Ervaringen met Trazolan

trazodon

Chronische depressie (6 meningen)
Dysthymie (1 mening)

Trazodon (Trazolan)

Bojan Nikolik (28-06-2015)

Subsidie depressiegala nauwelijks naar depressie

NOS Nieuwsuur (21-01-2020)

14-10-2012 | Man | 56
Depressief
ik heb trazolan gebruikt, jaren lang samen met bromaziepan, van elk soort nam ik voor het slapen gaan steeds van elke soort 2 pillen. daar voelde ik mij goed bij, maar na een paar jaar voelde ik mij 's morgens rot, angst gevoelens, tintelingen in mijn hand, lusteloosheid en zelfmoord gedachten. Ik ben nu reeds 3 maanden aan het afbouwen, maar heb zeer veel last van afkickv[lees meer...]erscheinselen. Ik geef iedereen de raad om niet te vlug naar die mediceinen te grijpen, want nu zit ik met mijn gevoelens in de knoop.

06-07-2012 | Man | 46
trazodon
Na een Burn-out en hevige suïcidale neigingen ben ik er dankzij mijn psychiater en de nodige antidepressiva er weer helemaal bovenop. Enkel het slapen, veel te kort, blijft een probleem. Daarop raade mijn psychiater aan om Trazolan te nemen. Het middel is erger dan de kwijl. Ik loop duizelig rond, alsof ik een fles wijn op heb, misselijk, en tintelingen aan mijn gezicht ar[lees meer...]men en vingers, ik ga er soms gekke bekken van trekken zonder ik het besef. Na minder dan een week geef ik het op, je mag dan al een paar uur langer slapen, je functioneert gewoon niet meer.

19-03-2012 | Man | 47
trazodon
Sinds vrijdag gebruik ik Trazolan 50MG. Wat mij opvalt zijn de bijwerkingen. Ontzettende spierpijn en gewrichtsklachten. Pijn in de knie bij het opstaan en lopen. Bovenbenen spierpijn en verzuring tijdens het lopen en ook als ik op de bank lig. Oprisping van zuur vooral s'nachts. Eerste dag toen ik een half pilletje nam moest ik meteen slapen en nu na drie dagen kan ik wel[lees meer...] de hele nacht doorhalen. Versuft en steken in mijn hoofd. Alles gaat heel langzaam. Soms lijkt het net of ik dronken ben. Ik hoop dat de bijwerkingen snel overgaan. Wie heeft hier hetzelfde ervaring beleefd?

02-10-2011 | Man | 37
Slaap problemen & chronische depressie
Ik kon totaal niet tegen dit middel. Ik wil al heel lang van de Remeron af, maar val altijd weer terug op Remeron door de slaap problemen die ontstaan. Trazolan zou helpen bij het slapen en de slaap verbeteren en effectief zijn bij angsten en depressies? Nou ik heb het geweten! Werd helemaal akelig van dit middel. Kreeg veel koude rillingen, deed geen oog meer dicht e[lees meer...]n heb een aantal psychotische aanvallen gekregen. Dus wanen. Zag blijkbaar dingen die er niet waren. En kreeg suïcidale gedachten. Nu weer terug op de Remeron. Helaas word ik er dik van, maar ik voel me verder top. Een antidepressivum is heel persoonlijk. Dus mijn ontzettend vervelende ervaring hoeft voor jou niet te gelden. Maar houdt rekening dat het wel kan gebeuren. Ik heb alleen maar ellende gekregen van dit middel.

16-06-2011 | Man | 55
trazodon
Terugbrengen van sexuele lust,was verloren gegaan door gebruik van cipramil
Wegens borderline stoornis gebruik ik cipramil. Maar dat laat bij mij de sexuele lust verdwijnen. Om dit op te heffen kreeg ik Trazolan 100mg. De sexuele lust keerde binnen een dag terug. Geweldig! Verder slaap ik veel beter en ben ik sociale angsten kwijtgeraakt. De bijwerkingen waren heftig, maar tijdelijk: na een maand waren ze verdwenen, Trazolan is de moeite van doorz[lees meer...]etten waard. Nu iets waar ik niets over kan terug vinden en niemand over hoor: Het gaat volgens mij (bij mij) in de nicotine receptoren zitten. Ik heb totaal geen behoefte meer aan roken! Ik heb totaal geen moeite om van de sigaret af te blijven, en als ik uitga kan ik zomaar meeroken, en dan kom ik thuis -zonder sigaretten- en heb ik totaal geen behoefte meer. Ben ik nou de enige die dit heeft?

18-01-2011 | Man | 44
Depressie/slapeloosheid
Sinds de trazolan kan ik weer slapen dus in die zin heeft het mij veel geholpen, De depressie is echter nog niet onder controle met trazolan, krijg er nu venlafaxine bij.

29-11-2010 | Man
Depressie en slaapproblemen
Ik slik het al 8 jaar op een doses van 200 mg. Het is verlaagd naar 100 mg en sinds kort weer naar 150 mg. Ik merkte toen het werd verlaagd mijn klachten terug kwamen en daardoor minder sliep. De bijwerkingen zijn voor mij best heftig en heb er ook flink last van. Sinds de verhoging weer naar 150 mg slap ik iets beter en wordt mijn stemming weer iets vrolijker. Het is een[lees meer...] middel dat voor mij absoluut noodzakelijk is en ben blij dat het er is.

03-10-2010 | Man
Depresie
ik heb goede evaringen met trazolan en het helpt zeer goed tegen depresie

26-06-2010 | Man
Depresie met agst stoornissen
ik zal ook zegen over trazolan of het middel echt goed is. 8 jaar terug heb ik het gebruikt. het is echt goed ik heb ze10 maanden gegruikt en ik dacht dat ik genezen was, maar na enkele maanden is het terug gekomen van depresie dus moet langer dan een jaar volgens mijn ervaring. nu heb ik nog een vraag waarom is trazolan 150 retard uit het handel die was veel beter kan dat[lees meer...] zijn dat het terug komt of is het onder andare naam op het markt laat mij aub weten ik wil eigelijk ook wel weten of ge met trazolan 100 altijd gewicht bijkomt, want ik wil niet bij komen of stopt het met lang gebruiken en kan ik het midel lang gebruiken want ik heb al 10 jaar depresie kan ik het levenslang gegruiken. Reageer aub op mij danku

15-03-2010 | Man
Slapeloosheid door depressie
Ben eigenlijk iemand die niet snel depressief is, of zou worden. Maar het overlijden van mijn vader maakte me klein. Ik kreeg last van slapeloosheid en had geen lust meer in wat dan ook. De huisarts schreef me Trazolan voor, eerst een maand 50 mg, toen verhoogd naar 100 mg, na een maand naar 150 mg. Het slapen ging prima, voelde me langzaam ook weer de oude worden. Nad[lees meer...]eel was de extreme vorm van slaperigheid net nadat je je dosis genomen had.. onbedwingbare behoefte aan slaap. Na enige tijd kreeg ik ook erectieproblemen, die achteraf ook een gevolg waren van Trazolan. (staat niet in de bijsluiter en de huisarts kon dit ook niet plaatsen) Nu aan het afbouwen, ben weer terug bij 50 mg per dag, en de overgang naar minder heeft niet voor problemen gezorgd, als je het maar rustig afbouwt. Ik ben erg tevreden over dit middel en zou het zeker aanraden aan mensen met een slaapstoornis veroorzaakt door depressie. Enige bijwerkingen maar deze staan in geen verhouding door de daadwerkelijke werking.

15-12-2009 | Man
Depressie/paniekstoornis

20-07-2023 | Vrouw | 33
Borderline persoonlijkheidsstoornis
Door mijn borderline , cptsd en paniek aanvallen , slaap ik weinig of niet . Trazodone helpt hier heel goed in .

01-06-2023 | Vrouw | 60
trazodon (100mg)
Na het gebruik van een paar weken opbouwend Trazodone slaap ik weer 6 tot 7 u door en ik kom van 3u slapen zonder Trazodone. De bijwerkingen die ik ondervind is de zuurtegraag in mijn slokdarm , eenmalig. Andere biwerkingen heb ik niet en neem het voor het slapengaan. Smorgens ondervind ik niets, ik ben fit en ik kan gewoon 8u werken. Het is ook zo dat ik heel de dag o[lees meer...]p mijn benen sta en rond wandel. Het enige dat ik moet doen is voldoende drinken en voedzaam eten. Ik ben zeer tevreden en voel mij ook stil aan steun krijgen in het dagelijks leven.

09-09-2021 | Vrouw | 48

11-05-2021 | Vrouw | 50
trazodon (100mg)
Van mijn 25 jaar nam ik deze nu 50 jaar eindelijk vanaf , heeft 11 jaar geduurd eer ik er vanaf geraakte wat een afkick verschijnselen dat je krijgt zweten angst overgeven heb mijn eigen moeten boven opsluiten op kamer was geen mens om mee te leven OMG nooit meer , om er vanaf te geraken want ik nam er twee per dag Ale dagen Een klein stukje van snijden van de pil en zo e[lees meer...]en tijdje door gaan , tijdje zeg ik …. elf jaar en dan was ik er vanaf , echt afgezien nooit meer denk dat dit zolang duurde omdat ik dit al lang nam , let er aub met op !!!!!!!

11-11-2020 | Vrouw | 18
trazodon (50mg)