fluvoxamine

Obsessieve-compulsieve stoornis (10 meningen)
Borderline persoonlijkheidsstoornis (2 meningen)
Postnatale depressie (2 meningen)
Dysthymie (2 meningen)
Stemmingswisselingen (2 meningen)

TOGETHER trial: antidepressivum Fluvoxamine bij Covid-19

Mijnmedicijn  (07-09-2021)

18-05-2015 | Vrouw | 42

03-05-2015 | Vrouw | 17
fluvoxamine (100mg)
Medicijnen werken wel waarvoor ze ingenomen worden. Enige grote minpunt is, de nachtmerries en het daardoor slecht slapen. Mijn dochter heeft daarbij prikkelbaar darm syndroom. En daar heeft het door de oververmoeidheid ook invloed op, wat nu ernstig begint op te spelen. Ik vraag me af of iemand daar tips of suggesties voor heeft. We gaan sowieso overleggen met de psychia[lees meer...]ter over wat en hoe nu verder.

13-04-2015 | Man | 41
fluvoxamine (100mg)
Ik heb twee periodes in mijn leven fluvoxamine gebruikt. beide waren periodes van ong twee jaar. Ik heb de eerste 8 weken vreselijke bijwerkingen gehad, met name het verergeren van de angstklachten, kaakklemmen en overmatig zweten 's nachts. Na 9 weken en ophoging tot 150 mg ging het medicijn voor mij werken en haalde het de scherpe kanten van de angst weg en werd ik energ[lees meer...]ieker en ging weer van alles ondernemen. In sept 2011 ben ik gestopt met fluvoxamine zonder noemenswaardige afkickverschijnselen. In 2013 kwamen mijn angstklachten weer terug en begin 2014 ben ik weer cognitieve gedragstherapie gaan volgen waarbij het advies was toch weer medicatie te gaan gebruiken, omdat ik heel erg bang was voor de bijwerkingen is dit keer gekozen voor een ander medicijn, lexapro, dat kan je opbouwen in druppelvorm.. deze neem ik nu vanaf jan 2015 en ik merk lichte verbetering maar ook nog steeds slechte dagen waarbij ik nog steeds 10 mg oxazepam moet gebruiken.. Verder neem ik in een avond 4 glazen wijn om te ontspannen, ik had het idee dat fluvoxamine beter aansloeg en twijfel dus om weer over te stappen maar dat haalt allesweer zo overhoop.... Iemand tips/ervaringen?

25-12-2014 | Man | 68
fluvoxamine
Gebruik dit medicijn nu 27 jaar. Als proefkonijn naar Utrecht geweest bij dr den Boer, waar eerst een ander medicijn werd geprobeerd, wat de situatie nog erger maakte. Kon al jaren niet verder van huis dan 1-2 km, vanwege paniekaanvallen. Was al 12 jaar verslaafd aan Temesta, maar kon hierna, daarmee stoppen. Voelde na een paar weken, dat mijn situatie verbeterde en he[lees meer...]b nadien de hele wereld gezien, maar altijd wel in gezelschap van mijn vrouw of zoon of anderen. Om te vliegen gebruik ik dan nog iets van Temesta erbij. Het zelfvertrouwen blijft toch een probleem. Vaak denken, als,als. Een paar maal geprobeerd te stoppen, maar steeds een terugval. Ben nu bijna 68 en sport veel, wat ik echt nodig heb. Ben altijd op gewicht gebleven. Sexueel actief, maar moeilijk klaarkomen.

08-12-2014 | Man | 29
fluvoxamine
Fluvoxamine deed NIKS tegen de angststoornissen. Maar werd er wel impotent van! Kreeg moeilijk orgasmes. Jammer voor een jongeman! Nu lekker geswitched naar 1mg Orap. Wat wel werkt en geen bijwerkingen geeft!

29-10-2014 | Vrouw | 61
fluvoxamine (100mg)
Neem fluvoxamine sinds juni 2013 voor paniekstoornis, ben gestart met 50 mg en opgedreven tot 100 mg, in mei 2014 werden de angsten beter en besloot ik samen met de psychiater om na 10 maanden te beginnen afbouwen met 10 mg per 14 dagen, ik begon lichamelijke klachten te ervaren, een zwaar uitputtingsgevoel onderaan de rug en tussen de schouders, ik kreeg last van plo[lees meer...]tse aanvallen van vermoeidheid en een zeer onrustig gevoel , ik voelde me algemeen onwel en zeer ongedurig, vond geen rust, na 5 maanden afbouwen voel ik me steeds nog niet beter, ik zit nu aan 10 mg en zou volgens mijn psy stoppen eind november, de dokter zegt dat de klachten te wijten zijn aan de onttrekking, ik ben zeer gevoelig voor medicatie en de klachten zouden nog een tijdje na het stoppen kunnen aanhouden, ik heb een slechte ervaring met deze medicatie daar ik de bijwerkingen erger vind dan de ziekte , dat had ik niet verwacht, ik hoop dat ik na het stoppen mijn innerlijk welzijn zal terugvinden, maar ik ben er van overtuigd dat ik nooit geen antidepressiva meer zal slikken.

27-04-2014 | Vrouw | 49
Heeft 17 jaar goed gewerkt. Echter nu niet meer

21-04-2014 | Vrouw | 58
fluvoxamine
Jaren geleden(na een traumatisch huwelijk/scheiding met veel geweld) ben ik in therapie geweest voor paniekstoornissen en hyperventilatie. Ook heb ik ademhalingstherapie gevolgd via de stichting tegen hyperventilatie. Met kalmerende middelen en cognitieve therapie is het een paar jaar redelijk gegaan. Mijn leefgebied was erg klein, ik werkte bijna om de hoek van mijn huis,[lees meer...] dus dat kon ik blijven doen, maar naar een winkelcentrum durfde ik bijv. niet. Toen niet veel later mijn moeder overleed, viel ik weer helemaal terug en durfde niet verder naar buiten dan dat ik mijn voordeur kon zien. Weer in therapie. Nu werd mij fluvoxamine aangeraden. Na de inwerkperiode (met wel wat vervelende bijverschijnselen) ben ik langzaam weer opgekrabbeld en kan ik -bijna- alles weer. Jarenlang heb ik 75 mg geslikt, maar sinds kort heb ik het opgebouwd naar 150 omdat er weer allerlei heftige dingen op mijn pad kwamen en ik merkte dat 75 niet genoeg was. Ik pas trouwens al die jaren regelmatig de hoeveelheid aan. Ik voel zelf wanneer het teveel of te weinig is. Bij te weinig word ik weer wat angstig en voel de hyperventilatie op de loer liggen, bij teveel wordt ik "watterig" in mijn hoofd. Al met al ben ik heel blij met dit medicijn, want anders was ik waarschijnlijk nooit meer de deur uitgekomen! Ik ben dus al ruim 20 jaar een tevreden gebruiker.

Amoxicilline / Clavulaanzuur (422) - Antibiotica - penicillines breedspectrum