venlafaxine

Overgang (1 mening)

01-01-2020 | Vrouw | 16

15-12-2016 | Vrouw | 21
venlafaxine (37,5mg)
De opstart van de medicatie was niet gemakkelijk, in het begin had ik verschillende bijwerkingen zoals toegenomen angsten, heel slecht slapen, enorm emotioneel, ... Na twee weken was de gewenningsperiode over en voelde ik me beter. Ik merk wel dat ik heel afhankelijk ben van de medicatie. Als ik 's morgens mijn medicatie in alle haast vergeten ben, voel ik dat tegen de [lees meer...]avond meteen. Ik reageer emotioneler, ik kan mijn gevoelens minder gemakkelijk onder controle houden en voel me heel somber.

28-08-2019 | Vrouw | 22
venlafaxine (75mg)
Ik neem dit nu sinds een jaar omwille van depressieve klachten. In het begin werkte het super goed, geen bijwerkingen. Merk wel meteen als ik een dosis vergeet, dan geraak ik mijn bed niet uit van de misselijkheid en een bizar gevoel in mijn hoofd. Nu, een jaar en veel familiale gebeurtenissen later, heb ik het gevoel dat het niet meer zo goed werkt of de dosis niet meer v[lees meer...]oldoende is. Ik heb ook sneller last van blauwe plekken, elke nacht nachtmerries en veel zweten. Heeft nog iemand deze bijwerkingen gekregen?

01-05-2018 | Man | 25
venlafaxine (225mg)
Slikte het voor gegeneraliseerde angststoornis. Gestopt en toen zette ineens een zware depressie door. Deed eerder weinig tot niets (dacht ik). Daarom gestopt. Voorheen ging t ook niet echt top, maar dit is wel dieptepunt helaas. Damn. Wat is een zware depressie enorm heftig zeg. Bah bah. Volgende stap is waarschijnlijk een TCA.

12-07-2017 | Vrouw | 28
venlafaxine (150mg)
Werkte jammer genoeg niet voor mij, overgestapt naar een ander antidepressivum.

01-04-2017 | Man | 28
venlafaxine (300mg)
Geachte Lezers, Ik wil even mijn verhaal doen. Na redelijk wat drugs te hebben gebruikt (vooral XTC, cocaine en speed) heb ik problemen gekregen. Ik was depressief had last van depersonalisatie en derealisatie en ik had last van HPPD (hallucinogen persisting perception disorder, wat neerkomt op het continu zien van een ruis alsof ja naar een slecht ontvangende tv kijkt)[lees meer...]. Ik ben hierom gestopt met het gebruik van drugs. Na een half jaar waren mijn klachten nauwelijks verbeterd en ben bij een specialist terecht gekomen, nu zo'n 4jaar geleden. Die is mij toen eerst de generieke vorm van Efexor gaan voorschrijven namelijk Venlafaxine van PCH. De lichte dosis deed weinig, pas toen ik verder ging ophogen vanaf 225mg knapte ik op. Uiteindelijk ben ik toen opgehoogd naar 300mg per dag. Ik voelde me super. Bovenstaande klachten muv HPPD gingen weg. Ik kreeg een vriendin en mijn leven liep op rolletjes. Na 3 maanden was ik weer gaan afbouwen omdat ik me zo goed voelde. Fout! Gedurende het jaar erna kwamen mijn klachten weer terug en raakte mijn relatie kwijt. Na nog wat verschillende medicijnen geprobeerd te hebben weer opnieuw gaan ophogen met Venlafaxine van PCH 1,5 jaar geleden. Weer op de gebruikelijke dosis van 300mg per dag. Alleen werkte dit niet. Ik was steeds zo over gestimuleerd. Heel wakker, sliep slecht, erge last van tandenknarsen. Het effect zelf was matig. Toen ben ik op eigen initiatief Efexor gaan halen bij de apotheek. Dit kostte best veel namelijk 125 euro voor 3 maanden ipv 18 euro van de normale Venlafaxine. Maar het effect mag er wezen. Ik voel me best lekker. Ik doe weer wat meer. Ben niet moe meer. Niet depressief meer en depersonalisatie en derealisatie zijn over. De HPPD is nog wel aanwezig maar voel me goed zeg. Best kwalijk dat de echte Efexor zo veel beter werkt, maar het is de 125 euro dubbel en dwars waard. Ik leef weer. Bedenk je wanneer je Venlafaxine voorgeschreven krijgt. Bij mij werkte het de eerste keer. Nu bijna niet.

24-01-2017 | Man | 28
venlafaxine (150mg)
Ik neem al jaren efexor 300mg voor depressie en angsten. Eerste weken veel last van misselijkheid gehad, nadien ging dat beter. Nu ik het al jaren slik heb ik de indruk dat het niet meer zo krachtig werkt als bij aanvang. Maar depressie en angsten zijn minder diep en intens, ze komen steeds terug dat wel. Bijwerkingen: veel zweten, lichte misselijkheid.

26-02-2020 | Vrouw | 38
venlafaxine (150mg)
Heeft me echt geholpen,eerste 6 weken is het even doorzetten ...maar daarna is het perfect

21-11-2018 | Man | 38
venlafaxine (75mg)
weinig bijwerkingen bij efexor,had hiervoor sypralexa en dat was echt geen leven voor mij. teveel bijwerkingen en niks verbetering.Nu met efexor is het iets beter maar zal nog tijdje duren voor ik de oude ben denk ik.

16-02-2019 | Vrouw | 43
venlafaxine (75mg)
Zonder Efexor dooft het licht langzaam uit bij mij, verdwijnt elke zin in het leven. Tekort aan serotonine zit in de familie bij ons. Ik heb aanvaard dat het voor mij hetzelfde is als een bril opzetten, of medicatie tegen hoge bloeddruk nemen. Mijn huisarts heeft me duidelijk gemaakt dat er ergere dingen zijn om genetisch mee te krijgen, zoals een kankergen bijvoorbeeld[lees meer...]. Sindsdien probeer ik niet meer om af te bouwen, voorheen had ik toch het gevoel dat ik dat af en toe moest proberen. Venlafaxine werkt om de een of andere reden niet zo goed, ik heb Efexor nodig.

14-03-2018 | Man | 45

13-02-2020 | Man | 46
venlafaxine (150mg)
12 jaar lang Efexor gebruikt tegen depressie en een gegeneraliseerde angststoornis. Efexor kan prima gevoel onderdrukken. Ik was altijd in een vlakke stemming. Nooit blij, nooit droevig. Ik heb het in diverse doseringen tussen 150 en 225mg genomen. Efexor vereist een nogal strikte levensstijl. Dit was met mijn ADD en Asperger niet makkelijk. Moet bij voorkeur op dezelf[lees meer...]de tijdstippen genomen worden. Als je te laat bent kun je het echt lichamelijk gaan voelen. Het is verslavend. Aan het eind werd ik resistent tegen Efexor, maar de lichamelijke verslaving was er wel nog. Afkicken is zeer zwaar en kan met harddrugs vergeleken worden. Begeleiding van de arts is dan ook vereist. Het hele afkickproces duurde ongeveer een jaar. Ik ben overgestapt op een hoge concentratie CBD pasta en voel me helemaal gezond. Als je besluit Efexor te nemen, doe het dan voor korte tijd. Bij depressie kunnen suïcidale gedachten opkomen tijdens de opbouw en de afbouw. De eerste weken lijkt het meer kwaad dan goed te doen, maar na een week of drie begint het te werken.

08-09-2017 | Man | 47
Depressief
De bijwerkingen waren vooral in het begin behandeling het ergst, ik heb er over na gedacht te stoppen, ook omdat het in het begin geen effect leek te hebben. Ongeveer na twee weken kwam bij mij een opgewekt gevoel tevoorschijn. Daarna voelde ik mij langzaam aan beter, maar dat gevoel bleef niet lang, dus moest de dosering omhoog. Dat ging zo door tot ik op een dosering van[lees meer...] 350 mg zat. Het leek goed te gaan maar wat ik zelf eerst niet in de gaten had was; dat mijn persoonlijkheid compleet veranderd was. Ik was veranderd van een stil en beduusd persoon naar een onverschillig iemand die alles maar zij wat ie dacht. Vooral die onverschilligheid heeft voor veel problemen gezorgd. Problemen op mijn werk, problemen thuis, het maakte mij allemaal niets meer uit. Was ik op dat moment suïcidaal geweest, dan had ik vast een poging gedaan. Maar ik wil dit medicijn niet helemaal afkraken. Als ik nu op die tijd terug kijk, moet ik toch zeggen dat ik toen meer grip op mijn gevoelens en emoties, die normaal ver weg gestopt zijn, had. Ook al leek ik voor de buiten wereld behoorlijk afgevlakt

17-01-2019 | Man | 49
venlafaxine (337.5)
Al 17 jaar aan efexor/225 mg...sinds 8 jaar ziekte syringomyelie(ruggemerg). Hoop dingen gebeurt sinds die tijd.zowel zakelijk als prive....sinds oktober weer slecht in mijn vel,waarvan de laatste 4 maanden echt weer depressief met angst.. Nu weer bij psycholoog en psychiater..laatste maanden efexor naar 337.5 waarvan de laatste 4 weken naar 337.5..merk zeker geen voorui[lees meer...]tgang. Weet even niet of ik nu moet overstappen,of dat de efexor moet settelen op deze dossering. Iemand ervaring?

02-02-2017 | Man | 49
venlafaxine (75mg)
In 2013 begon ik met het gebruik van Venlafaxine dit ging zeer gemakkelijk, het opbouwen zat binnen 1 maand op 225mg geen bijwerkingen of geen last ervan. Na 1 jaar gestopt, afgebouwd tot 75mg daarna omdat de ontwenningsverschijningen te hevig werden gelijk gestopt twee weken goed ziek geweest, daarna ging alles geleidelijk weg tot ik schoon was, na een aantal maanden. N[lees meer...]ovember 2014 kreeg ik last van oorsuizen, redelijk hard en angstaanvallen via de huisarts weer opgebouwd tot 225 mg, mijn oorsuizen kon ik goed handelen met deze medicatie venlafaxine, na anderhalf jaar goed afgebouwd tot 37,4mg daarna gestopt, weer twee weken veel duizelingen. Na twee weken gestopt met blowen en roken en toen begon het weer: somber klachten ik dacht dit gaat weer de verkeerde kant op en begon gelijk weer met venlafaxine september 2016 alleen nu werkte het als een rode lap alles werd erger voordat ik het wist werd mijn oorsuizen ook erger, na twee maanden omdat ik het niet vond werken zoals ik gewend was gestopt, ik kwam niet hoger dan 75 mg dus weer afgebouwd naar 37,5 en kreeg mirtazapine voorgeschreven en ben die gaan verhogen, maar deze werkt totaal niet en nu ben ik bang voor AD geworden, omdat ik niet meer oorsuizen wil hebben dan er nu is dus schrijft de psychiater geen andere AD meer voor, praten moet de oplossing zijn maar mijn gevoel zeg iets anders ik voel mij al 6 maanden depressief, elk nadeel heeft zijn voordeel ben wel nog steeds gestopt met roken en blowen, maar gelukkiger niet.

01-11-2019 | Vrouw | 53
venlafaxine (75mg)
Ook nachtmerries en overmatig zweten

Thyrax Duotab (848) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (543) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (498) - Antibiotica - penicillines breedspectrum