venlafaxine

Zenuwpijn (1 mening)
Overgang (1 mening)

21-11-2018 | Man | 38
venlafaxine (75mg)
weinig bijwerkingen bij efexor,had hiervoor sypralexa en dat was echt geen leven voor mij. teveel bijwerkingen en niks verbetering.Nu met efexor is het iets beter maar zal nog tijdje duren voor ik de oude ben denk ik.

03-11-2018 | Vrouw | 54
venlafaxine (75mg)
In begin van inname enige tijd deze bijwerkingen, naarmate lichaam deze medicatie aanvaard heeft verdwijnen bijwerkingen , wandelen is ook goed vd depressie indien mogelijk, ik wandel ook , in de mate vh mogelijke, want artsen en psygologen zeggen gemakkelijk om te wandelen maar de mensen met depressie moeten kunne , ik heb depressie n.a.v mijn echtgenoot zijn overlijden 3[lees meer...]j geleden, maar het voel nog aan alsof het gisteren was , rouwproces vraagt veeeel tijd en moed, eerste 2j hield ik me sterk , maar vorig jaar kreeg ik een terugbots door depressie, vroeger had ik vaak depressie maar raakte er vlug uit, depressie door overlijden vraagt tijd , herstel duurt langer naarmate men ouder is , meld arts, een lastige iets is een depressie , bij psygoloog ga ik niet meer die 50 euro vragen om 1 uur te praten , ziekenkas komt maar 10 euro tussen in de eerste 6 sessies , dus verliest patient 40 euro per sessie x 6 sessie's, is 240 euro verlies om gewoon te praten , en ik voel niet dat het iets uithaalde , beterschap aan iedereen .

01-05-2018 | Man | 25
venlafaxine (225mg)
Slikte het voor gegeneraliseerde angststoornis. Gestopt en toen zette ineens een zware depressie door. Deed eerder weinig tot niets (dacht ik). Daarom gestopt. Voorheen ging t ook niet echt top, maar dit is wel dieptepunt helaas. Damn. Wat is een zware depressie enorm heftig zeg. Bah bah. Volgende stap is waarschijnlijk een TCA.

14-03-2018 | Man | 45

08-09-2017 | Man | 47
Depressief
De bijwerkingen waren vooral in het begin behandeling het ergst, ik heb er over na gedacht te stoppen, ook omdat het in het begin geen effect leek te hebben. Ongeveer na twee weken kwam bij mij een opgewekt gevoel tevoorschijn. Daarna voelde ik mij langzaam aan beter, maar dat gevoel bleef niet lang, dus moest de dosering omhoog. Dat ging zo door tot ik op een dosering van[lees meer...] 350 mg zat. Het leek goed te gaan maar wat ik zelf eerst niet in de gaten had was; dat mijn persoonlijkheid compleet veranderd was. Ik was veranderd van een stil en beduusd persoon naar een onverschillig iemand die alles maar zij wat ie dacht. Vooral die onverschilligheid heeft voor veel problemen gezorgd. Problemen op mijn werk, problemen thuis, het maakte mij allemaal niets meer uit. Was ik op dat moment suïcidaal geweest, dan had ik vast een poging gedaan. Maar ik wil dit medicijn niet helemaal afkraken. Als ik nu op die tijd terug kijk, moet ik toch zeggen dat ik toen meer grip op mijn gevoelens en emoties, die normaal ver weg gestopt zijn, had. Ook al leek ik voor de buiten wereld behoorlijk afgevlakt

12-07-2017 | Vrouw | 28
venlafaxine (150mg)
Werkte jammer genoeg niet voor mij, overgestapt naar een ander antidepressivum.

01-04-2017 | Man | 28
venlafaxine (300mg)
Geachte Lezers, Ik wil even mijn verhaal doen. Na redelijk wat drugs te hebben gebruikt (vooral XTC, cocaine en speed) heb ik problemen gekregen. Ik was depressief had last van depersonalisatie en derealisatie en ik had last van HPPD (hallucinogen persisting perception disorder, wat neerkomt op het continu zien van een ruis alsof ja naar een slecht ontvangende tv kijkt)[lees meer...]. Ik ben hierom gestopt met het gebruik van drugs. Na een half jaar waren mijn klachten nauwelijks verbeterd en ben bij een specialist terecht gekomen, nu zo'n 4jaar geleden. Die is mij toen eerst de generieke vorm van Efexor gaan voorschrijven namelijk Venlafaxine van PCH. De lichte dosis deed weinig, pas toen ik verder ging ophogen vanaf 225mg knapte ik op. Uiteindelijk ben ik toen opgehoogd naar 300mg per dag. Ik voelde me super. Bovenstaande klachten muv HPPD gingen weg. Ik kreeg een vriendin en mijn leven liep op rolletjes. Na 3 maanden was ik weer gaan afbouwen omdat ik me zo goed voelde. Fout! Gedurende het jaar erna kwamen mijn klachten weer terug en raakte mijn relatie kwijt. Na nog wat verschillende medicijnen geprobeerd te hebben weer opnieuw gaan ophogen met Venlafaxine van PCH 1,5 jaar geleden. Weer op de gebruikelijke dosis van 300mg per dag. Alleen werkte dit niet. Ik was steeds zo over gestimuleerd. Heel wakker, sliep slecht, erge last van tandenknarsen. Het effect zelf was matig. Toen ben ik op eigen initiatief Efexor gaan halen bij de apotheek. Dit kostte best veel namelijk 125 euro voor 3 maanden ipv 18 euro van de normale Venlafaxine. Maar het effect mag er wezen. Ik voel me best lekker. Ik doe weer wat meer. Ben niet moe meer. Niet depressief meer en depersonalisatie en derealisatie zijn over. De HPPD is nog wel aanwezig maar voel me goed zeg. Best kwalijk dat de echte Efexor zo veel beter werkt, maar het is de 125 euro dubbel en dwars waard. Ik leef weer. Bedenk je wanneer je Venlafaxine voorgeschreven krijgt. Bij mij werkte het de eerste keer. Nu bijna niet.

09-02-2017 | Vrouw | 59
venlafaxine (150mg)
Het heeft mijn leven op zijn kop gezet. Heb al 8 jaar een depressie (neem seroxat ) daar voor. Ik ben van de ene dag op de andere terug depressief geworden, ook al nam ik sexosat 20 mg. Ik werd zo depressief omdat ik dacht darmkanker te hebben. Ik was zo in paniek dat mijn huisdokter me zij dat het beter zou zijn dat ik een ander middel zou nemen dat krachtiger is , du[lees meer...]s kreeg ik efexor voor geschreven. Ook bleef ik seoxat nemen samen met efexor (samen 180 mg). Zij me dat ik na een tijdje seroxat moest afbouwen (wat ik niet goed begreep). Ben gestart met efexor de eerste dagen gingen goed tot de bijwerkingen begonnen, ben nog nooit zo bang en ongelukkig geweest, huilen, nergens meer zin, niet meer willen eten. En dan kwam de buikpijn er bij geen krampen gewoon buikpijn, vond het zo verschikkelijk, waren voor drie dagen in disney, het was een hel. Huilen, angst, buikpijn pffff niet te doen. Ben er na een maand mee gestopt ik kon niet meer, dan kwamen de ontweningsbijwerkingen, diarree en buikpijn, heb nog steeds met momenten buikpijn. Is hier iemand die er zoveel last van heeft, ik hoop het van wel dan zou ik maar pas gerust zijn ( nu kan ik weer niet naar het toilet net of alles stil ligt. Grtjs viviane