Seroxat

paroxetine

Obsessieve-compulsieve stoornis (11 meningen)
Postnatale depressie (2 meningen)
Psychische klachten (1 mening)

31-03-2015

Seroxat (paroxetine)

Ik ben ingezet op 10 mg per dag en moest doorgaan tot 40 mg. Mijn klachten waren zeer erg tot bijna niet leefbaar. Dus toen het medicijn begon te werken, was ik zo verschrikkelijk opgelucht! Het eerste jaar ging goed. Ik kwam aan, maar dat was prettig. Ik was veel te mager. Na een jaar begon ik te merken dat ik last kreeg van heel erge obstipatie. Dit was zo erg dat ik and[lees meer...]ere kleding moest gaan kopen vanwege een constant opgeblazen gevoel. De dokter heeft van alles geprobeerd maar, niets werkte. Nu gebruik ik maagzuur remmende tabletten en hosanna ik kan naar de WC. Ik kan niemand vertellen hoe erg het is om zo opgeblazen te zijn. Verder is er bij mij geen sexdrive meer en doe ik vrij weinig meer. Ik heb van de SSRI pleinvrees gekregen. Ik raad dit middel niet aan. Ik probeer al jaren er vanaf te komen. Maar dat is bijna onbegonnen werk! Vraag om een ander medicijn, maar neem geen paroxetine - seroxat.
18-02-2015

Seroxat (paroxetine)

Heb 2x kort na mekaar telkens 1 jaar Paroxetine (Seroxat) genomen; 1 verschrikkelijk nadeel: 30kg bijgekomen. Voelde me nochtans heel goed met deze medicatie. Kan iemand mij zeggen welk medicijn nog goed werkt tegen angsten en toch geen gewichtstoename geeft. Ben ooit begonnen met Cipramil maar daar kreeg ik enorme zweetaanvallen van, ook niet fijn.
30-08-2014

Seroxat (paroxetine)

Dit medicijnheeft meer bijwerkingen en werkt minder effectief dan efexor.
18-07-2014

Seroxat (paroxetine)

aanvankelijk goede uitwerking, weinig bijwerkingen. Klachten namen weer spoedig in omvang toe
05-07-2014

Seroxat (paroxetine)

Ik gebruik Seroxat 20 mg al meer dan 10 jaar (exacte datum weet ik niet meer), betaal ook bij omdat ik geen paroxetine wil. Ik ben soms bang dat het medicijn me vergeetachtiger maakt, maar dat gebeurd ook als je ouder wordt. Ook ben ik zo'n 5 kilo zwaarder en heb nauwelijks zin in seks. Maar daar staat tegenover dat ik geen angst en paniekaanval meer heb gehad, alleen maar[lees meer...] bij aanvang van het slikken dan wordt het erger. Het liefst zou ik zonder willen maar ik ben bang dat ik het stofje in mijn hersenen inderdaad minder maak of te veel verbruik (de naam ben ik even kwijt), de psycholoog heeft het mij zo uitgelegd. Ik denk dat ik na de overgang het beste zou kunnen afbouwen en dat ik dat het beste begeleid zou kunnen doen, maar heb daar geen ervaring mee. Ik slik seroxat in de avond, dat bevalt het beste. Ik zou graag reacties willen ontvangen wanneer je mijn verhaal hebt gelezen, ook als je succesvol hebt afgebouwd, want ik heb nog geen enkele successtory gelezen van iemand met angst en paniekstoornis die met succes is afgebouwd en na een jaar nog steeds niet teruggevallen is, eigenlijk vind ik dat best heel triest.
04-06-2014

Seroxat (paroxetine)

Hallo Ik ben 40 en slikte al een tijd seroxat. Vorig jaar gestopt, maar nu weer terug bij af heb weer erg last van angsten en paniek. Nu slik ik weer 20 mg seroxat, weet iemand hoelang het ongeveer duurt dat je je wat beter gaat voelen. Ik durf nu bijna niet weg.
07-06-2013

Seroxat (paroxetine)

Na een miskraam van 4 mnd zwangerschap in 2001 ben ik in een heel diep gat gevallen en kreeg ik van de huisarts seroxat voorgeschreven. Ik moet zeggen, het middel sloeg vrij snel aan, ondanks bijwerkingen waaronder gewichtstoename, libidoverlies en hoofdpijn. al binnen een paar weken en ik kreeg weer zin in vanalles en voelde dat het me beter ging, ik bloeide weer op. na e[lees meer...]en jaar gebruikt te hebben, ben ik gaan afbouwen (ik was toen zwanger) persoonlijk heb ik weinig last gehad van ontwenningsverschijnselen en ik persoonlijk zou het iedereen kunnen aanraden. Nu zoveel jaren later slik ik sinds 2 weken paroxetine Sandoz door onverwerkte ervaringen die ik diep had weg gestopt en dit resulteerde in angsten en paniek. Wat een verschil met seroxat, de eerste week leek het aan te slaan totdat de menstruatie eraan kwam en het leek alsof ik nog dieper ging dan ervoor. Moeheid, sufheid, bijna geen eetlust (afvallen), spier en gewrichtspijnen, duizeligheid en bij vlagen misselijk........ben nu op een telefoontje aan het wachten van mijn huisarts om te vragen of dit er nu werkelijk bijhoort, diep van binnen wil ik het liefste terug naar de echte seroxat !
28-03-2013

Seroxat (paroxetine)

Had serieuze last van angstaanvallen, ik dacht nochthans dat ik dat redellijk onder contole had, bvb naar de tandarts was nooit een probleem, tot ik dan toch plots zwetend op de grond lig bij een consultatie, of als ik nog maar te horen krijg dat ik moet vliegen voor het werk, paniek tot en met, maar dat alles was korstsondig en eigenlijk zonder erg achteraf, all[lees meer...]een mijn naaste familie had er wel last van; telefoontje met "mevrouw, uw man zou graag hebben dat u even langskomt"... vernederend. tot ik op een nacht een aanval kreeg, ik werd zwetend wakker, viel bijna direct flauw en had een hartslag tussen de 180 en 220. Oeps, naar ziekenhuis, defebrilatie, gevolgd door nog een zelfde scenario een maand later. Dat was het emmertje vol, dat werd link, dus ik slik nu Seroxat, angstaanvallen volledig onder controle, nog wel bevreesd voor vliegen en zo, maar die erge uitbarstingen zijn weg. In die zin werkt het medicijn perfect, alleen; verslaving, ik heb per ongeluk al twee keer vergeten de pilletjes te nemen, wel pas na drie dagen, maar dan ga ik wat beven ,me licht voelen, duizelig, overgeefachtig, oeps pilletje en redellijk snel terug in orde. Ander nadeel is zero libido, enfin, toch een half procentje, :-) Grootste nadeel: + 12 kg tot nu toe, al die basis angst, nervositeit is weg, ik denk dat ik vroeger mijn gewicht door mijn nervositeit vanzelf onder controle hield... Oh ja, zeer belangrijk; agressiviteit is zo goed als volledig weg: op reis graan vroeger; door de stress sloeg dat om in agressief geschreeuw, maar nu is dat volledig weg. Dus, al bij al; de voordelen wegen meer op dan de nadelen bij mij, ik blijf ze slikken.

Amoxicilline (478) - Antibiotica - penicillines breedspectrum