fluvoxamine

Obsessieve-compulsieve stoornis (10 meningen)
Borderline persoonlijkheidsstoornis (2 meningen)
Postnatale depressie (2 meningen)
Dysthymie (2 meningen)
Stemmingswisselingen (2 meningen)

08-12-2014 | Man | 29
fluvoxamine
Fluvoxamine deed NIKS tegen de angststoornissen. Maar werd er wel impotent van! Kreeg moeilijk orgasmes. Jammer voor een jongeman! Nu lekker geswitched naar 1mg Orap. Wat wel werkt en geen bijwerkingen geeft!

29-10-2014 | Vrouw | 61
fluvoxamine (100mg)
Neem fluvoxamine sinds juni 2013 voor paniekstoornis, ben gestart met 50 mg en opgedreven tot 100 mg, in mei 2014 werden de angsten beter en besloot ik samen met de psychiater om na 10 maanden te beginnen afbouwen met 10 mg per 14 dagen, ik begon lichamelijke klachten te ervaren, een zwaar uitputtingsgevoel onderaan de rug en tussen de schouders, ik kreeg last van plo[lees meer...]tse aanvallen van vermoeidheid en een zeer onrustig gevoel , ik voelde me algemeen onwel en zeer ongedurig, vond geen rust, na 5 maanden afbouwen voel ik me steeds nog niet beter, ik zit nu aan 10 mg en zou volgens mijn psy stoppen eind november, de dokter zegt dat de klachten te wijten zijn aan de onttrekking, ik ben zeer gevoelig voor medicatie en de klachten zouden nog een tijdje na het stoppen kunnen aanhouden, ik heb een slechte ervaring met deze medicatie daar ik de bijwerkingen erger vind dan de ziekte , dat had ik niet verwacht, ik hoop dat ik na het stoppen mijn innerlijk welzijn zal terugvinden, maar ik ben er van overtuigd dat ik nooit geen antidepressiva meer zal slikken.

27-04-2014 | Vrouw | 49
Heeft 17 jaar goed gewerkt. Echter nu niet meer

21-04-2014 | Vrouw | 58
fluvoxamine
Jaren geleden(na een traumatisch huwelijk/scheiding met veel geweld) ben ik in therapie geweest voor paniekstoornissen en hyperventilatie. Ook heb ik ademhalingstherapie gevolgd via de stichting tegen hyperventilatie. Met kalmerende middelen en cognitieve therapie is het een paar jaar redelijk gegaan. Mijn leefgebied was erg klein, ik werkte bijna om de hoek van mijn huis,[lees meer...] dus dat kon ik blijven doen, maar naar een winkelcentrum durfde ik bijv. niet. Toen niet veel later mijn moeder overleed, viel ik weer helemaal terug en durfde niet verder naar buiten dan dat ik mijn voordeur kon zien. Weer in therapie. Nu werd mij fluvoxamine aangeraden. Na de inwerkperiode (met wel wat vervelende bijverschijnselen) ben ik langzaam weer opgekrabbeld en kan ik -bijna- alles weer. Jarenlang heb ik 75 mg geslikt, maar sinds kort heb ik het opgebouwd naar 150 omdat er weer allerlei heftige dingen op mijn pad kwamen en ik merkte dat 75 niet genoeg was. Ik pas trouwens al die jaren regelmatig de hoeveelheid aan. Ik voel zelf wanneer het teveel of te weinig is. Bij te weinig word ik weer wat angstig en voel de hyperventilatie op de loer liggen, bij teveel wordt ik "watterig" in mijn hoofd. Al met al ben ik heel blij met dit medicijn, want anders was ik waarschijnlijk nooit meer de deur uitgekomen! Ik ben dus al ruim 20 jaar een tevreden gebruiker.

18-02-2014 | Vrouw | 45
fluvoxamine
15 jaar geleden na een traumatische ervaring last gekregen van angst en paniekstoornis. 8 jaar lang fluvoxamine gebruikt en uiteindelijk zonder problemen afgebouwd. 2 jaar geleden kwam de angst en paniekstoornis in alle hevigheid terug. Weer fluvoxamine en oxazepam. Ook cognitieve gedragstherapie gehad. Al bij al. Ik leef. Ik doe mijn ding en mijn veilige zone om alleen [lees meer...]weg te gaan ligt zo'n 8 km vanaf mijn huis. Ik zit nu vast en nergens komt hulp vandaan. Ik ben door een faillissement thuis komen zitten en het uwv wil nu dat ik ga reintregreren. Hoe zien ze dat voor zich. Ik doe vrijwilligerswerk en dat valt me zwaar maar ik houd vol. Af en toe ben ik bang dat het nooit meer over gaat/ beter wordt. 10 kilo aangekomen en zie er aan de buitenkant goed uit. Het onbegrip is waar ik het meest verdrietig van word. Maar opgeven NOOIT!

12-02-2014 | Vrouw | 32
fluvoxamine (250mg)
Ik gebruikte fluvoxamine van juni 2012 tot januari 2014. Ik ben gestart met 50 mg en ben in stappen opgehoogd naar 250 mg. Vanaf daar weer afgebouwd naar 0 mg. Het opbouwen verliep bij mij met verschillende bijwerkingen. Vooral trillen en nachtmerries kwamen standaard voor. Dit hield dan een week aan en vervolgens namen deze klachten af. Tijdens het afbouwen heb ik van[lees meer...] 250 naar 100 mg eigenlijk geen bijwerkingen/ afbouwverschijnselen gehad. Van 100 naar 0 wel. Het trillen en de nachtmerries kwamen terug en daarbij de nodige onrust in mijn hoofd. Gedachten en paniek gevoelens. Vooral de laatste stap van 25 mg naar 0 mg. Vond en vind ik nog steeds erg pittig. Ik voelde me grieperig , hoofdpijn, diarree, trillen, nachtmerries, zweten en vooral weer veel angstige gevoelens en gedachten. Vooral van die laatste werd ik erg onzeker. Deed ik er wel goed aan om te stoppen, kwam het niet te vroeg en was ik niet te optimistisch geweest? Allemaal vragen die door mijn hoofd zijn gegaan de afgelopen weken. Ik heb momenteel nog steeds veel "vlagen". Van angst en paniek. In contact met mijn psychiater kreeg ik te horen dat dit allemaal past bij de ontwenningsverschijnselen na de stop met dit medicijn. Het is pittig omdat de klachten bijna identiek lijken op de klachten waardoor ik ooit ben begonnen met anti-depressiva ( eerst venlaflaxine/ effexor erna fluvoxamine). De psychiater zei verder nog dat veel mensen ad blijven gebruiken omdat juist de periode na de stop zo lastig is en veelal dus klachten geeft die confronterend zijn en lijken te voelen alsof je nog niet klaar bent voor een stop met deze medicijnen. Je moet er sterk voor in je " schoenen" staan en steeds die mind-setting houden van: dit hoort bij de stop van de medicijnen en dat kan weken tot maanden duren. Geef niet op! Schroom natuurlijk nooit om weer hulp te halen of te starten met de medicijnen als dat zo voelt maar blijf alert op het feit dat het wellicht ook een nasleep kan zijn van het gebruik van deze medicijnen. Allen het beste toegewenst

12-12-2013 | Man | 45
fluvoxamine
Ik heb al 6 jaar last van hyperventilatie en paniek aanvallen die 24 uur per dag duren met soms veel last en soms minder. Ik heb in deze tijd altijd gewerkt wat natuurlijk soms geen pretje was. Na 6 jaar ben ik naar de arts gegaan omdat ik het zat was. De arts schreef mij Fluvoxamine voor, 50 mg begin juni en 30 sept. 100 mg en 25 nov. 150 mg. De hyperventilatie wordt mi[lees meer...]nder maar is nog aanwezig en ik ben benieuwd of hij sterft en ik weer een leven heb. De oorzaak ben ik mee bezig en die zit in angst en dwangmatigheden waarschijnlijk. Man 45 jaar. Groetjes, Jeroen 12 dec. 2013

26-05-2013 | Man | 41
fluvoxamine
Fluvoxamine heeft me de kwaliteit van mijn leven teruggegeven. Geheel klachten rij in combinatie met een half jaar wekelijkse metacognitieve therapy vanaf jun t/m dec 2011.

Thyrax Duotab (848) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (544) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (498) - Antibiotica - penicillines breedspectrum