Efexor

Zenuwpijn (1 mening)
Overgang (1 mening)

29-05-2014

Efexor (venlafaxine)

VERSLAVINGSKLINIEK door EFEXOR? Alcohol verslaving door de venlafaxine... Let op dit kan jou ook gebeuren!!! En lees verder. Ik ben in het begin door een huisarts op dit medicijn Efexor gezet nadat ik niet met remeron (enorme kater en vermoeidheid) over weg kon. Ook ben ik in deze periode door verwezen naar een psycholoog (wachtlijst). Inmiddels slik ik enkele jaren Efexor[lees meer...] eerder slikte ik 150mg toen der tijd opgehoogd door door mijn huisarts verwezen psychiater en psycholoog. Mijn huisarts heeft mij in het begin nooit verteld dat ik ontwenningsverschijnselen zou kunnen krijgen van deze medicatie. Toen mijn psycholoog zei dat ik misschien meer moest gaan voelen om het een en ander te verwerken ben ik gestopt in 2 maanden tijd. Met als gevolg hevige brainzaps kortsluiting in de hersenen, kort gezichts verlies, bij draaien hoofd het gevoel alsof alles in vertraging gaat en me hersenen het niet kunnen verwerken, knetters in me oren onder de brainzaps, tremors (trillingen over het lichaam ongecontroleerd), ontzettende huilbuien en niet kunnen omgaan met het verdriet. Al met al veel te snel afgebouwd. Ook had me huisarts me wel mogen vertellen wat de gevolgen zijn als je stopt met het medicament in de eerste plaats. Na 2 maanden hell de psychiater gevraagd om me dit "vervloekte" medicijn weer te geven immers als je het neemt is er niks aan de hand ook niet in de gewenningsperiode. Ik kon ook niet zonder op een of andere manier. In de 2 maanden Efexor loos heb ik nooit gedronken bedacht ik me later geen druppel. Echter van eerder een sociale drinker die af en toe een biertje nam ben ik door deze medicatie een enorme zucht gaan krijgen naar alcohol. Er staat op de sticker wel vermeld pas op met alcohol maar bij navraag kan een of twee biertjes niet zoveel kwaad. Maar de zucht naar alcohol werd steeds erger door deze medicatie. 1 Biertje voelt als 4, maar 6, 8 of 10 voelt ook als 4. Je hebt niet het gevoel meer dat je "zat" word of genoeg krijgt. Echter het enige verschijnsel wat wel merkbaar is het controle verlies door de grote hoeveelheid alcohol die word gedronken, maar dan ben je al veel te ver gegaan. Inmiddels ben ik door mijn therapeut doorverwezen naar een afkickkliniek en zonder echte ontwenningverschijnselen ben ik van 24 liter bier (5%) 48 halve liters in de week van de een op de andere dag gestopt. Nu ik stopt was ben ik op internet op artikelen gestuit die precies mijn verhaal vertellen. Mensen die van een sociale drinker in eens een enorme zucht hebben gekregen naar alcohol en de hoeveelheid niet meer onder controle hebben door efexor venlafaxine of andere ssri's. In het bijzonder word er gesproken dat efexor de ergste zucht naar alcohol creëert. Nu ik ga terug kijken op mijn verleden ben ik in de periode van de start van efexor steeds meer gaan drinken. Ook op een andere manier. Ik dronk om te drinken zo snel mogelijk. Genieten zat er niet echt meer in. Het effect van de alcohol was er niet echt. Maar waarom die zucht om zoveel te drinken en is het zover gekomen... Efexor remt de opname van serotonine en dopamine. 2 Belangrijke stofjes in de hersenen die voor van alles en nog wat zorgen betreft neurotransmitters. Ook voor je gelukkig te voelen heb je serotonine en dopamine nodig. De opname wordt geremd echter door alcohol te drinken verhoog je je serotonine en dopamine niveau. Er is dus meer aanbod en er kan dus minder door de Efexor worden geremd. Je voelt je even weer zoals "vroeger". Echter de meeste serotonine en dopamine komt vrij na de eerste consumptie. Je wil je weer meer voelen als "vroeger" maar met elke volgende consumptie neemt het serotonine verhogende effect af (het is even op voor nu). Door de verdovende werking in de hersenen van Efexor krijg je het "zat" ik heb genoeg gedronken gevoel van 1 of 2 biertjes niet. Echter een kater de dag erna zal je ook niet kennen. Al met al ben ik dus nu door efexor in een ontwenningsprogramma terecht gekomen waar ik eigenlijk niet thuis hoor en een vreemde eend tussen de rest ben. De medicatie die zucht zou moeten remmen werkte totaal niet voor mij, ik werd wel suf waardoor ik eigenlijk ergens zin in had. Het hele internet staat vol met verhalen van mensen die meer zijn gaan drinken ongewillig, gestuurd door de medicatie en als de medicatie word gestopt de zucht naar alcohol verdwijnt. Over het algemeen komt dit bij meerdere srri voor maar in het bijzonder is efexor een van de middelen die het meest wordt genoemd met als alcohol lust opwekkend. Ik ga nu stoppen met deze medicatie in overleg met mijn behandelaars in de afkickkliniek het is niet wetenschappelijk bewezen en er is weinig onderzoek naar gedaan. Maar stoppen ga ik zeker met of zonder goedkeuring ze hebben maar mee te werken. Het hele internet staat vol met ervaringen, wat onderzoek hiernaar moet uitwijzen is in de toekomst iets waar ik erg nieuwsgierig naar ben. Heb je vergelijkbare dingen meegemaakt reageer dan graag op dit bericht.
05-04-2014

Autisme

Ik heb bij het starten van het medicijn wel last gehad van bijwerkingen als hoofdpijn en agitatie. Soms angstig. Later heb ik eigenlijk weinig bijwerkingen overgehouden. Niet van aangekomen. Alleen licht in het hoofd bij het opstaan. Voor mijn depressie heeft het weinig geholpen, wel huilde ik minder. Waarschijnlijk worden m'n angsten er wel door in bedwang gehouden, [lees meer...]hoewel het soms voelt alsof het weinig helpt.
30-03-2014

ADD

effexor is dit nu ok?????????? zoooooo onrustig pfffff en angstig en ik sta nog op een lage dosis
20-03-2014

Efexor (venlafaxine)

Ik gebruik dit medicijn nu voor de tweede keer in mijn leven. 1ste instantie ben ik op 20 jarige leeftijd met dit medicijn gestart. Het klopt dat je er veel nachtmerries/dromen van kunt krijgen. Voor mij was dot tevens een verwerkingsproces. Ik had last van depressies, verwardheid, paniek en angst klachten. Daarbij kreeg ik therapie in vorm van 1 op 1 gesprekken. Mijn t[lees meer...]herapeute hield me als waren een spiegel voor en leerde mezelf opnieuw kennen. Voor mij heeft het toen in 2 jaar bergopwaards geholpen. Bijwerkingen die er ook waren was vermoeidheid. Ik ben na 3 jaar gaan afbouwen. Maar achteraf gezien waren er wel "afkick" verschijnselen. Van duizelen verwardheid moordgedachtes. Ik heb na het afbouwen eigenlijk een heel heftige levensgebeurtenis gehad. Maar heb heel lang geen anti depressivia meer willen slikken. Na 2 jaar voelde ik me nog beroerd. Ben bij de huisarts een ander anti depressivia gaan gebruiken. Dit was achteraf helemaal geen goed idee. Want deze vererergde mijn klachten. Uiteindelijk ben ik na aantal jaren mee gestopt ivm kinderwens. Na het krijgen van mijn kind en mijn hormonen naar normaal gingen. Kreeg ik moord beelden en paniek aanvallen. Ik heb nog wat verschillende opties aan anti depressivia geprobeerd. Maar die verergerde mijn klachten. Paar maanden geleden heb ik mijn vertrouwde middel efexor terug gevraagd. Op dit moment ben ik er blij mee dat mijn paniekaamvallen en angstklachten voor de zon zijn verdwenen. Enige wat ik er wel voor terug krijg is vermoeidheid. Maar ik weet niet of dat door de tabletten komt of gewoon omdat ik veel heb meegemaakt. Maar ik ben desondanks blij dat ik ze weer neem. Altijd laagste dosering 37,5 mg en het kan best zijn dat ik ze mijn leven lang blijf nemen. Ik ga wel proberen om eens te stoppen maar ben bang dat dan van ouds her gaat. Daarnaast merk ik ook soms dat ik juist meer zin in sex krijg ipv minder. Maja dat kan ook te maken hebben dat ik nu alweer bijna 2 jaar alleen ben. Mijn ervaring over algemeen is positief. Maar ik weet natuurlijk ook niet wat op langer termijn met mens doet. Maar ik ben liever moe dan angstig en paniek aanvallen dat is een ding wat bij mij zeker voelt. Mvg en hoop voor alle mensen hun weg te vinden.
09-03-2014

Efexor (venlafaxine)

Efexor gebruikt bijna 2 jaar dosis 75 mg, bijwerkingen spierpijn /maag darmklachten/ duizeligheid. ben later over gegaan naar 37,5 mg, die ben ik nu aan het afbouwen. Ik hoop dat het goed gaat anders maar eens aan de MindFullnis.
05-03-2014

Efexor (venlafaxine)

Lieve mensen ik lees een hoop ervaringen over efexor en ik zou heel graag mijn ervaring ook delen Ik ben 30 jaar en heb 14 jaar efexor geslikt. Ik ben sinds 27 dec 2013 gestopt nu inmiddels 2 maanden en een week. Ik hoop met heel mijn hart dat iemand me kan helpen door zich te herkennen in mijn klachten want ik ben ten einde raad. Ik voel me vreselijk beroerd sinds het [lees meer...]stoppen terwijl ik echt heel langzaam ben afgebouwd ( 2 jaar) ik heb zelfs op mijn laagste dosis 37,5 mg de capsule open gehaald e steeds wat korrels eruit gehaald om nog langzamer af te bouwen. Mijn klachten al 2 maanden zijn de hele dag een deinend schommelend gevoel in mijn hoofd wat met inspanning nog veel erger word. Soms voel ik zelfs de grond onder me bewegen. Dag in dag uit voel ik dit en drijft het me echt tot het uiterste ik werk bijna niet meer ik kan geen plezier meer maken doordat ik dat niet meer kan opbrengen. Ook heb ik heel vaak dat ik begin te trillen als een rietje en ook veel hartkloppingen. Ik zit sterk in twijfel om terug te gaan aan de medicijnen want dit is geen leven meer maar overleven. Ik heb ook last van mijn hoofd een soort van tremors. Ik vraag me echt af wat er aan de hand is en of dit hierbij hoort want het maakt me ontzettend bang. Ik hoop echt van iemand te horen. liefs
19-02-2014

Efexor (venlafaxine)

Efexor heeft mijn ziel verlamd en leven verwoest, zelfs lang na stoppen. Het is een gevaarlijk en neurotoxisch middel dat niet in een mensenlichaam thuishoort. Het veroorzaakte bij mij ook blijvende impotentie. Waarom wordt dit in godsnaam nog voorgeschreven? Ssri's doen vele malen meer kwaad dan goed. Ze veroorzaken chronische depressie. Als dit niet wordt getoond op de w[lees meer...]ebsite dan weet ik genoeg...
29-01-2014

Efexor (venlafaxine)

Hallo, ik heb sinds een jaar een depressie. Tot vorige week nam ik hiervoor 20 mg Sipralexa en een halve depakine 's avonds.. De symptomen leken echter alleen maar erger te worden. Ik ben naar een andere psychiater (in een groter ziekenhuis) gestapt en die zei me te stoppen met de sipralexa en depakine en hij schreef mij Efexor 150 mg voor. Dat neem ik nu een week. Ik heb [lees meer...]al van de eerste dag geen last meer van depressieve gevoelens, in die zin helpt het medicijn me dus geweldig vooruit. Wel voel ik me wat hyper, een beetje in overdrive, hartkloppingen en wat duizelig.... ik vraag me af of ik niet eerst langzaam had moeten opbouwen (want je leest meestal dat er gestart wordt bij 37.5 mg). Nu, 20 mg Sipralexa was ook al best zwaar dus misschien wou de arts meteen een gelijkaardige dosis van de Efexor. Heeft iemand nog positieve ervaringen met het medicijn? Ik kan bijna niet geloven dat ik na dat ellendige jaar eindelijk dat depressieve gevoel kwijt ben. Alsof de Sipralexa mij net tegenwerkte....
02-01-2014

Efexor (venlafaxine)

Mijn paniekaanvallen zijn er nog steeds alleen iets minder heftig . Dat kan ook door de lorazepan komen. Voel me al sinds ik het slik niet mezelf kan niet huilen lach bijna niet . Ben inmiddels begonnen met afbouwen en wat een hel. Ben totaal mezelf niet lijkt wel of ik heel de dag in een achtbaan zit . Kan niet eens voor mijn kinderen zorgen. lekker makkelijk van d[lees meer...]ie psychiaters en dokters om een pilletje voor te schrijven hun voelen niet wat ik voel ben geestelijk kapot.
02-01-2014

Efexor (venlafaxine)

Ik slik 150 mg per dag voor mijn sociaal fobie. Ik heb totaal geen bijwerkingen gehad met de opbouw van dit middel. Ik ben dan ook zeer tevreden. Ik ben zelfs een paar kg afgevallen. Ik voel me rustiger. En doe weer activiteiten zoals verjaardagen, etentjes etc waar ik eerst grote afstand van nam. Het enige wat ik merk is dat ik meer zweet . Vooral bij het sporten. Kortom [lees meer...]voor mij werkt dit middel prima.
19-12-2013

Efexor (venlafaxine)

Sinds 4 jaar gebruik ik Efexor voor angststoornissen en ben er heel tevreden over. In het begin misselijkheid en geen trek in eten, maar dat was na 2 weken over. Wel heb ik last van heftige dromen, maar dit nadeel weegt niet op tegen het voordeel. Wel slik ik er 3 oxazepam 10 per dag bij. Ben niet van plan om hoger te gaan dan 75 mg. Ik had er 20 jaar eerder mee moeten b[lees meer...]eginnen....Ben er trouwens 5 kg van afgevallen.
02-12-2013

Efexor (venlafaxine)

Naar mijn mening is het heel belangrijk om beter voorgelicht te worden over de "werking" en vooral over de ontwenningsverschijnselen (bij het stoppen) van antidepressiva. Bij een "enkeling" kan het heel heftig zijn. Dat weet ik uit eigen ervaring. Met als gevolg onnodig langdurig gebruik. Het is heel belangrijk om op een veilige manier te stoppen en te weten wat je k[lees meer...]unt verwachten. Vandaar de volgende link. Ik hoop dat deze WEL geplaatst wordt. http://store.drugawareness.org/?wpsc-product=help-i-cant-get-off-my-antidepressant Gelukkig zijn er ook heel veel mensen die makkelijk kunnen stoppen en hele milde ontwenningsverschijnselen hebben.
29-11-2013

28-11-2013

30-10-2013

Efexor (venlafaxine)

Werkte in het begin zeer goed, naarmate de tijd is het minder gaan werken.
22-10-2013

Chronische depressie

Sinds 2000 gebruik ik, vrouw toen bijna 30 jr nu over de veertig, Efexor (venlafaxine). Begon met 150 mg per dag. na 10 jaar 300 mg pd. let op ! bijwerkingen zijn verschrikkelijk, pillen erg groot, capsules xr met gereguleerde afgifte. Werking is precies 20 uur daarna uitgewerkt. Inname elke dag dezelfde tijd: zo vroeg mogelijk. Werking tegen depressie zeer goed, tegen a[lees meer...]ngst nauwelijks, tegen vermoeidheid uitstekend. in het begin was ik bijna euforisch, heerlijk ik kon werken, en had energie voor tien, kon dag en nacht doorgaan met werken feesten huishouden zware klussen, had alleen maar een goed humeur, libido ineens een tien daarvoor nul komma nul! ik viel 30 kilo af, zo slank als een den voor het eerst in mn leven, zag er perfect uit, maatje 36 voor het eerst, wat een geluksmedicijn!! Nadelen: toch gaat de werking na een bepaalde tijd steeds minder worden! Bijwerkingen vooral : niet naar wc kunnen, weken lang daardoor constante buikpijn door verstopping, zweten wat ik nooit deed, ga me nu 5 keer per dag wassen en verschonen, heb t altijd te warm, vroeger niet, in de zomer zit ik nooit meer in de zon, maar in de schaduw, veel huidproblemen jeuk, krabben, bulten en littekens, vlekken, beetje afgevlakt naar de emoties en gevoelens van anderen maar dat moest ook wel want ik trok me alles te veel aan, dat kostte mij mijn relatie! , veel dorst, droge mond, altijd drinken meenemen onderweg, zeer verslaafd aan het middel, nooit meer kunnen stoppen, bij stoppen of minderen word ik gek, suicidaal, ondragelijk, agressief, gevaarlijk voor mezelf en anderen. en dan slaap ik in als doornroosje en sneeuwwitje en word ik nooit meer wakker. kortom geen opties om te stoppen!! helpt niet tegen mijn angsten, ben later wel weer aangekomen maar niet door efexor! voordelen: veel minder depressief, iig niet meer suicidaal, eindelijk libido een dikke tien wat ik daarvoor totaal niet kende!! voor het eerst orgasmes! dus normaal sexleven, energie vele malen beter dus normaal, slank geworden, je beter voelen, je niet zo veel aantrekken van anderen, iets naast je neer kunnen leggen. weer willen leven! weer moed en hoop hebben. let op : het is een zeer zwaar middel en alleen geschikt voor zeer zware depressies. Bij lichte depressies zou ik voor prozac kiezen. of een middel waar je niet aan verslaafd raakt! ga op je eigen verstand en gevoel af!! Heel veel sterkte en succes allemaal!

Amoxicilline (484) - Antibiotica - penicillines breedspectrum