venlafaxine

Zenuwpijn (1 mening)
Overgang (1 mening)

13-02-2020 | Man | 46
venlafaxine (150mg)
12 jaar lang Efexor gebruikt tegen depressie en een gegeneraliseerde angststoornis. Efexor kan prima gevoel onderdrukken. Ik was altijd in een vlakke stemming. Nooit blij, nooit droevig. Ik heb het in diverse doseringen tussen 150 en 225mg genomen. Efexor vereist een nogal strikte levensstijl. Dit was met mijn ADD en Asperger niet makkelijk. Moet bij voorkeur op dezelf[lees meer...]de tijdstippen genomen worden. Als je te laat bent kun je het echt lichamelijk gaan voelen. Het is verslavend. Aan het eind werd ik resistent tegen Efexor, maar de lichamelijke verslaving was er wel nog. Afkicken is zeer zwaar en kan met harddrugs vergeleken worden. Begeleiding van de arts is dan ook vereist. Het hele afkickproces duurde ongeveer een jaar. Ik ben overgestapt op een hoge concentratie CBD pasta en voel me helemaal gezond. Als je besluit Efexor te nemen, doe het dan voor korte tijd. Bij depressie kunnen suïcidale gedachten opkomen tijdens de opbouw en de afbouw. De eerste weken lijkt het meer kwaad dan goed te doen, maar na een week of drie begint het te werken.

09-02-2017 | Vrouw | 59
venlafaxine (150mg)
Het heeft mijn leven op zijn kop gezet. Heb al 8 jaar een depressie (neem seroxat ) daar voor. Ik ben van de ene dag op de andere terug depressief geworden, ook al nam ik sexosat 20 mg. Ik werd zo depressief omdat ik dacht darmkanker te hebben. Ik was zo in paniek dat mijn huisdokter me zij dat het beter zou zijn dat ik een ander middel zou nemen dat krachtiger is , du[lees meer...]s kreeg ik efexor voor geschreven. Ook bleef ik seoxat nemen samen met efexor (samen 180 mg). Zij me dat ik na een tijdje seroxat moest afbouwen (wat ik niet goed begreep). Ben gestart met efexor de eerste dagen gingen goed tot de bijwerkingen begonnen, ben nog nooit zo bang en ongelukkig geweest, huilen, nergens meer zin, niet meer willen eten. En dan kwam de buikpijn er bij geen krampen gewoon buikpijn, vond het zo verschikkelijk, waren voor drie dagen in disney, het was een hel. Huilen, angst, buikpijn pffff niet te doen. Ben er na een maand mee gestopt ik kon niet meer, dan kwamen de ontweningsbijwerkingen, diarree en buikpijn, heb nog steeds met momenten buikpijn. Is hier iemand die er zoveel last van heeft, ik hoop het van wel dan zou ik maar pas gerust zijn ( nu kan ik weer niet naar het toilet net of alles stil ligt. Grtjs viviane

27-05-2020 | Vrouw | 62
venlafaxine (225mg)
Door ziekenhuisopnames en overlijden moeder in mijn twintiger jaren en daarna een dochter opvoeden met een aan autisme verwante contactstoornis, was ik heel depressief en angstig, met paniekaanvallen en ernstige hyperventilatie. Daar kreeg ik diazepam voor. Ik denk nu tussen de 15 en 20 jaar aan de Efexor. Wel tussendoor een paar keer afgebouwd, was heel fijn. Maar al[lees meer...]s er ,voor mij, iets ingrijpends voorvalt, ben ik weer echt helemaal terug bij af, kan van alles zijn, laatste keer was het een MRI onderzoek, terwijl ik niet eens verwachtte dat ik daar in paniek van zou raken, had ook geen last van claustrofobie, nu dus extreem. Dan weer opbouwen van de efexor, dat zijn dan verschrikkelijke weken, maanden tot de goede dosis, bij mij dus 225 mg. Veel aangekomen, altijd hongergevoel, nooit het gevoel van vol zitten. Daardoor diabetes II, hoge bloeddruk, hoog cholesterol, en 8 jaar geleden hartinfarct. De ergste bijwerking, die heel mijn sociale leven heeft plat gelegd, is echter het transpireren. Zomer en winter, alleen heel stil liggend is het veel minder. Altijd nat haar, rood gezicht, en druppels die constant van mijn gezicht en lichaam lopen, constant natte kleding. Dus haren stylen, make up, niet meer nodig. Op bezoek gaan, veel te warm, draag al jaren geen jas meer, in de winter een vestje of een dun ventileren regenjasje. Zoek al jaren naar een vervanger, zonder die rotte bijwerkingen, maar helaas nog steeds geen oplossing

15-03-2019 | Vrouw | 59
venlafaxine (225mg)
Het middel kreeg ik voorgeschreven na suicidale gevoelens. Heb het nooit een prettig middel gevonden, vermoedde invloed op adrenaline aanmaak.

17-01-2019 | Man | 49
venlafaxine (337.5)
Al 17 jaar aan efexor/225 mg...sinds 8 jaar ziekte syringomyelie(ruggemerg). Hoop dingen gebeurt sinds die tijd.zowel zakelijk als prive....sinds oktober weer slecht in mijn vel,waarvan de laatste 4 maanden echt weer depressief met angst.. Nu weer bij psycholoog en psychiater..laatste maanden efexor naar 337.5 waarvan de laatste 4 weken naar 337.5..merk zeker geen voorui[lees meer...]tgang. Weet even niet of ik nu moet overstappen,of dat de efexor moet settelen op deze dossering. Iemand ervaring?

01-05-2018 | Man | 25
venlafaxine (225mg)
Slikte het voor gegeneraliseerde angststoornis. Gestopt en toen zette ineens een zware depressie door. Deed eerder weinig tot niets (dacht ik). Daarom gestopt. Voorheen ging t ook niet echt top, maar dit is wel dieptepunt helaas. Damn. Wat is een zware depressie enorm heftig zeg. Bah bah. Volgende stap is waarschijnlijk een TCA.

12-07-2017 | Vrouw | 28
venlafaxine (150mg)
Werkte jammer genoeg niet voor mij, overgestapt naar een ander antidepressivum.

16-07-2020 | Vrouw | 48
venlafaxine (150mg)
Na jarenlang tevreden over citalopram toch gecrasht door aantal prive-omstandigheden in combinatie met werk. Naar psychiater gegaan en daar gestart met Efexor in combinatie met Welbutrin . Op dit moment neem ik van beide 300 mg per dag. Bijwerkingen zijn vooral overmatig zweten en bijkomen. Ook ben ik veel minder geneigd tot actie, wat in mijn situatie wel goed is. Toch ba[lees meer...]art het me ook wat zorgen dat ik precies harder ben geworden naar anderen toe. De depressie blijft wel woekeren, dagen waarin het zeer duister is blijven aanwezig. Het gevoel is dus dubbel. Ik ben sinds een week overgestapt naar 150 mg Efexor voor het overmatig zweten. Tot nu toe nog geen vervelende bijwerkingen van het afkicken, alleen terug erge last van prikkelbare darmen, maar ik weet niet of hier een link kan gelegd worden met dit medicijn.

01-01-2020 | Vrouw | 16

01-11-2019 | Vrouw | 53
venlafaxine (75mg)
Ook nachtmerries en overmatig zweten

21-11-2018 | Man | 38
venlafaxine (75mg)
weinig bijwerkingen bij efexor,had hiervoor sypralexa en dat was echt geen leven voor mij. teveel bijwerkingen en niks verbetering.Nu met efexor is het iets beter maar zal nog tijdje duren voor ik de oude ben denk ik.

08-09-2017 | Man | 47
Depressief
De bijwerkingen waren vooral in het begin behandeling het ergst, ik heb er over na gedacht te stoppen, ook omdat het in het begin geen effect leek te hebben. Ongeveer na twee weken kwam bij mij een opgewekt gevoel tevoorschijn. Daarna voelde ik mij langzaam aan beter, maar dat gevoel bleef niet lang, dus moest de dosering omhoog. Dat ging zo door tot ik op een dosering van[lees meer...] 350 mg zat. Het leek goed te gaan maar wat ik zelf eerst niet in de gaten had was; dat mijn persoonlijkheid compleet veranderd was. Ik was veranderd van een stil en beduusd persoon naar een onverschillig iemand die alles maar zij wat ie dacht. Vooral die onverschilligheid heeft voor veel problemen gezorgd. Problemen op mijn werk, problemen thuis, het maakte mij allemaal niets meer uit. Was ik op dat moment suïcidaal geweest, dan had ik vast een poging gedaan. Maar ik wil dit medicijn niet helemaal afkraken. Als ik nu op die tijd terug kijk, moet ik toch zeggen dat ik toen meer grip op mijn gevoelens en emoties, die normaal ver weg gestopt zijn, had. Ook al leek ik voor de buiten wereld behoorlijk afgevlakt

12-10-2020 | Man | 47
venlafaxine (75mg)
Efexor (Venlafaxine), beste Antidepressivum tot nu toe gevonden. Opgelet: Hoge dosering werkt NIET beter. Werkt verslaving lichtjes in de hand, Ernstige slaapproblemen, Redelijk gespannen en gestresseerd, niet geschikt voor gebruik met lithium, indien er extreme hoogtes en extreme laagtes zijn zeker niet gebruiken (wekt het zelfs nog meer in de hand) Bijna alle producten [lees meer...]gebruikt (merk of generiek) Meestal veel toename van gewicht... (tot 128Kg gewogen, nu 69Kg) Negatieve eigenschap van Efexor(Venlafaxine ) is niet tot extreem weinig slapen. Doch depressie is een hele tijd verdwenen (ongeveer 1 jaar) Meerdere keren poging tot zelfmoord gedaan, wat nu niet eens meer in mijn hoofd komt. Heel sterke TCA gebruikt waaronder Redomex(Amitripiline) wat vroeger beste was(225mg/dag). Door overdosering van Redomex in coma-beland. Daarna gebruik van Trazodone (600mg/dag), Prozac (60mg/dag), Prothiaden (225mg/dag), Anafranil (150mg/dag), Cipramil (40mg/dag), Escitalopram(50mg/dag), Paroxetine (60mg/dag), Serlain (200mg/dag), Wellbutrin (300mg/dag), Lerivon (120mg/dag), Aurorix (750mg/dag), Dixeran (100mg/dag), Ludiomil (100mg/dag). Hierboven alle genoemde anti-depressiva geslikt met dagelijkse vermelde dosis (Niet in juiste volgorde). Meestal in combinatie met neuroleptica (anti-psychotica). Soms 2 anti-depressiva samen gebruikt (voornamelijk trazodone met andere specialiteit). Nierfunctie is momenteel redelijk goed. Problemen gehad met: overgewicht, incontinentie, slaperigheid, angst, agressie, seksuele stoornissen, psychose. Momenteel geen neuroleptica, normaal gewicht, depressie onder controle, normale seksuele beleving, geen psychotich gevoel of schizofrenie, enkel ernstig slaapprobleem wat niet onder controle te brengen is met benzo's (ook niet in hoge dosis), Epileptisch insult is ontstaan door zware fout psychiater (Haldol 45mg/dag samen met Copixol 100mg/dag) zwaarlijvigheid (BMI>40) gecombineerd met Valtran 300mg(Opiaat) gevallen (3dagen bewusteloos gelegen op de grond met ernstige tijdelijke Rhabdomyolyse verschijnselen opgetreden: CK>25000 en blijvende lichamelijke letsels in één hand(geen beweging mogelijk), onderarm(greffe) en schouder(volledige prothese). Doch de moed niet laten zakken, er is leven, er is hoop.

11-08-2020 | Vrouw | 58

28-08-2019 | Vrouw | 22
venlafaxine (75mg)
Ik neem dit nu sinds een jaar omwille van depressieve klachten. In het begin werkte het super goed, geen bijwerkingen. Merk wel meteen als ik een dosis vergeet, dan geraak ik mijn bed niet uit van de misselijkheid en een bizar gevoel in mijn hoofd. Nu, een jaar en veel familiale gebeurtenissen later, heb ik het gevoel dat het niet meer zo goed werkt of de dosis niet meer v[lees meer...]oldoende is. Ik heb ook sneller last van blauwe plekken, elke nacht nachtmerries en veel zweten. Heeft nog iemand deze bijwerkingen gekregen?

03-11-2018 | Vrouw | 54
venlafaxine (75mg)
In begin van inname enige tijd deze bijwerkingen, naarmate lichaam deze medicatie aanvaard heeft verdwijnen bijwerkingen , wandelen is ook goed vd depressie indien mogelijk, ik wandel ook , in de mate vh mogelijke, want artsen en psygologen zeggen gemakkelijk om te wandelen maar de mensen met depressie moeten kunne , ik heb depressie n.a.v mijn echtgenoot zijn overlijden 3[lees meer...]j geleden, maar het voel nog aan alsof het gisteren was , rouwproces vraagt veeeel tijd en moed, eerste 2j hield ik me sterk , maar vorig jaar kreeg ik een terugbots door depressie, vroeger had ik vaak depressie maar raakte er vlug uit, depressie door overlijden vraagt tijd , herstel duurt langer naarmate men ouder is , meld arts, een lastige iets is een depressie , bij psygoloog ga ik niet meer die 50 euro vragen om 1 uur te praten , ziekenkas komt maar 10 euro tussen in de eerste 6 sessies , dus verliest patient 40 euro per sessie x 6 sessie's, is 240 euro verlies om gewoon te praten , en ik voel niet dat het iets uithaalde , beterschap aan iedereen .