venlafaxine

Zenuwpijn (1 mening)
Overgang (1 mening)

26-05-2020 | Vrouw | 54
venlafaxine (75mg)
Ik neem nu week 3 ...2x 75 mg mijn klachten zijn gewoon erger geworden....hoop dat het betert

03-11-2018 | Vrouw | 54
venlafaxine (75mg)
In begin van inname enige tijd deze bijwerkingen, naarmate lichaam deze medicatie aanvaard heeft verdwijnen bijwerkingen , wandelen is ook goed vd depressie indien mogelijk, ik wandel ook , in de mate vh mogelijke, want artsen en psygologen zeggen gemakkelijk om te wandelen maar de mensen met depressie moeten kunne , ik heb depressie n.a.v mijn echtgenoot zijn overlijden 3[lees meer...]j geleden, maar het voel nog aan alsof het gisteren was , rouwproces vraagt veeeel tijd en moed, eerste 2j hield ik me sterk , maar vorig jaar kreeg ik een terugbots door depressie, vroeger had ik vaak depressie maar raakte er vlug uit, depressie door overlijden vraagt tijd , herstel duurt langer naarmate men ouder is , meld arts, een lastige iets is een depressie , bij psygoloog ga ik niet meer die 50 euro vragen om 1 uur te praten , ziekenkas komt maar 10 euro tussen in de eerste 6 sessies , dus verliest patient 40 euro per sessie x 6 sessie's, is 240 euro verlies om gewoon te praten , en ik voel niet dat het iets uithaalde , beterschap aan iedereen .

11-08-2020 | Vrouw | 58

04-08-2020 | Vrouw | 58
venlafaxine (150mg)
In 2016 startte ik met Sipralexa omwille van een depressie. Sipralexa hielp me er weer bovenop en ik nam het daarom verder: dagelijks 10 mg en indien nodig een hogere dosis tot 20 mg. Ik wou immers absoluut een nieuwe depressie voorkomen en slikte Sipralexa dus preventief. In het voorjaar van 2020 voelde ik me echter opnieuw afglijden in een zware depressie maar de hoog[lees meer...]ste dosis Sipralexa (20 mg) leek niet meer te helpen. Omdat ik steeds wanhopiger werd en steeds dieper zonk, schreef de huisarts Efexor voor: eerst 1 week 37,5 mg, dan 1 maand 75 mg en daarna 150 mg. Ik heb amper last (gehad) van bijwerkingen: in het begin was ik soms een beetje misselijk maar dat ging snel over. Pas met een dosis van 150 mg begon mijn depressie op te klaren en voelde ik me weer mezelf worden. Die negatieve gedachtenmolen in mijn hoofd stopte stilaan met draaien en ik kon eindelijk uit dat donkere dal klimmen. Het heeft dus 5 à 6 weken geduurd vóór ik baat had van Efexor maar nu kan ik weer van het leven genieten en zonder moeite 1001 dingen ondernemen. Héérlijk! Voor de volledigheid moet ik wel nog deze bijwerking vermelden: ik droom heel levendige dromen die ik me 's ochtends meestal glashelder kan herinneren. Persoonlijk vind ik dit niet negatief: het zijn absoluut geen nachtmerries, enkel absurde dromen waarover ik me 's anderendaags verbaas en waarmee ik vaak moet lachen. Ondertussen raadpleegde ik ook een psychiater en die bevestigde de keuze van de huisarts voor Efexor. Volgens de psychiater blijf ik Efexor best levenslang innemen omdat ik de 50 al ben gepasseerd. So what? Efexor heeft me mijn leven teruggegeven!

15-03-2019 | Vrouw | 59
venlafaxine (225mg)
Het middel kreeg ik voorgeschreven na suicidale gevoelens. Heb het nooit een prettig middel gevonden, vermoedde invloed op adrenaline aanmaak.

09-02-2019 | Man | 59
venlafaxine (150mg)
Bij mijn eerste depressie die op 3 maanden opklaarde, werd Efexor ingesteld aan 150mg als onderhoudsdosis gedurende 14 jaar. Gestopt in januari 2015 en begin maart 2015 gecrascht.

09-02-2017 | Vrouw | 59
venlafaxine (150mg)
Het heeft mijn leven op zijn kop gezet. Heb al 8 jaar een depressie (neem seroxat ) daar voor. Ik ben van de ene dag op de andere terug depressief geworden, ook al nam ik sexosat 20 mg. Ik werd zo depressief omdat ik dacht darmkanker te hebben. Ik was zo in paniek dat mijn huisdokter me zij dat het beter zou zijn dat ik een ander middel zou nemen dat krachtiger is , du[lees meer...]s kreeg ik efexor voor geschreven. Ook bleef ik seoxat nemen samen met efexor (samen 180 mg). Zij me dat ik na een tijdje seroxat moest afbouwen (wat ik niet goed begreep). Ben gestart met efexor de eerste dagen gingen goed tot de bijwerkingen begonnen, ben nog nooit zo bang en ongelukkig geweest, huilen, nergens meer zin, niet meer willen eten. En dan kwam de buikpijn er bij geen krampen gewoon buikpijn, vond het zo verschikkelijk, waren voor drie dagen in disney, het was een hel. Huilen, angst, buikpijn pffff niet te doen. Ben er na een maand mee gestopt ik kon niet meer, dan kwamen de ontweningsbijwerkingen, diarree en buikpijn, heb nog steeds met momenten buikpijn. Is hier iemand die er zoveel last van heeft, ik hoop het van wel dan zou ik maar pas gerust zijn ( nu kan ik weer niet naar het toilet net of alles stil ligt. Grtjs viviane

27-05-2020 | Vrouw | 62
venlafaxine (225mg)
Door ziekenhuisopnames en overlijden moeder in mijn twintiger jaren en daarna een dochter opvoeden met een aan autisme verwante contactstoornis, was ik heel depressief en angstig, met paniekaanvallen en ernstige hyperventilatie. Daar kreeg ik diazepam voor. Ik denk nu tussen de 15 en 20 jaar aan de Efexor. Wel tussendoor een paar keer afgebouwd, was heel fijn. Maar al[lees meer...]s er ,voor mij, iets ingrijpends voorvalt, ben ik weer echt helemaal terug bij af, kan van alles zijn, laatste keer was het een MRI onderzoek, terwijl ik niet eens verwachtte dat ik daar in paniek van zou raken, had ook geen last van claustrofobie, nu dus extreem. Dan weer opbouwen van de efexor, dat zijn dan verschrikkelijke weken, maanden tot de goede dosis, bij mij dus 225 mg. Veel aangekomen, altijd hongergevoel, nooit het gevoel van vol zitten. Daardoor diabetes II, hoge bloeddruk, hoog cholesterol, en 8 jaar geleden hartinfarct. De ergste bijwerking, die heel mijn sociale leven heeft plat gelegd, is echter het transpireren. Zomer en winter, alleen heel stil liggend is het veel minder. Altijd nat haar, rood gezicht, en druppels die constant van mijn gezicht en lichaam lopen, constant natte kleding. Dus haren stylen, make up, niet meer nodig. Op bezoek gaan, veel te warm, draag al jaren geen jas meer, in de winter een vestje of een dun ventileren regenjasje. Zoek al jaren naar een vervanger, zonder die rotte bijwerkingen, maar helaas nog steeds geen oplossing

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (551) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (506) - Antibiotica - penicillines breedspectrum