Ervaringen met Fluvoxamine

Bij  AngstX

Obsessieve-compulsieve stoornis (12 meningen)
Stemmingswisselingen (4 meningen)
Borderline persoonlijkheidsstoornis (2 meningen)
Postnatale depressie (2 meningen)
Dysthymie (2 meningen)
Chronische depressie (2 meningen)

TOGETHER trial: antidepressivum Fluvoxamine bij Covid-19

Mijnmedicijn  (07-09-2021)

Subsidie depressiegala nauwelijks naar depressie

NOS Nieuwsuur (21-01-2020)

20-07-2022 | Vrouw | 55
fluvoxamine (150mg)
Het was even zoeken naar de juiste dosering maar met 150mg gaat het goed. Ik heb geen angsten en depressieve klachten meer. De opstartperiode was lastig maar tijdelijk gebruik van Lorazepam en Quetiapine heeft daarbij geholpen. Het heeft echt tijd nodig om goed te werken, houd vol!

15-11-2020 | Man | 73
fluvoxamine (100mg)
Ben in 1986 begonnen na gebruik van Lorazepam. Voelde na 4-6 weken, dat het beter ging. Een paar x geprobeerd te stoppen, met een afbouw van 1 jaar Enkele maanden later hervallen. Sindsdien altijd gebruikt nadat mijn huisarts mij vertelde, dat niemand erin was geslaagd om met dit middel te stoppen.

09-08-2019 | Man | 60
fluvoxamine (50mg)
Angst
Als de pillen omschrijven waarvoor ze dienen , dan is het wat mijn betreft afbouwen en stoppen , de bijwerkingen zijn in dienmate dat je daar niet gelukkig van wordt en ik zelf daar dan ook niet mee doorga.

19-04-2019 | Man | 34
fluvoxamine (50mg)
Gebruik het medicijn voor mijn angststoornis. Ik was uiteraard huiverig aangezien de eerste week vaak omschreven wordt als 'de hel'. De bijwerkingen die ik had waren vooral pijnlijk verkrampte spieren, hoofdpijn, slapeloosheid en een koortsig gevoel een uur na inname. Na ongeveer 1,5 week gebruik verdween het meeste van deze bijwerkingen. Alleen de pijnlijke spieren bl[lees meer...]ijft. Waardoor ik vooral 's avond veel pijn in mijn lichaam heb. Vooral nek en rug lijken dan muurvast te zitten. Ik slik het 's ochtends want als ik het 's avonds doe dan slaap ik niet. Het medicijn moet nu ongeveer gaan werken tegen mijn klachten en mijn dosis wordt over 2 weken verhoogt naar 100mg. Ik ga het wel zien.

19-05-2015 | Vrouw | 58
fluvoxamine (100mg)
Vanwege een paniekstoornis eind november moest ik dit middel innemen. Nog nooit heb ik me zo beroerd gevoeld en de naarste Sinterklaas ooit meegemaakt, al had dat niets met de goede man te maken. Ik lustte geen eten en de geur al maakte me misselijk en als de Oxazepam was uitgewerkt, voelde ik me leeg van binnen. Ik kijk er niet gek van op dat sommige jonge mensen zo ontsp[lees meer...]oren. Heb als een gek gesport om de spanning toch kwijt te kunnen. Het werd na vier weken wel geleidelijk beter, al had ik even een kleine terugval rond half december.

29-05-2014 | Vrouw | 23
fluvoxamine
Hoi allemaal, plus minus een half jaar geleden ben ik begonnen met het slikken van fluvoxamine voor mijn angststoornis. Het heeft mij in combinatie met mediteren en therapie ontzettend goed geholpen mijn angsten aan te gaan en bijna geheel te overwinnen. Soms nog een moeilijke bui maar kan hier nu rustig tegenover staan. Wel ben ik wat aangekomen en voel ik mij vaak er[lees meer...]g lamgeslagen, murw, afwezig, passief, nonchalant, extreem sloom. Dit is op sommige vlakken prettig, op andere jammer. Maar dat spreekt voor zich. Al met al erg tevreden, heb weer rust! liefs en sterkte

12-06-2012 | Vrouw | 41
Angst
Ik slik de fluvoxamine nu een week of 6 tegen angsten en piekeren. Ik heb het idee dat ze nu beginnen te werken; het wordt wat rustiger in mijn hoofd. Omdat ik dit medicijn een jaar of 10 geleden ook al geslikt heb en toen in het begin ernsig last had van de bijwerkingen (misselijk!!!) ben ik nu met een hele lichte dosis begonnen (1/4 tabletje van 50 mg). Ik ben alleen de[lees meer...] eerste dag licht misselijk geweest en heb daarna niks meer gemerkt. Dus misschien een tip; heel langzaam opbouwen! De enige bijwerking die ik nu nog heb is dat het mijn hongergevoel onderdrukt en dus al 4 kg ben afgevallen en ik ben al geen zwaargewicht dus dat moet ik in de gaten houden.

04-05-2012 | Vrouw | 36
fluvoxamine
Ben 4 april begonnen met fluvoxamine 50 mg,de eerste twee weken waren een hel,heel veel bijwerkingen,moet ook 3x per dag oxazepam erbij slikken,na twee weken wilde de huisarts al verhogen,maar dat heb ik af gehouden,sinds vandaag is het opgehoogd naar 75 mg per dag,op eigen verzoek,omdat ik heel snel en fel reageer op medicijnen.ik moet nu een paar dagen afwachten hoe ik r[lees meer...]eageer.als ik het idee heb dat ik stabiel ben,mag ik zelf op mijn eigen manier de oxazepam afbouwen,over twee weken moet ik terug komen bij de huisarts en gaan we waarschijnlijk naar de 100 mg toe.ik ben nog wel vermoeid en heb ik regelmatig hoofdpijn,bloed ik idd wat sneller en heb ik sneller blauwe plekken,maar dat kwam ook omdat ik van de trap ben gevallen.mijn man en ik zijn sinds afgelopen weekend weer eens wezen stappen,iets wat ik lang niet heb kunnen doen vanwege angsten.op de eerste twee weken na en de nog hebbende vermoeideid(ook door slaap te kort in bijna 2 1/2 jaar) ben ik zeeer tevreden over het middel en kan ik weer na bijna 4 weken een beetje auto rijden.