Ervaringen met Trazolan

trazodon

Chronische depressie (6 meningen)
Dysthymie (1 mening)

Trazodon (Trazolan)

Bojan Nikolik (28-06-2015)

Subsidie depressiegala nauwelijks naar depressie

NOS Nieuwsuur (21-01-2020)

03-11-2014 | Man | 28
Hypochondrie
Toen ik begon met Trazolan, moest ik 100mg in de ochtend en 100mg in de avond slikken. De eerste weken waren een ramp. Misselijk, "helm" over mijn hoofd de hele dag, duizelig, de bijwerkingen leken bijna erger dan de kwaal. Uiteindelijk overgestapt op 200mg voor het slapen gaan en verder niets. De bijwerkingen verdwenen als sneeuw voor de zon. Uiteindelijk duurde het bi[lees meer...]jna een jaar voor dit medicijn bij mij aansloeg. Ik had dan ook een zeer ernstige vorm van Hypochondrie. Maar toen het eenmaal begon te werken, sloeg het ook wel echt in als een bom. Ben volledig genezen van mijn Hypochondrie. Of nouja, heb er echt totaal geen last meer van. Sindsdien zit ik helaas wel chronisch aan dit medicijn vast. Andere behandel opties zijn voor mij helaas niet geschikt. Ik merk het effect van Trazolan eigenlijk niet, tenzij ik het vergeet in te nemen. Dan ga ik de volgende dag gelijk lichamelijk door een hel. Zeer onrustig lichaam. 2 dagen zonder en de symptomen van Hypochondrie beginnen terug te keren. Gelukkig onmiddellijk weer verdwenen na het innemen van Trazolan. Al met al is Trazolan in mijn ogen een medicijn waarbij je door moet zetten alvorens het ook iets voor jou kan betekenen. Maar het uiteindelijke resultaat is echt geweldig. Mijn Hypochondrie is uiteindelijk niet minder ernstig geworden, maar volledig verdwenen! Ik denk er niet eens meer over na!

26-10-2012 | Vrouw | 28
trazodon
Ik ben eind september begonnen met de Wellbutrin. Ik had bijna geen bijwerkingen. Sinds deze week (22okt'12) ben ik verhoogd naar 300 mg. Heb soms wat duizelingen, maar het valt mee. Het begint langzaam wat te doen bij me. Daarnaast slik ik 's avonds mg 100 mg Trazondon erbij om beter te kunnen slapen. Bij 50 had ik wel wat bijwerkingen, maar waren erg licht. Toen ik na ee[lees meer...]n week naar de 100 mg ging, kreeg ik erg last van duizeligheid, erg moe, rode en moeie ogen en soms misselijk/buikpijn. Ik slaap er wel goed op

08-10-2019 | Man | 29
trazodon (100mg)
Fijn om lkkr te kunnen slapen en te dromen

02-01-2018 | Vrouw | 29
trazodon (100mg)
Werkt heel erg goed, geen stemmings wisselingen meer, ik slaap goed. En weer Meer zin in het Leven

03-09-2017 | Man | 29
trazodon (150mg)
Gebruikt om te kunnen slapen bij zware stress. Aangeraden door psychiater, hielp helemaal niet, gaf vooral enorme bijwerkingen. Leest eerst goed de bijwerkingen voor je eraan begint, zowel bij het starten als het stoppen, ik wens dit niemand toe. Dit middel wordt teveel voorgeschreven door onwetende psychiaters die zeggen dat het niet verslavend is, maar dit is het wel, wa[lees meer...]nt je lichaam heeft er afkickverschijnselen van als je stopt. Ik heb het gelukkig maar een paar weken genomen. Ik nam 150 Mg, heb dan 5 nachten 125 mg genomen, 2 nachten 100 en zit nu aan 75. De stap van 150 naar 125 was het zwaarste voor mij. Ik ga blij zijn als ik van die rommel afben.

13-07-2012 | Vrouw | 30
trazodon
Wat was ik blij met Trazolan! Na een jaar slecht slapen en daardoor Temazepam en Oxazepam overmatig te hebben gebruikt, dacht ik niet dat ik nog te redden was. Eerst kreeg ik Paroxetine waardoor mijn sexuele gevoelens totaal verdwenen waren en daarna Mitrazapine waar ik dik van werd. Trazolan is echt een verademing geweest voor mij. Ik slaap weer normaal met een dosis van [lees meer...]100 mg. Als bijwerking heb ik alleen nog last van droge ogen.

29-03-2018 | Vrouw | 31
trazodon (100mg)
Dit middel leek in het begin effectief, maar dit was niet van lange duur. Bij een verhoging ging het tijdelijk beter, maar nu na 5 jaar gebruik helpt het niet meer tegen de depressie. Hooguit om mijn angsten wat te remmen.

02-08-2015 | Vrouw | 31
trazodon (50mg)
Ik ben Trazolan beginnen nemen toen ik in een depressie zat en echt niet meer kon slapen. Ondertussen neem ik dit al een aantal jaar in. Ik slaap hier heel goed mee. Ik raad iedereen aan dit een uurtje te nemen voor je gaat slapen, onmiddellijk werkt het niet. Wat na een tijdje een probleem begon te worden is de sufheid in de morgen. Ik heb het gevoel niet wakker te rake[lees meer...]n en niet uit mijn bed te geraken. Ik ben dan van 100mg naar 50mg gegaan en nog steeds suf. Ook voel ik me tot laat in de namiddag niet helder in mijn hoofd, ongeconcentreerd. Dit vind ik echt vervelend. Ik probeer nu dit medicament af te bouwen met kwartjes omdat ik er echt vanaf wil. Ik hoop dat ik daarna mijn slaappatroon zal terugvinden. Heeft iemand ervaring met de afbouw en de bijwerkingen?

04-07-2012 | Vrouw | 31
trazodon
Ik gebruik Trazolan nu enkele weken waarbij ik een week 50 mg heb geslikt en toen naar 100 mg ben gegaan. Voor ik begon met Trazolan slikte ik in periodes amytriptyline en/of melatonine. Echter heeft geen enkel middel nog voldoende invloed gehad om werkzaam te zijn. Wanneer ik de Trazolan geslikt heb ben ik nog zeker 4-5 uur wakker voor ik uit mijzelf de neiging voel om[lees meer...] mijn bed in te gaan vanwege de tijd die ik nog heb om weer wakker te moeten worden vanwege mijn zoon die naar school moet. Het middel zelf werkt voor mij in elk geval niet voor slaapproblemen en depressief ben ik nu al geruime tijd niet geweest.

25-08-2011 | Vrouw | 32
Depressie/slaapproblemen
Voor mij is dit altijd een goed middel geweest, ik kreeg het in eerste instantie als antidepressiva met als handige bijkomstigheid dat ik er ook beter van ging slapen. Ik gebruik het middel al zo'n 8 jaar. Ik heb een aantal keer geprobeerd om ermee te stoppen omdat ik het liefst gewoon helemaal medicijnvrij wil zijn maar het is me eerdere keren niet gelukt omdat ik dan wee[lees meer...]r neerslachtig werd en slaapproblemen kreeg. Vreemd want volgens mijn huisarts is de dosis van 100mg p/d niet eens een dosis die werkzaam is! Ik ben nu wederom bezig met afbouwen, ik gebruik nu een halve tablet p/d. En ook nu weer word ik overvallen door buien van hevige neerslachtigheid en emoties....ik weet niet wat ik moet doen, doorzetten of toch maar weer terug naar het middel? Die buien komen namelijk altijd erg slecht uit en ik ben bang dat het niet over gaat en alleen maar erger wordt...iemand ervaringen met afkicken van Trazolan?

20-07-2023 | Vrouw | 33
Borderline persoonlijkheidsstoornis
Door mijn borderline , cptsd en paniek aanvallen , slaap ik weinig of niet . Trazodone helpt hier heel goed in .

19-09-2016 | Vrouw | 34
ADHD
Ik gebruik t al heel lang gezien een posttraumatische stress stoornis en adhd en add. Ik slaap sneller en beter door. Maar veel dromen nachtmerries. Druk in mn hoofd. Maar volgens mijn vriend compleet van de wereld. Ik heb t altijd koud name handen. En 's nachts zweet ik me rot, zo warm. Heb koude washand en alleen dun laken altijd warm en 's morgens ijskoud. Ik maak me wa[lees meer...]t meer zorgen om t medicijn.

30-06-2018 | Vrouw | 35
trazodon (50mg)
Bij het starten zware hoofdpijn, heel erge vermoeidheid en nachtmerries. Dit verdween na een aantal weken. In het eerste jaar was de dosis 200 mg. In de eerste jaren heeft dit goed geholpen om te kunnen slapen en tegen neerslachtigheid, maar de laatste 2 jaar zijn er veel bijwerkingen verergerd.Uiteindelijk moeten afbouwen omwille van lage bloeddruk en duizeligheid. Onder[lees meer...]tussen zeer langzaam afgebouwd naar 50 mg, maar een aantal bijwerkingen blijven. Dit gaat van jeuk, sterk verminderde weerstand, keelpijn, obstipatie en misselijkheid en uiteindelijk ook vermindering van bloedplaatjes en verminderd aantal witte bloedcellen. Ook vermoeidheid wordt zwaarder en zwaarder. Dit helpt wel tegen neerslachtigheid en zorgt ervoor dat je slaapt. Ik twijfel nu om verder volledig af te bouwen. Indien ik dit afbouw doe ik dit over een zeer lange periode en zeer traag omwille van ontwenningsverschijnselen. Zo monitor ik of mijn gemoedstoestand dezelfde blijft.

23-02-2015 | Vrouw | 35
trazodon (100mg)
Toen ik het de eerste keer nam, voelde ik de dag erna gelijk barstende hoofdpijn, misselijkheid, maagpijn, diarree.. Toch heb ik paar dagen volgehouden en nu zorgt het ervoor dat ik overdag functioneer.. Ik merk wel dat autorijden (in mijn geval) niet zo verstandig is... Ook mijn geheugen laat te wensen over heb ik de indruk..

14-06-2014 | Vrouw | 35
trazodon
nu 2x ingenomen voor slaapproblemen .al 2 dagen suf.maar zet nog wel even door.ik lees nergens of er mensen zijn aangekomen in g ewicht door deze antidepressiva.

12-05-2013 | Vrouw | 36
trazodon
Met 20 mg valium, 40 mg normison en 15 mg zopiclon kon ik nog steeds niet slapen. Na toevoeging van 500 mg trazodon slaap ik weer