Ervaringen met Tracydal

tranylcypromine

Chronische depressie (19 meningen)

Parnate (72 meningen)
Moclobemide (19 meningen)
Nardil (14 meningen)
Aurorix (12 meningen)
Nardelzine (2 meningen)

Subsidie depressiegala nauwelijks naar depressie

NOS Nieuwsuur (21-01-2020)

23-08-2021 | Vrouw | 75
Chronische depressie
ben weer depressief en zit op de hoogste dosering van tracydal weet niet weer wat ik moet doen niemand kan me helpen ze hebben er zg. geen verstand van. parnate moet terug komen en snel voor er ongelukken gebeuren

20-05-2021 | Vrouw | 75
tranylcypromine (20)
parnate was mijn medicijn maar werd helaas niet meer vergoed door de verzekering. Ik was heel goed opgeknapt door parnate maar helaas moesten we tracydal gaan slikken langzaam maar zeker zakte ik weer terug in een depressie maar dat intreseerd de psychiaters geen ene moer. Want die weten ook niet wat ze er mee aan moeten ik vind het gewoonweg schandalig dat er zo met mense[lees meer...]n gespeeld word zoek het maar uit wat kan ons het schelen.

14-04-2021 | Vrouw | 75
Chronische depressie
na ongeveer 6 jaar heb ik de indruk dat het uitgewerkt is want ik zit weer in een depressie.

13-03-2020 | Man | 69
tranylcypromine (40mg)
gebruik het nu 6 wekeken zit sinds deze week op 40mg ben ontzettend vermoeid en heb nergens geen zin in heb al 8 verschillende antidepressivas geprobeerd maar niets hielp toen heeft mijn psygyator me op tracydal gezet en moet het afwachten

21-10-2017 | Vrouw | 67
tranylcypromine (40mg)
Overstap Parnate/ Tranycyl. Sinds ik Tranycyl gebruik kom ik aan in gewicht, mijn haar wordt dunner en ben m.n. in de ochtend heel depressief. Ik voel me anders. Zou graag weer terug willen naar Parnate maar dat zal moeilijk worden. Waarschijnlijk zelf betalen ofzo.

06-10-2017 | Vrouw | 67
tranylcypromine (40mg)
Na parnate tramyncipormine uit de handel, alternatief trycidal

28-01-2019 | Vrouw | 66
Bipolaire stoornis
Altijd de voorgeschreven medicatie innemen, anders kunnen er nare dingen gebeuren, m.n. opwinding, agressie naar de ander toe, sterk verhoogde hartslag, hoofdpijn en zorgen voor voldoende slaap en rust.

13-09-2020 | Man | 63
tranylcypromine (20)
Paar maanden neem ik ze in wel wat opgeknapt maar erg moe en geen emoties doe wel dingen maar echte zin ontbreekt nog

13-09-2020 | Man | 63

20-09-2019 | Man | 63
Chronische depressie
Voorheen gewone ( ...)antidepressiva .Toen 3 weken opname om tracydal op te bouwen. Reden had gevoelsmatig allemaal kleine vlammetjes onder mijn schedelpan heel vervelende hoofdpijn altijd tegen een 9 (op de schaal 1 niets tot 10 migraine) De vele vlammetjes verdwenen en de hoofdpijn ging naar waardes tussen 6 en 9 (onvoorspelbaar).maar mijn agitatie verdween niet evena[lees meer...]ls mijn nachtmerries. slecht slapen ondanks quitiapine. ik ben een week bezig geweest met Nardil maar krijg vreselijke hoofdpijn met hele hoge bloeddruk. dus vandaag gestopt volgende week verder kijken wat er mogelijk is .

07-02-2018 | Vrouw | 63
tranylcypromine (550)
Psychische klachten
Na allerhande medicatie volgens protocol gebruikt te hebben. Moest er eerst een akkoord verklaring zijn van de zorgverzekeraar. Dan kreeg ik pas PARNATE (zijn HEEL DUUR daar heb je het weer). Parnate die onder toezicht ingenomen moesten worden. Verplichte opname in ggz kliniek. Waar 2 keer per dag bloeddruk gemeten moest worden.Dat vond ik angstaanjagend. Eerst één medici[lees meer...]jn van de drie die ik inmiddels gebruikte stapsgewijs afbouwen . Dan 1 week de twee andere blijven gebruiken de derde week beginnen met Parnate die langzaam opgehoogd werd. Er was gelukkig resultaat ik voelde me al na twee à drie dagen een stuk beter. Mocht dan ook de andere twee medicijnen afbouwen. Na vier weken mocht ik naar huis. Ook in het weekend mocht ik naar huis als ik me goed voelde. Later is Parnate uit de handel genomen. ( WERD STEEDS DUURDER EEN POLITIEK SPELLETJE OVER DE RUG VAN DE ZIEKE MENS) daar voor in de plaats kwam Tracydal die ook vraagt om een dieet te volgen De werkzame stoffen zijn het zelfde maar het omhulsel zitten weer allerlei andere stoffen in. Het begint mij inmiddels zwaar te vallen om steeds maar dingen niet te mogen eten. Zoals gemarineerd vlees bij een BBQ en iets waar gesmolten kaas in of op zit maar dat zie je niet altijd . Naar een restaurant gaan met vrienden is dan ook niet leuk om te doen . Steeds er op te moeten letten en aan moet geven waarom niet. Dit komt mijn gemoeds toestand niet ten goede. Deze ziekte is niet zichtbaar. Niemand weet hoe ik echt ben. Niemand weet hoe ik me voel. Niemand weet hoe moeilijk ik het soms heb.

07-10-2016 | Man | 61
Chronische depressie
Dit medicijn is een MAO remmer. Het is in de plaats gekomen voor Parnate. Tracydal wordt vergoed zonder doktersverklaring. Wordt alleen voorgeschreven door een psychiater. Reeds 20 jaar last van een chronische depressie. Standaard medicijnen hadden geen effect. Ook elektro shock gaf geen verbetering. Dit middel is een uitkomst voor mij. Kan weer goed functioneren. Depressi[lees meer...]es blijven weg. Je moet wel goed gemotiveerd zijn om Tracydal trouw te gebruiken. Ook moet je letten op de dieet voorschriften. Net als bij de Parnate. Maar daar valt wel mee te leven. Op de website van de importeur dalecopharma vind je een gedetailleerde omschrijving van het dieet. Ik gebruik 80mg per dag.

16-01-2017 | Man | 60
tranylcypromine (10mg)
Chronische depressie
weinig veranderd in de depressie, wel het gevoel dat de vuurtjes onder mijn schedelpan wat zijn gedoofd. 3 weken intern geweest voor afstellen van de medicatie.

21-01-2019 | Vrouw | 59
Chronische depressie
Ik heb m'n hele leven last gehad van depressies. Op mijn 12e is mijn vader door een hartaanval overleden. Als enig kind voelde ik me erg verantwoordelijk voor mijn moeder, die een slechte jeugd heeft gehad. Parentificatie. Heb geen afscheid kunnen nemen van mijn vader toen hij overleden was. Mijn moeder vond dat beter. Dit heeft de verwerking voor mij heel moeilijk gema[lees meer...]akt. Na het overlijden van mijn vader miste ik autoriteit, waardoor ik m'n hele leven problemen heb gehad met autoriteit. Leidinggevenden etc. Ook in mijn relaties ging dat door. Door mijn angst te verliezen claimde ik vaak. Of ik koos voor getrouwde oudere mannen, omdat dat veilig was. Geen binding. In mijn huidige relatie die ik al bij 30 jaar heb, ben ik ook bang om voor mijzelf te kiezen. Op het moment gaat het goed met me en kan gelukkig weer genieten. In mijn relatie ben ik verandert, maar het kost me nog steeds moeite voor mezelf te kiezen.

01-01-2022 | Vrouw | 58
tranylcypromine (50mg)
Chronische depressie
Na alle anti- depressivia gebruikt te hebben, eindelijk aan de tracydal. Voor mij een wondermiddel! Sinds het begin van gebruik nooit meer in een depressie teruggevallen.

17-11-2021 | Vrouw | 57
tranylcypromine (10mg)
Chronische depressie
na jaren verschillende antidepressiva gebruikt te hebben begon ik met parnate tot deze over ging naar tracidal en toen begon de ellende Ik ging ernstige geheugen verlies te krijgen en ik werd weer steeds depressiever Ik ben in een periode van geheugen verlies zelfs in coma geraakt en dat kon niet zeggen de artsen Maar van een arts heb ik gehoord dat het wel kan maar is nie[lees meer...]t vaak Na een paar jaar weer op gewone depressivia heb ik hier nog steeds last van en de ellende ik ben ook weer erg sudicidaal Eigenlijk kan ik hier niet meer tegen maar ik moet wel Ik ben hierdoor wel veel vrienden en familie kwijt geraakt