Ervaringen met Valdoxan

agomelatine

Chronische depressie (2 meningen)

Agomelatine (Valdoxan)

Bojan Nikolik (15-04-2015)

Subsidie depressiegala nauwelijks naar depressie

NOS Nieuwsuur (21-01-2020)

21-02-2012 | Vrouw | 17
agomelatine
Ik voelde me dus daarom heeft mijn arts mijn medicijn vervangen door Valdoxan. Ik voel me nog slechter ... Ik slaap steeds slechter en slechter. Nog depressiever en mijn suïcidale gedachten komen steeds sterker en sterker terug. Ik heb geen eetlust meer hoewel ik boulimia heb. Ik heb het koud, warm, ben duizelig... Ik zie bijna mijn arts op van antidrepressivum te wis[lees meer...]selen. Ik neem ook Stresam tegen de stress en angstige gevoelens.

21-03-2013 | Man | 18
Depressiviteit
kreeg het medicijn pas geleden van een psychiater voorgeschreven. helaas kon mijn huisarts het medicijn niet voorschrijven vanwege andere medicijnen die ik slik. het medicijn moest ik samen met mijn slaappillen een uur voor het slapengaan innemen. de eerste nacht meteen goed geslapen. wel veel last gehad, van twee specifieke in het bijzonder. hoofdpijn, vanwege geluiden (p[lees meer...]rikkels) die te hard binnen kwamen. en helaas kreeg ik de volgende dag hele erge rugpijn. deze was wel na twee dagen weer weg, en keert af en toe terug. maar met een paracetamol demp je het al veel. verder moet je wel na eerste gebruik van het medicijn op de 3-6-12 weken bloed laten prikken vanwege kans op leverschade. gelukkig gaat bij mij nu alles goed en heb ik (bijna) geen last meer van de bijwerkingen. waar ik vooral blij om ben is dat de dagen steeds meer lichtpuntjes krijgen.

29-01-2012 | Man | 18
agomelatine
Hallo, ik heb een zeldzame ziekte, ik heb oren en een mond die steeds op en neer gaan en het is een ziekte jong begonnen is, toen ik 17 was, ik weet niet niet meer wat ik kan doen, ik heb meerdere artsen bezocht en het is de eerste keer dat ze dit zijn tegengekomen in hun carrière en ze hebben me valdoxan gegeven. Ik neem het nu 15 dagen zonder enig effect. Please help

17-08-2011 | Vrouw | 18
Heftige emoties angsten
ik ben nu anderhalf week bezig met het medicijn, voelde me heel erg goed maar sliep nog steeds niet goed in en MEGA onrustig terwijl ik lekker in mijn bed lag. in overleg zit ik nu op 50 milligram. dit is mijn eerste dag daarmee en heb hoofdpijn geen honger, maagpijn en voel me eigenlijk zwaar down. ik hoop dat dat straks weer weg is.

07-02-2012 | Vrouw | 19
Depressief
Ik heb dit medicijn voorgeschreven gekregen omdat ik last heb van een depressie, slapeloosheid en angsten (dingen zien die er niet zijn 's nachts). Ik slik het nu ongeveer 6 weken en het bevalt redelijk. Ik slaap er in iedergeval beter door en ook mijn angsten zijn sterk afgenomen. Heb er soms nog last van maar niet meer zoals eerst. Ik lees hier vooral slechte ervaringen [lees meer...]en wilde daarom er mee stoppen. Ben toch blij dat ik het wel heb doorgezet ondanks alle bijwerkingen. De eerste twee weken heb ik met zware migraine doorstaan, terwijl ik nooit hoofdpijn heb. Ook had ik last van rugpijn en rare vlekken op mijn bovenbenen (huiduitslag?). Het is wel even doorbijten met dit middel, maar het helpt me nu wel redelijk. Wel heb ik nog niet zo heel veel gemerkt van het antidepressive gedeelte van dit middel. Wel voel ik me vaak wat suffig en wat vergeetachtig. Het is even doorzetten met valdoxan, maar ik vind dat de moeite wel loont.

12-01-2012 | Man | 19
agomelatine
Valdoxan heeft me veel goed gedaan, vooral qua mijn slaap, die nu veel beter ''geregeld'' is. Het heeft me toegestaan om mijn dosis van mijn angstremmer (valium) te verlagen en heeft een effect op mijn depressie en ik heb een betere gezondheid op het gebied van slapen en stress. Voor het moment heb ik geen ongewenste bijwerkingen.

15-12-2012 | Vrouw | 21
agomelatine
Nu bijna een jaar aan de Valdoxan. Het hielp meteen met inslapen en uitgerust wakker worden 's ochtends. Het heeft wel een maand of twee geduurd voordat het positieve effect op mijn stemming erg merkbaar werd. Sindsdien is het alleen maar beter geworden, voor mijn gevoel werkt het nu beter dan ooit. Erg tevreden, eigenlijk geen noemenswaardige bijwerkingen.

09-06-2012 | Man | 21
agomelatine
Altijd ben ik al een beetje somber geweest en heb ik negatieve gedachten stromen gehad. Zodra ik een drukke periode op school in ging (ik studeer autonome kunsten) kwam er weer een depressie opzetten afgewisseld met manische dagen. mensen om mij heen merken het alleen omdat ik langzaam aan een kluizenaar word. maar als ik te zien ben ergens ik me altijd manisch blij gedra[lees meer...]ag. Ik heb dus ook een bipolaire stoornis. de dingen die in zo'n drukke periode door mijn hoofd schieten, zijn eigenlijk puur onzekerheid en mezelf naar beneden praten. terwijl ik goede periodes ik eigenlijk helemaal niet zo slecht denk over mijzelf. Ik besloot een bloedtest af te laten nemen. en weer, zoals in alle bloedtesten op meerdere leeftijden blijkt: ik heb een verkeerde balans aan chemicalien in mijn hoofd. teveel serotenine te weinig melatonine en daardoor klopt het allemaal niet met elkaar. In therapie (EMDR) vertelde ze mij ooit al een kleine ondersteuning te nemen. maar anti-depressives klinkt gelijk vrij heftig. ik besloot niks te nemen. Nu, 5 jaar later, heb ik ieder jaar de zelfde verschijnselen gehad. ik besloot mijn dokter te bellen en vroeg hem om een KLEINE ondersteuning. ik wil alles behalve neutraal zijn. mindere periodes horen nu eenmaal bij het leven. schaterlachen ook. Ik kan me niet voorstellen dat ik nooit meer een super blije opgewekte dag zou hebben omdat ik de diepe putten niet meer wil. vandaar dat ik Valdoxan voorgeschreven kreeg. Slapen ging nooit echt goed, maar ik rust wel beter uit. gister een beetje duizelig geweest, maar toen had ik een glaasje rode wijn op. Daarbij merk ik wel dat het allemaal wat meer in balans komt. ik heb nog mijn up's en down's. maar jezelf volstoppen met medicijnen en niks meer voelen, dat zou ik zelf nooit willen. Valdoxan zorgt alleen ervoor dat je die hele harde diepe val niet meer maakt (21% kreeg dat alsnog bij testen) een voordeel, je blijft up's en downs krijgen (dus als je nog met een zwaar post traumatisch stress syndroom krampt en je wilt dit niet meekrijgen, kan valdoxan je niet genoeg lam leggen, maar daarvoor helpt alleen praten en het WEL voelen.) bijna geen bijwerking, daarbij ook weinig echt vlaklijnse gedachte.. het is een kleine ondersteuning. voor mij werkt dit perfect. daarbij zal ik jullie op de hoogte houden hoe het de aankomende tijd is verlopen (zeg over 4 weken) Daarbij wil ik een oproep doen aan de volgende reviews: als je van andere AD hebt gesnoept en je bent nog in je afbouw periode maar al begonnen met valdoxan, schrijf de negatieve gevoelens dan niet af op valdoxan. aangezien je altijd afkick verschijnselen krijgt van AD en je dus sowieso kutter gaat voelen. Als je net aan de prozac hebt gezeten, wat je practisch lam legt in bepaalde dosis, en dan overstapt naar valdoxan. wat een kleine ondersteuning is, gaat je humeur inderdaad meer schommelen. De bijsluiter werkt ook als een placebo. je leest het, het zit in je achterhoofd, je bent wat depressief en voelt al een half uur na je eerste pilletje ALLE bijwerkingen opkomen. Lees de bijsluiter van paracetamol maar eens ;) voor iedere poep en scheet waar een patient voor belt zijn ze verplicht het in de bijsluiter te zetten. Als ik dus mijn grote teen heb gestoten en het ben vergeten, mijn eerste pilletje neem, de volgende dag mijn teen voel kloppen. zal er bij de volgende druk in staan: weinig tot nooit (0,01%) last van grote teen. Dus laat je niet gek maken door alles wat er in de bijsluiter staat (ik kies altijd voor wat mij het beste uitkomt, meer zin in sex en beter slapen) die placebo werkt goed ;) dus verlies niet alle details uit het zicht voordat je iets afschrijft op een medicijn. ik was duizelig gisteren, maar had ook een glas rode wijn op. dus die combinatie was waarschijnlijk niet zo goed.

13-03-2012 | Vrouw | 21
agomelatine
Sinds enkele jaren heb ik last van depressiviteit, met regelmatig stemmingsschommelingen die gaan van zeer negatief tot euforische momenten. De tussenfase is eerder een "apatische fase", waarin ik noch vrolijk noch triest ben, maar eerder niets me nog kan boeien. Dit ging gepaard met angststoornissen, die willekeurig opdoken. Zo kon ik overdag plots bijzonder nerveus of r[lees meer...]onduit bang worden, of zag ik 's nachts dingen die er niet waren. Twee jaar geleden ben ik hiervoor sipralexa beginnen nemen. Hier kwam ik al snel 12kg van bij, kreeg ik ontzettende hoofdpijn en voelde ik me slechts zelden veel beter. Na deze negatieve ervaring wou ik van geen medicatie meer weten, tot mijn psy Valdoxan voorstelde. Aanvankelijk had ik drie weken bijwerkingen, waarbij ik vooral last had van serieuze maagkrampen, een aanhoudend gevoel van misselijkheid en oncontroleerbare eetbuien. De eerste nachten sliep ik goed, maar daarna werd ik ook onrustig wanneer ik in bed lag. In totaal heeft het ongeveer een maand geduurd voor deze symptomen geleidelijk aan weer verdwenen. Ondertussen neem ik al zeven maanden Valdoxan, en moet ik zeggen dat de effecten op mijn slaapritme zeer goed zijn. Ik val quasi onmiddellijk in slaap na het genomen te hebben, en slaap ook veel dieper door. Enkel 's ochtends heb ik wel relatief veel tijd nodig om goed wakker te worden. Wat ik wel merk, is dat ik overdag vaak verstrooid ben, regelmatig dingen vergeet en een verminderde concentratie heb. De depressieve gevoelens worden gestabiliseerd: geen uitzonderlijk diepe dalen of euforische momenten meer, maar eerder een neutraal gevoel.

28-04-2011 | Man | 21
Depressie/Slaaploosheid
Ik gebruik Valdoxan sinds maart 2010. Voor het slapen een heel geschikt medicijn! Vele andere slaapmedicatie waren bij mij uitgewerkt na enkele maanden maar gebruik dit nu meer dan een jaar en werkt nog steeds super! Voor depressie merk ik er niks van, gebruik 50mg per dag. Ben zeer tevreden voor mijn slaapprobleem!

16-01-2013 | Vrouw | 22
agomelatine
Wegens een depressie en slapeloosheid werd het medicijn onder begeleiding en behandeling valdoxan voorgeschreven. Mijn slaap problemen zijn erg afgenomen door dit medicijn, maar ik merk nog geen verbetering van mijn depressie. Daarnaast heb ik af en toe last van misselijkheid en is mijn libido helemaal wel. Hiervoor heb ik het medicijn paroxetine gebruikt. In deze periode[lees meer...] merkte ik dat mijn depressie zo goed als weg was, maar juist door een verslechterde nachtrust (waarbij ik niet is slaap kon vallen) en vermoeidheid over dag ben ik er mee gestopt.

03-10-2012 | Vrouw | 22
agomelatine
Ik kreeg dit middel om 's avonds wat beter in te kunnen slapen. Je zou er namelijk moe van worden. Twee uur voor het slapen gaan nam ik een Valdoxan. Op het begin leek ik inderdaad wat suffig te worden en sliep ik eerder in. Dit heeft maar een paar dagen geduurd. Daarna weinig effect gezien. Ook qua stemming geen verbetering. Daarom maar mee gestopt.

01-12-2011 | Vrouw | 22
agomelatine
Ik heb Asperger en ADD, en ik gebruikte Valdoxan vanwege mijn depressiviteit. Ik wilde geloven dat het werkte, en hield mezelf dat ook voor. Hiervoor heb ik voor mijn ADD concerta/ritalin gebruikt die mijn autistische kenmerken versterkte en ik langer ging stilstaan bij mijn gevoelens en gedachten. Van concerta/ritalin ben ik veel afgevallen omdat mijn eetlust afnam. Toen [lees meer...]ik daarmee stopte en overging op Valdoxan kwam mijn eetlust terug en kwam ik 15 kilo aan. Helpt de depressieviteit ook niet als je bijna geen broek meer past.. Na 6 mnd ook hier weer mee gestopt.

28-02-2014 | Vrouw | 23
agomelatine
Heeft lange tijd erg goed geholpen tegen mijn (zware) depressie, toen ik me een aantal maanden beter voelde ermee gestopt. Depressie kwam terug, opnieuw begonnen met valdoxan en helaas slaat het deze keer niet aan. Daarom ook begonnen met quetiapine na inmiddels een jaar alleen valdoxan.

02-09-2013 | Vrouw | 23
ADD
Hallo iedereen, ik ben een vrouw van 23 jaar en ik heb valdoxan een tijdje gebruikt tegen mn angsten depressie en t zou ook goed helpen voor mn ADD. Geleidelijk aan werd de werking steeds minder en kreeg ik last van extreme angsten, maagpijnen, eng voelen, vermoeidheid, depressie en allemaal kleine onverklaarbare pijntjes over mn hele lichaam. Ik ben uiteindelijk gaan a[lees meer...]fbouwen met de medicatie vooral vanwege de angsten, ze verlamde me heel erg tot op t punt dat ik t huis bijna niet meer uit huis durfde en ik op momenten waarop ik normaal lekker relaxed tv zat te kijken of een hobby zat te doen plotseling een paniek aanval kreeg. Ik ben er nu sinds 2 weken helemaal vanaf en heb wel erg last gehad van de afkick verschijnselen waarvan men zeiden dat die er niet zouden zijn. Nog hebk mn uPS en downs van het afkicken, het gaat een paar dagen goed en dan een paar dagen vol paniek en vage lichamelijke klachten.

23-04-2012 | Man | 24
agomelatine
Ze hebben dit me voorgeschreven tegen slapeloosheid. Wanneer ik het neem, word ik zwaarmoedig en voel ik me slecht. Ik ga achteruit, ik word gek, ik krijg allerlei soorten gedragsproblemen. De medicijnen met melatonine hebben geen enkele antidepressieve werking, dat is wetenschappelijk bewezen. Wanneer het om puur melatonine, valdoxan gaat, maken deze medicijnen de depress[lees meer...]ie erger. Ze zijn gevaarlijk en de kunnen de chemische balans in de hersenen verstoren. Wanneer je een goed en sederend antidepressivum zoekt, neem dan Norset of athymil, dat zijn ook 5HT2C antagonisten, maar zonder het effect van de melatonine, ze lokken geen parkinson verschijnselen uit en ze hebben ook veel minder bijwerkingen.