Bij  AngstX

Obsessieve-compulsieve stoornis (7 meningen)

11-02-2020 | Vrouw | 61
escitalopram (15mg)
Was angstig maar niet depressief. Tijdens de opbouw kwam er ook depressieve klachten bij. Bij de laatste ophogingkwam er een zwarte wolk met diepe sombere gedachtes. De psychiater ontkent dat het door het medicijn komt. Maar het is bekend dat dit kan. Black box warning USA. Ben nu afgebouwd maar ben nog steeds depressief. Wie heeft er hier ervaring mee. Zit nu wee[lees meer...]r op Setraline maar deze voldeed niet meer. Best beangstigend En het vertrouwen in mijn behandelaar is niet groot. Zei zegt u denkt u depressief. Merkwaardig voor mij.

09-02-2016 | Man | 61
escitalopram (20mg/ml)
Lexapro i.c.m. 30 mg smelttablet Mirtazapine, deze laatste werkt eigenlijk alleen op beter slapen.

29-01-2015 | Vrouw | 57

05-08-2014 | Vrouw | 57
escitalopram
Na Ik heb ruim 35 jaar overleefd zonder medicatie met extreem angsten. De stress wat dit opleverde was niet meer te dragen en ik besloot op mijn 53e mij eindelijk over te geven aan ondersteuning van medicatie. Lexapro - in een woord: geweldig!! Ik had dit 30 jaar eerder moeten doen. Opbouw deed ik met 10 mg wat ik in vieren deelde en per week met een kwart verhoogde[lees meer...]. Bv. 1e week: dagelijks een kwart tablet = 2,5 mg 2e week: dagelijks een halve tablet = 5 mg 3e week: dagelijks 3/4 tablet = 7,5 mg 4e week : dagelijks 1 tablet = 10 mg Vervolgens tot 6 weken 10 mg en opnieuw verhoogd met kwarten tot ik op 15 mg zat. Totaal geen bijwerkingen behalve een beetje hoofdpijn in de eerste 2 weken. Ik ben angst vrij en super gelukkig!

17-11-2014 | Vrouw | 52
escitalopram (10mg)
Ik ben in 6 weken 6 kilo aangekomen. Help help !!! Liefs auteur schrijfster Pop Bhageloe

14-08-2019 | Vrouw | 50
escitalopram (2,5mg)
Gebruik het middel lexapro Nu een week 2,5 Mg opbouwend naar 5mg Alleen voel me van 2,5 al de hele dag dof in m’n hoofd Zijn d’r meer mensen die daar last van hebben bij zo lage dosis?

14-10-2020 | Man | 44
escitalopram (20mg)
Beste ik kan een heel lang verhaal schrijven Maar hou het kort ik heb ongeveer 10 jaar lexapro/escitolapram geslikt tegen angst Zoals bekend inderdaad aanwenninings verschijnselen behoorlijk heftig! Maar het medicijn werkte echt zeer goed tegen mijn problemen dat zeker ! Nú aan het afbouwen....en dat is een ramp zacht gezegd!! En wat tot mijn verbazing nog stee[lees meer...]ds niet echt bekend is bij doktoren/psychiater etc hoe zwaar dat kan zijn Hier moet echt veel meer aandacht /informatie over komen ! Maar ook beter waarschuwen vóór het medicijn wordt uitgeschreven

22-03-2015 | Vrouw | 41
escitalopram (10mg)
Ik heb in 5 weken in druppelvorm opgebouwd tot 10mg. Dit is een tip voor een ieder die last heeft van veel bijwerkingen bij opbouw van ssri. Door de langzame opbouw heb ik weinig last gehad van de bijwerkingen. Nu zit ik inmiddels op 6 weken 10 mg in tablet vorm en sinds twee weken merk ik duidelijke verbetering. De angsten zijn veel minder geworden en ik beweeg me makkel[lees meer...]ijker in sociale omgeving.. Ik kan weer gewoon boodschappen doen en rustig in een stoel zitten, terwijl ik eerder alleen maar in de vluchtmodus was. Ook kan ik er gewoon lekker een paar glaasjes wijn drinken zonder daar veel last van te hebben. Qua bijwerkingen merk ik nu alleen eigenlijk nog wat meer vermoeidheiden meer eetlust . Ik ben gelukkig nog niet aangekomen. Ik twijfel alleen nog of ik van 10 naar 15 mg moet ophogen, graag lees ik de ervaringen van anderen en met name ook de dosering..

20-03-2015 | Man | 41
escitalopram (10mg)
Ik ben met escitalopram begonnen 4 weken geleden om mijn serotonine level op peil te brengen, ik had xanax 1mg retard gekregen van de psychiater, omdat ik iets rustgevends vroeg aan hem, nou na 12 dagen zitten kwijlen op de bank in 1 keer gestopt, en dat heb ik geweten ook. Alle bijwerkingen die er maar zijn heb ik gehad, echt een cold turkey! Na 8 dagen heeft mijn ma de c[lees meer...]risisdienst gebeld s avonds om 10 uur en die stonden er gelijk, hel op aarde was het. Begonnen met escitalopram 5 mg en dat ging de eerste weken goed, weinig tot geen bijverschijnselen, 5 dagen terug ineens een terugval, weer overgevoelig voor licht en geluid, had dat hiervoor ook al maar dat was verdwenen met het gebruik van escitalopram. Terug naar de dokter, die vertelde me dat dat kan gebeuren en dat de dosis verhoogd moest worden naar 10 mg, dat zou de gebruikelijke dosis zijn. En nu voor de 2e dag 10 mg, ben er wel moe van en heb t gevoel dat mijn hersenen gedeeltelijk uitstaan. Heeft iemand hier ervaring mee?

29-01-2015 | Vrouw | 41
escitalopram
Ik gebruik nu 4 weken lexapro in druppelvorm. Ik heb opgebouwd met om de 4 dagen een druppel erbij. 1 druppel=1mg zit nu op 7 druppels/mg. Heb wel last van bijwerkingen maar niet zo heftig als ik ken van eerder ad gebruik (fluvoxamine) dat komt ook door de langzame opbouw. Ik merk helaas nog geen effect. Ben. Nog steeds onrustig en voel me lusteloos. Wellicht moet ik eers[lees meer...]t op de 10 mg zitten voordat het medicijn kan gaan werken? Graag hoor ik ervaringen van anderen,malvast bedankt!

20-05-2019 | Vrouw | 40
escitalopram (15mg)
Begonnen met 5 mg, na een week omhoog gegaan naar 10 mg. Na 8 weken verhoogd naar 15 mg. Eerste 3 weken heel misselijk geweest. Angst en onrust werden de eerste weken ook veel erger waardoor ik er 4 weken oxazepam bij heb geslikt. Pas na 3 maanden merkte ik dat het ging werken en kreeg ik rust in mijn hoofd en lichaam. Geef het dus de tijd en bijt even door de zure appel [lees meer...]heen.

19-09-2017 | Man | 40
escitalopram (20mg/ml)
2 jaar cognitieve gedrags therapie gehad. Heeft maar voor 20% geholpen. Daarna toch maar besloten om aan de medicatie te gaan, omdat paniekaanvallen niet weg gingen. Eerst citalopram gehad teveel bijwerkingen, angst werd meer. Gelijk gestopt en mijn huisarts heeft overleg gehad met psychiater in ziekenhuis. Die heeft lexapro geadviseerd. Ik wilde de druppels zo kon je mak[lees meer...]kelijk doseren. Na 1 week was ik al veel minder angstig en na 2 weken kwam de omslagpunt en durfde ik weer naar drukke plaatsen. Het is een heerlijk medicijn. Ik krijg er een vakantie gevoel van. Het maakt mij rustig en negatieve gedachten krijgen bijna geen kans meer. Je moet wel de originele merk hebben en niet de generieke escalitopram druppels. Ik betaal ze zelf, maar het is elke cent waard. Ook helpt bij een paniekaanval een bezigheid wat je leuk vind.

18-01-2019 | Vrouw | 39
escitalopram (20mg/ml)
Ik gebruik sinds 3 dagen lexapro druppels van Lundbeck.Deze heb ik gekregen voor een angststoornis. Ik heb angst dat ik slecht slaap en door de angst lukt goed slapen niet. De bijwerkingen zijn vreselijk trllen, zweten, onrust, misselijk. In het verleden gebruikte ik ecitalopram van Teva. Dit is langgeleden en weet niet meer of ik daar ook zulke bijwerkingen bij had. Wie [lees meer...]gebruikt deze druppels ook? En wanneer gingen de bijwerkijnen over?

24-11-2016 | Man | 38
escitalopram (10mg)
Ik ben destijds begonnen met het slikken van Lexapro ivm een angststoornis die ik had ontwikkeld op het werk (overal tegenop zien, het idee hebben niet in controle te zijn, piekeren) die zich eigenlijk uitbreidde naar privésituaties (vakanties, etentjes, sociale aangelegenheden waarbij ik bang was voor het onbekende en me niet op mijn gemak zou voelen en misselijk zou word[lees meer...]en). De combinatie van gesprekken met professionele hulpverleners en het gebruik van medicatie ben ik eigenlijk vanaf 2010 'klachtenvrij' en sinds een heel aantal jaren ben ik af van de belemmeringen om 'normaal' te functioneren op werk en in privé. Ik heb geprobeerd om af te bouwen (omdat ik vond dat dat 'moest'), maar dat voelde toch niet prettig (licht in mijn hoofd en onrustig), waardoor ik heb besloten om Lexapro te blijven gebruiken. Het kan geen kwaad volgens diverse mensen, en ik zit gewoonweg goed in mijn vel en dat is me heel wat waard! Bijwerkingen? Alleen in het begin merkte ik dat ik erg vlak was in mijn emoties en wellicht een wat lager libido had. Daarna eigenlijk nergens last van gehad (ook niet in combinatie met alcohol).

06-11-2014 | Man | 36
escitalopram
voor mij is het helaas een erg vervelend medicijn, hier voor gebruikte ik efexor. op advies over gestapt naar lexapro, maar die heeft voor mij nooit gewerkt, ook mijn psychiater wil mij niet op een ander medicijn zetten wat ik heel erg vind omdat mijn vorige medicatie goed werkte kortom lexapro zou wel een prima medicijn zijn maar niet voor mij

18-02-2015 | Vrouw | 35
escitalopram
Lexapro hielp mij niet. Ik bleef zwaar depressief. De start vond ik zeer zwaar, ik voelde me er behoorlijk ziek van.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (553) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (509) - Antibiotica - penicillines breedspectrum