venlafaxine

Zenuwpijn (1 mening)
Overgang (1 mening)

27-05-2020 | Vrouw | 62
venlafaxine (225mg)
Door ziekenhuisopnames en overlijden moeder in mijn twintiger jaren en daarna een dochter opvoeden met een aan autisme verwante contactstoornis, was ik heel depressief en angstig, met paniekaanvallen en ernstige hyperventilatie. Daar kreeg ik diazepam voor. Ik denk nu tussen de 15 en 20 jaar aan de Efexor. Wel tussendoor een paar keer afgebouwd, was heel fijn. Maar al[lees meer...]s er ,voor mij, iets ingrijpends voorvalt, ben ik weer echt helemaal terug bij af, kan van alles zijn, laatste keer was het een MRI onderzoek, terwijl ik niet eens verwachtte dat ik daar in paniek van zou raken, had ook geen last van claustrofobie, nu dus extreem. Dan weer opbouwen van de efexor, dat zijn dan verschrikkelijke weken, maanden tot de goede dosis, bij mij dus 225 mg. Veel aangekomen, altijd hongergevoel, nooit het gevoel van vol zitten. Daardoor diabetes II, hoge bloeddruk, hoog cholesterol, en 8 jaar geleden hartinfarct. De ergste bijwerking, die heel mijn sociale leven heeft plat gelegd, is echter het transpireren. Zomer en winter, alleen heel stil liggend is het veel minder. Altijd nat haar, rood gezicht, en druppels die constant van mijn gezicht en lichaam lopen, constant natte kleding. Dus haren stylen, make up, niet meer nodig. Op bezoek gaan, veel te warm, draag al jaren geen jas meer, in de winter een vestje of een dun ventileren regenjasje. Zoek al jaren naar een vervanger, zonder die rotte bijwerkingen, maar helaas nog steeds geen oplossing

26-05-2020 | Vrouw | 54
venlafaxine (75mg)
Ik neem nu week 3 ...2x 75 mg mijn klachten zijn gewoon erger geworden....hoop dat het betert

26-02-2020 | Vrouw | 38
venlafaxine (150mg)
Heeft me echt geholpen,eerste 6 weken is het even doorzetten ...maar daarna is het perfect

01-01-2020 | Vrouw | 16

01-11-2019 | Vrouw | 53
venlafaxine (75mg)
Ook nachtmerries en overmatig zweten

28-08-2019 | Vrouw | 22
venlafaxine (75mg)
Ik neem dit nu sinds een jaar omwille van depressieve klachten. In het begin werkte het super goed, geen bijwerkingen. Merk wel meteen als ik een dosis vergeet, dan geraak ik mijn bed niet uit van de misselijkheid en een bizar gevoel in mijn hoofd. Nu, een jaar en veel familiale gebeurtenissen later, heb ik het gevoel dat het niet meer zo goed werkt of de dosis niet meer v[lees meer...]oldoende is. Ik heb ook sneller last van blauwe plekken, elke nacht nachtmerries en veel zweten. Heeft nog iemand deze bijwerkingen gekregen?

15-03-2019 | Vrouw | 59
venlafaxine (225mg)
Het middel kreeg ik voorgeschreven na suicidale gevoelens. Heb het nooit een prettig middel gevonden, vermoedde invloed op adrenaline aanmaak.

16-02-2019 | Vrouw | 43
venlafaxine (75mg)
Zonder Efexor dooft het licht langzaam uit bij mij, verdwijnt elke zin in het leven. Tekort aan serotonine zit in de familie bij ons. Ik heb aanvaard dat het voor mij hetzelfde is als een bril opzetten, of medicatie tegen hoge bloeddruk nemen. Mijn huisarts heeft me duidelijk gemaakt dat er ergere dingen zijn om genetisch mee te krijgen, zoals een kankergen bijvoorbeeld[lees meer...]. Sindsdien probeer ik niet meer om af te bouwen, voorheen had ik toch het gevoel dat ik dat af en toe moest proberen. Venlafaxine werkt om de een of andere reden niet zo goed, ik heb Efexor nodig.

03-11-2018 | Vrouw | 54
venlafaxine (75mg)
In begin van inname enige tijd deze bijwerkingen, naarmate lichaam deze medicatie aanvaard heeft verdwijnen bijwerkingen , wandelen is ook goed vd depressie indien mogelijk, ik wandel ook , in de mate vh mogelijke, want artsen en psygologen zeggen gemakkelijk om te wandelen maar de mensen met depressie moeten kunne , ik heb depressie n.a.v mijn echtgenoot zijn overlijden 3[lees meer...]j geleden, maar het voel nog aan alsof het gisteren was , rouwproces vraagt veeeel tijd en moed, eerste 2j hield ik me sterk , maar vorig jaar kreeg ik een terugbots door depressie, vroeger had ik vaak depressie maar raakte er vlug uit, depressie door overlijden vraagt tijd , herstel duurt langer naarmate men ouder is , meld arts, een lastige iets is een depressie , bij psygoloog ga ik niet meer die 50 euro vragen om 1 uur te praten , ziekenkas komt maar 10 euro tussen in de eerste 6 sessies , dus verliest patient 40 euro per sessie x 6 sessie's, is 240 euro verlies om gewoon te praten , en ik voel niet dat het iets uithaalde , beterschap aan iedereen .

12-07-2017 | Vrouw | 28
venlafaxine (150mg)
Werkte jammer genoeg niet voor mij, overgestapt naar een ander antidepressivum.

09-02-2017 | Vrouw | 59
venlafaxine (150mg)
Het heeft mijn leven op zijn kop gezet. Heb al 8 jaar een depressie (neem seroxat ) daar voor. Ik ben van de ene dag op de andere terug depressief geworden, ook al nam ik sexosat 20 mg. Ik werd zo depressief omdat ik dacht darmkanker te hebben. Ik was zo in paniek dat mijn huisdokter me zij dat het beter zou zijn dat ik een ander middel zou nemen dat krachtiger is , du[lees meer...]s kreeg ik efexor voor geschreven. Ook bleef ik seoxat nemen samen met efexor (samen 180 mg). Zij me dat ik na een tijdje seroxat moest afbouwen (wat ik niet goed begreep). Ben gestart met efexor de eerste dagen gingen goed tot de bijwerkingen begonnen, ben nog nooit zo bang en ongelukkig geweest, huilen, nergens meer zin, niet meer willen eten. En dan kwam de buikpijn er bij geen krampen gewoon buikpijn, vond het zo verschikkelijk, waren voor drie dagen in disney, het was een hel. Huilen, angst, buikpijn pffff niet te doen. Ben er na een maand mee gestopt ik kon niet meer, dan kwamen de ontweningsbijwerkingen, diarree en buikpijn, heb nog steeds met momenten buikpijn. Is hier iemand die er zoveel last van heeft, ik hoop het van wel dan zou ik maar pas gerust zijn ( nu kan ik weer niet naar het toilet net of alles stil ligt. Grtjs viviane

15-12-2016 | Vrouw | 21
venlafaxine (37,5mg)
De opstart van de medicatie was niet gemakkelijk, in het begin had ik verschillende bijwerkingen zoals toegenomen angsten, heel slecht slapen, enorm emotioneel, ... Na twee weken was de gewenningsperiode over en voelde ik me beter. Ik merk wel dat ik heel afhankelijk ben van de medicatie. Als ik 's morgens mijn medicatie in alle haast vergeten ben, voel ik dat tegen de [lees meer...]avond meteen. Ik reageer emotioneler, ik kan mijn gevoelens minder gemakkelijk onder controle houden en voel me heel somber.

13-02-2020 | Man | 46
venlafaxine (150mg)
12 jaar lang Efexor gebruikt tegen depressie en een gegeneraliseerde angststoornis. Efexor kan prima gevoel onderdrukken. Ik was altijd in een vlakke stemming. Nooit blij, nooit droevig. Ik heb het in diverse doseringen tussen 150 en 225mg genomen. Efexor vereist een nogal strikte levensstijl. Dit was met mijn ADD en Asperger niet makkelijk. Moet bij voorkeur op dezelf[lees meer...]de tijdstippen genomen worden. Als je te laat bent kun je het echt lichamelijk gaan voelen. Het is verslavend. Aan het eind werd ik resistent tegen Efexor, maar de lichamelijke verslaving was er wel nog. Afkicken is zeer zwaar en kan met harddrugs vergeleken worden. Begeleiding van de arts is dan ook vereist. Het hele afkickproces duurde ongeveer een jaar. Ik ben overgestapt op een hoge concentratie CBD pasta en voel me helemaal gezond. Als je besluit Efexor te nemen, doe het dan voor korte tijd. Bij depressie kunnen suïcidale gedachten opkomen tijdens de opbouw en de afbouw. De eerste weken lijkt het meer kwaad dan goed te doen, maar na een week of drie begint het te werken.

09-02-2019 | Man | 59
venlafaxine (150mg)
Bij mijn eerste depressie die op 3 maanden opklaarde, werd Efexor ingesteld aan 150mg als onderhoudsdosis gedurende 14 jaar. Gestopt in januari 2015 en begin maart 2015 gecrascht.

17-01-2019 | Man | 49
venlafaxine (337.5)
Al 17 jaar aan efexor/225 mg...sinds 8 jaar ziekte syringomyelie(ruggemerg). Hoop dingen gebeurt sinds die tijd.zowel zakelijk als prive....sinds oktober weer slecht in mijn vel,waarvan de laatste 4 maanden echt weer depressief met angst.. Nu weer bij psycholoog en psychiater..laatste maanden efexor naar 337.5 waarvan de laatste 4 weken naar 337.5..merk zeker geen voorui[lees meer...]tgang. Weet even niet of ik nu moet overstappen,of dat de efexor moet settelen op deze dossering. Iemand ervaring?

21-11-2018 | Man | 38
venlafaxine (75mg)
weinig bijwerkingen bij efexor,had hiervoor sypralexa en dat was echt geen leven voor mij. teveel bijwerkingen en niks verbetering.Nu met efexor is het iets beter maar zal nog tijdje duren voor ik de oude ben denk ik.

Thyrax Duotab (848) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (543) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (498) - Antibiotica - penicillines breedspectrum