Ervaringen met Tracydal

tranylcypromine

Bij  DepressieX

Chronische depressie (19 meningen)

Parnate (72 meningen)
Moclobemide (19 meningen)
Nardil (14 meningen)
Aurorix (12 meningen)
Nardelzine (2 meningen)

Subsidie depressiegala nauwelijks naar depressie

NOS Nieuwsuur (21-01-2020)

04-12-2021 | Vrouw | 53
tranylcypromine (20mg)
Ivm een ernstige depressie tal van antidepressiva geslikt zonder enige verbetering. Ook ECT behandelingen geen positief effect. Het laatste redmiddel, het medicijn tracydal, heeft mij uit die vreselijke hel waar ik dag in dag uit inzat, getrokken. Na ongeveer 10 weken met opbouwen van het medicijn ging ik mij beter voelen. Kon weer een gesprek aangaan en soms weer lachen.[lees meer...] Tot actie komen duurde langer.

28-01-2018 | Vrouw | 31
tranylcypromine (20mg)
Eerst begonnen met parnate/tranylcypromine een halfjaar, daarna de overstap op Tracydal. Voor mij geen verschil. Dit is het eerste middel wat werkte. Ik had hier na korte tijd al van wouw, er verandert wat. Ik voel me niet meer alleen zwaar rot en kijk tegen alles op. Ik kon opeens weer zin in de dag hebben. Ik kon me niet herinneren dat ik dat ooit had gehad. Voor mij was[lees meer...] dit echt raar. Niet dat ik er nu ben, maar dat ik me niet meer voortdurend rot voel en tegen de dag op zie, dat helpt wel. Want er zijn nog zeker dagen dat ik wel tegen alles opzie en me rot voel. De bijwerkingen vallen ook erg mee. De droge mond had ik vooral in het begin erg last van. Nu alleen soms nog met eten. Ik heb het sinds ik parnate / tracydal slik het ook snel koud. Dat is wel lastig, omdat ik het dan echt heel koud kan hebben ergens en andere mensen natuurlijk niet. Ik wen er wel steeds meer aan, dat ik dus echt op mijn kleding moet letten. Verder is het dieet wel goed te doen, alleen nu na 1,5 jaar begin ik sommige dingen wel echt te missen, als ik andere mensen wel die dingen zie eten.

13-09-2020 | Man | 63
tranylcypromine (20)
Paar maanden neem ik ze in wel wat opgeknapt maar erg moe en geen emoties doe wel dingen maar echte zin ontbreekt nog

13-09-2020 | Man | 63

15-05-2018 | Vrouw | 37
tranylcypromine (30mg)
Als sinds 2012 last van een depressie. na meerdere SSRI, SNRI, nortrilen (TCA) en als toevoeging lithium en lamotrigine eindelijk een psychiater die tracydal durfde te geven. Instellen is niet klinisch gebeurt maar doen we heel langzaam ambulant. Reden is dat mijn bloeddruk steeds heel erg daalt na het ophogen en m'n lichaam steeds echt minimaal 2 weken nodig heeft om [lees meer...]weer een beetje normaal te gaan werken. Daarom zit ik nu na 6 weken pas op 30mg. Slik behalve de tracydal ook nog lamotrigine, trazodon (om te slapen, tegen PTSS klachten) en Xyzal. De Xyzal (anti histamine) van 2x per dag naar 1x per dag gedaan omdat mijn bloeddruk op een gegeven moment 66/43 was en we iets wat invloed daarop kon hebben er af moesten halen. in overleg met apotheker is er toen voor de Xyzal verminderen gekozen. Na de ophoging van 20-30 mg ging ik gelijk weer naar 70/50 en nu na 6 dagen ga ik langzaamaan weer omhoog. zit nu gemiddeld op 80/55 Tot nu toe heb ik langzaamaan het idee dat het iets begint te werken. Het opstaan 's ochtends gaat iets beter en mijn grootste dip moment tussen 12 en 3 's middags gaat ook iets beter. Wel zijn er nog genoeg momenten dat het ook nog niet gaat en alles zwart is. Wie weet was er na 6 weken al meer progressie geweest als ik sneller naar een iets hogere dosis had gekund. maar liever nu rustig aan dan teveel bijwerkingen en moeten stoppen. Vind het dieet niet moeilijk om te volgen. Wel vind ik het bloeddruk meten 's avonds irritant omdat ik dan graag gelijk wil slapen als ik naar bed ga en niet eerst even wil liggen en daarna weer opstaan om de meting na 1 en 3 minuten te doen. Verder tot nu toe wel tevreden over het middel omdat er eindelijk iets is wat iets positiefs brengt ondanks redelijk veel en soms best wel heftige bijwerkingen. Het is allemaal nog te doen/uit te houden al is het niet ideaal. Weet niet goed hoe ik dat boven in moet vullen maar ik gebruik om 6.30 20mg en om 12.00 uur 10 mg. Dus verdeeld over 2 giften.

21-10-2017 | Vrouw | 67
tranylcypromine (40mg)
Overstap Parnate/ Tranycyl. Sinds ik Tranycyl gebruik kom ik aan in gewicht, mijn haar wordt dunner en ben m.n. in de ochtend heel depressief. Ik voel me anders. Zou graag weer terug willen naar Parnate maar dat zal moeilijk worden. Waarschijnlijk zelf betalen ofzo.

01-04-2017 | Man | 46
tranylcypromine (100mg)
Reageer totaal niet op RSSI antidepressivum en dus na testen in één specialistische kliniek uitgezocht waar ik wel op reageer in welk vorm dan ook... Dit is het resultaat, ook al heeft men hard gewerkt is er maar een 5% gevoel van afnamen van de depressie...

12-02-2020 | Vrouw | 48
tranylcypromine (60mg)
Depressiviteit
Ik gebruik tracydal nu 8 mnd. Ik merk bijna geen verschil Ze zeggen in begin zelfmoord gedachtes ,maar ik heb ze nog steeds en ook verschillende pogingen gedaan .tracydal is tot op heden geen wonder middel. In okt'19 dacht ik ben voor de helft mezelf weer. Maar ben weer afgegleden de put in en daar zit ik in februari '20 nog steeds. Dus voor mij geen tracydal. De psychiate[lees meer...]r is druk op zoek naar een oplossing wat te doen om mij te helpen. Afeachten nog even slik nog steeds 60 mg tracydal

06-10-2017 | Vrouw | 67
tranylcypromine (40mg)
Na parnate tramyncipormine uit de handel, alternatief trycidal

23-01-2017 | Vrouw | 54
tranylcypromine (10mg)
Tracydal zou een gelijkwaardige vervanger zijn van Parnate. Verplicht om over te stappen naar Tracydal geef ik mijn ervaring met dit medicijn. Als anti-depressivum ben ik redelijk tevreden over Tracydal, maar ik heb wel een hogere dosis nodig voor ongeveer hetzelfde effect als met Parnate. Tracydal is echter veel minder effectief bij het voorkomen van paniekaanvallen. [lees meer...] Ik hoop dat meer gebruikers van Tracydal die zowel met depressie als met een angststoornis te maken hebben en in het verleden Parnate gebruikten, hun ervaringen willen delen.

20-05-2021 | Vrouw | 75
tranylcypromine (20)
parnate was mijn medicijn maar werd helaas niet meer vergoed door de verzekering. Ik was heel goed opgeknapt door parnate maar helaas moesten we tracydal gaan slikken langzaam maar zeker zakte ik weer terug in een depressie maar dat intreseerd de psychiaters geen ene moer. Want die weten ook niet wat ze er mee aan moeten ik vind het gewoonweg schandalig dat er zo met mense[lees meer...]n gespeeld word zoek het maar uit wat kan ons het schelen.

03-11-2017 | Vrouw | 46
tranylcypromine (60mg)
Ik krijg Traycidal na mijn opname nadat ik was afgekickt van oude medicijnen. Zoals Traxine en prometazine. Ik slikte 16 tabletten per dag. Ik was een mummie! Maar Traycidal blijkt voor mij ook geen oplossing. Ik heb last van zware vermoeidheid, alles is me teveel en ik heb geen zin meer! Mijn gezin lijdt hier onder, en daar voel ik me ongelukkig over. Hopelijk werken de n[lees meer...]ieuwe medicijnen wel en krijg ik weer zin in het leven! Het dieet neem ik voor lief als ik maar rust in mijn hoofd ga krijgen.