Tracydal

Nardil (10 meningen)
Nardelzine (1 mening)

04-03-2018

Chronische depressie

Reden gebruik; dubbele depressie. Chronisch depressie (dysthyme stoornis) icm terugkerende zware depressies al jaren. Opbouwfase was soms best 'eng' (weet even geen ander woord) met bloeddrukstijgingen en vooral de orthostatische hypotensie. Ik zit nu al een paar weken stabiel op 60mg wat erg goed gaat, ik heb mijn leven weer terug en er is zoveel ruimte meer voor andere [lees meer...]dingen dan de depressie! Ik heb zo ongeveer bijna alle andere medicijnen al geprobeerd maar Tracydal is voor mij echt zo'n enorme oplossing en opluchting! De ophoging van 40mg naar 60mg heb ik als zwaar ervaren, regelmatig hoge bloeddruk tegen het randje artsenbezoek aan, maar op aanraden toch doorgezet en met effect. Nu al weken geen bloeddrukstijging gehad (hou me aan het dieet) en ervaar naast de slapeloosheid (waar ik medicatie voor slik; 25mg Nozinan) eigenlijk geen bijwerkingen tot zover ik weet. Dus heb je al enorm veel medicatie geprobeerd en weet je het echt niet meer, dan zou ik Tracydal zeker een kans geven!
28-01-2018

Tracydal (tranylcypromine)

Eerst begonnen met parnate/tranylcypromine een halfjaar, daarna de overstap op Tracydal. Voor mij geen verschil. Dit is het eerste middel wat werkte. Ik had hier na korte tijd al van wouw, er verandert wat. Ik voel me niet meer alleen zwaar rot en kijk tegen alles op. Ik kon opeens weer zin in de dag hebben. Ik kon me niet herinneren dat ik dat ooit had gehad. Voor mij was[lees meer...] dit echt raar. Niet dat ik er nu ben, maar dat ik me niet meer voortdurend rot voel en tegen de dag op zie, dat helpt wel. Want er zijn nog zeker dagen dat ik wel tegen alles opzie en me rot voel. De bijwerkingen vallen ook erg mee. De droge mond had ik vooral in het begin erg last van. Nu alleen soms nog met eten. Ik heb het sinds ik parnate / tracydal slik het ook snel koud. Dat is wel lastig, omdat ik het dan echt heel koud kan hebben ergens en andere mensen natuurlijk niet. Ik wen er wel steeds meer aan, dat ik dus echt op mijn kleding moet letten. Verder is het dieet wel goed te doen, alleen nu na 1,5 jaar begin ik sommige dingen wel echt te missen, als ik andere mensen wel die dingen zie eten.
15-05-2018

Tracydal (tranylcypromine)

Als sinds 2012 last van een depressie. na meerdere SSRI, SNRI, nortrilen (TCA) en als toevoeging lithium en lamotrigine eindelijk een psychiater die tracydal durfde te geven. Instellen is niet klinisch gebeurt maar doen we heel langzaam ambulant. Reden is dat mijn bloeddruk steeds heel erg daalt na het ophogen en m'n lichaam steeds echt minimaal 2 weken nodig heeft om [lees meer...]weer een beetje normaal te gaan werken. Daarom zit ik nu na 6 weken pas op 30mg. Slik behalve de tracydal ook nog lamotrigine, trazodon (om te slapen, tegen PTSS klachten) en Xyzal. De Xyzal (anti histamine) van 2x per dag naar 1x per dag gedaan omdat mijn bloeddruk op een gegeven moment 66/43 was en we iets wat invloed daarop kon hebben er af moesten halen. in overleg met apotheker is er toen voor de Xyzal verminderen gekozen. Na de ophoging van 20-30 mg ging ik gelijk weer naar 70/50 en nu na 6 dagen ga ik langzaamaan weer omhoog. zit nu gemiddeld op 80/55 Tot nu toe heb ik langzaamaan het idee dat het iets begint te werken. Het opstaan 's ochtends gaat iets beter en mijn grootste dip moment tussen 12 en 3 's middags gaat ook iets beter. Wel zijn er nog genoeg momenten dat het ook nog niet gaat en alles zwart is. Wie weet was er na 6 weken al meer progressie geweest als ik sneller naar een iets hogere dosis had gekund. maar liever nu rustig aan dan teveel bijwerkingen en moeten stoppen. Vind het dieet niet moeilijk om te volgen. Wel vind ik het bloeddruk meten 's avonds irritant omdat ik dan graag gelijk wil slapen als ik naar bed ga en niet eerst even wil liggen en daarna weer opstaan om de meting na 1 en 3 minuten te doen. Verder tot nu toe wel tevreden over het middel omdat er eindelijk iets is wat iets positiefs brengt ondanks redelijk veel en soms best wel heftige bijwerkingen. Het is allemaal nog te doen/uit te houden al is het niet ideaal. Weet niet goed hoe ik dat boven in moet vullen maar ik gebruik om 6.30 20mg en om 12.00 uur 10 mg. Dus verdeeld over 2 giften.
20-12-2018

Bipolaire stoornis

de laatste optie na jaren van medicatie die niet werkte, het laatste redmiddel was de MAO-remmer waarom zal dit wel werken, ik geloofde er niet meer in, maar dacht zoals elke dag; morgen kan ik er altijd nog mee stoppen ik kan deze ook nog wel proberen, dan heb ik ze tenminste allemaal gehad geloof me; ik kon en echt niet meer en was continu suicidaal, maar ergens[lees meer...] had ik misschien nog een sprankje hoop ik kon altijd nog stoppen met leven maar dan hierna en na 6 weken begon ik iets te voelen!!! de wolken trokken langzaam, heel langzaam weg en nu 2 jaar later, heb ik mijn leven terug eerst durfde ik het niet te geloven, maar nu is het de waarheid; ik LEEF weer en ben zo dankbaar dat ik nog leef Ik gun iedereen en zeker jou met een bipolaire stoornis ook weer een leven! want ik weet als geen ander hoe zwaar het leven dan kan zijn. liefs en hou vol!
11-02-2017

Bipolaire stoornis

Sinds de zomer van 2016 slik ik tracydal en is mijn depressie opgeklaard, na ruim twee jaar. Ik heb heel veel last van hoge bloeddruk gehad en slik nu ook een bloeddrukverlager. Na drie kwart jaar lijkt mijn bloeddruk eindelijk te stabiliseren. Ik slik de medicatie om de vier uur, vanwege mijn bloeddruk die na inname omhoog gaat, dus drie keer 20 Mg en dan bloeddrukmedicat[lees meer...]ie drie keer per dag ernaast. Daarnaast heb ik last van zweetaanvallen en rusteloze benen en slecht slapen in periodes. Ideaal is het niet, maar beter dan het hebben van een depressie.
03-11-2017

Tracydal (tranylcypromine)

Ik krijg Traycidal na mijn opname nadat ik was afgekickt van oude medicijnen. Zoals Traxine en prometazine. Ik slikte 16 tabletten per dag. Ik was een mummie! Maar Traycidal blijkt voor mij ook geen oplossing. Ik heb last van zware vermoeidheid, alles is me teveel en ik heb geen zin meer! Mijn gezin lijdt hier onder, en daar voel ik me ongelukkig over. Hopelijk werken de n[lees meer...]ieuwe medicijnen wel en krijg ik weer zin in het leven! Het dieet neem ik voor lief als ik maar rust in mijn hoofd ga krijgen.
01-04-2017

Tracydal (tranylcypromine)

Reageer totaal niet op RSSI antidepressivum en dus na testen in één specialistische kliniek uitgezocht waar ik wel op reageer in welk vorm dan ook... Dit is het resultaat, ook al heeft men hard gewerkt is er maar een 5% gevoel van afnamen van de depressie...
30-04-2019

Chronische depressie

Door het gebruik van ssri medicijn ben ik depressief geworden. Voor men er achter was dat ik allergies was voor de seroxat heeft dit 2 jaar geduurd men bleef maar verhogen en ik werd zieker tot zelfmoord poging aan toe Opnamen volgende en kreeg verandering van medicijnen die niets deden. Na 5 maanden opnamen mocht ik naar huis maar werd niet beter. Spanning al om. In midd[lees meer...]els gescheiden en baan kwijt door de depressie. Door de nieuwe psychiater die ik kreeg op de Mao remmers gezet. Hiervoor zou een korte opnamen moeten komen. Echter maakte ze er bij de opnamen een rommeltje van. Te snel een te hoge dosis waardoor ik zowel lichamelijk als geestelijk snel achteruit ging. Alles er af en op nieuw beginnen. Na 7 maanden was alles pas goed ingesteld. Nu functioneer ik goed alleen aan de smaak in mijn mond kan ik niet wennen. Als je over stap doe dit geleidelijk en laat je niet zeggen het gaat goed we doen het sneller dat werkt niet. Mij heeft het ipv 6 weken dus 7 maanden gekost.
17-01-2017

Chronische depressie

Bij de deze MAO remmer hoort een tyramine arm dieet. De lijst wat wel en niet mag lijkt ingewikkeld, maar valt mee. Belangrijk is om je goed te informeren over wisselwerking met andere medicatie! Even eens is het goed houden aan de dieetvoorschriften een belangrijk punt i.v.m. de bloeddrukstijging. Na allerlei diverse antidepressiva te hebben geprobeerd is dit het juist[lees meer...]e en beste middel voor mij. Mijn depressie is eindelijk stabiel.
01-08-2018

Chronische depressie

Na alle anti e depressiva, sommige 2 x, eindelijk psychiater die Mao remmer wil voorschrijven. Het werkt. Bij 20 MG voelde ik het. Helaas moet ik nu van 40 MG naar 30 MG ivm hartklachten. Zware druk op borst, kortademigheid, steken. Erg moe en lage bloeddruk. Bij op laag niveau sporten ben ik nu 3 x plots keihard gevallen wat niet op flauwvallen leek. Ben al onderzocht. Ec[lees meer...]g is gelukkig goed. Echo van hart en Holter onderzoek volgt. Eventueel nog fietsproef. Hoop dat bij 30 MG klachten voldoende afnemen want 't doet wel iets. Zou wel willen weten of Nardi deze klachten ook zou geven... Wordt vervolgd...
23-01-2017

Tracydal (tranylcypromine)

Tracydal zou een gelijkwaardige vervanger zijn van Parnate. Verplicht om over te stappen naar Tracydal geef ik mijn ervaring met dit medicijn. Als anti-depressivum ben ik redelijk tevreden over Tracydal, maar ik heb wel een hogere dosis nodig voor ongeveer hetzelfde effect als met Parnate. Tracydal is echter veel minder effectief bij het voorkomen van paniekaanvallen. [lees meer...] Ik hoop dat meer gebruikers van Tracydal die zowel met depressie als met een angststoornis te maken hebben en in het verleden Parnate gebruikten, hun ervaringen willen delen.
17-06-2018

Chronische depressie

supergoed resultaat, stemming enorm goed
28-05-2018

Dwangstoornis

Mijn hele leven vanaf vroege jeugd al angst en dwangstoornissen. Later daardoor zeer depressief. In 2008 begon weer een depressieve periode, die veel langer duurde dan ik gewoon was. Nadat ik daardoor ook mijn baan verloor, was ik wel helemaal geknakt. Het hele scala aan hulp en medicijnen afgewerkt, met af en toe weer een nieuwe psychiater, die dan toch weer wat anders wi[lees meer...]lde proberen, eindelijk beland bij laatste stap. Of etc of Mao remmer. Het is dat laatste geworden. Eerst Parnate, na een periode van helemaal stoppen met alle medicatie, drie weken, begonnen met de Parnate. Na twee of drie sagen voelde ik dat dit goed was. Ik heb mijn leven teruggekregen. Inmiddels afgekeurd, dus alle tijd om terug te komen. Ik kon weer genieten, tot een jaar later ik een hersenbloeding kreeg. Dat is inmiddels ook al weer twee jaar geleden, daar ben ik met wel een aantal niet zichtbare zaken zoals vermoeidheid, karakterverandering en soms het niet kunnen komen op woorden, afasie?, er gelukkig redelijk uitgekomen. Ik ben nu zeg ik wel eens in mijn derde leven. Met rust en regelmaat gaat mijn leven het beste. Geen al te volle dagen. Geen drukke dingen, volle winkels of feesten met veel pratende mensen, komt alles goed. Toen Parnate werd vervangen door tracydal, vond ik dat super eng, ik was bang dat het niet zo goed zou werken als Parnate. Nou gelukkig heb ik daar totaal niets van gemerkt. Ik ben super tevreden. Had ik dit maar jaren eerder gekregen.
29-01-2017

Chronische depressie

Na jaren van een heleboel andere medicatie, ect. Is dit wel het beste medicijn wat het dichtst bij me goed voelen komt. Ik ben niet optimaal, maar mijn dagen zitten ook niet meer helemaal aan de grond. Heb wel lange uren oorsuisen.
21-01-2019

Chronische depressie

Ik heb m'n hele leven last gehad van depressies. Op mijn 12e is mijn vader door een hartaanval overleden. Als enig kind voelde ik me erg verantwoordelijk voor mijn moeder, die een slechte jeugd heeft gehad. Parentificatie. Heb geen afscheid kunnen nemen van mijn vader toen hij overleden was. Mijn moeder vond dat beter. Dit heeft de verwerking voor mij heel moeilijk gema[lees meer...]akt. Na het overlijden van mijn vader miste ik autoriteit, waardoor ik m'n hele leven problemen heb gehad met autoriteit. Leidinggevenden etc. Ook in mijn relaties ging dat door. Door mijn angst te verliezen claimde ik vaak. Of ik koos voor getrouwde oudere mannen, omdat dat veilig was. Geen binding. In mijn huidige relatie die ik al bij 30 jaar heb, ben ik ook bang om voor mijzelf te kiezen. Op het moment gaat het goed met me en kan gelukkig weer genieten. In mijn relatie ben ik verandert, maar het kost me nog steeds moeite voor mezelf te kiezen.
16-01-2017

Chronische depressie

weinig veranderd in de depressie, wel het gevoel dat de vuurtjes onder mijn schedelpan wat zijn gedoofd. 3 weken intern geweest voor afstellen van de medicatie.

Amoxicilline (475) - Antibiotica - penicillines breedspectrum