paroxetine

Obsessieve-compulsieve stoornis (11 meningen)
Postnatale depressie (2 meningen)
Psychische klachten (1 mening)

TOGETHER trial: antidepressivum Fluvoxamine bij Covid-19

Mijnmedicijn  (07-09-2021)

18-11-2016 | Vrouw | 57
paroxetine (20mg)
Mijn grootste probleem is dat ze de seroxat weer veranderd hebben. Jaren de originele geslikt zonder veel problemen. Een keer overgestapt (verplicht) op paroxetine. Na 3 maanden helemaal drama. Weer terug naar de originele seroxat. Sinds een jaar is de seroxat weer veranderd, maar men beweerd dat het dezelfde is. Tablet is kleiner en lijkt erg op paroxetine. Nu, bijna een [lees meer...]jaar later zit ik er bijna doorheen. Durft niks meer. Zoveel klachten. Duizelig, wazig, afgevlakt gedachtes. Nergens geen interesse meer voor. Liefst thuis zitten (veilig). Maar zo wil ik niet verder. Heeft iemand deze ervaringen ook. Ik hoor het graag.

23-07-2016 | Vrouw | 22
paroxetine (20mg)
Ik ben deze medicatie beginnen te nemen op mijn 21 jaar, omdat ik regelmatig angst en paniekaanvallen kreeg. Zo erg dat ik in januari 2015 vast zat in een paniekaanval en hier zelf amper tot niet uit raakte. De dokter schreef me deze medicatie voor en ik had in het begin geen bijwerkingen. Ik voelde me goed, was soms nog angstig, maar had geen echte aanval meer. Op 1 jaar [lees meer...]tijd kwam ik echter 10kg bij ondanks calorieën tellen en 3×/week fitnessen. Ik heb daarom besloten om te stoppen. Op 15/7/2016 zat ik dan volledig op 0mg. Vandaag is het 22/7/2016 en heb inmiddels als 2 paniekaanvallen gehad... ik vraag me af of dit een bijwerking is van het stoppen. Ik voel me verschrikkelijk...

02-02-2016 | Vrouw | 33
paroxetine (40mg)
Met seroxat heb ik alleen maar goede ervaringen en heb geen bijwerkingen of iets anders.

21-04-2015 | Vrouw | 37
paroxetine (20mg)
Dit medicijn heeft mij jarenlang heel goed geholpen. Opbouwen was geen pretje, lukte ook niet om er mee te stoppen toen het een hele tijd goed ging. Uiteindelijk leek het zijn werk niet meer te doen en ben ik sinds kort over op ander medicijn. Toch het beste medicijn wat ik in de loop van de jaren heb gehad.

31-03-2015 | Vrouw | 58
paroxetine (20mg)
Ik ben ingezet op 10 mg per dag en moest doorgaan tot 40 mg. Mijn klachten waren zeer erg tot bijna niet leefbaar. Dus toen het medicijn begon te werken, was ik zo verschrikkelijk opgelucht! Het eerste jaar ging goed. Ik kwam aan, maar dat was prettig. Ik was veel te mager. Na een jaar begon ik te merken dat ik last kreeg van heel erge obstipatie. Dit was zo erg dat ik and[lees meer...]ere kleding moest gaan kopen vanwege een constant opgeblazen gevoel. De dokter heeft van alles geprobeerd maar, niets werkte. Nu gebruik ik maagzuur remmende tabletten en hosanna ik kan naar de WC. Ik kan niemand vertellen hoe erg het is om zo opgeblazen te zijn. Verder is er bij mij geen sexdrive meer en doe ik vrij weinig meer. Ik heb van de SSRI pleinvrees gekregen. Ik raad dit middel niet aan. Ik probeer al jaren er vanaf te komen. Maar dat is bijna onbegonnen werk! Vraag om een ander medicijn, maar neem geen paroxetine - seroxat.

18-02-2015 | Vrouw | 41
paroxetine
Heb 2x kort na mekaar telkens 1 jaar Paroxetine (Seroxat) genomen; 1 verschrikkelijk nadeel: 30kg bijgekomen. Voelde me nochtans heel goed met deze medicatie. Kan iemand mij zeggen welk medicijn nog goed werkt tegen angsten en toch geen gewichtstoename geeft. Ben ooit begonnen met Cipramil maar daar kreeg ik enorme zweetaanvallen van, ook niet fijn.

30-08-2014 | Man | 44
paroxetine
Dit medicijnheeft meer bijwerkingen en werkt minder effectief dan efexor.

18-07-2014 | Man | 64
paroxetine
aanvankelijk goede uitwerking, weinig bijwerkingen. Klachten namen weer spoedig in omvang toe

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (577) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (423) - Antibiotica - penicillines breedspectrum