Ervaringen met Valdoxan

agomelatine

Chronische depressie (2 meningen)

Agomelatine (Valdoxan)

Bojan Nikolik (15-04-2015)

Subsidie depressiegala nauwelijks naar depressie

NOS Nieuwsuur (21-01-2020)

10-04-2015 | Vrouw | 34
agomelatine (25mg)
Ik heb een depressie als gevolg van PTTS en heb Valdoxan voorgeschreven gekregen. Dit middel helpt me heel goed om in slaap te vallen, maar ik weet zelf niet of het eigenlijk wel werkt tegen de depressie. Eerder gebruikte middelen pakten de depressie effectiever aan, maar gaven veel bijwerkingen.

26-05-2013 | Man | 34
Overspannen/burn-out
Medio december 2012 uitgevallen met een ernstige burnout. Angst, paniek, alles. De eerste week merkte ik weinig van het medicijn. De tweede en derde week had ik alle bijwerkingen die men niet wil hebben. De angst was ieder moment voelbaar. Ik zag het echt niet meer zitten op sommige momenten. In de vierde week wat verbetering. Nu na de 6de week voel ik mij een beetje opkna[lees meer...]ppen. Dat kan het natuurlijk verloop van de burnout zijn, maar ik zal moeten toegeven dat de Valdoxan mij heeft geholpen. Kortom: een tussenweg misschien tussen SSRI en helemaal zonder. Met name goed effect op slapen. Niet dat ik tot 10 uur uit slaap, maar als ik er om 10 uur in lig, ben ik rond 6 uur wakker en langzaam knap ik op van met name dat hernieuwde bioritme. Misschien daarom juist geschikt bij burn-out waar niet zozeer serotonineprobleem is, alswel een energieprobleem.

21-02-2012 | Vrouw | 34
agomelatine
Ik heb het middel 5 dagen gebruikt voor depressie en slecht slapen. Ik was vol hoop door alle goede verhalen over het middel, de combinatie van effect op zowel depressie als slapen en het bericht dat het weinig bijwerkingen zou geven. Ik heb het te kort gebruikt om iets te kunnen zeggen over de effectiviteit, maar in ieder geval werd ik er doodziek van. De eerste 4 dagen[lees meer...] sliep ik redelijk, al werd ik midden in de nacht wakker en 's morgens om 6 uur en dan kon ik niet meer slapen. Direct na de eerste pil erge maagpijn die de nacht en dag erna aanhield, slaperigheid, verdoofdheid. beroerdheid en verstopping. Ik was helemaal van de wereld, nog veel depressiever dan voor de pillen en ging zelfs overdag in bed liggen, omdat ik het niet volhield. Ik raakte er helemaal van in paniek, voelde me verschrikkelijk. De 4e dag leken de bijwerkingen wat weg te trekken, dus ik was helemaal blij, dacht dat ik het ergste gehad had. Maar dat was helaas te vroeg gejuicht. Die nacht kwam de maagpijn terug, gecombineerd met stekende pijn in de onderbuik en slapeloosheid. De volgende dag weer doodziek en in overleg met mijn arts besloten met het middel te stoppen. Ik ben erg teleurgesteld, had echt gehoopt dat dit middel mij zou gaan helpen, maar ik ben helaas niet door de bijwerkingsperiode heen gekomen en weet dus niet of het geholpen zou hebben. Hoe dan ook kan ik me niet voorstellen dat zulke heftige bijwerkingen gezond zijn voor je lijf.

15-01-2012 | Man | 34
agomelatine
hallo, ik gebruik valdoxan 25 mg nu sinds half november. ik heb nauwelijks last gehad van bijwerkingen, maar moet zeggen dat het nu na 2 maanden niet echt beter gaat. ik heb uiteraard ook wel goeie periodes. heb wel sinds ik het gebruik geen zware dip meer gehad, maar de somberheid en het rotgevoel voeren nog altijd de boventoon. moet ik verhogen naar 50 mg of gewoon no[lees meer...]g langer volhouden. weet iemand wat het effect is met alcohol? heb ook nog soms oxazepammetje nodig zo om de andere dag

11-11-2015 | Vrouw | 35
agomelatine (25mg)
Ik kreeg in eerste instantie een anti-depressiva waar ik 4 uur lang na inname hondsberoerd van was. Niet handig bij angst voor spugen. Valdoxan sloeg in principe goed aan, geen bijwerkingen. Op gegeven moment over op 2 per avond ipv 1. Ondertussen langzaam aan afgebouwd naar om de dag 1. Nou wilde een Mediant medewerker (geen psycholoog of psychiater!) dat ik weer dage[lees meer...]lijks ging gebruiken. Toen kreeg ik ineens wel weer depressies. Dus heb afgebouwd. En ga toch echt over op wat anders of helemaal stoppen, want ik lees dat ik eigenlijk een heel ander stofje nodig heb, nl Oxytocine. Dus ik ga even op zoek! Dus ondanks dat het in eerste instanties geen bijwerkingen gaf en ik dik tevreden was, wil ik er toch graag vanaf.

05-06-2012 | Vrouw | 35
agomelatine
Ik gebruik nu zo'n 3 maanden 25 mg Valdoxan omdat ik depressief en gespannen ben. Na twee dagen merkte ik al dat het beter ging. Ik had zo'n rugpijnen voorheen en die waren ineens weg. Het was weer licht in mijn hoofd en de dag was te dragen. Zeker omdat die verkrampte spieren in mijn rug niet meer zoveel pijn deden. Ik denk dus dat Valdoxan helpt om te ontspannen. Maargoe[lees meer...]d, nu weer wat weken laten en in een stressvolle periode komt alles weer keihard terug. Omdat ik het op een gegeven moment helemaal beu was en me geen raad meer wist, heb ik op eigen initiatief opgehoogd met een half pilletje. Meteen voelde ik me weer beter. Nu een week later...pffff...zelfde verhaal. Heb vannacht 50 mg gepakt en ja hoor...ik voel me nu al weer wat beter. wel wat zweverig in mijn hoofd en vooral wat gespannen omdat ik niet weet of dit heel erg is dat ik opgehoogd heb zonder advies te vragen. Nu wilde ik de dokter bellen en langs gaan, opbiechten wat ik heb gedaan, maar die is de hele week afwezig ivm vakantie. Weet iemand of 50 mg ook een normae dosering is? Ik heb het natuurlijk allemaal eerst op internet opgezocht, maar ben benieuwd of iemand me hier kan helpen. Ik zie nl bij de andere berichten weinig doseringen staan.

10-03-2012 | Vrouw | 36
Depressief
Nauwelijks bijwerkingen. Geen maag of darmklachten gehad. Misschien iets meer moeite met opstaan. Voorheen stortte ik 's-nachts regelmatig in. Slaap er nu heerlijk op. Vooral in de eerste weken van het gebruik, zat ik heerlijk te dromen.

15-08-2011 | Vrouw | 36
Slaapproblemen, angststoornis, depressieve klachten
Sinds maart 2011 neem ik dagelijks 25mg Valdoxan. Ik was toen in opname. Valdoxan zou me zogenaamd helpen om mijn dag/nachtritme te herstellen. Ik ondervond echter absoluut geen verbetering. Slapen bleef een reuzegroot probleem. Ik had geregeld ook maaglast, 's nachts of 's morgens bij het opstaan. Dat verbeterde wel snel, eens ik had ontbeten. Ook op emotioneel vlak onder[lees meer...]vond ik geen enkele positieve invloed van dit middel. Toch wou mijn psy het liever niet afbouwen. Sinds eind mei 2011 neem ik er ook Sipralexa bij, dagelijks 10 mg. De eerste week was een hel. Ik had last van buikloop, maagpijn, spierpijn. Mijn angsten en depressieve gevoelens waren ontzettend versterkt. Na één week echter waren deze klachten verdwenen. Intussen zijn we 2 maanden verder en gaat het eigenlijk heel goed met mij. Ik ben bijlage niet meer zo emotioneel waar ik vroeger echt door emotie overspoeld kon worden. Ik herleef volledig en voel me veel sterker en krachtdadiger in het leven staan. Als ik me minder voel, gaat het sneller weer beter. Mijn 'veerkracht' lijkt sterk toegenomen. Wel heb ik veel slaap nodig maar ik slaap wel heel wat beter, is mijn libido sterk verminderd en heb ik veel drang naar zoet. Dat laatste had ik vroeger eigenlijk ook al wel. Sipralexa is voor mij het middel dat weer licht in mijn leven heeft gebracht, al probeer ik zelf ook wel toe te passen wat ik in de cognitieve gedragstherapie leerde.

12-02-2014 | Man | 37
agomelatine
Het duurde zeker 8 weken voordat ik er iets van merkte. Kon er eerst slecht van slapen. Na acht weken ging slapen beter. Tegen angst en paniek had het voor mij geen effect. Alleen slapen ging iets beter. Hierna overgestapt op 10mg Amitryptiline. En sliep meteen heel de nacht door en uitslapen lukte ook weer. Vanaf de tweede dag.

23-04-2012 | Vrouw | 37
agomelatine
Heb eerst 3 jaar paroxetine gebruikt tegen de angst. Na enkele maanden geslikt te hebben, waren de kilo`s zo aangekomen dat mijn kleding niet meer paste. Gestopt en over gegaan naar Cimbalta...na 7 weken geslikt te hebben geen resultaat. Inmidels meer dan een week bezig met Valdoxan, nog steeds geen resultaat(kan eigenlijk ook nog niet...) Maar ik baal dat ik nog steeds la[lees meer...]st heb van de klachten dat het mijn hele leven beinvloed. Heb hierbij ook Alprozam erbij tegen bijwerkingen. Moet zeggen dat alle kilo`s die ik aan ben gekomen inmiddels kwijt zijn. Ik moet nog even doorzetten tot ik ze 6 weken geslikt te hebben om een duidelijker beeld te krijgen. Maar er staat weing op internet over Valdoxan.

14-04-2012 | Vrouw | 37
agomelatine
Ik ben op 30maart overgestapt van citalopram naar valdoxan.Even voor de duidelijkheid ik gebruikdit medicijn om mijn wisselende stemmingen stabiel te houden....wat echt erg goed gaat!!Dus niet omdat ik depressief ben.Ik slaap nu veel dieper waardoor ik ook echt s'morgens uitgerust mn bed uit kom.Helaas heb ik een vervelende maar zeldzame bijwerking....rode huid en jeuk...[lees meer...].galbulten.Zijn er meer gebruiker/sters die deze bijwerking hebben en zoja werd dit minder naarmate je het middel langer gebruikte??Verders eigenlijk geen noemsenwaardige bijwerkingen bij dit middel.

27-01-2012 | Man | 37
agomelatine
Volgens intake psychotherapie zou ik matige depressie hebben. Huisarts schreef Valdoxan voor. Zeer slechte ervaring. Na een dag gelijk gestopt in verband met de zeer ernstige en vele bijwerkingen. Een uur nadat ik het middel ingenomen had, leegde ik de inhoud van mijn maag waarna ik naar mijn bed terug strompelde om ternauwernood niet ter aarde te storten vanwege de duizel[lees meer...]igheid die ik ondervond. Het zweet brak me uit en mijn gedachten raasden door mijn hoofd op ongecontroleerde wijze. Huisartsen zouden zelf de middelen moeten slikken om te proberen hoe het bevalt. Hetzelfde geldt voor het middel Roaccutane: dat zouden huidartsen moeten nemen om te ondervinden wat er dan met je gebeurt! Reken maar dat het middel onmiddellijk uit de roulatie wordt gehaald na een dergelijke ervaring. Daar ben ik 100 % van overtuigd.

10-06-2011 | Vrouw | 37
Ernstige depressie
Ik gebruik Valdoxan nu een week, ben wel nog aan het afbouwen van mijn oude medicatie (Sarotex, nu nog 50mg) Heb deze medicatie rond 2 jaar gebruikt, ben er 25kg!! door aangekomen, maar in het begin werkte het allemaal goed. Nu ben ik een week bezig met Valdoxan en voel me al stukken beter. Slapen gaat prima, heb alleen s'ochtends 'n beetje opstartproblemen, maar daarna [lees meer...]kan ik gelukkig weer alles doen en ben niet meer wazig (wat ik van Sarotex wel de hele dag was de laatste maanden) Deze week ben ik al 2kg afgevallen, terwijl ik normaal eet. Verder geen last van bijwerkingen. Hopen dat het zo goed verder gaat en ik snel van mijn oude medicatie af ben. En weer een beetje van het leven kan genieten. P.S. deze week niet een huilbui gehad :) ben erg blij met mijn nieuwe medicatie!!

17-08-2017 | Vrouw | 39
Depressiviteit
Na 2 jaar fluoxetine overgestapt naar valdoxan. Binnen 2 weken al rustiger in mijn hoofd. Ik kan weer normaal autorijden en ben niet meer afwezig. Geen bijwerkingen gehad, mijn hoofdpijnen en maagklachten van jaren voor gebruik van medicijnen zijn juist verminderd!

12-10-2013 | Man | 39
agomelatine
Net overgestapt van seroxat naar valdoxan en dit nu een weekje. Voel mij iedere morgen super slecht, buikpijn, misselijk, constante bezoekjes naar het toilet, humeur gaat flink achteruit, gevoelig en emotioneel, niet veel aankunnen, slecht slapen want deze neem is net voor het slapen gaan. Morgens en avonds neem ik ook nog xanax retard, voordien nam ik nog Quetiapine, d[lees meer...]it was super om te slapen maar de combinatie van Seroxat en Quetiapine is 15 kg zwaarder. Moet die pillen beu maar zo beu en zeker die valdoxan want kan bijna niets doen. Kan iemand mij wat raad geven. Thanks

20-02-2012 | Man | 40
agomelatine
Het werkte bij mij best goed (zeker op het slapen maar ook wel op mijn stemming) maar ben na zes weken gestopt i.v.m. erge maagpijn (een scherp en irriterend gevoel in slokdorm en maag). Dit was niet meer te doen. Ik kon een maagbeschermer krijgen maar ook die hebben weer bijwerkingen. Ik heb gekozen om over te stappen naar Mirtazapine. Dit heeft mij in het verleden ook ge[lees meer...]holpen. Ben hier nu mee aan het opbouwen. Ik ben in één keer gestopt met Valdoxan. Heb hier wel wat last van maar het kan ook komen door de opbouw van de Mirtazapine.

Amoxicilline (600) - Antibiotica - penicillines breedspectrum