Ervaringen met Valdoxan

agomelatine

Chronische depressie (2 meningen)

Agomelatine (Valdoxan)

Bojan Nikolik (15-04-2015)

Subsidie depressiegala nauwelijks naar depressie

NOS Nieuwsuur (21-01-2020)

15-12-2011 | Vrouw | 24
agomelatine
Ik kreeg Valdoxan voorgeschreven omdat Mirtazapine geen effect had op mijn depressie. Volgens de huiarts zou dit medicijn geen tot weinig bijwerkingen geven. Nou, dat heb ik geweten. Na 3 dagen kreeg ik heel erg last van mijn ADHD, ik werd verschrikkelijk druk, praatte zo snel dat anderen mij vaak niet konden volgen en de drukte en chaos in mijn hoofd van echt mega. Ook g[lees meer...]ing het slapen echt niet meer. Zodra het licht uitging in de slaapkamer, werd ik echt helemaal panisch. Waarom en waarvoor ik zo bang werd, weet ik niet.....na een maand heeft mijn huisarts mij van de Valdoxan afgehaald en voor het slapen een spierverslapper gegeven.

28-12-2011 | Vrouw | 25
Depressiviteit
Ik gebruik valdoxan nu 1 1/2 jaar tegen depressie. Ik heb helemaal geen bijwerkingen ervan wat heel fijn is. Ook helpt het heel goed tegen slaapproblemen. Daar heb ik nl al zo'n 10 jaar last van, niet kunnen inslapen, niet kunnen doorslapen etc. Daar heb ik ook allerlei medicijnen voor gekregen die nooit echt goed of langdurig hielpen. Daar heb ik nu dus helemaal geen last[lees meer...] meer van, ik slaap als een roos. Tegen depressie is het middel bij mij niet zo effectief, alhoewel ik geen echt gigantische depressies (niet meer opgenomen ed) meer heb gehad sinds ik dit middel slik heb ik nog wel vaak depressieve periodes gehad die toch behoorlijk intensief waren. En dat terwijl ik ook nog Paroxetine max dosering en Abilify slik.

21-09-2011 | Vrouw | 25
Depressie/adhd/pdd-nos
Ik kreeg valdoxan als medicatie omdat ik slecht sliep en heb last van een depressie en heb ook nog een handicap pdd-nos met adhd. Ik voelde me na enkele dagen zoveel slechter worden. Ik was toen opgenomen en daar legde ze de link naar nieuwe woonplek enzo. Maar sinds het weekend ging het zo slecht. Maandag wist ik het helemaal niet meer. Ik had echt alle moed opgegeven.Gis[lees meer...]teren weer met mijn spver gebeld en nu blijk. Alle bijwerkingen, zelf de rugpijn. had ik van dit middel. Echt belachelijk. Waar het middel voor bedoelt is, werkt niet. Ik heb hier voor in 3 jaar tijd wel 10 verschillende medicatie geslikt. Op dit moment slik ik oxazepam, anders trek ik het niet.

03-06-2012 | Vrouw | 26
agomelatine
Sinds 2 weken slik ik Valdoxan. Ik ben begonnen met 25 mg. Maar sinds 4 dagen ben ik overgestapt op 50 mg. Sindsdien zijn mijn paniekaanvallen en angst veel erger geworden. Misselijkheid en maagpijn is wel minder geworden. Zijn er meer mensen die hier meer last van hadden na verhoging van de dosering?

27-05-2012 | Man | 26
agomelatine
Hallo, Ik heb dit medicijn voorgeschreven gekregen na een milde depressie en vooral om me te kunnen ontspannen en afstand te kunnen nemen van dingen. De eerste dag ging het geweldig, maar vanaf de tweede dag is het onleefbaar geworden, en nu, na meer dan een week, denk ik dat ik moet stoppen, erg depressief, spierpijn, slapeloosheid, het gevoel te zweven, heel irriteerbaa[lees meer...]r, misselijk en migraine. Psychologische staat nog erger, jammer want deze behandeling was veelbelovend.

05-03-2015 | Vrouw | 27
agomelatine (25mg)
het duurde vrij lang voor ik de werking van het medicijn merkte. In het begin moest ik echt heel veel drinken bij het innemen om niet dubbel te liggen van de maagpijn 's nachts, dit is absoluut iets waar je rekening mee moet houden. Ook werden, zoals bij de meeste psychofarmaca, mijn klachten eerst erger en ging het naarmate het medicijn zijn werking deed steeds beter. Ik [lees meer...]ben erg tevreden over valdoxan en heb helemaal geen last van bijwerkingen. Mijn dagelijks functioneren is er door hersteld!

10-06-2012 | Vrouw | 27
agomelatine
Vanwege een negatief zelfbeeld, extreme huilbuien en een langdurende dip gaf de psychiater het advies 25 mg Valdoxan voor het slapen gaan. Qua nachtrust merkte ik binnen een week al een positieve verschuiving. Ik maak meer slaapuren dan voor gebruik. Erg fijn. De éérste twee weken waren wel even afzien, zoals de bijsluiter verteld. Mn huilbuien zijn zichtbaar afgenomen m[lees meer...]aar ik heb naast deze medicatie ook begeleiding van een Haptonoom en een Psycholoog (dus weet niet goed waar ik het aan te danken heb) Helaas kreeg ik na 6 weken gebruik steeds meer toenemende last van duizeligheid tot het mn normale functioneren zelfs beperkte. Ik kon niet eens meer suiker in mn thee doen, zo erg trilde ik. En continue het gevoel van flauw vallen is heel storend. Nu heb ik na 4 dagen van géén medicijn gebruik nog heel erge hoofdpijn, last van duizeligheid en ben sloom, ongeconcentreerd, huilerig en prikkelbaar. hoop dat dit snel weer afneemt. Binnenkort overleg met mn Psychiater over het vervolg, maar om kilo's bij te komen van andere antidepressiva zoals jullie vermelden, daar zit ik ook niet op te wachten natuurlijk.

23-06-2013 | Man | 29
agomelatine
Ik heb Valdoxan voorgeschreven gekregen voor mijn autisme (Asperger) zodat ik wat minder prikkelgevoelig zou worden en wat beter kon slapen . Na een paar weken toch wel enig verschil te merken ,maar niet dat je zegt "hoera!" ; nu in overleg om de dosering te verhogen van 25 naar 50 mg. Het slapen is in het begin beter geworden ,maar de laatste tijd toch weer incidente[lees meer...]el Temazepam moeten (bij)nemen. Dit is wel een van de weinige middelen waar ik bijna geen bijverschijnselen van gekregen heb ; behalve dan hoofdpijn (en dat in het begin van het gebruik) . Een bijverschijnsel vind ik toch wat minder ; sinds ik begonnen ben heb ik al meerdere malen een woedeaanval ondervonden . Vóór het gebruik van Valdoxan nooit gehad ! Tabletten zijn wel makkelijk in te nemen omdat de dagen van de week gedrukt zijn op de strip .

10-01-2012 | Vrouw | 29
ADHD
valdoxan vermindert effect metylfenidaat

16-04-2011 | Vrouw | 29
Depressie, angst
Valdoxan helpt wel bij het slapen. Nauwelijks tot geen bijwerkingen, het is waar wat men zegt over behoudt van libido en geen gewichtstoename! Voor mijn depressie had ik er meer van verwacht. Ik ben teleurgesteld in dit middel tegen depressie, ik heb nog steeds depressieve klachten!

19-05-2011 | Vrouw | 31
agomelatine
het zou goed zijn om je 24u ritme te herstellen en geen gewichtsverandering geven...helaas... 8kg afgevallen, zeeeer slecht slapen, hoofdpijn, beroerd en spierpijn....

16-05-2011 | Vrouw | 31
agomelatine
Ik ben Valdoxan in oktober 2010 gaan gebruiken na Remeron en Mirtazapine, die beide niet/nauwelijks werkten tegen mijn depressie, maar wel veel bijwerkingen gaven. Bij begin gebruik 25 mg knapte ik binnen enkele dagen (!!) op. Het herstel zette echter niet door waarna ECT werd ingezet. Dit hielp niet en in januari ben ik naar 50 mg gegaan. Sindsdien ben ik in een week of 5[lees meer...]/6 opgeknapt en bijna van mijn depressieve klachten af. Bij mij helpt het middel overigens niet voor mijn nachtrust; ik slaap (vaak) slecht in en ook slecht door. Mirtazapine werkte wat dat betreft stukken beter voor mij. Ik heb veel last van geheugenverlies en hoofdpijn, maar of dat met de Valdoxan te maken heeft?

16-06-2012 | Man | 32
Paniekaanvallen
ik ben 1 jaar geleden gestopt met Citolapram ,sinds vorige week ben ik gestart met valdoxan 75 mg.omdat ik panieke aanvallen krijg bij druktte waardoor ik hyperventileer. de paniek aanvallen zijn nu verergerd , zou dit bij de bijwerkingen horen???ik ga maandag overleggen met mijn psychiater .kan iemand me gerust stellen. Alvast bedankt

20-01-2012 | Man | 32
agomelatine
Ik neem nu 10 maanden valdoxan. In het begin geloofde ik er in dat het zou helpen bij mijn depressie. De resultaten van de eerste maanden (moreel en psychisch) waren wel positief. Maar sinds enkele maanden, ben ik zo angstig en gestrest geworden dat ik weer terug bij af ben. Behalve op het gebied van mijn negatieve gevoelens, eerst waren die tegen mij gericht. En nu h[lees meer...]eb ik zin ze tegen anderen te richten. Wat te doen? Ik heb geen zin om een ..... te worden. Het lukt me op het momenten om mijn gevoelens de baas te blijven. Maar wat te doen als ik de controle verlies? Help!! Please!!

08-05-2014 | Vrouw | 33
agomelatine (25mg)
Chronische depressie
Ik slik al Efexor (Venlafaxine) tegen depressie. Maar omdat mijn depressie er erger werd de laatste tijd, stelde mijn psychiater voor Valdoxan te proberen. Ik heb teveel bijwerkingen van de Efexor om daarmee te verhogen. Ook heb ik last van slaapproblemen, daarom leek dit een goed middel. Het schijnt beide aan te pakken. Ik heb het middel dik acht weken geprobeerd. Hela[lees meer...]as had het nul invloed op mijn depressie. Ik merkte wel dat ik veel dieper sliep s 'nachts. Waar ik 's morgens nooit moeite had met wakker worden, kon ik nu echt mijn bed niet uitkomen en was de hele ochtend extreem moe. Autorijden kon ik niet met dit middel, ik dreigde weg te zakken. Heel eng. Maar keer alcohol gedronken in combinatie met dit middel (niet eens veel). Dat was ook geen goed idee. Ik raakte helemaal van het padje en niet op een leuke manier.

24-01-2012 | Man | 33
agomelatine
Ik heb sinds 17 jaar last van een gegeneraliseerde angst stoornis en een depressie. Ik neem zo'n 13 jaar psychofarmaca, de eerste behandelingen die ik heb gekregen waren niet heel effectief, maar het doorzetten heeft uitbetaald, want mijn staat van doen is veel verbeterd in de loop van de jaren. Ik heb het goede middel gevonden en aangepast naar mijn dosering, daarom ik vo[lees meer...]el me goed en heb ik een goed leven teruggevonden,