Bij  AngstX

Obsessieve-compulsieve stoornis (7 meningen)

29-01-2015 | Vrouw | 41
escitalopram
Ik gebruik nu 4 weken lexapro in druppelvorm. Ik heb opgebouwd met om de 4 dagen een druppel erbij. 1 druppel=1mg zit nu op 7 druppels/mg. Heb wel last van bijwerkingen maar niet zo heftig als ik ken van eerder ad gebruik (fluvoxamine) dat komt ook door de langzame opbouw. Ik merk helaas nog geen effect. Ben. Nog steeds onrustig en voel me lusteloos. Wellicht moet ik eers[lees meer...]t op de 10 mg zitten voordat het medicijn kan gaan werken? Graag hoor ik ervaringen van anderen,malvast bedankt!

14-10-2020 | Man | 44
escitalopram (20mg)
Beste ik kan een heel lang verhaal schrijven Maar hou het kort ik heb ongeveer 10 jaar lexapro/escitolapram geslikt tegen angst Zoals bekend inderdaad aanwenninings verschijnselen behoorlijk heftig! Maar het medicijn werkte echt zeer goed tegen mijn problemen dat zeker ! Nú aan het afbouwen....en dat is een ramp zacht gezegd!! En wat tot mijn verbazing nog stee[lees meer...]ds niet echt bekend is bij doktoren/psychiater etc hoe zwaar dat kan zijn Hier moet echt veel meer aandacht /informatie over komen ! Maar ook beter waarschuwen vóór het medicijn wordt uitgeschreven

14-08-2019 | Vrouw | 50
escitalopram (2,5mg)
Gebruik het middel lexapro Nu een week 2,5 Mg opbouwend naar 5mg Alleen voel me van 2,5 al de hele dag dof in m’n hoofd Zijn d’r meer mensen die daar last van hebben bij zo lage dosis?

17-11-2014 | Vrouw | 52
escitalopram (10mg)
Ik ben in 6 weken 6 kilo aangekomen. Help help !!! Liefs auteur schrijfster Pop Bhageloe

29-01-2015 | Vrouw | 57
escitalopram (15mg)

05-08-2014 | Vrouw | 57
escitalopram
Na Ik heb ruim 35 jaar overleefd zonder medicatie met extreem angsten. De stress wat dit opleverde was niet meer te dragen en ik besloot op mijn 53e mij eindelijk over te geven aan ondersteuning van medicatie. Lexapro - in een woord: geweldig!! Ik had dit 30 jaar eerder moeten doen. Opbouw deed ik met 10 mg wat ik in vieren deelde en per week met een kwart verhoogde[lees meer...]. Bv. 1e week: dagelijks een kwart tablet = 2,5 mg 2e week: dagelijks een halve tablet = 5 mg 3e week: dagelijks 3/4 tablet = 7,5 mg 4e week : dagelijks 1 tablet = 10 mg Vervolgens tot 6 weken 10 mg en opnieuw verhoogd met kwarten tot ik op 15 mg zat. Totaal geen bijwerkingen behalve een beetje hoofdpijn in de eerste 2 weken. Ik ben angst vrij en super gelukkig!

11-02-2020 | Vrouw | 61
escitalopram (15mg)
Was angstig maar niet depressief. Tijdens de opbouw kwam er ook depressieve klachten bij. Bij de laatste ophogingkwam er een zwarte wolk met diepe sombere gedachtes. De psychiater ontkent dat het door het medicijn komt. Maar het is bekend dat dit kan. Black box warning USA. Ben nu afgebouwd maar ben nog steeds depressief. Wie heeft er hier ervaring mee. Zit nu wee[lees meer...]r op Setraline maar deze voldeed niet meer. Best beangstigend En het vertrouwen in mijn behandelaar is niet groot. Zei zegt u denkt u depressief. Merkwaardig voor mij.

09-02-2016 | Man | 61
escitalopram (20mg/ml)
Lexapro i.c.m. 30 mg smelttablet Mirtazapine, deze laatste werkt eigenlijk alleen op beter slapen.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (553) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (509) - Antibiotica - penicillines breedspectrum