vortioxetine

Psychische klachten (4 meningen)
Dysthymie (0 meningen)

Vortioxetine (Brintellix)

Bojan Nikolik (20-04-2015)

TOGETHER trial: antidepressivum Fluvoxamine bij Covid-19

Mijnmedicijn  (07-09-2021)

22-03-2017 | Vrouw | 30
vortioxetine (15mg)
Chronische depressie
Ik kreeg brintellix voorgeschreven door mijn psychiater voor mijn depressieve klachten en posttraumatische stressstoornis. Zij vertelde dat ze veel cliënten had die hier goede ervaringen mee hadden en dat het een relatief nieuw medicijn is (pas sinds 2013 in Nederland). Eerste 3-6 weken was ik veel misselijk en veel last van m'n darmen (wat ik met andere medicatie hiervoor[lees meer...] niet had) en die periode was echt enorm zwaar maar na ongeveer een maand is het weg. Toen de malaise in maag en darmen eenmaal voorbij was, was het echt een wondermiddel; ik kan veel makkelijker ontspannen, negatieve gedachten beheersen mijn hele dag niet meer, kan veel makkelijker stoppen met malen, positief denken gaat makkelijker, kan beter denken in mogelijkheden ipv problemen en ben ook gewoon veel vrolijker. Ik kan en wil echt niet meer zonder.

27-03-2016 | Vrouw | 30
vortioxetine (10mg)
Na verschillende andere medicijnen te hebben gebruikt (escitalopram en sertraline) overgestapt op brintellix en eindelijk voel ik me goed! De overstap van sertraline was erg makkelijk: geen afbouw en opbouw maar gelijk over op het nieuwe medicijn en vrijwel geen bijwerkingen. Alleen de eerste weken wat moeite met inslapen en doorslapen maar dat gaat nu na 3 weken al veel b[lees meer...]eter. Ik ben niet meer constant moe en voel me niet meer zo afgevlakt. Ik heb mijn gevoel terug, ben actiever, opener, helderder. Mijn depressieve klachten zijn momenteel zo goed als weg. Mijn vriendinnen zien ook duidelijk het verschil met een paar weken geleden.

09-11-2015 | Vrouw | 37
vortioxetine (10mg)
Voor deze AD escitolapram en Wellbutrin gebruikt. Toch overstap gemaakt naar Brintellix, omdat dit volgens mijn psychiater een goed medicijn is. Op mijn aandringen toch overgestapt. Ik zit in week 3 en wat voel ik mij naar. Misselijk, zweten, hartkloppingen, erge honger, algeheel griepgevoel. Ik ga er van uit dat ik mij zeer binnenkort beter ga voelen, want ik vind dit een[lees meer...] hele strijd. Ook houd ik mij vast aan andere ervaringen van mensen die dit middel gebruiken. Ik moet nog even geduld hebben.. Wie deelt deze ervaring met mij? Duurde het bij jullie ook zo lang voordat er vooruitgang in zit?

19-10-2015 | Man | 35
vortioxetine (15mg)
Zoals meer gemeld: de eerste 3 weken zijn niet fijn. Last van darmen en: de psychische klachten worden erger. Dat was zwaar, maar daarna heel snel positieve resultaten! Nauwelijks bijwerkingen, niet afgevlakt, geen remming in seksualiteit, en veel meer ondernemingslust en geen allesoverheersende depressieve gevoelens meer. Ik functioneer weer gewoon, voel me mezelf.