venlafaxine

Zenuwpijn (1 mening)
Overgang (1 mening)

12-07-2017 | Vrouw | 28
venlafaxine (150mg)
Werkte jammer genoeg niet voor mij, overgestapt naar een ander antidepressivum.

01-04-2017 | Man | 28
venlafaxine (300mg)
Geachte Lezers, Ik wil even mijn verhaal doen. Na redelijk wat drugs te hebben gebruikt (vooral XTC, cocaine en speed) heb ik problemen gekregen. Ik was depressief had last van depersonalisatie en derealisatie en ik had last van HPPD (hallucinogen persisting perception disorder, wat neerkomt op het continu zien van een ruis alsof ja naar een slecht ontvangende tv kijkt)[lees meer...]. Ik ben hierom gestopt met het gebruik van drugs. Na een half jaar waren mijn klachten nauwelijks verbeterd en ben bij een specialist terecht gekomen, nu zo'n 4jaar geleden. Die is mij toen eerst de generieke vorm van Efexor gaan voorschrijven namelijk Venlafaxine van PCH. De lichte dosis deed weinig, pas toen ik verder ging ophogen vanaf 225mg knapte ik op. Uiteindelijk ben ik toen opgehoogd naar 300mg per dag. Ik voelde me super. Bovenstaande klachten muv HPPD gingen weg. Ik kreeg een vriendin en mijn leven liep op rolletjes. Na 3 maanden was ik weer gaan afbouwen omdat ik me zo goed voelde. Fout! Gedurende het jaar erna kwamen mijn klachten weer terug en raakte mijn relatie kwijt. Na nog wat verschillende medicijnen geprobeerd te hebben weer opnieuw gaan ophogen met Venlafaxine van PCH 1,5 jaar geleden. Weer op de gebruikelijke dosis van 300mg per dag. Alleen werkte dit niet. Ik was steeds zo over gestimuleerd. Heel wakker, sliep slecht, erge last van tandenknarsen. Het effect zelf was matig. Toen ben ik op eigen initiatief Efexor gaan halen bij de apotheek. Dit kostte best veel namelijk 125 euro voor 3 maanden ipv 18 euro van de normale Venlafaxine. Maar het effect mag er wezen. Ik voel me best lekker. Ik doe weer wat meer. Ben niet moe meer. Niet depressief meer en depersonalisatie en derealisatie zijn over. De HPPD is nog wel aanwezig maar voel me goed zeg. Best kwalijk dat de echte Efexor zo veel beter werkt, maar het is de 125 euro dubbel en dwars waard. Ik leef weer. Bedenk je wanneer je Venlafaxine voorgeschreven krijgt. Bij mij werkte het de eerste keer. Nu bijna niet.

09-02-2017 | Vrouw | 59
venlafaxine (150mg)
Het heeft mijn leven op zijn kop gezet. Heb al 8 jaar een depressie (neem seroxat ) daar voor. Ik ben van de ene dag op de andere terug depressief geworden, ook al nam ik sexosat 20 mg. Ik werd zo depressief omdat ik dacht darmkanker te hebben. Ik was zo in paniek dat mijn huisdokter me zij dat het beter zou zijn dat ik een ander middel zou nemen dat krachtiger is , du[lees meer...]s kreeg ik efexor voor geschreven. Ook bleef ik seoxat nemen samen met efexor (samen 180 mg). Zij me dat ik na een tijdje seroxat moest afbouwen (wat ik niet goed begreep). Ben gestart met efexor de eerste dagen gingen goed tot de bijwerkingen begonnen, ben nog nooit zo bang en ongelukkig geweest, huilen, nergens meer zin, niet meer willen eten. En dan kwam de buikpijn er bij geen krampen gewoon buikpijn, vond het zo verschikkelijk, waren voor drie dagen in disney, het was een hel. Huilen, angst, buikpijn pffff niet te doen. Ben er na een maand mee gestopt ik kon niet meer, dan kwamen de ontweningsbijwerkingen, diarree en buikpijn, heb nog steeds met momenten buikpijn. Is hier iemand die er zoveel last van heeft, ik hoop het van wel dan zou ik maar pas gerust zijn ( nu kan ik weer niet naar het toilet net of alles stil ligt. Grtjs viviane

02-02-2017 | Man | 49
venlafaxine (75mg)
In 2013 begon ik met het gebruik van Venlafaxine dit ging zeer gemakkelijk, het opbouwen zat binnen 1 maand op 225mg geen bijwerkingen of geen last ervan. Na 1 jaar gestopt, afgebouwd tot 75mg daarna omdat de ontwenningsverschijningen te hevig werden gelijk gestopt twee weken goed ziek geweest, daarna ging alles geleidelijk weg tot ik schoon was, na een aantal maanden. N[lees meer...]ovember 2014 kreeg ik last van oorsuizen, redelijk hard en angstaanvallen via de huisarts weer opgebouwd tot 225 mg, mijn oorsuizen kon ik goed handelen met deze medicatie venlafaxine, na anderhalf jaar goed afgebouwd tot 37,4mg daarna gestopt, weer twee weken veel duizelingen. Na twee weken gestopt met blowen en roken en toen begon het weer: somber klachten ik dacht dit gaat weer de verkeerde kant op en begon gelijk weer met venlafaxine september 2016 alleen nu werkte het als een rode lap alles werd erger voordat ik het wist werd mijn oorsuizen ook erger, na twee maanden omdat ik het niet vond werken zoals ik gewend was gestopt, ik kwam niet hoger dan 75 mg dus weer afgebouwd naar 37,5 en kreeg mirtazapine voorgeschreven en ben die gaan verhogen, maar deze werkt totaal niet en nu ben ik bang voor AD geworden, omdat ik niet meer oorsuizen wil hebben dan er nu is dus schrijft de psychiater geen andere AD meer voor, praten moet de oplossing zijn maar mijn gevoel zeg iets anders ik voel mij al 6 maanden depressief, elk nadeel heeft zijn voordeel ben wel nog steeds gestopt met roken en blowen, maar gelukkiger niet.

24-01-2017 | Man | 28
venlafaxine (150mg)
Ik neem al jaren efexor 300mg voor depressie en angsten. Eerste weken veel last van misselijkheid gehad, nadien ging dat beter. Nu ik het al jaren slik heb ik de indruk dat het niet meer zo krachtig werkt als bij aanvang. Maar depressie en angsten zijn minder diep en intens, ze komen steeds terug dat wel. Bijwerkingen: veel zweten, lichte misselijkheid.

10-01-2017 | Man | 60
venlafaxine (150mg)
Ik heb dit middel 18 jaar gebruikt. In 2003 werd de diagnose bipolaire stoornis gesteld. Hiervoor krijg ik priadel(lithium) en lamotrigine. Dit had verder geen invloed op de voorgeschreven hoeveelheid efexor. Na enkele jaren kreeg ik slaapapneu. 4 a 5 uur slaap per dag. 3 jaar geleden kreeg ik de diagnose polyneuropathie. In concreto: benen die me pijn deden bij lopen of [lees meer...]staan. Deed mijn vrouw de boodschappen ging ik in de koffiecorner zitten. De laatste jaren had ik evenwichtsproblemen: fietsen door het brandgangetje eindigde steevast tegen een schuurtje. Dit middel veroorzaakt ook nog concentratieproblemen, apathie, afvlakking van emoties en gevoelens, nooit echt lachen of huilen. Sinds mei 2016 heb ik de efexor helemaal afgebouwd. Geen slaapapneu, geen polyneuropathie, geen evenwichtsstoringen. De concentratie wordt langzaam maar zeker beter. Ik word nu heel snel emotioneel.

15-12-2016 | Vrouw | 21
venlafaxine (37,5mg)
De opstart van de medicatie was niet gemakkelijk, in het begin had ik verschillende bijwerkingen zoals toegenomen angsten, heel slecht slapen, enorm emotioneel, ... Na twee weken was de gewenningsperiode over en voelde ik me beter. Ik merk wel dat ik heel afhankelijk ben van de medicatie. Als ik 's morgens mijn medicatie in alle haast vergeten ben, voel ik dat tegen de [lees meer...]avond meteen. Ik reageer emotioneler, ik kan mijn gevoelens minder gemakkelijk onder controle houden en voel me heel somber.

06-09-2016 | Man | 57
venlafaxine (75mg)
Je word rustiger, evenwichtiger, positiever en minder periodes depressief.

Thyrax Duotab (848) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (543) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (498) - Antibiotica - penicillines breedspectrum