Ervaringen met Trazolan

trazodon

Chronische depressie (6 meningen)
Dysthymie (1 mening)

Trazodon (Trazolan)

Bojan Nikolik (28-06-2015)

Subsidie depressiegala nauwelijks naar depressie

NOS Nieuwsuur (21-01-2020)

29-11-2010 | Man
Depressie en slaapproblemen
Ik slik het al 8 jaar op een doses van 200 mg. Het is verlaagd naar 100 mg en sinds kort weer naar 150 mg. Ik merkte toen het werd verlaagd mijn klachten terug kwamen en daardoor minder sliep. De bijwerkingen zijn voor mij best heftig en heb er ook flink last van. Sinds de verhoging weer naar 150 mg slap ik iets beter en wordt mijn stemming weer iets vrolijker. Het is een[lees meer...] middel dat voor mij absoluut noodzakelijk is en ben blij dat het er is.

03-10-2010 | Man
Depresie
ik heb goede evaringen met trazolan en het helpt zeer goed tegen depresie

25-09-2010 | Vrouw
Depri en slaapstoornissen
Ik ben zeer tevreden over dit medicijn.Is slaap nu veel beter.Ik neem het een half uur voor ik ga slapen.En het is inderdaad zo,...je word er zo moe van dat je inderdaad echt je bed in moet kruipen. Ik neem 1 pil in.Voor mij is dit voldoende.Vroeger moest ik een hogere dosis innemen maar dan was ik '`s morgens heel erg moe.

26-06-2010 | Man
Depresie met agst stoornissen
ik zal ook zegen over trazolan of het middel echt goed is. 8 jaar terug heb ik het gebruikt. het is echt goed ik heb ze10 maanden gegruikt en ik dacht dat ik genezen was, maar na enkele maanden is het terug gekomen van depresie dus moet langer dan een jaar volgens mijn ervaring. nu heb ik nog een vraag waarom is trazolan 150 retard uit het handel die was veel beter kan dat[lees meer...] zijn dat het terug komt of is het onder andare naam op het markt laat mij aub weten ik wil eigelijk ook wel weten of ge met trazolan 100 altijd gewicht bijkomt, want ik wil niet bij komen of stopt het met lang gebruiken en kan ik het midel lang gebruiken want ik heb al 10 jaar depresie kan ik het levenslang gegruiken. Reageer aub op mij danku

15-03-2010 | Man
Slapeloosheid door depressie
Ben eigenlijk iemand die niet snel depressief is, of zou worden. Maar het overlijden van mijn vader maakte me klein. Ik kreeg last van slapeloosheid en had geen lust meer in wat dan ook. De huisarts schreef me Trazolan voor, eerst een maand 50 mg, toen verhoogd naar 100 mg, na een maand naar 150 mg. Het slapen ging prima, voelde me langzaam ook weer de oude worden. Nad[lees meer...]eel was de extreme vorm van slaperigheid net nadat je je dosis genomen had.. onbedwingbare behoefte aan slaap. Na enige tijd kreeg ik ook erectieproblemen, die achteraf ook een gevolg waren van Trazolan. (staat niet in de bijsluiter en de huisarts kon dit ook niet plaatsen) Nu aan het afbouwen, ben weer terug bij 50 mg per dag, en de overgang naar minder heeft niet voor problemen gezorgd, als je het maar rustig afbouwt. Ik ben erg tevreden over dit middel en zou het zeker aanraden aan mensen met een slaapstoornis veroorzaakt door depressie. Enige bijwerkingen maar deze staan in geen verhouding door de daadwerkelijke werking.

15-12-2009 | Man
Depressie/paniekstoornis

30-04-2009 | Vrouw
Doorslaapproblemen
Ik dacht eerst dat Trazolan nooit zoveel met me deed, maar nu ik gestopt ben merk ik dat ik veel afkickverschijnselen heb. Slecht slapen, spierpijn, beven, misselijkheid. Dat vind ik jammer, verder heb ik er wel goed op door kunnen slapen

23-02-2009 | Vrouw
Slaapproblemen bij depressie
Dit middel is eigenlijk een antidepressivum maar daar werkt het niet voor. Wel werkt het goed bij slapproblemen t.g.v. een depressie. Ik slaap nu zeer vast, kom weer in m'n diepe slaap en heb geen last meer van tandenknarsen. Met één tablet per dag slaap je wel heel diep: ik werd zelfs niet wakker van m'n huilende kind. Ga daarom nu terug naar een 1/2 tablet per dag.

11-11-2020 | Vrouw | 18
trazodon (50mg)

19-08-2015 | Man | 21
trazodon (100mg)
Ik gebruik van trazolan 0,5 tablet een uur voor het slapen gaan omdat ik door mijn angststoornis verschrikkelijk slecht slaap. Met de trazolan slaap ik prima! Enige nadeel is wat sufheid in de ochtend, en een iets zwakkere erectie. Ik hoop dat die bijwerkingen snel verdwijnen, en anders neem ik ze maar voor lief. Met Trazolan kan ik eindelijk weer normaal slapen, wat een e[lees meer...]ffect heeft op het verminderen van mijn angst. Ben hier heel erg over te spreken na jaren van vanalles uitproberen!

16-07-2015 | Man | 21
trazodon (100mg)
Depressiviteit
Gekregen om beter in slaap te kunnen vallen en voor een beter slaap ritme. Opzich heeft het medicijn super voor mij gewerkt ik sliep echt na halfuurtje na de innamen top en ook goed. Ook het slaaprythme verbeterde enorm ik sliep ongeveer 7 a 8 uur (wat gezond is) in plaats van 12 uur. Enige probleem is dat ik binnen een paar weken 20 kilo ben aangekomen van het medicijn. H[lees meer...]elaas ben ik er pas na die aantal weken achtergekomen dat het aan dit medicijn lag vandaar de grote hoeveelheid kilo's. Persoonlijk zie ik dit echt als een groot probleem en ben er dan ook mee gestopt.

14-11-2011 | Vrouw | 22
Chronische depressie (dysthemie)
Overal op internet lees ik dat dit medicijn niet helpt tegen depressie maar zorgt dat je beter slaapt. Ik slaap niet beter, maar ik ben zo vrolijk!!! Ik heb al drie soorten antidepressiva gebruikt die niet echt veel deden bij mij, maar bij trazolan merkte ik na twee dagen al verschil! Ik ga gewoon lachend door het leven, echt bizar om mee te maken na 6 jaar verdrietig [lees meer...]zijn. Dit wil overigens niet zeggen dat al mijn problemen verdwenen zijn, maar ik denk er niet meer de hele dag aan en ik kan het beter relativeren. Ik moet zeggen ik merk wel een groot verschil tussen 50 mg en 100. Want 100 is voor mij supergoed en 50 een stukje minder. Misschien voel ik me bij 150 nog wel veel beter. Wordt vervolgd... ;) (Ik heb overigens niet echt last van de bijwerkingen. Alleen overmatig zweten. Maar ik heb bij andere medicijnen ook nooit last gehad van bijwerkingen.)

30-03-2015 | Man | 24
trazodon (90mg)
Chronische depressie
Ben nu toch al zeker 6 jaar overgestapt op Trazolan. Het begin was zwaar, veel ochtendmisselijkheid en futloos. Ik lijd aan slapeloosheid met een chronische depressie tot gevolg. Bij het innemen van een hele capsule ben je in het begin de dag erna nog zeer futloos. Ik heb ook het gevoel dat het de emoties wat afvlakt (zowel positieve als negatieve), maar dat had ik bij mij[lees meer...]n vorige medicatie ook. Bij extreme vermoeidheid heb ik bij inname en begin van werking ooit een epileptische aanval gehad (maar dat was niet nieuw voor mij). Het helpt me vooral om door te slapen. Inslapen lukt nog altijd moeilijk. Wanneer je je medicatie vergeet (bv op vakantie) zit je wel met een serieus probleem. Je krijgt er echt ontwenningsverschijnselen van en kan ziek worden.

06-05-2019 | Vrouw | 27
trazodon (25mg)
Mijn huisarts schreef me 100mg voor (een hele pil). Dit was veel te hoog voor mij om mee te beginnen. Hevige hoofdpijn, misselijkheid, troebel en vertraagd zicht, gevoelens van agressie. Heel beangstigend, ik viel wel direct in slaap wat heel erg welkom was na een lange tijd slapenloze nachten. Dan wel snel naar een lage dosis overgestapt, ik neem nu 25g (1/4 van de pil).[lees meer...] Gevoelens zijn wat afgevlakt waardoor periodes van verdriet minder heftig zijn en gemakkelijker om er uit te geraken. Maakt het gemakkelijker om iets meer te genieten van zaken. Minder intens ook door afvlakking van gevoelens. Geen seksuele behoefte. Ik heb het gevoel dat dit me helpt om niet heel de tijd in een diepe put te vallen. Ik ga wel al 8 maanden lang elke week naar een psychologe. Volgens mij absoluut noodzakelijk om dat depressie een symptoom is van een oorzaak. Naar op zoek gaan dus! Alleen medicatie gaat je nooit helemaal helpen! Veel sterkte en good luck iedereen in jullie zoektocht :)

14-03-2013 | Vrouw | 27
Depressief
tijdens een depressie o.a. niet kunnen slapen. Dit middel begon na enkele dagen al een beetje beterschap te tonen. Ik kan hoewel de arts dacht dat ik het maar enkele weken zou nodig hebben nog niet zonder. Het lukt me wel al een tijdje om even goed in te slapen met een halve tablet. De laatste dagen neem ik nog +/- 1/3e tablet in en ik slaap nog altijd vrij goed door. Het[lees meer...] heeft meestal wel een uurtje nodig voor het zijn werk doet maar verder heb ik geen klagen. Hopelijk kan ik mijn normale slaappatroon binnenkort weer zonder Trazolan terug vinden. Ik hoop dat de andere lezers ook snel weer beter slapen want niks maakt de volgende dag weer beter als je 's nachts constant ligt te piekeren.

13-02-2021 | Man | 28
trazodon (25mg)
Ik nam al een tijdje beta blokkers om mijn angst voor een nieuwe paniekaanval te onderdrukken. Ik was echter nog steeds enorm aan het piekeren gedurende de gehele dag. Mijn dokter schreef me dit voor en hoe gek het ook mag klinken: ik voelde na een half uur een mentale klik die mijn piekergedachten uit de weg schopte. Ben zeer tevreden nu ik in combinatie met de beta-blokk[lees meer...]er mijn leven grotendeels terug ´normaal’ is