Ervaringen met Valdoxan

agomelatine

Chronische depressie (2 meningen)

Agomelatine (Valdoxan)

Bojan Nikolik (15-04-2015)

Subsidie depressiegala nauwelijks naar depressie

NOS Nieuwsuur (21-01-2020)

27-01-2012 | Man | 37
agomelatine
Volgens intake psychotherapie zou ik matige depressie hebben. Huisarts schreef Valdoxan voor. Zeer slechte ervaring. Na een dag gelijk gestopt in verband met de zeer ernstige en vele bijwerkingen. Een uur nadat ik het middel ingenomen had, leegde ik de inhoud van mijn maag waarna ik naar mijn bed terug strompelde om ternauwernood niet ter aarde te storten vanwege de duizel[lees meer...]igheid die ik ondervond. Het zweet brak me uit en mijn gedachten raasden door mijn hoofd op ongecontroleerde wijze. Huisartsen zouden zelf de middelen moeten slikken om te proberen hoe het bevalt. Hetzelfde geldt voor het middel Roaccutane: dat zouden huidartsen moeten nemen om te ondervinden wat er dan met je gebeurt! Reken maar dat het middel onmiddellijk uit de roulatie wordt gehaald na een dergelijke ervaring. Daar ben ik 100 % van overtuigd.

01-12-2011 | Vrouw | 22
agomelatine
Ik heb Asperger en ADD, en ik gebruikte Valdoxan vanwege mijn depressiviteit. Ik wilde geloven dat het werkte, en hield mezelf dat ook voor. Hiervoor heb ik voor mijn ADD concerta/ritalin gebruikt die mijn autistische kenmerken versterkte en ik langer ging stilstaan bij mijn gevoelens en gedachten. Van concerta/ritalin ben ik veel afgevallen omdat mijn eetlust afnam. Toen [lees meer...]ik daarmee stopte en overging op Valdoxan kwam mijn eetlust terug en kwam ik 15 kilo aan. Helpt de depressieviteit ook niet als je bijna geen broek meer past.. Na 6 mnd ook hier weer mee gestopt.

13-11-2011 | Man | 52
Paniek aanvallen
sinds 10 jaar gebruikte ik seroxat, 20 mg, 2 maal per dag. echter was de toename van het gewicht erg veel, maar ja dat neem je op de koop toe. de huisarts had voor mij een altrernatief nl. valdoxan. de overgang zou zonder problemen moeten gaan. helaas na 2 dagen kreeg ik hoofdpijn, en begon het te "flitsen" in mijn hoofd als met mijn ogen naar links of rechts keek. i[lees meer...]k kreeg hele sterke dromen, bijna nachtmerries. verder merkte ik dat ik erg emotioneel en ongeduldig werd. eerst dacht ik dat het te maken had met het afkicken van de seroxat. ik vertelde mijn ervaringen aan de huisarts en hij heeft mij direct een ander medicijn voorgeschreven binnen een paar uren waren de klachten verdwenen. sinds enkele dagen kamp ik nu met nekklachten, op dit moment weet ik niet of dat bijwerkingen zijn van het nieuwe medicijn of dat het nawerkingen zijn van valdoxan. effe afwachten

21-09-2011 | Vrouw | 25
Depressie/adhd/pdd-nos
Ik kreeg valdoxan als medicatie omdat ik slecht sliep en heb last van een depressie en heb ook nog een handicap pdd-nos met adhd. Ik voelde me na enkele dagen zoveel slechter worden. Ik was toen opgenomen en daar legde ze de link naar nieuwe woonplek enzo. Maar sinds het weekend ging het zo slecht. Maandag wist ik het helemaal niet meer. Ik had echt alle moed opgegeven.Gis[lees meer...]teren weer met mijn spver gebeld en nu blijk. Alle bijwerkingen, zelf de rugpijn. had ik van dit middel. Echt belachelijk. Waar het middel voor bedoelt is, werkt niet. Ik heb hier voor in 3 jaar tijd wel 10 verschillende medicatie geslikt. Op dit moment slik ik oxazepam, anders trek ik het niet.

12-08-2011 | Man | 53
agomelatine
Valt weinig over te vertellen. Merkte eigenlijk geen enkel effect. Verspilde tijd. Alleen als bijwerking meer zweten. Afbouwen was ook niet nodig. Geen ontrekkingsverschijnselen gehad.

17-05-2011 | Vrouw | 42
agomelatine
Eind december heb ik zeer korte tijd Valdoxan (50 mg) gebruikt binnen een klinische setting. Als bijwerking had ik echter last van psychotische belevingen, waardoor het gebruik is gestaakt (in overleg met psychiater). Ik had deze bijwerking min of meer wel verwacht, aangezien ik dezelfde bijwerking ook had bij eerder gebruik van andere antidepressiva (het stoppen van het m[lees meer...]edicijngebruik leidde 2 jaar geleden onverwacht tot het verdwijnen van mijn psychotische symptomen).

16-05-2011 | Vrouw | 31
agomelatine
Ik ben Valdoxan in oktober 2010 gaan gebruiken na Remeron en Mirtazapine, die beide niet/nauwelijks werkten tegen mijn depressie, maar wel veel bijwerkingen gaven. Bij begin gebruik 25 mg knapte ik binnen enkele dagen (!!) op. Het herstel zette echter niet door waarna ECT werd ingezet. Dit hielp niet en in januari ben ik naar 50 mg gegaan. Sindsdien ben ik in een week of 5[lees meer...]/6 opgeknapt en bijna van mijn depressieve klachten af. Bij mij helpt het middel overigens niet voor mijn nachtrust; ik slaap (vaak) slecht in en ook slecht door. Mirtazapine werkte wat dat betreft stukken beter voor mij. Ik heb veel last van geheugenverlies en hoofdpijn, maar of dat met de Valdoxan te maken heeft?

03-12-2022 | Man | 43
agomelatine (25mg)
Het had enkele positieve effecten. Ik voelde me rustiger in mijn hoofd en mijn interne klok was beter afgesteld op het normale ritme. De nadelen wogen echter zwaarder door. Ik kreeg er diverse bijwerkingen van zoals spierpijn, vaak vermoeid, een slecht humeur en onrustige benen. Eens ik Valdoxan niet meer nam gingen die bijwerkingen weg.

11-03-2015 | Vrouw | 62
agomelatine (25mg)
door langdurig gebruik van clomipramine en risperdal/abilify heb ik tardieve dyskinesie ontwikkelt, moest stoppen met de medicatie. gevolg terugkerende depressie. td nog aanwezig. gestopt in februari 2014. prozac geprobeerd, later mirtazipine , daarna intensieve therapie en gestart met valdoxan. nu nog steeds depressief met suïcidale gedachten. bijwerkingen 1 1/2 uur na [lees meer...]inname dikkere tong lijk dronken en kan moeizaam spreken, wel slaperig, toch ben na enkele uren weer wakker. wazig zien, kan niet meer lezen. de volgende dag is alles weer weg behalve de orofaciale dyskinesie.

08-05-2014 | Vrouw | 33
Chronische depressie
Ik slik al Efexor (Venlafaxine) tegen depressie. Maar omdat mijn depressie er erger werd de laatste tijd, stelde mijn psychiater voor Valdoxan te proberen. Ik heb teveel bijwerkingen van de Efexor om daarmee te verhogen. Ook heb ik last van slaapproblemen, daarom leek dit een goed middel. Het schijnt beide aan te pakken. Ik heb het middel dik acht weken geprobeerd. Hela[lees meer...]as had het nul invloed op mijn depressie. Ik merkte wel dat ik veel dieper sliep s 'nachts. Waar ik 's morgens nooit moeite had met wakker worden, kon ik nu echt mijn bed niet uitkomen en was de hele ochtend extreem moe. Autorijden kon ik niet met dit middel, ik dreigde weg te zakken. Heel eng. Maar keer alcohol gedronken in combinatie met dit middel (niet eens veel). Dat was ook geen goed idee. Ik raakte helemaal van het padje en niet op een leuke manier.

12-02-2014 | Man | 37
agomelatine
Het duurde zeker 8 weken voordat ik er iets van merkte. Kon er eerst slecht van slapen. Na acht weken ging slapen beter. Tegen angst en paniek had het voor mij geen effect. Alleen slapen ging iets beter. Hierna overgestapt op 10mg Amitryptiline. En sliep meteen heel de nacht door en uitslapen lukte ook weer. Vanaf de tweede dag.

12-10-2013 | Man | 39
agomelatine
Net overgestapt van seroxat naar valdoxan en dit nu een weekje. Voel mij iedere morgen super slecht, buikpijn, misselijk, constante bezoekjes naar het toilet, humeur gaat flink achteruit, gevoelig en emotioneel, niet veel aankunnen, slecht slapen want deze neem is net voor het slapen gaan. Morgens en avonds neem ik ook nog xanax retard, voordien nam ik nog Quetiapine, d[lees meer...]it was super om te slapen maar de combinatie van Seroxat en Quetiapine is 15 kg zwaarder. Moet die pillen beu maar zo beu en zeker die valdoxan want kan bijna niets doen. Kan iemand mij wat raad geven. Thanks

20-07-2013 | Man | 55
Depressief
Na een dag kliniek oponthoud van 10 maanden , heb ik zeer lang tijd andere medicijnen uit moeten proberen ,en we zijn geëindigd bij Valdoxan nu al 4 jaar ,er is nooit geen verbetering geweest met slapen ,wel zijn mijn angst toestanden controleerbaar geworden . Voor het slapen krijg ik er nog 3 medicijnen bij ,maar ook dat werkt niet ,ik kan zeer goed inslapen ,maar [lees meer...]niet doorslapen ,ik sta per nacht gemiddeld 3tot 4 keer en loop rond ,ik ben kan niet liggen blijven ik moet lopen dan terug in het bed en gelijk weer verder slapen

11-01-2013 | Vrouw | 54
agomelatine
Ik heb tot nu toe zo'n 2 maanden Valdoxan gebruikt omdat ik last had van slapeloosheid. Voor het slapen heeft het goed geholpen; ik gebruikte zo'n anderhalve tablet voor een goed resultaat. Van meer werd ik suffig en overdag in benevelde toestand. Het prettige vond ik itt andere depressiva dat je gevoel in tact blijft en je ook geen 'cocon' om je heen voelt met het gebrui[lees meer...]k. Sins een maand begon ik steeds meer last van angst te krijgen. Dacht dat het m'n eigen angst was want ik heb wel vaker last van anst, Mijn spieren begonnen te verstijven en vooral die in m'n nek van de spanning. Als ik m'n hoofd voorover boog kreeg ik een soort tintelingen in m'n hoofd die ik wijdde aan het afknellen van bloedvaten of zenuwen. Ik kreeg dan ook het gevoel alsof ik bijna tegen de vlakte ging. Geestelijk leek ik me ook steeds slechter te gaan voelen maar omdat dit er langzaam in sloop weet ik dat ook aan mezelf. Langzaamaan kreeg ik steeds meer door dat dit toch door het middel kwam. Afgelopen nacht heb ik 25mg genomen en ik begon me tegen de avond beter te voelen. De mist steeg op in m'n hoofd en begon me weer positiever te voelen. Ik ben nu van plan er mee te stoppen. Ik vind er wel een gevaar in zitten als je dit soort verschijnselen krijgt omdat je ze niet kan thuis brengen en je het aan jezelf wijt. M'n huisarts ging hier ook in mee. Ik vind dat hij te weinig gevolgd heeft hoe ik me onder zo'n nieuw medicijn voelde waar hij zelf ook niet mee bekend was. Achteraf lijkt het wel of ik in een angstpsychose heb gezeten met allerlei akelige gedachten en het gevoel alsof ik eindeloos in cirkels aan het ronddraaien was. het gaat ook zo geleidelijk. ik kan iedereen aanraden goed te volgen hoe je je voelt er bij en niet je aan laten praten dat wat je ervaart met jou problemen te maken heeft.

03-10-2012 | Vrouw | 22
agomelatine
Ik kreeg dit middel om 's avonds wat beter in te kunnen slapen. Je zou er namelijk moe van worden. Twee uur voor het slapen gaan nam ik een Valdoxan. Op het begin leek ik inderdaad wat suffig te worden en sliep ik eerder in. Dit heeft maar een paar dagen geduurd. Daarna weinig effect gezien. Ook qua stemming geen verbetering. Daarom maar mee gestopt.

10-06-2012 | Vrouw | 27
agomelatine
Vanwege een negatief zelfbeeld, extreme huilbuien en een langdurende dip gaf de psychiater het advies 25 mg Valdoxan voor het slapen gaan. Qua nachtrust merkte ik binnen een week al een positieve verschuiving. Ik maak meer slaapuren dan voor gebruik. Erg fijn. De éérste twee weken waren wel even afzien, zoals de bijsluiter verteld. Mn huilbuien zijn zichtbaar afgenomen m[lees meer...]aar ik heb naast deze medicatie ook begeleiding van een Haptonoom en een Psycholoog (dus weet niet goed waar ik het aan te danken heb) Helaas kreeg ik na 6 weken gebruik steeds meer toenemende last van duizeligheid tot het mn normale functioneren zelfs beperkte. Ik kon niet eens meer suiker in mn thee doen, zo erg trilde ik. En continue het gevoel van flauw vallen is heel storend. Nu heb ik na 4 dagen van géén medicijn gebruik nog heel erge hoofdpijn, last van duizeligheid en ben sloom, ongeconcentreerd, huilerig en prikkelbaar. hoop dat dit snel weer afneemt. Binnenkort overleg met mn Psychiater over het vervolg, maar om kilo's bij te komen van andere antidepressiva zoals jullie vermelden, daar zit ik ook niet op te wachten natuurlijk.