Ervaringen met Trazolan

trazodon

Chronische depressie (6 meningen)
Dysthymie (1 mening)

Trazodon (Trazolan)

Bojan Nikolik (28-06-2015)

Subsidie depressiegala nauwelijks naar depressie

NOS Nieuwsuur (21-01-2020)

27-12-2016 | Man | 64
trazodon (100mg)
is een doorslaper, neem tegelijk lormetazepam in...val vlug in slaap en kan nu toch +- 9u doorslapen, toen ik begon met de medicatie sliep ik +-3u/nacht !!!

16-07-2015 | Man | 64
trazodon (100mg)
Trazolan werd mij voorgeschreven na een slaaponderzoek. Het diende als vervangmiddel van Serenase dat ik jarenlang heb gebruikt en dat mijn REM-slaap totaal torpedeerde. De bijwerkingen van Trazolan zijn echter niet min. Futloos, verzwaren, erecties verminderen sterk, geheugenverlies. Ben daarom aan het afbouwen en neem nu nog 25mg doch samen met Dormeasan van Vogel. Ik sl[lees meer...]aap nu bijna onmiddellijk in en ben wakker rond 5u. Vanaf 23u is dat dan toch 6u slaap.

01-06-2023 | Vrouw | 60
trazodon (100mg)
Na het gebruik van een paar weken opbouwend Trazodone slaap ik weer 6 tot 7 u door en ik kom van 3u slapen zonder Trazodone. De bijwerkingen die ik ondervind is de zuurtegraag in mijn slokdarm , eenmalig. Andere biwerkingen heb ik niet en neem het voor het slapengaan. Smorgens ondervind ik niets, ik ben fit en ik kan gewoon 8u werken. Het is ook zo dat ik heel de dag o[lees meer...]p mijn benen sta en rond wandel. Het enige dat ik moet doen is voldoende drinken en voedzaam eten. Ik ben zeer tevreden en voel mij ook stil aan steun krijgen in het dagelijks leven.

09-11-2011 | Vrouw | 60
Geen diepe slaap
Slik het middel nu een aantal weken maar het heeft totaal geen effect. Heb het gevoel nu helemaal niet meer te kunnen slapen waardoor ik nu nog moeier ben dan voorheen. Ook zijn mijn ogen rood doorlopen en tranen heel erg.

01-11-2020 | Man | 59
Depressiviteit
Ik was altijd al een slechte slaper, echter laatste paar maanden werd het erger tot ongeveer 3 uur per nacht. Ik werd hierdoor ook depressief/neerslachtig met pieken maar vooral diepe dalen. Direct na start met Trazolan VEEL betere nachten, ongeveer 7-8 uur zonder problemen, prettig dromen. Wel eerste 10 dagen veel bijwerkingen zoals extreem droge mond, droge ogen, darmver[lees meer...]stopping, niet kunnen ejaculeren maar wel seksueel opgewonden, sufheid tot in de middag. Dit alles werd langzaam beter na ongeveer 7-10 dagen. Mijn gemoedstoestand is vlakker geworden, geen diepe dalen van depressie, maar ook geen euforische momenten. Eigenlijk wel prettig, over heel veel dingen maak ik me totaal niet meer druk, of interesseren me simpelweg niet. Misschien betekent dit dat ik niet meer helemaal 'ben wie ik was', maar ik ervaar het als prettig. Doordat alcoholgebruik verboden is, kom ik erachter dat ik dat eigenlijk niet echt mis, dus prettig neveneffect.

01-11-2016 | Vrouw | 58
Chronische depressie
Al, vrijwel mijn hele leven heb ik een chronische depressie. Ruim een jaar hebben mijn behandelaar en ik er over gedaan om de juiste medicatie te vinden. Na alle pretpillen en ander soort medicijnen, kwamen wij uiteindelijk op Trazolan van Pfizer uit. Deze medicatie (300 mg 's avonds, vanwege de slaap die je ervan krijgt) heeft mij tot op heden een ander mens van mij g[lees meer...]emaakt. Ook heb ik last van vermoeidheid maar liever Vermoeid dan Depressief. Ik ben bekent met de gevaren maar dat neem ik op de koop toe. Deze medicatie gebruik ik alweer 16 jaar. Dit is mijn medicijn en daar blijft iedereen met z'n handen vanaf ook mijn nieuwe huisarts.

25-10-2013 | Man | 58
trazodon
Het medicijn Trazolan heeft voor mij als bijwerking dat ik vaak ovedractief ben en met name s-nachts. Door meerdere ziektes moet ik vaak om 21.30 uur naar bed met als resultaat dat ik om 03.00 uur weer wakker ben.

20-11-2011 | Vrouw | 58
trazodon
ik heb verschillende medicijnen gebruikt, ik weet niet meer wat allemaalen toen kreeg ik trazolan en dat werkte ook niet efectief, toen heb ik ect gehadca 50 keer toen doorgegaan met trazolan en toen hielp het wel. maar ik slaap er wel slecht van

08-05-2020 | Vrouw | 57
trazodon (50mg)
Obstructief Slaapapneu Syndroom (OSAS)
werkt niet voldoende als slaapmiddel, overdag voel ik mij niet fit.

22-12-2019 | Vrouw | 56
trazodon (100mg)
ik wil iedereen hier waarschuwen bij het stoppen van dit medicijn.Ik had het 4 jaar geslikt met maximale dosering van 400 mg. Het hielp niet meer tegen de slapeloosheid...ik ben toen zelf,heel stom,te snel met dit middel gestopt.Meerdere keren opgenomen geweest vanwege heftige buikpijn met obstipatie,niemand wist de reden...Toen ik ook nog ernstige psychische klachten kree[lees meer...]g,zoals hele dagen somber en huilen met onrust ,viel bij mij het kwartje!Met apotheker afbouwschema opgezet en na 2 dgn weer opnieuw starten van 150 mg ,om daarna weer rustig af te bouwen,verdwenen mijn buikklachten en de huilbuien als sneeuw voor de zon.Kijk dus uit !!! het is echt levensgevaarlijk en buitengewoon angstig als je hiermee snel stopt na hoge dosering en aantal jaren slikken.

09-07-2014 | Vrouw | 56
trazodon
dit middel slik ik nooit meer, ik verdraag het niet: val er ook niet meteen van in slaap, lig nog minstens een uur te woelen, terwijl ik onaangename ervaringen in mijn lichaam ervaar: tintelingen in armen en benen, zware hoofdpijn, dichtslibben van sinussen, moeilijk ademen door neus die vastloopt, neen: het middel is erger dan de kwaal! En suf de dag erop, loop als een [lees meer...]zombie door het huis: geen fut, geen energie....zucht

14-10-2012 | Man | 56
Depressief
ik heb trazolan gebruikt, jaren lang samen met bromaziepan, van elk soort nam ik voor het slapen gaan steeds van elke soort 2 pillen. daar voelde ik mij goed bij, maar na een paar jaar voelde ik mij 's morgens rot, angst gevoelens, tintelingen in mijn hand, lusteloosheid en zelfmoord gedachten. Ik ben nu reeds 3 maanden aan het afbouwen, maar heb zeer veel last van afkickv[lees meer...]erscheinselen. Ik geef iedereen de raad om niet te vlug naar die mediceinen te grijpen, want nu zit ik met mijn gevoelens in de knoop.

16-10-2019 | Vrouw | 55
trazodon (50mg)
Mirtazapine gekregen voor slecht slapen ondanks de oxazepam. Kreeg ik hoofdpijn van dus moest in stoppen. Naarmate het meer uit mijn bloed ging werd ik somberder. Slaap weeer goed en droom fijn met trazodon

16-06-2011 | Man | 55
trazodon
Terugbrengen van sexuele lust,was verloren gegaan door gebruik van cipramil
Wegens borderline stoornis gebruik ik cipramil. Maar dat laat bij mij de sexuele lust verdwijnen. Om dit op te heffen kreeg ik Trazolan 100mg. De sexuele lust keerde binnen een dag terug. Geweldig! Verder slaap ik veel beter en ben ik sociale angsten kwijtgeraakt. De bijwerkingen waren heftig, maar tijdelijk: na een maand waren ze verdwenen, Trazolan is de moeite van doorz[lees meer...]etten waard. Nu iets waar ik niets over kan terug vinden en niemand over hoor: Het gaat volgens mij (bij mij) in de nicotine receptoren zitten. Ik heb totaal geen behoefte meer aan roken! Ik heb totaal geen moeite om van de sigaret af te blijven, en als ik uitga kan ik zomaar meeroken, en dan kom ik thuis -zonder sigaretten- en heb ik totaal geen behoefte meer. Ben ik nou de enige die dit heeft?

30-07-2019 | Vrouw | 53
trazodon (100mg)
ik neem 1 trazolan samen met de loramezapan en slaag goed door meestal na 3 uurtje slaap word je weer wakker en neem van elks nog 1 ' slaap goed

07-09-2019 | Man | 52
Angst
Niet nemen de bijwerkingen zijn slechter dan de kwaal