Zenuwpijn (1 mening)
Overgang (1 mening)

Dr Joseph Firth et al. - World Psychiatry (11-09-2019)

17-06-2015 | Vrouw | 876
venlafaxine (150mg)
Heb al enige maanden effexor als medicijn. ( 187,5 mg. per dag) Leek in het begin te helpen, echter er blijft steeds een angstgevoel bij me, jammer zeer tot mijn spijt. De vervelende bijwerking van erg droge mond huid en nagels wordt als maar erger. Nu tot overmaat van ramp dikke voeten en spontane bloeduitstortingen op mijn kuiken?? Is dit misschien ook nog een bijwerki[lees meer...]ng. Bij volgende gesprek vraag ik het aan mijn arts.

16-06-2015 | Vrouw | 52
venlafaxine (225mg)
De eerste keer nadat ik het had gebruikt, kwam na 1 uur mijn ontbijt er uit. De volgende dag tot na 1 week was is nog wel misselijk maar heb niet meer over gegeven. Ik ben begonnen met 37,5 mg en opgebowd tot 225mg. Nu zit is sinds ongeveer 6 jaar op 187,5 mg. Hiervoor heb ik verschillende soorten medicijnen gebruikt tegen mijn paniek aanvallen. Eerst zo'n 1,5 jaar Anafran[lees meer...]il wat toen ook goed werkte. De tweede keer werkte deze medicijnen al minder en de derde keer eigenlijk helemaal niet meer. Ook kwam ik hier enige kilo's van aan. Na mijn laatste zwangerschap, nu 16 jaar geleden, kwamen de paniek aanvallen weer hevig terug. Ik heb toen wederom therapie gehad, maar toen bij Ensis. Dit was toen nieuw. Het was de bedoeling zonder medicatie de klachten te bestrijden, maar omdat ik de klachten al zolang had ( vanaf 13 jaar en ben nu 52) en ook 3 jonge kinderen had rond lopen die toch ook van- en naar school moesten, ben ik in overleg met de huisarts Efexor gaan gebruiken. Ik heb hier nooit spijt van gehad en denk dat ik ze levenslang zal moeten blijven gebruiken. Na 1 maand gingen ze al werken. Ik moet zeggen dat ik niet altijd zonder klachten ben, maar er is tenmiste wel beter mee te leven. De bij werkingen vallen na zo 'n lange tijd eigenljk wel mee. Wel vaak een droge mond, weinig zin in sex, af en toe duizilig hoewel ik niet zeker weet of die door de effexor komt. Mijn andere klachten als veel hoofdpijn (ook spanningshoofdpijn) zijn er niet echt mee weg gegaan. Ook heb ik wel last van mijn gewrichten en rugklachten, maar die is niet de schuld van effexor. Ik ben trouwens ook niet van aan gekomen. Wel heb ik soms een onwezenlijk gevoel in mijn hoofd, dat ik wel eng vind.

31-05-2015 | Vrouw | 45
Borderline persoonlijkheidsstoornis
Gedurende de afgelopen 16 jaren regelmatig Venlafaxine gebruikt in doseringen van 225 mg tot wat ik nu nog in neem 37.5 mg. Met regelmaat, omdat ik een persoon ben die echt wilde experimenteren welk medicijn in combi met andere medicatie het beste werkt en iedere keer kwam ik ondanks vervelende bijwerkingen als transpireren, droge mond, gewrichts-stijfheid, een nare geur o[lees meer...]m mij heen en meer, toch uit op Venlafaxine gedurende mijn depressies en nu ik weinig tot geen klachten meer heb hou ik in overleg met mijn huisarts deze laagste dosering aan, ook nu ik de leeftijd heb om in de overgang te komen...

25-05-2015 | Vrouw | 20
venlafaxine (150mg)
Ik gebruik nu bijna een jaar Efexor 150mg. In het begin ging er een nieuwe wereld open, maar dat was zeker niet van al te lange duur. Ook sinds ik de medicatie neem zweet ik als een gek. Ik kom net uit de douche, droog mijn haar en ben weer zo nat als wat. Ik ga ergens naartoe en tegen ik er ben ben ik weer zo nat; Na bijna een jaar te leven met die bijwerking heb ik besl[lees meer...]oten ermee te stoppen. Ik heb het al eens geprobeerd om te stoppen en het was zo hard! Duizelig, elektrische schokken in hoofd, heel emotioneel. Maar toch zet ik deze keer door, koste wat het koste. Ik wil dat het uit mijn lichaam is en dat voor altijd! Als ik de tijd kon terugdraaien, was ik er nooit aan begonnen. Het zweten lijkt voor veel mensen iets van 'als het dat maar is' maar geloof mij, het houdt je voor heel veel dingen tegen in het dagelijkse leven en voor een jonge vrouw als ik is het ook niet echt zo'n leuk puntje.

17-04-2015 | Vrouw | 38
Chronische depressie
in het begin had ik wel last van de bijwerkingen, zoals wazig zien, duizeligheid en vermoeidheid maar na het middel een jaar geslikt te hebben verdwenen deze klachten. nu slik ik het al jaren en het helpt mij om mijn leven leefbaar te houden. volgens mij werkt het ook tegen angsten want hier heb ik ook stukke minder last van dan voorheen.

08-04-2015 | Vrouw | 45
Astma
Ik slik al meer dan 10 jaar Efexor. Met een kleine onderbreking in 2006 door zwangerschap. Ik slik niet elke dag,maar op het moment dat ik ontwenningsverschijnselen heb. Zo ong 1 x per 3 dgn. Dit bevalt mij goed. Enige bijwerkingen die ik ervaar zijn het af en toe halve nachten wakker liggen. Is vervelend op dat moment,maar probeer dit op een ander moment weer in te halen[lees meer...]. Ook gevoelens zijn afgezwakt,maar ervaar dit niet als vervelend. Ik heb al eens geprobeerd af te bouwen,maar wordt erg prikkelbaar en reageer bozer. Ik heb een kortere lont. Ik heb me erbij neer gelegd dat deze medicijnen bij me horen. Dan maar humor uit een doosje šŸ˜Š.

26-03-2015 | Vrouw | 43
venlafaxine (75mg)
zelfde werking als venlafaxine

25-03-2015 | Vrouw | 51
venlafaxine (150mg)
Dit middel gebruik ik al vanaf 2005. Het haalt mijn pieken er wel af, maar voel me niet depressie vrij. Toch wel raar als je antidepressiva slikt. Mijn gevoel is vaak vlak. Mijn eetlust is erg slecht. Moet mezelf eraan zetten om te eten. Heb al een paar keer proberen af te bouwen, als ik dan op 112,5 Mg zat kwam mijn depressie heftig terug. Al met al een middel waar je ook[lees meer...] moeilijk van af komt. Met dit middel kun je dus niet zomaar stoppen. Dan krijg je ellende van dien aard die je niet wil hebben.

16-03-2015 | Vrouw | 43
venlafaxine (75mg)
Ik ondervind nauwelijks bijwerkingen en kan stukken beter functioneren. En ik heb minder last van angst en depressies waardoor ik objectiever naar mezelf kan kijken. Werkt bij mij beter dan een ander antidepressivum.

09-03-2015 | Vrouw | 63
venlafaxine (37,5mg)
Heel slechte ervaring met efexor gehad....Misselijkheid en allergisch voor de zon met 'n knalrood hoofd....Met moeite kunnen stoppen zeker 'n half jaar over gedaan met veel bijwerkingen...'n Tip voor anderen om af te bouwen... 1 dag geen efexor nemen en 4 dagen wel...Na 1 Ć” 2 weken 1 dag geen efexor en 3 dagen wel nemen...De 2 of 3 week 1 dag geen efexor en 2 dagen wel e[lees meer...]n zo verder... Succes ermee...

06-03-2015 | Vrouw | 32
venlafaxine (225mg)
Borderline persoonlijkheidsstoornis
Ik ben nu aan het afbouwen, naar 150 mg in een keer dus. Ik slik dus nu eigenlijk 150mg. Ik heb liever de dosis van 225 mg, want ik ben nu weer sneller geirriteerd en heb veel last van hoofdpijn.

18-02-2015 | Vrouw | 35
venlafaxine
Ik ben dit middel gaan gebruiken nadat mijn traumatherapie mislukte door ernstige dissociatie. Daarvoor heb ik meerdere soorten antidepressiva zonder succes gebruikt. Na de start (opgebouwd naar 150 mg) knapte al binnen enkele weken mijn stemming op. Ik was het middel met name vanwege de angstklachten (dissociatie) gaan gebruiken, maar er bleek ook een depressie te sud[lees meer...]deren. Na een paar maanden kreeg ik weer een terugval en is de dosering verhoogd naar 225 mg, wat ik tot op heden naar tevredenheid gebruik. Inmiddels ook de traumatherapie op een andere manier met succes opgepakt en geen noemenswaardige depressieve klachten meer. Wel de nodige last van bijwerkingen gehad: droge mond (af en toe), nachtzweten (vooral in het begin 4 tot 5 natte shirts per nacht - nu meestal 1 of 2 natte shirts), in het begin zeer moe gevoel in spieren bij sporten (ging na een paar maanden weer over), en bij de start een paar weken algehele malaise, bij iedere verhoging van de dosis terugkomend, maar steeds korter durend.

16-02-2015 | Vrouw | 56
venlafaxine (150mg)
slik 10 jaar efexor de laatste maanden 2x daags lorazepam en het helpt nog niet echt slik per dag 375 mg kreeg serotonine erbij kon ik niet tegen dus er weer af ben benieuwd wat de volgende stap is

18-12-2014 | Vrouw | 32
Chronische depressie

22-11-2014 | Vrouw | 46
Bipolaire stoornis
Gebruik al jaren efexor, maar steeds last van periodes van misselijkheid. Dit begint inmiddels m'n kwaliteit van leven dusdanig aan te tasten dat ik steeds vaker begin te denken om te gaan stoppen. Hebben meer mensen hier last van?

15-11-2014 | Vrouw | 44
venlafaxine
Hoi, ik heb jaren Efexor gebruikt. Het heeft me dus wel geholpen. Na jaren heb ik MS gekregen. Zelfs neurologen, specialisten weten de oorzaak niet en vallen uit de lucht als ik het zeg. Het enige dat ik als leek doe, is luisteren naar mijn lichaam. Een jaar geleden heb ik dat afgebouwd en ik kan terug normaal gaan. Maar zonder antidepressiva lukt het niet, dus gebruik ik [lees meer...]nu iets anders. Afwachten hoe het verder gaat met die MS.

Thyrax Duotab (871) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (596) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (558) - Antibiotica - penicillines breedspectrum