Seroxat

paroxetine

Obsessieve-compulsieve stoornis (11 meningen)
Postnatale depressie (2 meningen)
Psychische klachten (1 mening)

02-02-2016

Seroxat (paroxetine)

Met seroxat heb ik alleen maar goede ervaringen en heb geen bijwerkingen of iets anders.
21-04-2015

Seroxat (paroxetine)

Dit medicijn heeft mij jarenlang heel goed geholpen. Opbouwen was geen pretje, lukte ook niet om er mee te stoppen toen het een hele tijd goed ging. Uiteindelijk leek het zijn werk niet meer te doen en ben ik sinds kort over op ander medicijn. Toch het beste medicijn wat ik in de loop van de jaren heb gehad.
31-03-2015

Seroxat (paroxetine)

Ik ben ingezet op 10 mg per dag en moest doorgaan tot 40 mg. Mijn klachten waren zeer erg tot bijna niet leefbaar. Dus toen het medicijn begon te werken, was ik zo verschrikkelijk opgelucht! Het eerste jaar ging goed. Ik kwam aan, maar dat was prettig. Ik was veel te mager. Na een jaar begon ik te merken dat ik last kreeg van heel erge obstipatie. Dit was zo erg dat ik and[lees meer...]ere kleding moest gaan kopen vanwege een constant opgeblazen gevoel. De dokter heeft van alles geprobeerd maar, niets werkte. Nu gebruik ik maagzuur remmende tabletten en hosanna ik kan naar de WC. Ik kan niemand vertellen hoe erg het is om zo opgeblazen te zijn. Verder is er bij mij geen sexdrive meer en doe ik vrij weinig meer. Ik heb van de SSRI pleinvrees gekregen. Ik raad dit middel niet aan. Ik probeer al jaren er vanaf te komen. Maar dat is bijna onbegonnen werk! Vraag om een ander medicijn, maar neem geen paroxetine - seroxat.
18-02-2015

Seroxat (paroxetine)

Heb 2x kort na mekaar telkens 1 jaar Paroxetine (Seroxat) genomen; 1 verschrikkelijk nadeel: 30kg bijgekomen. Voelde me nochtans heel goed met deze medicatie. Kan iemand mij zeggen welk medicijn nog goed werkt tegen angsten en toch geen gewichtstoename geeft. Ben ooit begonnen met Cipramil maar daar kreeg ik enorme zweetaanvallen van, ook niet fijn.
30-08-2014

Seroxat (paroxetine)

Dit medicijnheeft meer bijwerkingen en werkt minder effectief dan efexor.
18-07-2014

Seroxat (paroxetine)

aanvankelijk goede uitwerking, weinig bijwerkingen. Klachten namen weer spoedig in omvang toe
05-07-2014

Seroxat (paroxetine)

Ik gebruik Seroxat 20 mg al meer dan 10 jaar (exacte datum weet ik niet meer), betaal ook bij omdat ik geen paroxetine wil. Ik ben soms bang dat het medicijn me vergeetachtiger maakt, maar dat gebeurd ook als je ouder wordt. Ook ben ik zo'n 5 kilo zwaarder en heb nauwelijks zin in seks. Maar daar staat tegenover dat ik geen angst en paniekaanval meer heb gehad, alleen maar[lees meer...] bij aanvang van het slikken dan wordt het erger. Het liefst zou ik zonder willen maar ik ben bang dat ik het stofje in mijn hersenen inderdaad minder maak of te veel verbruik (de naam ben ik even kwijt), de psycholoog heeft het mij zo uitgelegd. Ik denk dat ik na de overgang het beste zou kunnen afbouwen en dat ik dat het beste begeleid zou kunnen doen, maar heb daar geen ervaring mee. Ik slik seroxat in de avond, dat bevalt het beste. Ik zou graag reacties willen ontvangen wanneer je mijn verhaal hebt gelezen, ook als je succesvol hebt afgebouwd, want ik heb nog geen enkele successtory gelezen van iemand met angst en paniekstoornis die met succes is afgebouwd en na een jaar nog steeds niet teruggevallen is, eigenlijk vind ik dat best heel triest.
04-06-2014

Seroxat (paroxetine)

Hallo Ik ben 40 en slikte al een tijd seroxat. Vorig jaar gestopt, maar nu weer terug bij af heb weer erg last van angsten en paniek. Nu slik ik weer 20 mg seroxat, weet iemand hoelang het ongeveer duurt dat je je wat beter gaat voelen. Ik durf nu bijna niet weg.

Thyrax Duotab (845) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (525) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (489) - Antibiotica - penicillines breedspectrum