Zenuwpijn (1 mening)
Overgang (1 mening)

Dr Joseph Firth et al. - World Psychiatry (11-09-2019)

31-03-2015 | Man | 48
venlafaxine (37,5mg)
Tot 2014 gebruikte Efexor 7 jaar lang naar volle tevredenheid. Voelde me prima, wel bijwerkingen maar daar was mee te leven. Vermoeidheid, bewegende benen in de nacht , extreme dromen en bloedneuzen. Medicijn afgebouwd en ging eigenlijk prima tot januari 2015. Sinds januari weer depressief en angst- en paniek gevoelens. In overleg met huisarts weer begonnen met Efexor. Dez[lees meer...]e keer vreselijke paniekaanvallen en op slag impotent. Ondragelijk, gestopt en toen leek alles over. Nu sinds een week is alles weer terug. Vandaag terug naar huisarts voor Citopram. Hopen dat dit werkt. Blijkbaar kan een medicijn dat in het verleden goed werkte nu hele andere uitwerkingen hebben. Het zal dus proberen blijven totdat ik weer een medicijn heb dat bij mij past.

25-03-2015 | Man | 64
Stemmingswisselingen
Probleem lijkt op symptomen ADD of bipolaire stoornis. (adhd?) Vroeger heette het probleem een ..?.. persoonlijkheidsstoornis. Met soms sterk perfectionisme, soms dwangmatig. veel piekeren en ver vooruitplannen om alles voor te blijven en mezelf geen verwijten te hoeven maken. Vaak onrustig/rusteloos/druk. Kan goed in slaap vallen (mbv. neuraston, - doorslapen, maar k[lees meer...]ort, vroeg wakker worden). In de periode tot nu kleine pieke en ondiepe dalen. Nu (mrt '15) een dieper dal; moett het rustig aandoen; anders gaat het echt mis. Is mbv. Cit. in deze vorm en hoeveelheid goed te doen, er blijven wat verschijnselen over. Maar zelf moet ik ook nog wat te doen hebben met lichaam en geest samen (=één). Op dit moment heb ik als rust- en slaaphulp vanwege ingrijpende gebeurtenissen: oxazepam 10mg 1x p.d. om in- en door te slapen en rustiger te worde . Medicijnen werken samen goed bij het slapen. Vrgr., A.K.

09-03-2015 | Man | 23
venlafaxine (150mg)
Voorgeschreven gekregen voor bovenstaande aandoeningen. Bijwerkingen in de wenperiode waren extreem te noemen. Depressiviteit en suïcidale gevoelens werden vele male erger. Ik kreeg geen hap door mijn keel, gaf nergens meer om en ging door een hel. Na 6 weken leek dit beter te gaan, dit kwam alleen vanwege dat de wenperiode over was. Het middel zelf deed niets goeds. Depre[lees meer...]ssie bleef aan en werd net als suïcidale gedachte en zelfbeschadiging alleen maar erger. Mijn energie werd minder, ik was vaak misselijk, kon mijn honger niet stillen en kwam meer dan 24 kilo aan. In de loop van de tijd had ik soms het gevoel of mijn gedachtes bleven hangen, kwam moeilijker uit mijn woorden en soms leek het of 'het beeld' bleef hangen. Ik keek ergens anders naar dan wat er voor mij verscheen, een vertraagd beeld dus. Na het bijna een jaar gebruikt te hebben een overdosis geslikt mede met deze medicatie omdat ik geen uitweg zag. Toen met efexor en zyprexa gestopt. In een keer. Ben anderhalve week doodziek geweest, maar daarna behalve geheugenverlies van destijds en mijn jonge jeugd niets meer gemerkt van het gebruik van de medicatie. Inmiddels na therapie en begeleiding zonder medicatie alweer een paar jaar depressieloos vrij van suïcidale gedachtes en gelukkig. Ik raad iedereen het gebruik van dit middel sterk af!

16-02-2015 | Man | 28
venlafaxine
1.5 maand gebruikt geen effect gevoeld over bijwerkingen verminderde libido en schokken in mijn hoofd toen ik wou stoppen

30-11-2014 | Man | 47
venlafaxine
Depressie / burn-out / zelfmoordintenties De psychiater schreef me Efexor voor. Op korte termijn werkt dat behoorlijk. Op halflange gtermijn (4 à 6 maanden) is het een aanslag op mijn persoonlijkheid. Alles is OK, maar ik kan niet meer klaarkomen. Orgasmes zijn onmogelijk. Ik ben ook bang om te stoppen met dit product, omwille van de ontwenning.

13-11-2014 | Man | 45
Borderline persoonlijkheidsstoornis

06-11-2014 | Man | 36
venlafaxine
die is een super medicatie als het gaat om angst\depressie, ik heb het jaren gebruikt en ik had nooit over moeten stappen naar lexapro, die werkt voor mij namelijk niet. efexor heeft wel nare bijwerkingen in het begin, maar die verdwenen na een paar weken mijn bijwerkingen: nachtzweten\nachtmerries en liefdesleven was weg voor de rest voel je je vlot beter

04-08-2022 | Vrouw | 68
venlafaxine (75mg)
Een tekort aan Serotenine Ik ben wel tevreden over Venlavaxine ik gebruik 1xperdag 3x75mg + 1x37.5 mg en wat zo jammer is dat ik ontzetten!!!! transpireer bij het minste geringste!!

31-05-2022 | Vrouw | 70
venlafaxine (225mg)
Chonische depressie, met enkele ernstige uitschieters. Het is het enige middel dat helpt bij mij. Maar in de loop van mijn leven heb ik ook andere dingen geleerd die werken tegen mijn depressies: een intensieve cursus mindfulness bij depressie gedurende 8 weken, met huiswerkopdrachten, gegeven door de GGZ; flink bewegen, zoals elke dag wandelen, helpt ook goed tegen de[lees meer...] bijbehorende slapeloosheid; en last but not least praten met een psychotherapeut, mijn partner en soms een goede vriend(in). Ik moet alert zijn op piekeren en Ik reageer slecht op langere perioden van stress. Ben gestopt met roken, want kreeg daar angstgevoelens van. Drink weinig koffie en zeer weinig alcohol. Heb dit middel wel eens proberen af te bouwen, maar begeleiding ontbrak, de timing was verkeerd en de depressie kwam terug. Therapietrouw bij Venlafaxine retard is belangrijk: elke dag op hetzelfde tijdstip bij het eten innemen. En het (laten) meten van je bloeddruk is ook belangrijk, want verhoogde bloeddruk is een bijwerking die niet vermeld wordt in de bijsluiter. Je moet ook weten dat het afbraakproduct zich kan ophopen in je bloed. Het enzym dat voor de afbraak zorgt wordt nl. afgebroken door het medicijn zelf. Ik ben hier door veel eigen speurwerk achtergekomen.

20-05-2022 | Vrouw | 51
venlafaxine (75mg)
Ben 3 weken geleden gestart met Efexor. Eerst 1 week 37,5mg, dan 2 weken 75mg. Heb zowat alle bijwekingen had die je maar kan krijgen. Voelde me met de dag slechter. Gisteren in paniek mijn huisarts gebeld. Omdat mijn hartslag extreem hoog ging (pieken tot 172/min). ‘S avonds bij de arts geweest, die beslist heeft om onmiddellijk te stoppen. Nu moet ik 4 dagen “uitzuiveren[lees meer...]”, heb een bloedafname had en maandag de arts opbellen om te zien hoe het nu verder moet. Ik snap dat iedereen anders functioneert, mensen kunnen er goed op reageren, maar voor mij was het vreselijk….

03-03-2022 | Vrouw | 38
venlafaxine (37,5mg)
Ik heb dit medicijn gekregen tegen een depressie. Kreeg lichte bijwerkingen zoals een droge mond, licht in het hoofd en het gevoel van continu 'aanstaan'. Na 3 dagen gebruik kreeg ik een slapeloze nacht. Dit stond ook vermeld als bijwerking. Ik heb op 2 weken tijd ongeveer 7 slapeloze nachten gehad en ben direct gestopt met het medicijn omdat het bij mij een psychose kan [lees meer...]uitlokken als ik slecht slaap. Waarschijnlijk door de opname van de serotonine een te grote boost gehad in mijn hoofd.

18-09-2021 | Vrouw | 36
ADHD
Dankzij Venlafaxine blijf ik in balans. Ik heb niet meer de overdrive van vroeger en meer controle over m'n leven. Er is nog niet voldoende onderzoek naar gedaan maar ik vermoed dat het voor veel ADHD/ADD'ers goed zal werken. Zelf heb ik het gecombineerde type.

09-09-2021 | Vrouw | 48
venlafaxine (75mg)
ik neem het nu 16j. Tevoren om de 4j een terugval. Sinds ik Efexor 75mg blijf nemen nooit meer terugval gehad. lifesaver!

21-06-2021 | Vrouw | 69
Stemmingswisselingen
Werd getroffen met een hersenbloeding de naweeën ervan waren te zwaar en wilde een eind aan mijn leven maken kon het gewoon niet meer aan. Kreeg stemmingswisselingen en werkte bij de Arbo een Arbo arts gaf mij het advies efexor te gaan gebruiken wat nu een andere naam heeft "Fenlavaxine" totaal geen bijwerkingen en ik werd weer stabiel. Ik raad het iedereen aan het is een [lees meer...]fantastisch medicijn. Een vriend is hetzelfde medicijn gaan gebruiken en is er dolgelukkig mee. Hij kreeg een recept van zijn huisarts prozak ik ben geen medicus maar dit medicijn zal uit de handel gehaald moeten worden omdat je daar een zombie van wordt en Fenlavaxine brengt stabiliteit en geeft de rust in je hoofd. Echt een aanrader sterkte en succes met dit wondermiddeltje!!!! Warme groet Matha

30-04-2021 | Vrouw | 51
MS (multiple sclerose)
Ik kreeg na eerste opstoot 17 jaar geleden Effexor samen met nog andere medicatie, toen genoemd Amantan, in België niet meer te verkrijgen, Rebief, na jaren Rebif smart, en Trazolan, , na jaren ondervind ik dat ik goed bent in deze combinatie van medicijnen, en Effexor heb ik in begin wat grieperig gevoel gehad waarna het over ging, , was mer ook gezegd, dus neem tot nu t[lees meer...]oe nog steeds Effexor, in combinatie met de andere medicatie, ter behandeling voor MS, e, kan nog steeds genoeg functioneren, Na 17 jaar diagnose MS te hebben zit ik nog steeds niet in rolstoel, gaat wel geleidelijk achteruit, dus heb minder gevoel in rechter arm en been, maar ga nog steeds naar bos of strand gaan wandelen, ga paardrijden enz... dus je hoeft met de juiste behandeling voor je probleem ging schrik te hebben van Effexor!! Ik ben er heel tevreden van....

28-12-2020 | Vrouw | 43
venlafaxine (225mg)
Chronische depressie
Ik nam al antidepressiva zoals seroxat en prozac, maar Efexor helpt me al 9 jaar om mijn depressie onder controle te houden. Er bestaan geen wondermiddel tegen depressies, dus ik heb uiteraard ook nog depressieve episodes. Bij de opstart van de medicatie had ik bijwerkingen zoals misselijkheid, moeheid, slapeloosheid (of heel veel slapen) en sufheid. Ik heb enkele keren [lees meer...]geswitcht qua dosering (van 225mg naar 150 en weer terug). Dat gaf milde bijwerkingen.

Thyrax Duotab (869) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (593) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (555) - Antibiotica - penicillines breedspectrum