mirtazapine

Bij  DepressieX

Bojan Nikolik (14-04-2015)

23-11-2021 | Vrouw | 60
mirtazapine (22,50)
13-9 begonnen met 15mg had veel angsten en paniekaanvallen en dood gedachten sinds ik mirtazapine 15mg neemt is het sterk afgenomen had weer zin in het leven maar de psygiater van het te weinig moest naar 30mg nu veel klachten weer terug gekregen dood gedachten is wel met 15mg voor 80% afgenomen hoop dat dat zo blijft het vervelende is wanneer gaan de bijwerkingen weg

30-10-2021 | Vrouw | 33
mirtazapine (30mg)
Oorspronkelijk voorgeschreven voor depressie- en slaap problematiek waar het mij met 30 mg heel goed hielp (15mg werd ik onverklaarbaar agressief), en slik deze nog steeds omdat het ook goed helpt om mijn maandelijkse PMDD problemen wat dragelijker te maken. Heb wel wat gewichtstoename ervaren maar dit was niet abnormaal buiten proportie.

28-09-2021 | Vrouw | 24
mirtazapine (30mg)
Mirtazapine werd mij voorgeschreven door de psychiater wegens zeer onrustige nachten. Hoewel het slapen tijdens het gebruik beter verliep, kreeg ik enorm veel last van toename eetlust. Ik at de hele dag door en alles door elkaar. Ipv 1 portie nam ik er 4. Dit was zo alarmerend dat mijn cholesterol te hoog was (ik ben 24 jaar). Deze vreetbuien gaven me extra stress en panie[lees meer...]k. Nu overgestapt op etumine.

09-08-2021 | Vrouw | 74
mirtazapine (15mg)
een zwaar medicijn,ben er naar van

03-08-2021 | Vrouw | 32

03-07-2021 | Vrouw | 67
mirtazapine (7,5mg)
Slapeloosheid en Tinnitus, moest ivm qt verlenging andere antidepressiva gaan slikken. De eerste paar dagen voelde ik mij een zombie, maar dat gaat over.

03-06-2021 | Vrouw | 51
mirtazapine (30mg)
ik heb eerst 4 weken geleden mirtazapine gekregen van decrisisdienst van ggz van pro persona.ik heb een zware depressie en zelfmoord gedachten.ik gebruikte gewoonlijk al jaren paroxitine en de ggz vond dat dit niet genoeg zijn werk deed tegen mijn depressie.ik kreeg eerst tabletten van 15 mg ook omdat ik niet goed kon slapen.die werkte prima maar er moest een hogere dosis [lees meer...]komen voor mijn depressie.ik gebruik van af 27 mei de mirtazapine van 30 mg 1 x per dag.ik heb mij nog nooit zo rot gevoeld als nu.de paroxitine is afgebouwd.ik heb hele zware hoofdpijn al vanaf de eerste dag,eetbuien terwijl ik niet meer aan mag komen door een maagverkleining die ik heb gehad,versnelde hartslag waardoor ik ook ga zweten en over geven.het gevoel hele hoge koorts te hebben.en het helpt geen meter tegen mijn depressie word naar mijn idee alleen maar erger.ik heb een mail naar mijn huisarts gestuurd dat ik met de mirtazapine wil stoppen en weer terug naar de paroxitine.ik heb veel over om van mijn depressie af te komen maar ga niet zo ziek als een hond rond lopen.voor mij nooit meer mirtazapine!!

25-04-2021 | Vrouw | 35
mirtazapine (15mg)
Kreeg het voorgeschreven wegens levenslange slaapproblemen. Echt een wereld van verschil, voor het eerst in meer dan dertig jaar slaap ik! Ik slik 12,5 mg voor het slapengaan. Bijkomend voordeel is dat mijn depressie (ook al bijna levenslang) erdoor verdween. Slik het nu ongeveer een jaar. Nadelen: soms ineens rusteloze benen 's nachts. En ik ben inmiddels al twee kle[lees meer...]dingmaten aangekomen (zonder meer te gaan eten). Om die laatste reden probeerde ik af te bouwen, maar de depressieve klachten kwamen gelijk terug. Dit kan ontwenning geweest zijn. Ik ga wel weer proberen af te bouwen, maar als blijkt dat al mijn klachten dan weer terugkomen neem ik de gewichtstoename voor lief. Liever gelukkig en mollig dan depressief en dun.

18-01-2021 | Vrouw | 53
mirtazapine (30mg)
Ik heb anderhalf jaar dit middel gebruikt op advies van huisarts. Het zorgde ervoor dat ik kon slapen en mijn werk kon volhouden maar ik groeide enorm en zorgde voor weinig tot geen libido. Ik vond het wel fijn dat ik toen ik aan het afbouwen was , ik dit heel gelijkmatig kon doen aangezien het ook in vloeibare vorm voorhanden is.

29-09-2020 | Vrouw | 40
mirtazapine (15mg)
Sinds mijn scheiding starte sliep ik tussen de 6 a 7 uur. Meestal minder. Ik barste echter van de energie en ging maar door. Soms vroeg/vraag ik me af of dit het nieuwe normaal is. Ik ben echter niet happy met mijn huis, mijn werk, mijn nieiwe relatie. Toen de laatste eindigde storten ik in. Huilbuien en paniek. Ik weet niet mee wat ik moet doen. Mirthazepine zorgde e[lees meer...]rvoor dat ik op slecht dagen 7 uur haalde tot 9 uur slaap. Ik ervaar rust in mijn hoofd en praat mezelf niet meer naar beneden. Ik zit nu op een week, maar voel me weer een beetje normaal. Nog steeds energiek, maar mijn gedachten gaan nu 50km/h ipv 120km/h

20-09-2020 | Vrouw | 44
mirtazapine (30mg)
Eerst citalopram geprobeerd daar veel bijwerkingen van waardoor ik mij nog steeds rot en vermoeid voelde toen naar de mirtazapine maar daar kom ik van aan en heb ruim een uur last van tintelende benen

18-08-2020 | Vrouw | 46
Depressief
Ik ben gestart mwt 15 mg. Leek eigenlijk goed te gaan, maar na 5 weken kreeg ik weer rare gedachtes. Op moeten hogen naar 30 mg. Nu ongeveer 6 weken na de start van dit medicijn, lijken mijn depressieve klachten weer toe te nemen. Zit weer veel in mijn hoofd en voel me leeg! Totaal geen energie en interesse in alles. Mijn hoofd voelr heel raar. Ik hoor mijn hartslag in m[lees meer...]ijn hoofd. Weet dus niet of dit medicijn mij gaat helpen om miin stemming beter te krijgen.

10-03-2020 | Vrouw | 23
mirtazapine (15mg)
In 3 maanden tijd, was ik 8 kg aangekomen. Ik hield precies vocht op en had enorm veel zin in zoetigheden, koolhydraten... Ik moet sowieso al rekening houden met mijn suikergehalte, deze was fors gestegen na het innemen van deze medicatie (15mg). Psychiater had deze voorgeschreven. Huisarts heeft dit meteen weer afgebouwd.

30-12-2019 | Vrouw | 46
Depressief
Hallo, wie kan mij helpen of ondersteunen.De nood is hoog bij mij. Ik gebruik nu 7,5 mg al weken om te slapen. Ik wordt op dit moment geadviseerd om 15 mg te gaan nemen voor de stemming te verbeteren. Ik ben bang voor de hele .bang dat ik me nog slechter ga voelen. Wie heeft hier ervaring mee, en wil daar met mij mee in gesprek? Het zou mij heel erg helpen. Ik slik [lees meer...]al oxazepam en xanax omdat ik overdag veel paniek heb.Wat heeft jullie er doorheen geholpen? Ik hoop op positieve reacties.Alvast heel erg bedankt

25-11-2019 | Vrouw | 50

02-11-2019 | Vrouw | 40
mirtazapine (15mg)
Ben deze gaan nemen omdat ik enkel tegen oude antidepressiva kan. Geen nieuwe zoals bv seroxat. Ik had een burn-out en een depressie en kon niet meer slapen. Ik functioneerde niet meer. Toen heeft de Dr. Mij dit gegeven. Ik slaap er redelijk van. Maar als je op het mentale echt wilt werken moet je 30 Mg nemen. Ik neem 15 Mg om te kunnen slapen. Ik ben er nog niet, maar voe[lees meer...]l me al iets beter. Enkel zware gewichtstoename dat vind ik wel jammer. Maar voor de redt, tevreden. Maar niet voor lang meer. Hopelijk kan ik snel weer afbouwen.

Amoxicilline / Clavulaanzuur (421) - Antibiotica - penicillines breedspectrum