat ze voor me kunnen doen, wil zo graag electro convulsie therapie. Ben zoooo klaar met al die pillen uit proberen. Oxazepam, Alprazolam (xaxax), lorazepam, paroxetine en nu Sertraline en vroeger nog wat anders. Wie herkent dit

Zoloft

05-09-2023 | Man | 60
Chronische depressie
De werking neemt na jaren af, totdat je merkt dat je in een nieuwe depressie bent geraakt. Dit medicijn werkt hooguit een jaar, daarna heb je niet door dat je al door de oorspronkelijke depressie bent, maar wel de de bijwerkingen houdt. Eigenlijk 10 jaar van mijn leven een placebo genomen. De huisarts zou je na een jaar moeten begeleiden met afbouwen. Mijn huisarts heeft[lees meer...] niets gedaan om mij hierop te attenderen. Zoloft werkt na een paar jaar niet meer en verhogen geeft eigenlijk alleen meer depressie. Voor elk, stop met AD hooguit na een jaar en zie het aan. Het kan zeer bevrijdend werken.

Venlafaxine

30-08-2023 | Vrouw | 59
venlafaxine
Chronische depressie
na 6 jaar Paroxetine gebruikt te hebben met veel bijwerkingen, slaperigheid gewichtstoename, overgestapt op Venlafaxine. dit werkte direct goed, binnen 6 weken. na een jaar gestopt, langzaam afgebouwd. maar na de laatste pil toch ernstig last van diepe depressie. op nieuw opgestart en zit nu al 8 jaar op 150 mg per dag. altijd hetzelfde merk gehad omdat ik merkwisseling al[lees meer...]s heel naar heb ervaren. dus zelf betaald. 4 weken geleden toch moeten overstappen op ander merk, Aurobindo, omdat mijn vorige merk, Focus, gestopt is met de productie van Venlafaxine. het werkt minder goed. voel mij zelfs wegzakken in depressie. geef het nog even de kans maar ga dan ophogen of toch naar een ander merk. wat ik wel vreemd vond is dat de apotheek mij Aurobindo aanraadde omdat ze 'daar alle medicatie van hadden'. terwijl ze eigenlijk moeten meedenken met de patient. ik was hier erg boos over en ben zelf gaan zoeken naar verschillende merken. maar er is gewoon geen onafhankelijke informatie te vinden. alleen de ervaringen van andere patienten geeft nog enige houvast. terwijl dit toch een behoorlijk zwaar medicijn is. dit vind ik jammer.

Moclobemide

11-08-2023 | Man | 71
moclobemide
Chronische depressie
Slik nu 4 weken moclobemine maar voel geen verbetering eerder slechter voel me radeloos stik van de angst en zenuwachtigheid heb inmiddeks al q5 verschillende antidepressivas gehad maar die werken maar een paar weken of helemaal niet weet nu niet meer wat ik moet doen

02-08-2023 | Vrouw | 54

28-07-2023 | Vrouw | 52
Chronische depressie
Ik neem 45 mirtasipine slaap en depressie slaap ervan en niet meer depressief maar de volgende dag dood moe ook als ik minder al ik 15 neem slaap ik niet nog iemand?

30-06-2023 | Vrouw | 64
Chronische depressie
Een jaar of 5 lithium gehad…dat hielp niet meer…zeer vermoeid en steeds slechter… en sinds augustus 2022 aan de Duloxetine…weer een openbaring!

13-06-2023 | Vrouw | 52
Chronische depressie
Ik heb sertraline geprobeerd voor depressie, maar na een half jaar gestopt omdat ik geen positief effect merkte. De bijwerkingen waren niet ernstig, maar wel vervelend. Ik zweette nogal 's nachts, maar dat was niet zo'n probleem. De seksuele bijwerkingen heb ik wel als vervelend ervaren. Sertraline zette er flink de rem op bij mij en alles was minder gevoelig. Ik kwam niet[lees meer...] of zeer moeilijk tot een orgasme. Als ik een goed effect had gehad op de depressie, had ik het op de koop toe genomen, maar nu waren de nadelen groter dan de voordelen. Overigens vind ik dat deze bijwerking bij vrouwen veel meer aandacht verdient.

13-06-2023 | Vrouw | 52
Chronische depressie
Voor mij was bupropion een rampzalig middel. Slaapproblemen had ik al, maar met bupropion sliep ik bijna helemaal niet meer. De versnelde hartslag vond ik het het vervelendst. Die was de hele dag vrij hoog, maar 's nachts liep hij zelfs op tot rond de 120. Dan heb je dus continu het gevoel dat je net een flink stuk hebt hardgelopen en slapen lukt dan zeker niet. Deze bijw[lees meer...]erkingen werden eigenlijk pas na een week of 2 erger; de eerste weken had ik weinig last. In week 3 is de dosis opgehoogd van 150 naar 300 mg, omdat ik geen positief effect merkte, en toen werd het pas echt erg. Zelfs als er een positief effect was geweest (voor de depressie) dan was ik nog gestopt want de bijwerkingen waren niet te doen. De spiertrekkingen waren ook best beangstigend. Ik moest van de huisarts eigenlijk afbouwen, maar heb dat niet gedaan, omdat ik me niet kon voorstellen dat ontwenningsverschijnselen erger konden zijn dat de bijwerkingen. Gewoon in 1 keer gestopt, zonder problemen. Deze klachten waren toen zeer snel verdwenen, alleen de opgezette vingers hield nog even langer aan.

Prozac

05-06-2023 | Vrouw | 74
fluoxetine

29-05-2023 | Vrouw | 32
Chronische depressie
Eindelijk iets gevonden wat werkt voor mij! Ik ben elke dag dankbaar en verbaasd over hoeveel meer energie ik heb. Ik kan veel meer aan en herstel ook sneller na vermoeidheid/overprikkeling.

Cymbalta

24-05-2023 | Vrouw | 42
Chronische depressie
Al jarenlang somber, moe, angstig, pijn. De standaard leefstijl adviezen (dagelijks sporten, gezond en voldoende eten, gezond gewicht, regelmaat, positief denken, etc) hielden me op de been, maar van mij hoefde het leven niet meer. Zeer slechte ervaringen met psychiatrie; als kind anorexia gehad en toen mocht ik maandenlang geen school, geen bezoek, strikte bedrust, geen b[lees meer...]uitenlucht, etc. En psychotherapie en cognitieve gedragstherapie maakten het leven destijds alleen maar ingewikkelder. Ook slechte ervaringen met Seroxat toen, hielp niks en werd er een zombie van. Door die slechte ervaringen wilde ik geen medicatie en geen hulp meer. Maar sinds een paar jaar een erg fijne huisarts. Hij heeft aangedrongen om medicatie toch een nieuwe kans te geven. En liet de keuze aan mij in welke ik vertrouwen had. Vanwege de combi depressie/angst/pijn gekozen voor Cymbalta. Ik had er nul vertrouwen in en zag er erg tegenop omdat er ook zoveel slechte ervaringen te vinden zijn op internet, maar vanaf de eerste capsule voelde ik effect. Bizar. Kan volgens huisarts niet, maar was echt zo. Wat ik bedacht te kunnen gaan doen, ging ik automatisch gewoon doen ipv mezelf nergens toe te krijgen. Meer energie. Geen geruzie meer in m'n hoofd. Voel me veel kalmer, maar totaal geen zombie. Veel soepeler bewegen tijdens sporten (ben een goede hardloper). Minder pijn. Veel meer lucht. Meer ontspannen spieren. Ben pas een week aan het slikken, maar voel me een ander mens. Bijwerkingen: vooral duizelig. Tijdens sport misselijk en droge mond.

24-05-2023 | Man | 75
Chronische depressie
het beste medicijn wat ik gehad heb is imipramine echter slecht verkrijgbaar daar om af moeten bouwen daar bij nam ik 800 mg depakine Nu setraline. werkt niet voor mijn depressie ben met dit medicijn 5 maanden bezig hept niet